Неприета заявка за върнато оборудване от Виваком

  • 2 588
  • 24
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 11 680
В Заявлението за прекратяване посочихте ли ваш адрес? Казахте, че сте посочили телефони, предполагам , в заявлението сте посочили вашите тел. за контакт ?
Писмено изискайте заверено копие от това Заявление, със заверка за дата на прекратяване на договора и първата фактура, с посочване на основанията за всички дължими суми, както и кога и как сте уведомени за тези задължения.
Също намерете Общите им условия, публични са и вижте какво пише там за условия на прекратяване при смърт.

Може да подадете Жалба в КЗП, като опишете всички обстоятелства, също, че не сте уведомени за дължимите суми, както и , че трябва да се връщат устройства, не живеете на адреса на починалото лице, не сте го посещавали. И изискайте проверка.  
Това на прима виста без да съм запозната с документи, а и не посочвате какъв договор е имала свекърва ви, какви точно услуги е ползвала.
Виваком имат различни ОУ в зависимост от услугата.
https://www.vivacom.bg/bg/residential/obshti-uslovija

В бланката за прекратяване има ли място за попълване на адрес на наследниците?

ПС Прегледах набързо няколко ОУ, визират само , че при смърт, наследниците подават заявление за прекратяване, а Виваком  има право да прекрати договора.
https://www.vivacom.bg/bg/files/12379-obshti-uslovija-za-urejdan … d-15-11-2019g.pdf - (прилагат се за абонати, сключили договор след 15.11.2019г.)

Вероятно има и лизинг, щом сте връщали устройства.
В ОУ за лизинг няма такова основание. Там е мазало, чудя се как им съгласуват такива ОУ.

За ТВ - има 2 варианта на ОУ, в зависимост от вида на услугата.

Те трябва да ви уведомят за задълженията, още повече , че не сте страна по договора и не сте запознати с условията му. Не могат да таксуват и лихви, неустойки и каквото и да е, ако не сте уведомени. Никой не може да черпи права от собственото си противоправно поведение.

Последна редакция: нд, 15 ное 2020, 13:01 от Diorela

# 16
  • София
  • Мнения: 303
В Заявлението за прекратяване посочихте ли ваш адрес? Казахте, че сте посочили телефони, вашите ли са?
Писмено изискайте заверено копие от това Заявление, със заверка за дата на прекратяване на договора и първата фактура, с посочване на основанията за всички дължими суми, както и кога и как сте уведомени за тези задължения.
Също намерете Общите им условия, публични са и вижте какво пише там за условия на прекратяване при смърт.

Може да подадете Жалба в КЗП, като опишете всички обстоятелства, също, че не сте уведомени за дължимите суми, както и , че трябва да се връщат устройства, не живеете на адреса на починалото лице, не сте го посещавали. И изискайте проверка.  
Това на прима виста без да съм запозната с документи, а и не посочвате какъв договор е имала свекърва ви, какви услуги е ползвала.
Виваком имат различни ОУ в зависимост от услугата.
https://www.vivacom.bg/bg/residential/obshti-uslovija

В бланката за прекратяване има ли място за попълване на адрес на наследниците?
В заявлението няма място за адрес на наследниците, само адреса на починалият, на който се прекратява договора. А телефона за връзка е на съпругът ми, да. Тя ползваше и телефон и телевизия. В случая проблемът идва заради телевизията.

# 17
  • гр. Варна
  • Мнения: 785
Виваком разиграваха така един колега. Съпругата му бе внезапно починала.Той от работа отиваше да гледа възрастните си родители в едно Варненско село, където и спеше. Написа жалба до КЗП, която ви я поствам.
КЗП-те е изискала проверка от Виваком и му е отговорило. Всичко бе решено-никакви суми не се дължат.
Скрит текст:
Същата Жалба може да изпратите и до КРС>https://crc.bg/bg/rubriki/271/jalbi

# 18
  • Мнения: 11 680
Тук има малка подробност,  проблемът произтича от това, че някакви устройства са върнати доста късно.
Няма как да знаете, че са на Виваком, не са закупени вече и подлежат на връщане, докато не ви уведомят.
Виваком е следвало да уведоми наследниците за задълженията им по договора на наследодателя. Това, че нямат в бланката място за адрес на наследника, не ги освобождава от задължението за уведомяване.
ПС Възможно е да са написали с някакъв дребен шрифт, че уведомяването е на адреса на абоната.
И пак трябва да е доказано, че уведомяването е стигнало до адресата, в случая наследниците.
Съмнявам се, че правилата по ГПК чрез залепване на уведомление на вратата ще важат в случая. Аз бих ги притиснала да докажат, че са положили всички усилия да спазят задължението за уведомяване, но не са успели. Например - изискали са разрешение от КЗЛД да получат адресите на наследниците от ГРАО.
Както казах, не могат да се ползват от противоправното си поведение.
Т.е. и някои от правилата в ОУ, няма да са приложими.

Трябва да се изследва момента на изискуемост на тези задължения, които те начисляват.

ПС ТВ е проблем ,но каква е ?  Има 2 вида ОУ за ТВ.

Последна редакция: нд, 15 ное 2020, 13:49 от Diorela

# 19
  • гр. Варна
  • Мнения: 785
ПС Възможно е да са написали с някакъв дребен шрифт, че уведомяването е на адреса на абоната.
Шрифта не може да бъде по-малък от 10 pt

Последна редакция: нд, 15 ное 2020, 13:49 от pkol

# 20
  • Мнения: 11 680
Въпросът не е в шрифта, а в съдържанието на написаното.
Под дребен шрифт, имах предвид всякакви уловки, правещи текста трудно забележим. Може да е сбутано до други и т.н.

# 21
  • София
  • Мнения: 44 814
Виваком по принцип "нямат връзка с главния мозък". Аз случайно попаднах на една свястна служителка, та ми изчисти един бъг в тяхната система, заради който плащах отгоре.
Звънете на 123 и се разправяйте.

# 22
  • Мнения: 1 332
Дали са ви добри съвети. Може да се оплачете на сайта им.
https://www.vivacom.bg/bg/residential/kontakti#contact-email

Избирате причина оплакване и под причина. Опишете всичко подробно. Може и да сканирате и прикачите документи. При нас беше успешно.

Последна редакция: пн, 16 ное 2020, 18:40 от Dimana12

# 23
  • София
  • Мнения: 303
Благодаря на всички отзовалисе. Пуснахме жалба в КЗП, защото служител от друг офис ни подсказа, че от Виваком няма да ни обърнат внимание. Резултат ще има до 30 дни.

# 24
  • Мнения: 1 288
Точно преди две години имах абсолютно същия проблем..Звъннаха ми и казаха,че ще се сменят старите приемници и техници ще дойдат да сложат новия предавател и стария да го върна..ОК..
Дойдоха смениха ги,опаковах им стария приемник и чао.Три месеца по-късно имате сметка 360лв 😳 Полудях..почна се едно ходене по офиси,спуках им телефоните от звънене,в София звънях,на централата,на управители,на офиси..Не ги оставих на мира и за ден..Разправях се с тях по телефона,че нямат никаква комуникация помежду си и на края клиентите виновни..Казах,че ще подам оплакване и от мен една стотинка няма да видят,ЗАЩОТО СЪМ ВЪРНАЛА АПАРАТУРАТА..И това беше..На следващия ден ми се обажда служител с думите: МНОГО СЕ ИЗВИНЯВАМЕ ЗА НЕУДОБСТВОТО,най-накрая ни излезна в системата,че са върнати..Няма да платите сумата..Ако им бях свела глава,щяха да ме търсят до дупка..Измамници са големи..Все нещо не им излиза по системата..!! Е преди месец пак проблеми с тях пак им разказах играта и накрая всичко им излезна пак В ТЪПАТА СИСТЕМА..!! ТА НЕ ИМ ДАВАЙТЕ НИЩО ЩОМ СТЕ ГИ ВЪРНАЛИ..

Общи условия

Активация на акаунт