Счетоводител в нужда се познава 17

  • 36 736
  • 758
  •   1
Отговори
# 525
  • там някъде
  • Мнения: 235
Благодаря ви! Всяка гледна точка ми е от полза. От 15г съм в предприятието, 10г като оперативен сч, последните 5г съм гл.сч. Вярно е, че съм нерешителна, но по думите на управляващите си върша работата съвестно и нямат никакви забележки към мен. Може би дългия стаж ми прави лоша услуга, твърде добре се познаваме двете страни. С оглед на заплатите на колегите от административния отдел, мога да кажа, че моята запл.отговаря на запл.на технолозите, нач.отдел снабдяване. Не искам увеличение от 100% разбира се, все пак съм реалист. Може би 20-25% макс.нетно увеличение. В началото на тази година част от колегите си издействаха увеличение на запл.от 30%, вярно е, че работят като сервизни работници, ходят на аварии и в командировки, също така е вярно, че новопостъпилите започват на равни или по-високи запл.от старите кадри. В един момент се оказва, че нов колега технолог работи 2мес и заплатата му става колкото моята напр. Но както и да е, това няма голямо значение.
Още веднъж благодаря 💐

Последна редакция: ср, 11 авг 2021, 20:29 от Napoly

# 526
  • Мнения: 1 958
Истината е, че в БГ работодателите са адски хитри и питат всеки служител каква заплата очаква при назначаване, точно за да не се "минат". Виждам доста примери с хора на една и съша позиция и различна заплата - това не зависи от стажа им в компанията, а от умението на всеки един да се " продаде и договори".

Успех с преговорите! Бъдете уверена в правотата си!

# 527
  • Бургас
  • Мнения: 7 676
...В един момент се оказва, че нов колега технолог работи 2мес и заплатата му става колкото моята напр. Но както и да е, това няма голямо значение.
Още веднъж благодаря 💐

Ето това според мен може да бъде добър аргумент, не е редно да става така.

# 528
  • Мнения: 7 756
Ако имате трима технолози и един началник производство вашата основна заплата е редно да е съизмерима с неговата, а не с тяхната. Защото на тези, които носят повече отговорност и възнаграждението тр.да е по-голямо, независимо, че не носят пряка полза за предприятието.
Ще се върна пак на критерия МРЗ. Колкото и условен да е, все пак заплатите на държ.администрация са определени от него. Сметнете си колко МРЗ е била основната ви заплата когато сте станала гл.счетоводител и колко е сега. Поискайте си или запазване на съотношението или повишаването на този коефициент заради вашата добра работа, повече задачи с които сте натоварена, повечето отговорности, които ви лежат на гърба.
Поискайте (ако нямате такава) или сама разработете и предложете да бъде разписана методика за определяне на основната РЗ според длъжността и йерархичната позиция, да има система за бонуси според приноса и участието в производствените задачи.
Така ще има предвидимост на разходите за труд на вашите работодатели, яснота и удовлетвореност за вас, че труда ви е адекватно възнаграден. Не е редно и правилно вашата заплата да е като на новопостъпилата хигиенистка, само защото сте отдавна в предприятието и собствениците са забравили колко ценен е бил труда ви при назначаването ви.
При всички положения - борете се.
Но само система, като тази, която описах, разписана черно на бяло от шефовете ще ви спести неудобството борбата да се провежда всяка година. Най-малкото е гадно за вас, защото сте информирана за цената на труда на всеки един в предприятието.
🙄🙄🙄 Разбира се всичко, което написах до тук звучи като програма на социалистическо правителство. Давам си сметка, че с някои собственици подобни инициативи са просто невъзможни. Ако вашия случай е такъв, то използвайте принципа хМРЗ (или който друг сметнете за подходящ) да решите само своя си проблем.

Последна редакция: чт, 12 авг 2021, 01:02 от dariVale

# 529
  • Мнения: 4 079
Здравейте, изчетох мненията за повишението на заплатата, според мен истината е, че шефовете не оценят работата на счетоводителя, за тях производствен работник "вади " парите, за тях ние сме само разход, в нашата фирма се практикува това , да не знаем кой колко взема, и съм се уверила,че каквото и да правиш, ако шефа ти сам не е стигнал то този извод,че е време да получиш увеличение, няма да стане. Както се казва от чуждия джоб не можеш да вземеш. И това за бебето и реването не е важи, не съм спирала да си искам увеличение, не съм получавала, и като нямам друга алтернатива- да си сменя работата си оставам само с мрънкането, в провинцията съм

# 530
  • Пловдив
  • Мнения: 44 230
И при нас така разсъждават Сънрайз Simple Smile
Да, ама без счетоводители тая фирма няма как дъ върви, нали, обачееее...

Наполи и при нас го има това с новите, старите сме си заварено положение и тъй си върви. Не е ок, но е факт...също и разликата в длъжностите и заплащането.
А за изкачването-браво на теб за решителността! Аз се замислям, че няма да имам смелост да застана като главен Rolling Eyes

# 531
  • Мнения: 7 756
Аз съм главен счетоводител от 1995 г, шефа ми е и съпруг Laughing Познайте дали имам признание за всичката работа, която върша. Мотото е "Като се потупам по джоба и там няма 5 лв, нам за кво ми е твоята счетоводна информация" Satisfied
Единствената разлика с вас е, че като ме "оценят" така, аз пък съответно се награждавам с бонус "шопинг в МОЛ-а", в по-новите времена - анонимно и безопасно в интернет Simple Smile После си удържам бонуса от дивидента на собственика Simple Smile Simple Smile Simple Smile
Това беше за да ви развеселя, но и да потвърдя, че работата на счетоводителите е наистина недооценена.

# 532
  • Мнения: 1 880
Аз съм главен счетоводител от 1995 г, шефа ми е и съпруг Laughing Познайте дали имам признание за всичката работа, която върша. Мотото е "Като се потупам по джоба и там няма 5 лв, нам за кво ми е твоята счетоводна информация" Satisfied
Единствената разлика с вас е, че като ме "оценят" така, аз пък съответно се награждавам с бонус "шопинг в МОЛ-а", в по-новите времена - анонимно и безопасно в интернет Simple Smile После си удържам бонуса от дивидента на собственика Simple Smile Simple Smile Simple Smile
Това беше за да ви развеселя, но и да потвърдя, че работата на счетоводителите е наистина недооценена.

Не случайно е в графата - "Най-неблагодарната работа" Grinning

# 533
  • там някъде
  • Мнения: 235
Хем не могат без нас, хем се правят на интересни. Късата линия ми звъни по амнайсе пъти на ден, за щяло и нещяло се консултираме. А като дойде време за заплати....ем то вашия отдел добре си харчи парите, пък работниците ги вадят. Едни ей такива. Сега управителите отсъстват. Когато проведа много изтормозения и изнервен разговор с тях, ще споделя резултата. Кой знае...Сега поне съм по-наясно какво искам. Тъй, че благодаря от сърце! А дали ще го получа, ще стане ясно в най-скоро време надявам се.

# 534
  • Пловдив
  • Мнения: 15 995
Навсякъде май хавата е такава, не съм счетоводител в друга сфера работя. От администрацията всички взимаме различни пари, без да се гледа примерно, че правя работен график, изчислявам заплати на база изработени часове, което мисля, че не е наша работа. Самата аз като започвах казах под какви пари няма да работя, всичко е на договорки и мрънкане, аз не обичам така, като вървят нещата пусни там някой бонус примерно.
Работното време и почивните дни ме устройват. Голям град сме, но средна заплата 700-800лв., та моята е добре.

# 535
  • Мнения: 50 704
По принцип този вид дейност, ако работи добре, изглежда сякаш нищо не прави.  Но ако работи зле, работниците не могат да изкарат толкоз пари за глоби...
И да, консултация от юридически до лични въпроси... пък тя тази информация пада от небето.

# 536
  • В полите на Пирин планина
  • Мнения: 21 629
А, де!
Аз правя буквално всичко административно във фирмата!
Ето - днес правих надписи за Ковид - пандемията и правила за почистване...
Преди беше Авариен план...
И още...
И още...
И защо?
Отговор: Ми то няма кой друг да го направи...

# 537
  • Мнения: 6 843
А, де!
Аз правя буквално всичко административно във фирмата!
Ето - днес правих надписи за Ковид - пандемията и правила за почистване...
Преди беше Авариен план...
И още...
И още...
И защо?
Отговор: Ми то няма кой друг да го направи...
Няма ли човек под теб, на когото даделегираш тази задача. Пак може да се наложи обяснение и да проконтролираш процеса но поне няма да вършиш всичко сама. То зависи и колко човека са в администрацията.

# 538
  • В полите на Пирин планина
  • Мнения: 21 629
Хи хи. Трима човека администрация. Шефът, жена му, която е управител на обектите - зарежда, прави ревизии, също оправя касата и моя милост - счетоводство, ТРЗ и всичко останало... 😁😁😁
Преди имах помощник, но все не попадаме на човек и май на шефа така му отърва... 😉

# 539
  • Пловдив
  • Мнения: 44 230
Баш му оттърва... Wink

Общи условия

Активация на акаунт