Дистанционно обучение за учениците - Teмa 12 /ноември 2020 г./

  • 44 291
  • 1 357
  •   1
Отговори
# 1 140
  • пустинята Гоби
  • Мнения: 8 551
Извинявам се, ама въпрос - това къде ще ми трябва в живота - зададен на учител, е меко казано неподходящ. Сякаш това, което наистина трябва се усвоява. Колко народ е неграмотен, не може един % или съотношение да изчисли, че се е хванал за задачи, които реално не са кой знае какво - няколко формули и логика кога да се използват. Математика доста помага в живота, най-малкото ти развива мисленето, отделно е основа на толкова много професии, които в момента са на върха. Даже и в изкуството има математика - в рисуването например. Вярно е че не се отдава на всеки, но това е отделна тема, която няма нищо общо с въпроса - закъде ще ми трябва. За навсякъде, стига да можеш да я схванеш.

# 1 141
  • София
  • Мнения: 44 511
Аз имам ясен спомен, защото се явявах на поправка по мат в 10 клас. Имаше геометрия и малко уравнения. Оттам нататък приключих с математиката.

# 1 142
  • София
  • Мнения: 2 753
Аз не помня кога съм учила  комбинации, вариации, пермутации. Ама девойката ги "изучи" в 8 клас и сега пак ги преговаря в 10 клас - щели да се включат в НВО-то.
И за 30 минути днес решаваха тест със задачи за подготовка за НВО. То няма време да прочетеш условията, а пък кога да помислиш - хич.
Да го отменят това НВО и тази година, че само излишни притеснения за децата.

# 1 143
  • Варна
  • Мнения: 25 824
Разбира се, че сме ги учили, и то най-късно в 10 клас, защото в 11-ти по спомен беше преговор някакъв на темите, изучени досега. То пък голямата сложнотия, не че помнех нещо, ни цъкнах набързо Уикипедия и си поприпомних.

# 1 144
  • Мнения: 2 134
Аз вече не помня кое къде съм учила  в основното, в мг или във виас, а те ги взимат едно по едно ( в 8 са). Но тая комбинаторика от 8 клас не съм я учила по нищо в тия 16 години учене. Не че не я усвоих сега де, ама за пръв път ми беше.

# 1 145
  • Мнения: 12 910
Не знам за комбинаториката, ама днеска вадим ДНК молекули на едни ягоди Simple Smile Simple Smile Simple Smile с веро, сол и алкохол Simple Smile Simple Smile Simple Smile ем не се получава и тва си е .. 3 пъти джуркахме, смених верото, ракията...
Или ягодите са прекалено ГМО и нямат ДНК Simple Smile Simple Smile Simple Smile

поправям сеeeeee... слаба ми била ракията хахахаха
получи се със спирт Simple Smile - ето за 9токласниците, ако ви трябва резултат Simple Smile

Скрит текст:

Последна редакция: чт, 26 ное 2020, 17:47 от duhi_puhi

# 1 146
  • пустинята Гоби
  • Мнения: 8 551
Къде в училище ще правите такива важни опити и заключения Joy ?

# 1 147
  • Мнения: 119
Извинявам се, ама въпрос - това къде ще ми трябва в живота - зададен на учител, е меко казано неподходящ. Сякаш това, което наистина трябва се усвоява. Колко народ е неграмотен, не може един % или съотношение да изчисли, че се е хванал за задачи, които реално не са кой знае какво - няколко формули и логика кога да се използват. Математика доста помага в живота, най-малкото ти развива мисленето, отделно е основа на толкова много професии, които в момента са на върха.
Това, че много хора не могат да смятат проценти и съотношение е притеснително, защото съотношение и проценти трябват и в готвенето, и в чистенето (съотношение на няколко препарата), анализ на проста диаграма... Тук Ви подкрепям напълно!
Математика има навсякъде, но тези задачи, които са ни по програма, реално погледнато на мен няма да ми потрябват, казвам го след като съм проучил професията с която искам да се занимавам. Иронията е, че обичам да се занимавам с програми, които да решават математически задачи, които ненавиждам. Ето, тук идва моментът, когато чета как се решават задачите, за да може да направя програмата да ги решава правилно, при подаване на условие и стойности.
Извинявам се, ама въпрос - това къде ще ми трябва в живота - зададен на учител, е меко казано неподходящ. Сякаш това, което наистина трябва се усвоява.
А защо да е неподходящ въпросът? Нали е учител, би трябвало да знае къде се прилагат всички тези задачи, да назове области.
Скрит текст:
Пример: Ако не можеш да смяташ съотношения и ти се наложи да разбиеш цимент / замазка, ще сложиш повече вода или повече материал, и всичко отива на кино.
А това което мен ме демотивира при математиката е, че винаги госпожата ще каже, че ще ме остави на поправителен или в същия клас.
Скрит текст:
Ако може някой да ми обясни (на лично да не се спами тук), с какво ще допринесе оставянето на поправителен ученик, който няма никакъв интерес към предмета? Отделно след като съм с пълен отличен по 6 предмета, защо заради един да остана в същия клас?
Няма да занимавам форума с моите пуберски изблици вече, просто запалих фитила като стана въпрос за математика Grinning
Не приемай написаното от мен за заяждане, просто дискусия Simple Smile

# 1 148
  • София
  • Мнения: 44 511
Ок, а ирационалнитв уравнения за какво са?

# 1 149
  • София
  • Мнения: 7 676
Аз съм учила много базови неща от комбинаториката в 10 клас. В учебниците имаше раздели със звездички, които не бяха задължителна част от учебната програма и те бяха точно такава част. Учила съм в икономически техникум, а приятелка в МГ така и не взеха тези уроци. Говоря за 93-94 година. Комбинаториката, която се учи сега в 8 и 9 клас е доста по-обширна. И изобщо, не е редно да сравняваме преди и сега.

# 1 150
  • Мнения: 11 069
Това е единственият раздел в математиката, който винаги съм мразела. Гарантирам, че и ние сме го учили в училище, не помня в кой клас ще е било. Сега като го видях в учебника за 8 клас, и припаднах. Вярно е, че с това ДО който родител се е скришом скатавал и нещо не е изучил, сега му се връща тъпкано

🌞😃🌞

# 1 151
  • Мнения: 2 134
Може би сте по-млади, туй даже бегъл спомен нямам да е учено някога. А такава тотална скатавка не съм правила.

# 1 152
  • Варна
  • Мнения: 2 483
Хора, недейте така - всичко това сме го учили по математика и .... забравили. Току що нащраках  съдържанието на моят учебник от 1991 (ЕГ-общообразователен) - цялата комбинаторика е вътре, вкл съвместими, несъвместими събития, пермутации, вариации и комбинации, та даже и малко статистическа вероятност. Даже и логаритми сме учили, сега до 10 кл ги няма в програмата, а и доста обширно са застъпени тригонометричните уравнения. Отделно, учехме и геометрия.





И не че искам да се заяждам, но нали сме в темата за ДО, а навремето само присъствено учехме, защо ли има толкова бели петна?

Последна редакция: чт, 26 ное 2020, 18:36 от Manzhelka

# 1 153
  • Варна
  • Мнения: 25 824
Че сега не учат ли геометрия?

# 1 154
  • Мнения: X
Хора, недейте така - всичко това сме го учили по математика и .... забравили.
......................
И не че искам да се заяждам, но нали сме в темата за ДО, а навремето само присъствено учехме, защо ли има толкова бели петна?
Защото не всички са завършили по едно и също време. Пазя доста учебници ( основно по алгебра) от различни години. Учебното съдържание постоянно е променяно и размествано. Аз например не съм учила комбинаторика в средното училище. И не мисля, че съм чак толкова изкукуригала, та да не помня. Но пък съм учила в девети клас неща, които сега се учат в единайсети. Та, сравненията невинаги са уместни.

Общи условия

Активация на акаунт