С ДО, с маска или със противогаз ще избутаме ДЕСЕТИ КЛАС.

  • 37 317
  • 752
  •   1
Отговори
# 300
  • София
  • Мнения: 7 684
И не забравяйте все пак, че всяко училище решава само за себе си! Това, което ще кажат днес в НПМГ, или утре в Испанската, може да не е валидно при вас.

# 301
  • София
  • Мнения: 44 939
Знам, знам. Аз затова се опасявам, че ще си останем както си бяхме от началото.

# 302
  • Мнения: 339
марулетаПри нас в провинцията е така 😁Моя човек утре щял на олимпиада по немски да ходи ама нещо не ми се връзват нещата.Нали ДО пък олимпиада?Чудя се дали не ме хвърля по върбите 😉

# 303
  • Мнения: 13 767
Слънце,душо,недей така!/шегувам се/.Ясно е ,че има известна автономност при дейността на различните уилища,но ние чакаме обобщено инфо.И без Ич???
  Ицо,да ,за съжаление е така.Аз смятам да изчакам още алко и да задам въпроси в групата на класа,която уж е място за дискусии,но се ползва само да си честитим празници.Айде малко по-сериозно!!!„
   За олимпиадите не знам,до 17.01 ,май беше,трябва да се проведе първия кръг.Така че ,при спазване на всички еки,най-вероятон ще е в училище.Както се досещате,наша милост е над тия неща.Най-големият проблем в момента е,че приятелите студенти си заминават,защото ще им разрешат да имат някакви присъствени занятия.Другото няма знаение-тва срочни оценки,класно по Бел утре,аре моля ви се!!!Човекът има драма.Глей как е ядосахте,ей!

# 304
  • Мнения: X
Ясно е ,че има известна автономност при дейността на различните уилища,но ние чакаме обобщено инфо.
Обобщено инфо е пускано многократно, включително в тази тема. Презентацията на РУО - София-град по въпроса намирам за доста добра. Ето я пак.
Това, което се очаква от родителските срещи е конкретика по отделни училища. Колко ще са профилиращите предмети, как ще е разпределен броят на часовете между тях( ако са три), какви предмети ще бъдат предложени за профилиращи, евентуално кой и как ще определя избираемите модули, дали един и същ учител ще преподава по всички тях...

# 305
  • София
  • Мнения: 7 684
В НПМГ и тази година ще са 3 ПП, с тази разлика, че поне за математическия поток има промяна в ПП. Децата с профил математически(мат+физ и мат+инф), както и СХН ще могат да избират измежду:
АЕ
Мат
Информатика
Физика
История
Био
Тази година са предложили и физика, и информатика. От чуждите езици може да се избере само АЕ, но не чух дали само ако  е първи език.
Ушагелов каза нещо, чиято истинност не мога да отрека, а именно, че ако дадат 4 ПП, приравняват НПМГ на ЕГ, омаловажават профилирането в гимназията.
Модулите, задължителен и избираем на ПП, могат да се водят от няколко преподавателя. Настоящият 11 клас се води от 2 преподавателя по мат и по физика.
В дипломата влизат оценките от раздел А и Б, тоест, оценките от избираемите модули не влизат в дипломата (ако изобщо има такива оценки, Дидева Joy ), но влизат с хорариум. Модулите на ПП се вписват с имената си в дипломите, както задължителните, така и избираемите.

При МЕН настъпва драма, иска ми се да се прехвърли в паралелка мат и физика, на него не му се сменя клас, въпреки че физиката му е от любимите предмети.

Пих вино, слушах, а сега и място не мога да си намеря. Когато няма избор е лошо, когато имаш, пак не е добре! Unamused

Не препоръчват НВО по ЧЕ и ИТ!
И да, АЕ в НПМГ не е по МОН, както заподозрях от диагностиката на АВО. Wink
Рапорт даден!

# 306
  • София
  • Мнения: 9 074
Слънце, "И да, АЕ в НПМГ не е по МОН, както заподозрях от диагностиката на АВО."
Какво означава това?

Огромен списък си пуснала, аз съм подготвена за 1 и 2.

Интересно е какво, ще им даде +3 и + 2 ч. при профилирането, досегашните резултати от ДЗИ не говорят лошо за ЕГ.

# 307
  • София
  • Мнения: 7 684
+3 и+2 часа са за избираемите модули по ПП. Зависи какво включат в тези⁶ модули. Може да е и практикум някакъв, който да затвърждава задължителния модул, може и да е съвсем нова информация, различна от това, което е в задължителния.
По математика и информатика (особено информатика) има много неща, с които да се запълнят тези часове. Неща, които ще им трябват, ако продължат да се занимават с това, което учат.
За АЕ, моето не е ходило на школа по АЕ от 6 клас. След 4 годишно прекъсване, в АВО го определиха на ниво С1, с препоръка, пак да го мине. По МОН, в 10 клас ИИЧЕ, кое ниво трябва да са? В1.2 или В2.1?
Хем съм ядосана на ситуацията с 3 ПП, хем с ръка на сърцето си казвам, че детето ми избра правилното училище.

Последна редакция: вт, 12 яну 2021, 20:57 от Слънчевата

# 308
  • София
  • Мнения: 16 325
Ушагелов каза нещо, чиято истинност не мога да отрека, а именно, че ако дадат 4 ПП, приравняват НПМГ на ЕГ, омаловажават профилирането в гимназията.
Това не го разбрах. Как 4 профила вместо 3 омаловажават профилирането? И защо 4-ри профила да приравняват НПМГ на ЕГ /то самото им поставяне в такъв контекст е странно - и двете са профилирани гимназии/? Предлагането на 3 или 4 профилиращи предмети не е разграничено по училища, в зависимост от профила им. СМГ също предлага 4 профила и това не го прави ЕГ.

# 309
  • Мнения: X
Личното ми мнение е, че ако профилите в НПМГ са четири, губят по точки от ЕГ. Учат 4х5 ПП, но в ЕГ има предмети, изучавани на чужд език. Ако си избрал профил, който не е Чуждоезиков, по-добре да имаш 3 профилиращи предмета с повече часове по всеки ( или по някои) от тях. Естествено, ако знаеш какво искаш и то съвпада с профилирането, което можеш да получиш.

# 310
  • София
  • Мнения: 7 684
Санака, защото го гледаме от различни камбанарии. НПМГ не е ЕГ, нито ЕГ е НПМГ.
Да го кажем така, че АЕ в НПМГ, ако ще и С3 да е, няма да е със знанията от ЕГ. Подобно и релевантно е за профилираща подготовка по химия, биология, физика , математика, информатика...
Всяко дете, което е дало превес на едно или друго училище в 7.кл, е било наясно с това. Ако не детето, поне родителите.
СМГ е МГ, а не ПМГ също.
Но да, не съм се изказала правилно. Не омаловажава профилирането, а сваля нивото на профилирането.

# 311
  • София
  • Мнения: 9 074
Слънце, при "нас" се върви към АЕ за 3ти, като единствената възможност. Определено обаче от училището нищо не е получило по АЕ Sad ... т.е. загубата на време ще е, ако можеше вторият език да бъде профил щеше да е по-добре.

# 312
  • София
  • Мнения: 16 325
Материалът, включен в задължителните модули, ми се струва на достатъчно високо ниво /университетски материал в голяма степен/, за да може профилирането наистина да оправдае името си като такова. Ясно е, че при 3 профила ще има възможност и за допълнително включване на материал /отделен въпрос е дали и колко още допълнително ти трябва, при положение, че се предполага, че с тази материя ще продължиш и в университета и не малка част дори от задължителните модули ще повториш там/. Съгласна съм, че в хипотезата, в която направеният избор в 7-ми клас /като насока на развитие/ не претърпи промяна в следващите 5 години, 3 профила са напълно достатъчни за каквато и да е специалност в следващия образователен етап и 4-ти вероятно в много случаи би бил излишно разпиляване. Проблемът идва, ако искаш да смениш седмокласния избор, което не е толкова рядка хипотеза. Например, избрал си математическа паралелка, защото обичаш математиката, но в 9-ти, 10-ти клас ти се избистри идеята, че искаш да следваш медицина - ако са 4 профила, нямаш проблем, но ако са 3 - закъсваш го. Или си в профил химия и биология, а решиш, че искаш да следваш специалност с математика и физика и т.н.
Така де, тези неща си ги знаем. Просто аргументите на Ушагелов за 4-ти профил като приравняващ и/или омаловажаващ не ми прозвучаха убедително.

Слънце, а младежът решил ли е кой ще му е третият профил?

# 313
  • Мнения: X
Няма как да ти прозвучат убедително, защото гледаш от другата страна. Simple Smile
Ако искаш да смениш седмокласния избор ( доколкото е твой, защото в много случаи е повече избор на системата според бала) няма да чакаш десети клас, а ще потърсиш варианти преди това.

# 314
  • София
  • Мнения: 7 684
Санака, да кажем, че не ми се разпростира в подробности тук, но до края на 10.кл има възможност да смениш буквата на класа, конкретно в тази гимназия. Wink
Като се видим на вино, ще го бистрим подробно.

Общи условия

Активация на акаунт