Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Чудя се къде да уча след 7-ми клас

  • 1 430
  • 53
  •   1
Отговори
  • Мнения: 6
Здравейте!
Бих искала да ви попитам какво мислите за училищата:
18 СУ ,,Уилям Гладстоун,,
164 ГПИЕ ,,Мигел де Сервантес,,
СПГТ
НПМГ
(след 7-ми клас).
Благодаря предварително!

# 1
  • София
  • Мнения: 27 580
Че са на 4 те края на София. Почти де. Пък и са в 4 различни области. Определи си един език и една специалност и гледай паралелки с нея, а не така разпиляни училища.

# 2
  • Мнения: 15 571
Къде се намират, няма никакво значение за гимназия.
По-скоро прецени какво най-много те влече и ги подреди според желанията ти, като пишеш достатъчно много паралелки и с по-нисък бал.
СПГТ не го познавам . Останалите са чудесни училища. За НПМГ се държат и допълнителни изпити, така че и това също е фактор.

# 3
  • София
  • Мнения: 48 558
Този въпрос трябва да го обсъдиш с родителите си.

# 4
  • София
  • Мнения: 27 580
Има голямо значение къде е гимназията. Едно е да става в 5 и да смени 3 транспорта, друго е в 7 и един транспорт.
Ние имахме бал за 2ра Испанска /157 ГИЧЕ/, но се отказахме, защото ни е много неудобно с ГТ.

# 5
  • Мнения: 5 731
Не съм съгласна, гимназията е важна. Ако се колебаеш между две идентични училища, разбирам да отчиташ в колко ще ставаш.

# 6
  • Мнения: 1 977
Не се чуди, а си учи. За да избираш, трябва да имаш много висок бал. А в почивките намери темите на всяка от гимназиите и започни да ги четеш. Ще откриеш и плюсовете и минусите, видени от хора, които са вече "вътре". Успех ти желая и да попаднеш на най-доброто място за теб.

# 7
  • София
  • Мнения: 5 752
Това са мнооого различни училища, да не кажа, че нямат нищо общо. На какъв принцип ги подбра? 18-то и Испанската са с езиков профил, но езиците са различни. В рамките на самото 18-то има различни езикови паралелки. Какъв език искаш да учиш? Едва ли е все едно дали ще учиш английски, испански или корейски. НПМГ е пофилирано училище с паралеки в математиката и природните науки /+ география/. И там не е все едно дали ще си в математическа паралелка или в химия и биология. В кои области са твоите интереси? СПГТ пък е професионална гимназия, което го прави съвсем различно от останалите. Там не се изучават профилирано предмети, а се изучава професия. Изясни си какви са ти интересите, силните предмети, ако ти е възможно на този етап - и насоката, в която искаш да се развиваш след гимназията.
Локацията е от значение само при равни други условия - примерно 1-ва или 2-ра АЕГ.

# 8
  • София
  • Мнения: 27 580
Да, Санака, права си. Ние първо си бяхме избрали каква $паралелка$ искаме и след това гледахме бал, локация и т.н.
Имахме колебания за няколко ПГ в дъното на списъка, обаче там желаните паралелки не се сформираха.

# 9
  • София
  • Мнения: 48 558
Готвиш се за изпитите за кандидатстване в гимназия (НВО), а когато излязат оценките, тоогава решавай как да редиш желанията. Сега е време за учене.

# 10
  • София
  • Мнения: 5 752
Според мен пък е съвсем нормално, дори желателно, да си ориентиран какво искаш /като профил, тип училище/ още в началото на 7-ми клас. Всяка година сме свидетели на безумно и безпринципно редене на желания, защото започва да се мисли по въпроса едва след излизането на точките. Балът няма значение за желанията, а само за това кои и колко училища за наредиш в края на списъка.

# 11
  • София
  • Мнения: 48 558
Ако накрая оценките са ниски, няма да има никакво значение към какво училище се е ориентирал. Единствено има значение колко точки ще изкара и това ще определи къде ще учи.

# 12
  • София
  • Мнения: 5 752
Напротив, ще има. Ако се е ориентирала например към испански, точките ще имат значение само за това, дали след Испанската да нареди 22-ро, 30-то и др., които имат испански паралелки, колко и кои от тях. Ако иска математика и точките са ниски, след СМГ и НПМГ ще реди математически паралелки в други училища и е добре да има ориентация къде и какви има. И т.н. А и поставянето на високи цели създава мотивация за по-високи резултати. Иначе ако мисленето започне след резултатите и човек няма ориентация какво иска да учи, става страшна манджа с грозде заявлението и често детето е впоследствие нещастно с избора си, защото се оказва, че е попаднало в дадено училище, не защото го иска, а защото му е стигал балът за него.
Искаш да ми кажеш, че ти и твоите деца не сте мислили и обсъждали училища до излизане на резултатите?

# 13
  • София
  • Мнения: 48 558
А със сигурност, ако не учи сега и оценките са ниски, никакво значение няма да има какво ще реди след СМГ, защото списъкът е бъде дъъъъълг.
Оценките са като парите - когато имаш пари можеш да си позволиш по-скъпи неща. Когато имаш високи оценки можеш да имаш шанс за по-добра гимназия. Тези истории с нещастния избор без ориентация хич не ги гледам сериозно, защото повече са с нещастния избор поради ниски оценки.

# 14
  • София
  • Мнения: 5 752
Не ми отговори - ти и твоите деца не сте мислили и обсъждали училища преди излизане на резултатите, не сте проучвали, не сте събирали информация, не сте и помисляли да формирате желания, не са имали конкретни една, две, три цели, нищо? Чак след излизане на резултатите сте започнали да проучвате училища и да формулирате желания, така ли? Ако кажеш, че е така, няма да ти повярвам /аз пък на такива истории не вярвам/. А ако кажеш, че не е така, значи в момента говориш празни приказки и спориш заради самия спор. И в двата случая аз приключвам дискусията - напълно безсмислена е.

Общи условия

Активация на акаунт