Митница – информация, въпроси, отговори и споделяне на опит – 7

  • 36 292
  • 738
  •   1
Отговори
# 510
  • Мнения: 17 281
Съгласна съм за митнически посредници, но за някакви по-крупни пратки. Мисля че за неща на стойност 15-20$ е безсмислено плащаш посредническа услуга на същата стойност.
Въпрос на законодателство. И за такива пратки се плаща. На вси1ко отгоре е безмислено да ходиш сам. Ако за попълването на декларация и освобождаване на пратката ми отиват няколко часа и пътуване...ще си платя посредническата услуга - колко е в БГ пощи - 20 лв. На толкова ли си оценяваш загубените 4-5 часа и нервите?

# 511
  • Мнения: 7
не ми излиза полето за МИСВ.
Заявете си процес. Иначе не виждам начин да излезе

От Управление на идентичност и  работни процеси предполагам. Но кой процес да заявя?

# 512
# 513
  • Мнения: 7

Супер, ще тествам утре и ще пиша какво става.

# 514
  • Мнения: X
От Управление на идентичност и  работни процеси предполагам. Но кой процес да заявя?
В предната тема има описани стъпките.

П.с. Иначе е забавно как по други форуми копират като свое съдържанието на бтмамата

# 515
  • София
  • Мнения: 31 415
Аз все пак изпратих необходимите документи на customs@bgpost.bg Колко време ще отнеме да ми освободят пратката и какво следва? Къде ще заплатя и ще я получа?

# 516
  • Мнения: 913
Аз все пак изпратих необходимите документи на customs@bgpost.bg Колко време ще отнеме да ми освободят пратката и какво следва? Къде ще заплатя и ще я получа?

Миналата година, малко преди Ковид пандемията, използвах техните услуги за представителство пред митницата. За около 2 седмици или малко повече се случиха нещата, но звънях многократно по телефона. После се плаща в пощенския клон-таксата и митото.

# 517
  • София
  • Мнения: 742
Да, на мен това най ми “допада”. Хем плащам за нещо дето е 20лв. още 20лв., хем си върша работата. За какво представителство говорим-конкретно за бг пощи тогава?
Аз за това се оцъклих като не разбрах как и кога ми освободиха прарките от DHL-това вече и да се заплаща е супер.

# 518
  • Мнения: 17 281
Да, на мен това най ми “допада”. Хем плащам за нещо дето е 20лв. още 20лв., хем си върша работата. За какво представителство говорим-конкретно за бг пощи тогава?

Коя работа вършиш?
Че си изкарал/а ЕОРИ. Всеки куриер и митнически агент ще го поиска.
Че си си тарифирал стоката? Ами виждайки какви глупости се пишат, 99% от лично тарифираната стока е неправилно. Че сте попълнили митническата декларация - колко ви отнема- няколко часа? Специалистите го правят максимум за 10 мин ( и това са много за една тарифна позиция).

Не съм служител на бг пощи, но това, което ви предлагат като цена е наистина за без пари.

# 519
  • Мнения: 2 618
В други страни се използват митнически посредници.
Обясням им на талибаните как си пазаруваме тук ама вие ще си плащате докато ви дойде акъла да смените държавата. По-зле сте и от бананова република. Посредници, политици мутри. Сега трябва с данъците си барчетата и кебапчийниците да издържате. Честито.

# 520
  • Варна
  • Мнения: 284
Любопитно ми е как би се развила следната ситуация:
на колата на Титина е изгоряла крушката на левия стоп. В магазинчето за части на 2 преки крушката струва 1 лв. но трябва да си я смени сама. В сервиза ще й вземат 10 лв. Та в тази ситуация ми е любопитно Титина като каква ще се изживее? Като автомонтьор или като шофьор с проблем?

# 521
  • Мнения: 17 281
Любопитно ми е как би се развила следната ситуация:
на колата на Титина е изгоряла крушката на левия стоп. В магазинчето за части на 2 преки крушката струва 1 лв. но трябва да си я смени сама. В сервиза ще й вземат 10 лв. Та в тази ситуация ми е любопитно Титина като каква ще се изживее? Като автомонтьор или като шофьор с проблем?
Веднага ти казвам:
Титина отива не в най-близкият автосервиз, а при майстор в доверен сервиз, който поддържа автомобила и.
Отива там поради няколко причини:
- нищо не разбира от коли
- цени собственото си време и нерви ( дори и да успея да сменя крушката, не се знае как ще я поставя, дали ще използвам правилната крушка и колко време ще ми коства поставянето и). Ценя и времето си. Като специалист изкарвам на час много повече, отколкото ще ми вземат в сервиза
- смяната на крушка си е работа на майстора/ автомонтьор. Не е мерило какъв шофьор съм, защото не е свързано с моите шофьорски умения. За теб може и да е обратно, и това, че ти е изгоряла крушката на фара, да е мерило за това какъв шофьор си. Хора всякакви.

И като каза крушката на фара, сблъсквала съм се с подобен проблем. Добре, че отидох при специалист, за да установи, че самите кабели дават на късо, а не че крушката е изгоряла.
За декларациите е същото. Специалист знае къде какво да пише, какви кодове да използва ( напр освобождаване поради една или др причина е свързано с кодове в определени клетки), които някой които днес се е регистрирал първо няма идея, че съществуват, камо ли, че трябва да се използват.

Има ифирмите посредници предлагащи да ви изработят митническата декларация и да ви изпратят файловете. Дори не се налага да ходите при тях, ъплоудвате документите, плащате онлайн, получвате готовата декларация и файлове.

# 522
  • София
  • Мнения: 31 415
Аз все пак изпратих необходимите документи на customs@bgpost.bg Колко време ще отнеме да ми освободят пратката и какво следва? Къде ще заплатя и ще я получа?

Миналата година, малко преди Ковид пандемията, използвах техните услуги за представителство пред митницата. За около 2 седмици или малко повече се случиха нещата, но звънях многократно по телефона. После се плаща в пощенския клон-таксата и митото.
А, ще получа ли някакво известие, че пратката е пристигнала в пощенски клон?

# 523
  • София
  • Мнения: 742
Да, на мен това най ми “допада”. Хем плащам за нещо дето е 20лв. още 20лв., хем си върша работата. За какво представителство говорим-конкретно за бг пощи тогава?

Коя работа вършиш?
Че си изкарал/а ЕОРИ. Всеки куриер и митнически агент ще го поиска.
Че си си тарифирал стоката? Ами виждайки какви глупости се пишат, 99% от лично тарифираната стока е неправилно. Че сте попълнили митническата декларация - колко ви отнема- няколко часа? Специалистите го правят максимум за 10 мин ( и това са много за една тарифна позиция).

Не съм служител на бг пощи, но това, което ви предлагат като цена е наистина за без пари.
В моя случай “глупостите”, които пиша са от личен опит. Та оценката ти е неуместна.
Ако чаках на бг пощи, за което им платих, нямаше още да съм си взела една пратка от миналата година.
Плащам им за представителство и звъня хиляда пъти да се разправям с митници АЗ, а не те. Те вдигат рамене и не знаят. И за да изпреваря контра-“аргументирането” ти-всички документи бяха изрядни с пратката, но от митници често грешат, мотаят пратки и има нужди някой да звъни и да ги побутва.

# 524
  • Мнения: 17 281
Разлика между митнически отдел на поща и митница май не правят някой хора. Разбираемо е, имате няколко пратки.

Общи условия

Активация на акаунт