Пазарът на недвижими имоти, какво се случва реално? -Тема 49

  • 36 986
  • 844
  •   1
Отговори
# 645
  • Мнения: 5 159
Къде ще паркират живущите в тези мастодонти?
Ако се предположи, че в някои семейства ще има по 2 коли и как ще излизат от пътните артерии в Дружба?
Това е по-важно от кой ще се "набута" да си купи.

# 646
  • Мнения: 1 513
Ей,ама не приемате,че има различни гледни точки и това е.
Аз харесвам да живея на високо,а това винаги е в сгради с много хора. И сега обитавам 20 етажен блок и за в бъдеще купих апартамент в такъв. Хората са различни!
И в новата сграда и в старата имам магазини на приземен етаж-кеф ти аптека,кеф ти хранителен магазин-ходя по пижама. И двата са на метро, имам деца и нямам намерение да ги размотавам с коли насам натам.

# 647
  • Мнения: 11 190
Наистина не е истина, поне за мен - първото нещо, което се коментира за НИ е - къде ще се паркира/как ще се влиза/излиза по тези улици.  Това ли ви е най-важното при покупка на неджижим имот - колата/колите???

# 648
  • Sofia
  • Мнения: 5 022
Наистина не е истина, поне за мен - първото нещо, което се коментира за НИ е - къде ще се паркира/как ще се влиза/излиза по тези улици.  Това ли ви е най-важното при покупка на неджижим имот - колата/колите???

Важно е разбира се. Ако 300 коли излизат в час пик от тази сграда само излизането на булевард може да отнеме един час. Някакъв ужас ще бъде. А тези 350 апартамента докато всички си направят ремонти ще живееш в строителна площадка. Ние сме около 30 апартамента и на петата година все още се правят ремонти.

# 649
  • Мнения: 50 828
Наистина не е истина, поне за мен - първото нещо, което се коментира за НИ е - къде ще се паркира/как ще се влиза/излиза по тези улици.  Това ли ви е най-важното при покупка на неджижим имот - колата/колите???

В голяма степен да. Първо, по закон трябва да има места за паркиране. Второ, много е удобно и повишава комфорта на обитаване. И трето, ако няма паркомясто цената на имот при препродажба е доста по-ниска.
Но иначе гледам един подобен "мастодонт"  до парка "Заимов" - ми те изкопаха огромна дупка на 3-4 нива надолу под земята, това са все паркинги. Предполагам, че и тук ще е така.

# 650
  • Мнения: 5 159
Има по закон - по 1 парко място на апартамент плюс 10 процента, отгоре, ако не се лъжа. Но ако това, което се пише по-горе, като апаратаменти на етаж е вярно - доста копаене надолу трябва да има.
И да важни са тези неща. Качеството на живот зависи от тях плюс големината на жилището, района и т.н.
Все неща, на които ние не държим много. Циганско ни е мисленето. Да го купим, пък после ще присъединим нещо, да увеличим площта, ще паркираме пред съседния блок, за да не харчим пари за място.  Интересни са нашите недвижими имоти.

# 651
  • Мнения: 11 190
Имам чувството, че хората живеят в колите си. Колите, респективно паркирането, са по-важни от самия апартамент.
Никой не отрича необходимостта от кола, ама нали се коментира, че кооперацията е до метро. И очевидно метрото няма значение, важна е колата.

ЧС, на Инфинити строежа на Данаил Николаев все още можеш да видиш на сайта им с разпределението по етажи.
Явно няма значение, че кооперацията е на много шумен и мръсен булевард, важното е да има гаражи/паркоместа. Между другото, освен до метро, тази кооперация е и до трамвай/автобуси, сравнително наблизо има и тролей. Кеф ти към Младост, кеф ти към ОК, кеф ти към Красно село, имаш достатъчно варианти с ГТ. Но не, къде ще паркират колите, как ще излизат и как ще се прибират. Ами сутрин и вечер си е задръстване - и по Данаил Николаев, и по Янко Сакъзов, и по Дондуков. Щото всички с кола.

Фрау, хайде по-спокойно с епитетите - що ли пък никой не каза, че в Париж или Брюксел са цигани, защото с метро и ГТ ходят на работа, с метро и ГТ децата ходят на училище. В Брюж и Антверпен тийновете ходят на училище в Брюксел с влак и след това с метро/ГТ. Не си возят безценните златни яйца насам-натам с кола.

# 652
  • Мнения: 50 828
Метрото е ОК, ама не може навсякъде с метро или пеша. Понякога се налага и с кола да се ходи на пазар, на курорт, в провинцията, на неудобно място и пр. А щом се налага понякога, трябва да има им кола. И именно, защото повечето време колата няма да се кара, е важно да има място, където тя да стои и да не пречи. Какво неясно има?

Последна редакция: пн, 30 ное 2020, 21:35 от Черна станция

# 653
  • Мнения: 1 513
Ама как пък решихте сега,че хората не купуват гаражи. Тамън 2 си купих и чакам да видя ще останат ли непродадени,че искам още един.

# 654
  • Мнения: 11 190
Ако 300 коли излизат в час пик от тази сграда само излизането на булевард може да отнеме един час. Някакъв ужас ще бъде.

Къде ще паркират живущите в тези мастодонти?
Ако се предположи, че в някои семейства ще има по 2 коли и как ще излизат от пътните артерии в Дружба?
Това е по-важно от кой ще се "набута" да си купи.

Сега ясно ли е? Тези цитати презюмират, че живущите ще ползват кола/коли постоянно, всеки ден, а не понякога.
И очевидно е по-важно от това каква е цената.

Почти сигурна съм, че си спомняш мнението ми от предишни обсъждания на тема кола-без кола. Ясно ми е удобството на колата за понякога или за случаите, в които няма удобен ГТ за ходене/връщане от работа. И не съм била против това.
Само да спомена, понеже ще ме разбереш - ОК ли е, според теб, ако живееш до градинката на Искър, да ходиш с колата до спирката на трамвая срещу английската да си купиш кутия цигари? И да се връщаш обратно пак с колата.

Ето, някои са си купили 2 гаража, значи някои няма да могат да си купят и един, дори да искат. Между другото, има строители, които "пазят" гаражите/паркоместата за 3-стайните и 4-стайните (за вторите по 2). Двустайните не могат да си купят на зелено, само ако остане нещо накрая, естествено кофти и/или на доста по-висока цена.

# 655
  • Мнения: 1 513

Ето, някои са си купили 2 гаража, значи някои няма да могат да си купят и един, дори да искат. Между другото, има строители, които "пазят" гаражите/паркоместата за 3-стайните и 4-стайните (за вторите по 2). Двустайните не могат да си купят на зелено, само ако остане нещо накрая, естествено кофти и/или на доста по-висока цена.

Откъде разбра,че някои не могат да си купят ако поискат? За всеки има придвиден гараж (за големите апартаменти по няколко). Но те не могат да накарат хората насила да ги купят. Написах,че изчаквам да видя дали ще останат,защото те придвиждат за всеки....

# 656
  • Sofia
  • Мнения: 5 022
Ако 300 коли излизат в час пик от тази сграда само излизането на булевард може да отнеме един час. Някакъв ужас ще бъде.

Къде ще паркират живущите в тези мастодонти?
Ако се предположи, че в някои семейства ще има по 2 коли и как ще излизат от пътните артерии в Дружба?
Това е по-важно от кой ще се "набута" да си купи.

Сега ясно ли е? Тези цитати презюмират, че живущите ще ползват кола/коли постоянно, всеки ден, а не понякога.
И очевидно е по-важно от това каква е цената.

Почти сигурна съм, че си спомняш мнението ми от предишни обсъждания на тема кола-без кола. Ясно ми е удобството на колата за понякога или за случаите, в които няма удобен ГТ за ходене/връщане от работа. И не съм била против това.
Само да спомена, понеже ще ме разбереш - ОК ли е, според теб, ако живееш до градинката на Искър, да ходиш с колата до спирката на трамвая срещу английската да си купиш кутия цигари? И да се връщаш обратно пак с колата.

Ето, някои са си купили 2 гаража, значи някои няма да могат да си купят и един, дори да искат. Между другото, има строители, които "пазят" гаражите/паркоместата за 3-стайните и 4-стайните (за вторите по 2). Двустайните не могат да си купят на зелено, само ако остане нещо накрая, естествено кофти и/или на доста по-висока цена.

Да не би да сте много млада и без семесйтво за да не ползвате кола? Седмични покупки как разнасяте? Деца как водите на училище/детска градина? Също не до всяко работно място има транспорт или ако  и е над час пътуването се губи ужасно много време. Ако живеете в сграда без магазини наоколо и без спирки как се придвижвате? Извън София пътувате ли и с какво? За синя и зелена зона чувала ли сте? Ремонт да сте правила, пренасяла ли сте багаж и строителни материали?  Или не бързате за никъде и не ви интересува как живеят масово семействата.

Последна редакция: пн, 30 ное 2020, 14:47 от vaflichka

# 657
  • Мнения: 340
Да, мнозинството ползват коли, само че аз лично не и при избор на жилище ме вълнува предимно близостта на ГТ. Паркинги и гаражи даже и не питам дали има. Ако се върнем на сградата в Дружба - на една спирка с метро е Искърско шосе, откъдето ми вършеше идеална работа влак до родния ми град, ако реша с автобус - има такива, които спират на летището -  на 3 спирки с метро.
Но пак се връщаме на това, че хората имат различни приоритети и предпочитания. Всеки да си търси и живее, където му е удобно, ако може с минимални компромиси Simple Smile

# 658
  • Мнения: 11 190
От личен разговор с инвеститор за строеж на зелено - етап изкоп. Интересувах се от 2-стаен. Отговорът го написах - гаражите и паркоместата са резервирани за 3-стайните и 4-стайните. За 4-стайните - по 2 гаража/паркоместа. За 2-стайните - ако остане след като се продадат 3-стайните и 4-стайните.

Иначе по закон, ако за всеки апартамент има по 1 гараж/паркомясто, и един или повече купят по 2 гаража/паркоместа, значи остават апартаменти, за които просто няма нито един гараж/паркомясто. Това е задача по математика за Коледната ваканция в първи клас (поне така беше преди 10-ина години)
Скрит текст:
Имаме врабчета и дръвчета с 2 хипотези - по 1 врабче на дръвче и по 2 врабчета на дръвче. В 2-те хипотези имаме остатък 1 - дръвче без врабче и врабче без дръвче. Колко са врабчетата и дръвчетата?

Вафличка - не, не съм млада, но имам семейство. Децата съм ги водила на градина/училище с ГТ или пеша. И зимата в снеговете, и лятото в жегата. Пазарувам предимно с количка събота-неделя, за по-големия пазар, защото имам магазини наблизо или с удобен ГТ и за 1-2-3 пресечки или 2-3 спирки с ГТ няма да паля колата. През останалото време - с торби/чки, пак защото имам магазини наблизо, на 1-2 пресечки. Имам кола, между другото. Зелена зона. Сградата няма гаражи/паркоместа, СС е. Имам много спирки наоколо.

 Затова смятам, че изборът на квартал с уреден ГТ и друга инфраструктура - магазини, училища, ДГ и др. е важен за хората с деца. И като купиш жилище до удобен ГТ, да ползваш въпреки това кола за постоянно, е обикновен егоизъм.

И да ти кажа конкретен пример - родителят отива да си заведе/вземе детето на/от ДГ/училище и спира на спирка на ГТ (примерно на Дондуков до английската) или косо на ъгъл на кръстовище, или пред пешеходна пътека. Не защото няма място през една кола надясно или на половин пресечка настрани, а защото така му е по-удобно, за да не врътне след това едно кръгче по еднопосочните улици, а директно да излезе на булеварда. Или да не си размърда четирибуквието за 50-ина метра.

За това говоря - за егоизма на собственото удобство, без да ти пука, че някоя идваща кола няма да види пресичащото дете между паркиралите неправилно коли. И защото 2 пъти пред мен коли са блъскали дете, заради неправилно паркирали коли, в единия случай просто си седяха в колата да си изядат баничките.

Но има и варианти (чела съм във форума тук), при които хората не могат да карат по медицински причини. Те какво, направо да се гръмнат ли или директно да ги включим в групата на лузърите в ГТ?

Както и друг вариант - един татко се жалваше, че не разрешавали от ДГ да си води детето в 9,30 ч., защото той почвал работа в 10 ч. и не му било удобно да излиза 2 пъти с колата или да отиде по-рано в офиса.

Ремонт се прави и багаж се пренася обикновено веднъж годишно, често дори и по-рядко. Кола - да, за постоянно ползване - не, освен ако наистина няма удобен ГТ наоколо (има такива квартали и такива местоработи).

По повод на сградата на Артекс говорим за наличие на метро под четирибуквието им буквално, както и на друг ГТ. Но въпреки това се предполага, че всички (или почти всички) с по 1 и 2 коли всеки ден ще излизат и ще се връщат от работа с колата.

# 659
  • Мнения: 168
Самото влизане/излизане от блока няма да е проблем, защото е на голям билевард. Излизането от Дружба обаче ще е много зле, то сега е зле, а като го пуснат не знам.
Много хора се лъжат, че като е сграда на Артекс и ще е супер луксозно. Самия факт, че са толкова апартамента, го прави обратното на луксозно. Точно като общежитие. В студентски общежитието ми беше с 14 стаи на етаж.
За колите пак - всеки си гледа от неговата камбанария. Като дадения човек не ползва кола и зачеква всилки, които ползват. На мен например работата ми е такава, че без кола не става. Градския изобщо не е вариант. Много хора са така. Като чакаш час в посока по светофарите къде ти отива удобството.

Общи условия

Активация на акаунт