Дистанционно обучение за учениците - Teмa 12 /ноември 2020 г./

  • 44 344
  • 1 357
  •   1
Отговори
# 1 020
  • пустинята Гоби
  • Мнения: 8 557
Ако децата си стоят вкъщи и грипни вълни няма да има.

# 1 021
  • София
  • Мнения: 62 595
Поднасят ни го на порции. Ако кажат, че децата няма да се върнат в училище (за ДГ да видим как ще е) догодина, това ще предизвика буря от недоволство. А и хората сами ще се светнат до Нова година.

# 1 022
  • Мнения: 1 153
Чудесна новина Simple Smile Те нашите и сега са ДО, часовете им са си по 45 минути. Миналата седмица бяха присъствено и с намалени по 35 минути часове. Преди малко влизам в стаята ѝ, изпитват я по Бизнес комуникации Simple Smile Върви си училището, какво да съм недоволна.

# 1 023
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
В нарушение са за часовете по 45 минути. Не може да са повече от 40 минути по наредба.

# 1 024
  • София
  • Мнения: 15 170
В нарушение са за часовете по 45 минути. Не може да са повече от 40 минути по наредба.
Това пък защо? От чисто любопитство питам. Синът ми е по френския МОН, макар и в София, часовете им са си от по астрономически час, както е и на място. Пролетта нямаше организация и се скатаваха повечето учители, но сега си учат яко. Големите не мисля, че пропускат нещо в тази форма в момента.

# 1 025
  • Мнения: 1 153
В нарушение са за часовете по 45 минути. Не може да са повече от 40 минути по наредба.

Да са. Имат много материал, по някои предмети нямат учебници, така че да нарушават. Преценили са, че така трябва, съгласна съм. В другите, включително "елитните" са им по 30 или 35 минути и "елитните" ученици са щастливи. Нищо, че губят много материал.

# 1 026
  • София
  • Мнения: 7 680
Ми, аз викам нашите да ги извикат и в училище. Нищо, че са в нарушение.

# 1 027
  • пустинята Гоби
  • Мнения: 8 557
Не знам за елитните гимназии (и защо е тази подигравка), но при нас са по 30 минути, защото децата са малки. Такива са и когато учат присъствено. То 20 минути, за какво по-напред?

# 1 028
  • Мнения: 1 382
При нас са с часовете по програма, включително междучасията.
Трети ден имат тест, контролно, писмено изпитване...
А за малкия (подготвителен клас в училище) сега разбрах, че има профил - като на каката.
И малките ли ще учат онлайн?
Някой знае ли?

# 1 029
  • София
  • Мнения: 44 573
Да. Моят син вече е онлайн. Затова се оплаках за 20те минути.
Голямата са си по 40, че и ако имат блок, си откарват по 90.

# 1 030
  • Мнения: X
В нарушение са за часовете по 45 минути. Не може да са повече от 40 минути по наредба.

Да са. Имат много материал, по някои предмети нямат учебници, така че да нарушават. Преценили са, че така трябва, съгласна съм.
Интересно дали, ако решат да нарушат друга наредба, примерно тази за оценяването, пак няма да имате нищо против.
(6) (Нова - ДВ, бр. 85 от 2020 г., в сила от 02.10.2020 г.) Продължителността на дистанционния учебния час за всички видове подготовка при синхронно обучение от разстояние в електронна среда не може да надвишава:
1. двадесет минути - в началния етап;
2. тридесет минути - в прогимназиалния етап;
3. четиридесет минути - в гимназиалната степен.



А за малкия (подготвителен клас в училище) сега разбрах, че има профил - като на каката.
И малките ли ще учат онлайн?
Някой знае ли?
Възможно е, но е необходима заповед на министъра на образованието.
Чл. 68а. (Нов - ДВ, бр. 82 от 2020 г.) Когато поради извънредни обстоятелства присъствието във формите на педагогическо взаимодействие в детските градини и групите за задължително предучилищно образование в училищата е преустановено, след заповед на министъра на образованието и науката педагогическото взаимодействие се осъществява, доколкото и ако е възможно, от разстояние в електронна среда чрез използване на средствата на информационните и комуникационните технологии и с участието на родителите.

# 1 031
  • Мнения: 537
Добре, в случая мисля, че няма кой знае какво нарушаване на законовите разпоредби и дори мисля, че е дребнавщина да се прави въпрос за 5 минути - още повече, когато става въпрос за повече време, прекарано в учене и овладяване на учебния материал. Нали целта е да се учи, макар и от разстояние, или се бъркам? Щом децата са доволни и учителите нямат проблем, не виждам и аз какъв е проблемът.

Миналата година, когато и аз бях част от учениците, доста често се е случвало да ни задържат повече от нормативно разпореденото, доста често имахме извънредни часове и включвания, но никой не се сърдеше. Все пак тези, които учеха, се радваха да имат повече контакт с учителите, макар и не физически, а тези, които не искаха да учат, вечно си намираха оправдания и космосът им беше крив.

Още повече в случая на Тея става въпрос за голяма ученичка от гимназиален етап. Не става въпрос за малки ученици, при които взирането в екран може да е по-опасно.

Не мога да разбера някои хора - първо мрънкат, че няма материалът да бъде овладян както трябва, намират триста кусура на ДО, след това мрънкат, че се учи повече, отколкото било разписано и се хващат за някакви цифрички от закона, които в случая са напълно незначителни, когато става въпрос за 5 минути повече, в които да се преподава и учи, а не да се излиза и хайманосва навън по улиците. Simple Smile

# 1 032
  • София
  • Мнения: 44 573
Всъщност никой не се взира в екран! Всичко се води аудио.

# 1 033
  • София
  • Мнения: 7 680
То и аз много неща не мога да разбера, но не се и опитвам. Хайде да има равнопоставеност, нали затова плакахте 3 месеца. Ето ви сега равнопоставеност!
Или ми се струва, че ви е двоен аршина...

# 1 034
  • Мнения: 537
При вас може да е така, Rockstar, но в много училища не е само аудио. Миналата година по повечето предмети учителите разработваха презентации, систематизираха най-важното от уроците на слайдове, за да не бъде само сухо говорене и рецитиране на данни, които никой няма да запомни, а да бъде един вид по-интересно и иновативно. Отделно по някои предмети без показване на схеми, картинки, чертежи и графики просто няма как да се случат нещата - биология, химия, физика, математика и т.н.

За домашно също се дават по някой път да се правят проекти, свързани с гледане на филмчета, клипчета, създаване на презентации, реферати, преразкази, съчинения и прочие, изискващи също продължителен престой пред компютър.

Но пък горепосочените задачи и дейности се дават на малко по-големи ученици и всеки може да си разпредели така времето, че да има един по-приемлив във времево отношение престой пред лаптопи и мобилни устройства.

Идеята ми е, че нямаше смисъл да се хващаме за това, че в някое училище часовете са с 5 минути по-дълги - това за мен даже е похвално и учителите и учениците заслужават уважение. Защо не се замислим в колко училища учебният процес е проформа и въобще нещата не се случват както трябва? Май е по-добре да насочим енергията си в тази посока, отколкото да критикуваме тези, които си вършат съвестно и добре работата.

Общи условия

Активация на акаунт