Дистанционно обучение за учениците-Teмa 11

  • 22 230
  • 746
  •   1
Отговори
# 135
  • Мнения: 1 980
Нали вчера казаха, че ще изпипват само правилата, по които училищата сами да искат ДО.
Тук все още има сборни занимални с деца от 3-4 класа. По извънкласни продължават да се мешат с другите училища. Учителите продължават да ходят из страната по разни обучения. Болни има само ако родител се бръкне за тест, иначе са все "алергии". Между училищните състезания засега са отложени със седмица, екскурзиите - за пролетта.

# 136
  • Мнения: 3 050
Аз стискам палци нашето училище да вземе решение за продължаване на ДО. Мъжът ми е с Ковид, в карантина сме, но  така с онлайн часовете, синът ми присъства  в час пълноценно.

# 137
  • София
  • Мнения: 10 221
Днес звънях в РУО София град по проблемите, които има при дъщеря ми с ДО.
Казаха, че няма право учителят да отказва да провежда час синхронно. Учителката по физика отказва. Праща по Школо. Експертката ме увери, че още днес ще говори с директорката.
По въпроса за ползване на единна платформа ми отговори, че от РУО настоятелно го препоръчват, но няма законова рамка, на която да се опрат. Каза, че е наясно, че е по-удачно за всички да се работи на едно място и отново ще го препоръча на директорката.
По отношение на данните за заразени и карантинирани , имам чувството, че хората в РУО не са наясно въобще с тази наредба. Каза ми, че мога да искам да зная само колко класа са карантинирани. Ами аз това искам. По тоя въпрос мисля, че въобще не ме взеха насериозно.
Няколко пъти подчертах, че в останала си част ДО върви чудесно и учителите много се стараят, което е факт.

# 138
  • Майничка
  • Мнения: 13 820
... всички в образователната сфера са оставени на произвола на съдбата - градини, училища, университети. На никого не му пука за нас ...
... кое ще ни осигури по-ниска смъртност, кое ще ни осигури повече здрави и работещи учители, дори във виртуална среда. Не се ли замисляте какъв стрес е загубата на учител и за децата? Колко време им трябва да приемат, че любимата им госпожа вече няма да им преподава, защото не е измежду живите? Това е такава психологическа травма, особено при по-малките ученици, че няма накъде повече.

А на кого повече от самите нас трябва да му пука за нас? Наредбите и инструкциите те ограничават в долния праг, не в горния. Задължена съм да ходя с ЛПС (маска или цял шлем) - ходя с такова. Ако искам, мога да сложа хазмат костюм и никой копче не може да ми каже, аз преценявам. Мога ли обаче да искам маска от ученик - да, в коридора, не и в клас. Защо не мога в клас - защото няма такова изискване - нито на МЗ, нито на РЗИ, нито на МОН. Ок, в час съм защитена от това, което аз нося, в коридора или на двора обаче, ако направя забележка за липса на маска или неправилно поставяне, има голям шанс да бъда отразена.
Дали това е така в ГТ, в магазина, в службата по кадастъра или в коридора на поликлиниката? Да бе, да!
Това дали ме кара да се чувствам по-несигурна и по-неопазена в училище, където все пак имам някаква форма на контрол, в т.ч. да се обадя на родител на дете, което кашля? А?

Мога ли да вменя на мой ученик или на родител на мой ученик да носи маска, да избягва струпване на хора и т.н.? И като не мога, най-логичното решение дали е да действам на принципа "Няма ученик - няма проблем" и да призова да натирят всички вкъщи, в т.ч. и мен, защото така ще ме опазят, докато "мине страшното" ?   Може би и да ми осигурят кола/шофьор, доставка на храна и т.н., белким оцелея? Щото ако оцелея, на 200% е ясно, че всеки, който е нямал капацитета да се оправи с ДО, ще ме използва (независимо дали лично или професионално) за плювалник, че цяла зима - пролет - лято - до когато там тази гадост се кротне, съм кютала на топло на дивана и съм карала хайванчетата да се пулят в екрана, пък заплатката ми е вървяла, а и 2-3 месеца отпуска съм спастрила...

Да, дадоха възможност на училищата да минават на ДО по тяхна инициатива, ами който смята, че е е време, а нищо не се прави (учител или родител), да инициира  дискусия на обществения съвет, да пусне анкета сред родителите, да внесе предложение за свикване на педагогически съвет и каквото сабя покаже. Локално и легално. Ако не мине - да действа индивидуално  - ОЕСР на детето, смяна на училището, година неплатен ... Та така...

За последното, психологическите травми при децата, ще си премълча коментара...

По отношение на прочувственото писмо на колежката, моите уважения към нея, но не съм съгласна в тази част ...
"... Тогава ще разберете кои точно родители са против дистанционното обучение. Не онези, които са си възпитали добре децата и са ги мотивирали да учат,
Скрит текст:
които са им чели приказки и редовно им отделят време и внимание – не, те нямат проблеми с ДО. Техните деца учат еднакво добре и при присъствено, и при дистанционно обучение. И при сривове във връзката, и със стари компютри... То пречи на другите – онези, които втора година не са направили необходимото, за да имат достъп до резултатите или проблемите на децата си, отразени в електронните дневници; онези, които дори в края на учебната година не са ги попитали за ученическата им книжка, а когато имаха хартиен бележник, не го подписваха. Онези, които не са стъпили на нито една родителска среща. Онези, които не осигуряват на децата си дори копирани учебници. И т.н. Именно те, господин министър, сега станаха радетели за присъствено обучение, макар че децата им редовно отсъстват от часовете в училище.
Някои от тях още в 8ми клас имат срещи с полицията, а в 10ти вече са ответници по наказателни дела в съдилищата. На тях не им трябва качествено образование – то не е толкова по-различно и он-лайн, още повече, за кратък период от време. ..."

Вече трета учебна година работя основно с електронни ресурси. Нямам деца от споменатия тип, но по мои наблюдения, техните родители нямат проблеми с формата на образование, стига да не се пишат неизвинени отсъствия и преминаването в горен клас да се случва безпрепятствено.
Проблеми с ДО имаха и имат друг тип родители - с умни, обгрижени, но крайно несамостоятелни деца, особено такива, за които екран=забавление. Които не като да не искат, ама не могат да се фиксират в работен процес, когато са сами, когато трябва да си организират времето, когато имат комбинация екран - мишка - клавиатура. За тях наистина е необходимо ДО под повишен двустранен контрол и нещо повече, с ясно очертани срокове.
А не да се покрием като картофи, докато мине студът, пък да видим кой ще покара напролет.

# 139
  • Мнения: 280
Здравейте момичета видях темата и не можах да се сдържа да не напиша коментар по темата за ДО. Аз съм ученичка в 10 клас на 16 години съм . За мен електронното обучение е изключително неползотворно за нас учениците или поне за тези , които искат да научат нещо. Учителите не проявяват никаква емпатия с учениците, но това не е най-малкия проблем поне за мен. Големия проблем, е че този материал който бива взет по време на това обучение, е неусвоен от учениците и съответно това остава като дупка в знанията. Ако можех да избирам щях да избера присъствената форма на обучение, пък и по- малките и ние трябва да общуваме на живо с връстниците си.Нищо не може да замени реалния контакт с хората

# 140
  • Варна
  • Мнения: 25 824
Това никой не го отрича. Личи си липсата на житейски опит. Всичко опира до контакта, до усвояването, до не знам си какво. На тая възраст тотално не може да се схване, че има заразни заболявания, от които хората УМИРАТ! И това да се опазят колкото може повече хора е по-важно, отколкото контактите наживо да не спират. Ще пораснете, ще го научите. Обаче сега е време за действия, които да опазят животи, а не за разсъждения, които някак пропускат същественото, а именно - ЗАЩО, бре, ЗАЩО изобщо се поставя въпросът за ДО???

# 141
  • Мнения: 2 820
Обаче сега е време за действия, които да опазят животи, а не за разсъждения, които някак пропускат същественото, а именно - ЗАЩО, бре, ЗАЩО изобщо се поставя въпросът за ДО???
Защото капризите човешки са безкрайни....
Ние никога не участваме в решаването на проблема, изискваме другите да ни го разрешат.

# 142
  • Майничка
  • Мнения: 13 820
Обаче сега е време за действия, които да опазят животи, а не за разсъждения, които някак пропускат същественото, а именно - ЗАЩО, бре, ЗАЩО изобщо се поставя въпросът за ДО???
Защото капризите човешки са безкрайни....
Ние никога не участваме в решаването на проблема, изискваме другите да ни го разрешат.

Именно.

# 143
  • Мнения: 1 010
Здравейте момичета видях темата и не можах да се сдържа да не напиша коментар по темата за ДО. Аз съм ученичка в 10 клас на 16 години съм . За мен електронното обучение е изключително неползотворно за нас учениците или поне за тези , които искат да научат нещо. Учителите не проявяват никаква емпатия с учениците, но това не е най-малкия проблем поне за мен. Големия проблем, е че този материал който бива взет по време на това обучение, е неусвоен от учениците и съответно това остава като дупка в знанията. Ако можех да избирам щях да избера присъствената форма на обучение, пък и по- малките и ние трябва да общуваме на живо с връстниците си.Нищо не може да замени реалния контакт с хората

Съжалявам, че този коментар ще е малко по-агресивен, но предвид ситуацията и това, че оплакването явно не прави връзка между епидемията и ДО, се налага.
По какъв начин е неползотворно? Как точно се провежда в твоето училище, за да не могат тези с желание за учене да усвоят материал? Как конкретно си представяш емпатията от страна на учителите?

За общуването, какво точно предпочиташ - да не можеш няколко месеца да не се виждаш с голям брой хора, но да можеш все пак да общуваш с тях по интернет, или да се виждате, но след като част от тях се разболеят, едни никога повече да не ги видиш, а други ще получат сериозни усложнения, свързани с белите дробове, сърцето и дори нервната система, които завинаги да променят живота им.

# 144
  • Мнения: 1 358
Не е въпросът само за животите на учителите. Ако те се заразяват в клас, самите те после заразяват семейство и близки и заразата расте.
Защо да не може да се изиска поне децата да носят маски в час?  

Колкото до материала - на 16 г. и достъпа до информация, която съвремието предполага - би трябвало спокойно да можете да наваксате 2-3 седмици/месеца. Да не говорим колко точно е важно да владеете химия за 10. клас спрямо важността да опазите себе си и близките си здрави.

П.П.не че искам да се заяждам, но в поста на госпожицата има доста грешкиот - явно е, че 1)пропуски се случват и присъствено, 2) не са чак такава драма.

П.П.2 от днес двама от тримата лекари в семейството ми са с ковид, така че точно днес хич няма и да се опитвам да съм тактична.

# 145
  • Мнения: 530
Гаргамела, не отричам, че първо ние трябва да се грижим за себе си, това е така - аз съм взела всички мерки за себе си, за да опазя както себе си, така и възрастните ми роднини - избягвам събирания по ресторанти, кафенета, барове и дискотеки, въпреки че съм млада и ми се живее. Да, ходи ми се на кръчми, по моловете, но не съм дотолкова безразсъдна да пренебрегна факта, че живея с хора от уязвимите от вируса групи. Това добре - изпълнила съм си дълга на съвестен гражданин. Мисля, че е излишно да споменавам, че навсякъде се движа с маска, използвам дезинфектант, измивам си ръцете с топла вода и сапун редовно и т.н. Но какво правим със съвестните ученици / студенти, принудени да ходят на училище / университет? Пак се каза, че ОЕСР навсякъде няма осигурено, няколко разтревожени майки пишат тук, но някои потребители неуморно повтарят, че навсякъде имало ОЕСР - ами явно не е така, иначе нямаше да стоят нещата по този начин. Понеже ми говориш за лична грижа, ще си позволя да спомена как стои въпроса и в университетите - там избор за дистанционно обучение няма - каквото е в масовия случай, това е  и за отделния студент - тоест ако е решено да е присъствено, няма опция някой да ти включи камерата по време на лекция и да ти преподава, поне не съм чула за подобна възможност някъде да е ЯСНО регламентирана. Така че става ясно, че все пак ако си СЪВЕСТЕН и искаш да научиш нещо, си принуден да си с масата, взела някакво решение, което въобще не е съобразено със здравето на всички. Аз за себе си и за близките си се грижа, но системите не се грижат за отделния човек. Става ясно, че дори ти да си съвестен, да спазваш всички мерки, ако отсрещният не ги спазва, то те се превръщат в излишни и безпредметни. Simple Smile

Последна редакция: пн, 09 ное 2020, 15:52 от ღ Андреа ღ

# 146
  • Мнения: 1 153
Здравейте момичета видях темата и не можах да се сдържа да не напиша коментар по темата за ДО. Аз съм ученичка в 10 клас на 16 години съм . За мен електронното обучение е изключително неползотворно за нас учениците или поне за тези , които искат да научат нещо. Учителите не проявяват никаква емпатия с учениците, но това не е най-малкия проблем поне за мен. Големия проблем, е че този материал който бива взет по време на това обучение, е неусвоен от учениците и съответно това остава като дупка в знанията. Ако можех да избирам щях да избера присъствената форма на обучение, пък и по- малките и ние трябва да общуваме на живо с връстниците си.Нищо не може да замени реалния контакт с хората

А защо е неусвоен материалът? Понеже съм си у нас, виждам как минават часовете на дъщеря ми. Учителите си преподават, диктуват, обясняват, изпитват, пишат - всичко си е като при присъственото. Дават домашни, срок за изпълнение, тестове. Разликата е, че си у дома, на топло, удобно, няма кой да ти говори докато слушаш учителя. Часовете не са намалени, карат си по разписание и програма. Нямат само тези часове, по които са болни преподавателите. Защото заместници няма. За социалния контакт. Кой те спира да излезеш след училище? Ограничила е само броят контакти. Излиза с още две-три деца. Домашните са написани и изпратени.

Съгласна съм с Уини и това:
Цитат
За общуването, какво точно предпочиташ - да не можеш няколко месеца да не се виждаш с голям брой хора, но да можеш все пак да общуваш с тях по интернет, или да се виждате, но след като част от тях се разболеят, едни никога повече да не ги видиш, а други ще получат сериозни усложнения, свързани с белите дробове, сърцето и дори нервната система, които завинаги да променят живота им.
В неделя по  нелеп начин загина детенце, което дъщеря ми познаваше. Беше потресена. Представи си ти да загубиш завинаги приятели. Социалните контакти са важни, но да има с кого да ги осъществиш. Дъщеря ми е в 9ти клас.

# 147
  • Мнения: 3 096
Нищо не може да замени реалния контакт с хората
А нещо може ли да замени ХОРАТА?

# 148
  • Мнения: 280
За мен като потърпевш в дадената ситуация е изключително трудно да се справям и съучениците ми поне една част от тях твърдят същото. Тези,които предпочитат ДО всъщност не са с много добър успех и им е все едно, но ние амбициозните и с желание за знания сме ощетени. Момичета казвам ви съвсем сериозно биология, химия и литература за 10 клас не може да се учат по този начин.

Teya75-Диктуват, обясняват, изпитват пишат да така е, но аз не говоря за тези неща, а говоря за УСВОЯВАНЕТО на материята и го казвам от най- първо лице . Не можете да ме убедите в противното както и не можете да убедите един уважаващ предмета си учител в това.

# 149
  • Бургас
  • Мнения: 8 508
Teya75-Диктуват, обясняват, изпитват пишат да така е, но аз не говоря за тези неща, а говоря за УСВОЯВАНЕТО на материята и го казвам от най- първо лице . Не можете да ме убедите в противното както и не можете да убедите един уважаващ предмета си учител в това.

А какво ви пречи с усвояването? Да не би при присъственото учителя да ви налива с фуния? Ето казваш, че диктуват и обясняват. При присъственото повече ли обясняват?
По мое време усвоявахме като си прочитахме уроците от учебника. Нямахме презентации, клипчета, уча се, интернет. Сега как се усвоява?

Последна редакция: пн, 09 ное 2020, 16:32 от Irene Adler

Общи условия

Активация на акаунт