Плюсове и минуси на кварталите в София - 10-та тема

  • 47 345
  • 808
  •   1
Отговори
# 705
  • Мнения: 50 663
Защото скосяването често започва от по-далече и има няколко метра непокрити. А това да се събират допълнително средства за някакъв голям ремонт включващ копане е абсурд. На теория е много лесно, практиката е друга и далечна.

Е, нормално се прави предварително.

Това с тока не го схванах. Колко често у вас, хора, няма ток? Thinking Все пак говорим за Столицата.
Ми не е толкова рядко. Оправят го бързо - за до половин час, ама веднъж им отне два часа. Зависи колко е тежка повредата, а в центъра мрежата си е  натоварена. Освен това при разни строежи и изкопи късат кабели... абе случва се.

# 706
  • София
  • Мнения: 8 634
И защо да е заледена? Повечето са покрити, а ако не са покрити да си сложат подгряване, не е толкова скъпо за цял блок.
Защото скосяването често започва от по-далече и има няколко метра непокрити. А това да се събират допълнително средства за някакъв голям ремонт включващ копане е абсурд. На теория е много лесно, практиката е друга и далечна.

Това с тока не го схванах. Колко често у вас, хора, няма ток? Thinking Все пак говорим за Столицата.
В столицата, ама на България сме. Блазе му на който тока не спира поне веднъж годишно. Друг е въпросът, че ако спира, обикновено е за малко, не е за часове.
Допреди година живеех в блок НС, с рампа с поне 45 градуса наклон, без подгрев и без козирка. 2-3 семейства чистехме сняг и лед като обезумяли две години, после остана само едно семейство с кола, която не е 4х4. Та в 21-ви век, в столицата ни, хората си купуват високопроходими коли, за да могат да излязат зимата от вкъщи.
Както не се събраха пари за корекция на наклона, така и не се събраха пари за покриване на рампата. И всеки сам си намери спасение - ние например се изнесохме (не заради рампата обаче). Би следвало да има поне някакъв регламент при проектиране на гаражи и подстъпи, с простата цел хората да живеят по-нормално.

# 707
  • Мнения: 21 580
Абе общо ли е не ми го хвали. Всички тези затворени комплекси след пет до седем години ги виждам в кофти състояние заради липсваща поддръжка. Българинът е цар на тая работа. Ползва, но не плаща.

# 708
  • Мнения: 1 757
Вие пък - озеленяване искате. Паркоместа трябва да има, това се търси.
Като цяло е възможно и двете да ги има. В един парцел не е казано попринцип, че трябва всичко да се усвои на 100%.
Друг е въпросът, че ако искаме да имаме квартали с достатъчно зелени площи и улици е нужно спешно промяна в плътностите на застрояване. Очевидно при сегашните параметри се получават прекалено много недоразумения.

# 709
  • Мнения: 11 161
Фък, прав си по принцип. Ама ако сградата е с по-малко РЗП за сметка на общите части, тогава % общи части ще стане по-голям или алтернативно, цената на кв.м. ЗП ще се увеличи, за да включи разходите за общи части.

# 710
  • Мнения: X
При соц.-а можеше, защото не се гонеше печалба, а собствениците на терените никой не ги питаше искат или не искат да бъдат отчуждени, и какво обезщетение искат. Големци искат да си построят хубава малка сграда за свои хора на хубаво място, сгледват си подходяща къща с парцел, отчуждават я, дават на собствениците един двустаен, щото са с 1 дете, и евентуално гарсониера за бабата, ако е жива, което е  10-15-ина  % от РЗП, и съответно си проектират така, че и зеленина има, и гаражи има, и места за колите в двора има. Ама на мен някак не ми се иска да се върне това време въпреки зеленината.
Когато си принуден да се съобразяваш с пазарни закони, според които трябва да дадеш 40-50 % РЗП на собствениците, за да можеш да строиш ва терена (В скъпите райони е така), не виждам начин да не се уплътни на макс.

Сградата на БЛД е изключение, теренът е следствие от машинации по приватизацията някакви, затова биха могли да имат по-добри показатели на застрояването. Ама явно не искат.

Последна редакция: ср, 10 мар 2021, 10:22 от Анонимен

# 711
  • Мнения: 21 580
Те скъпите райони са достатъчно уплътнени, така че може и да поспре това натъпкване на хора в четири квартала от цяла София. Не за друго, ами ще западнат самите квартали така. А и както каза Попея през соца се е строяло по друг начин с дворче, градинка  и надземен гараж - ами те тези жилища /някои от тях де/ и сега излизат на пазара, че и са на по-изгодни цени от НС. Бих предпочела сто пъти такъв имот пред това от снимката например. Нищо че няма супер дупер тухли и балконите са старомодни.

# 712
  • Мнения: 56
Здравейте, харесал съм два апартамента и се чудя кой да избера.
Единият е в манастирски ливади в нов комплекс, сто квадрата, висок клас изпълнение на строежа (познат строителен инженер потвърди), на партерен етаж с 200 квадрата двор. Повечето купувачи са млади и интелигентни хора, предимно програмисти и мисля, че доста ще си допаднем, аз самият работя в ИТ фирма.
За същите пари мога да купя 120 квадрата, в Люлин, до метрото, в сграда от 2000та година. Значително по-голям е, но съм чувал, че онези години сградите са се строяли некачествено и ме притеснява, че в Люлин има много престъпност.

Моля ви, дайте съвет.
Ще се радвам на обективни коментари с аргументи, без хейт, агресия и лични нападки.
Предварително благодаря на тези, които ще помогнат.

Хубав ден на всички!

Живял съм в Люлин и това с престъпността е някакъв мит. А цигани има в зависимост от микролокацията, но и в центъра има цигански гета. Предимството на Люлин е, че имаш големи междублокови пространства, много хипермаркети. Пък и в Люлин живеят IT-та. Според мен е подценен квартал и след време ще стане желан. За манастирските отиди и виж как е, за мен е прекалено презастроено и няма детски градини и училища, нито парк.

# 713
  • Мнения: 11 161
Да, ама много хора искат в стари устроени квартали, затова и се "уплътнява" на макс. То така или иначе парцелите за строеж в тези квартали са почти на изчезване, няма да има още много НС в тях. И съответно, който иска да е в тези квартали, ще купува СС и НС на още по-високи цени.

# 714
  • София
  • Мнения: 4 668
Който не му харесват застроените квартали да се мести на север.
В крайна сметка, всеки гласува с парите и краката си.
Може и да не е идеалното решение, но е някакво решение.

Иначе, като бях в ик. университет, един от преподавателите обясняваше как се променя гледната точка с пример за претъпкан автобус.
Като си отвън, казваш "не може да няма още 1 място", и се натискаш да влезеш.
Като си отвътре, казваш "ама тия отвънка какво се натискат", не виждат ли, че няма място.
Не помня защо го е говорил тоя пример, не беше за имоти контекста.

А ако някой ми каже, "А ти искаш ли да си в претъпкан автобус?"
Ще кажа, ами лошо няма, "слез и хвани следващия". А за да сме паралелни с кварталите, направо може да си хване автобус в срещуположната посока. Може да е празен.

# 715
  • София
  • Мнения: 37 575
Не знам, ама гледам двете сгради в строеж на Артекс в Дружба и Г.М. Димитров и цъкането ми е оглушително. По едно село във вход е малко, по две са!
Три двойки приятели са взели в тези мастодонти, защо - не знам.

# 716
  • Мнения: 120
Допреди година живеех в блок НС, с рампа с поне 45 градуса наклон
тези градуси за нищо ги нямате

# 717
  • Мнения: 50 663
Иначе, като бях в ик. университет, един от преподавателите обясняваше как се променя гледната точка с пример за претъпкан автобус.
Като си отвън, казваш "не може да няма още 1 място", и се натискаш да влезеш.
Като си отвътре, казваш "ама тия отвънка какво се натискат", не виждат ли, че няма място.

Много добър пример, съвсем съвпада с човешката природа и съвсем в тон с темата за имотите. Имаме гола поляна идва някой и с цената на рушвети, закононарушения и какво ли не се урежда да си построи апартамент там. После идва друг, иска да прави същото, но първият надига вой до бога как се презастроявало и се нарушават законите, и ПУП-а и какво ли не.

# 718
  • София
  • Мнения: 4 668
Допреди година живеех в блок НС, с рампа с поне 45 градуса наклон
тези градуси за нищо ги нямате
Хаха, "поне"!
Може и да е 90 градуса.
А 45 градуса не е ли част от техническата спецификация на колата, дали държи ръчната и други такива.

Аз в България проблеми с рампа съм нямал. Домоуправителите си поддържат и осоляват. Отделно, че в София вали сняг от дъжд на вятър.
В Канада си беше наистина сериозен проблем. Ако почистващата фирма не изчисти добре рампите се хваща един много неприятен и плътен дебел 5см+ лед, дето няма разбиване и с лост, нито стопяване със сол. А на постоянни -40 ще трябва да чакаш пролетта през май-юни, че да си излезеш от гаража. Това съвсем реален случай.

# 719
  • София
  • Мнения: 8 634
А, няма лошо посмейте се. Аз пък се забавлявам с вас, че хем говорите за нещо, което не сте виждали, хем сте сигурни, че аз бъркам градусите. На мен вашето ми е по-смешно (дори наистина да бъркам градусите). Дървенеите философи винаги са смешни. 
Как е в Канда не знам, но и нашия лед мъжете го разбиваха първо малко с лост, после ръсеха сол и доразбиваха. Смешно е докато не се пише на собствения ни г*з, в това сме се убедили всички; а точно тази специфика влиза и в  примера с автобуса (който не знам за кого може да е впечатляващо прозрение чак в университета, но това е отделен въпрос). И аз нямах проблем с рампата, ние сме си с коли 4х4 много отдавна, катерила съм се на доста по-интересни места. Виж, съседите бяха малко по-недоволни. И изобщо, личните примери всъщност нямат значение, смисленото в поста ми беше за елементарни изисквания, които могат да премахнат проблеми за хората. И няма да дойдат свише.

Общи условия

Активация на акаунт