Ето и новината.
Намерих това в Dizilah. Не знам как сме го пропуснали. През декември е имало TTV Медиа панел с топ международните дистрибутори на турски сериали.
Превеждам поста:
“Ако един сериал не върви в Турция, обикновено той бива спрян, но ако върви в Турция, той върви добре и в чужбина”, Фредрик Аф Мамборг, управляващ директор на Eccho rights.

2020 година показа, че традиционните турски драми са все така популярни, но също смятаме, че мелодрамите и по-леките сериали или историческите драми са също много търсени.

Има нарастващ интерес към ко-продукции с други държави. Въпреки това, интересът е в посока мини-сериали, трилъри и т.н..
Има интерес за по-кратки драми, най-вече за стрийминг платформи. Сериали с повече от 100 епизода не са идеални (забележете, че един турски епизод е разделен на почти 3 епизода в други държави).
Комедиите не са вървежни в международен план, защото местния хумор е по-разбираем.

Обикновено, рейтингите в Турция са доста подобни на тези в чужбина и много международни купувачи/канали следят рейтингите в Турция, за да са в течение кой сериал би бил успешен за тях.
Испания продължава да бъде огромен почитател на турските драми. Скоро ще бъде обявено, че най-малко още две драми са купени от испански канали.

Sen Cal Kapimi и международния успех.
https://www.instagram.com/tv/CI1P9q4p9XK/?igshid=achy8ux6quew
Хората непрекъснато питат защо вярваме в SÇK и това видео с Ates Ince от Madd Entertainment обяснява защо.
Както подозирахме, сериалът предизвестява новото поколение турски сериали. Международният му успех беше огромна изненада, най-вече защото привлече много по-млада публика:
“Класическото dizi е с много напрежение, драматичнo, емоционалнo, всичко се случва и визира женска аудитория 35+. SÇK, e летен сериал в Турция и е замислен като романтична комедия, но комедийната част е много малка, а романтичната част се разрастна, двойката израстна. Сега сериалът е по-модерен, не е класическато dizi, а е модерен ромком, но комедийната част обикновено не върви в чужбина, защото е твърде локална. Докато в SÇK няма твърде много комедия, но продуктът е лек и достъпен и насочен също към младата публика. Виждам, че това работи и с този пример ще видим повече продукти подобни като тон на SÇK. SÇK не е като РП или други ромкоми, не е dizi, а е нещо по-свежо, по-щастливо, с по-малко елементи на dizi, но с голяма романтична част, любовна история и с двойка с много добра химия. Това не е скъп продукт за произвеждане и ние като турски продуценти знаем как да го правим много добре и съм убеден (това не е потвърдено), но много продуценти биха помислили да направят подобни продукти догодина, защото за първи път ще се появи в Латинска Америка като ромком”.
Според мен, ако рейтингите не паднат главоломно ще държат сериала максимално (може би около 40, а защо не и 50 епизода), защото:
🌸Имаме универсален продукт, който е евтин за произвеждане, но с огромна международна видимост и exposure.
🌼Сериалът на това отгоре привлича по-млада публика и разширява възрастовия обхват на турските сериали в международен план. В дългосрочен план, това би създало съвсем друг имидж за таргет аудиторията на дизитата като цяло. А както писах не бива да подценяваме ефектът soft power на сериала, с който се прокарва една много по-модерна и съвременна представа за Турция и нейното общество и т.н..
ПС. Още нещо интересно за турските сериали, от вчера РП се излъчва в праймтайм в Италия.










