Професия учител - 11

  • 51 569
  • 738
  •   1
Отговори
# 75
  • Добрич
  • Мнения: 5 448
Колеги, там, където вече правихте в училище антигенен тест, какво става ако излезе положителен?
При нас утре ще вземат проби. 3/4 от колегите искат. Чудя се дали ще ни карантинират всички,  ако нечия проба е положителна. Всеки понеделник ходим в училище да пишем и един вид сме контактни.

# 76
  • Мнения: 1 765
На ротационен принцип ще е супер гадно за учителите. Въобще не си го представям. Трябва да мъкна всеки ден служебния лаптоп до нас и обратно. В учителската стая ще е пълно с учители. Програмата ми традиционно е гадна и означава,че всеки ден ще съм от първи до 6-7 час там. за учениците може това да е добър вариант, но не и за нас.

Нямате ли кабинети?
Аз си го представям ходене по стаите и от кабинета при дистанционните паралелки. Мои познати, които имат и начален, и прогимназиален курс правят сега така.
Не се бях замисляла, че може да ходя в стаите на класовете, които са дистанционно. Учителите нямаме кабинети, класовете си имат стаи и ние ходим по стаите. И все пак ще е трудно и объркващо, защото и програмата ще е нова за втория срок.

# 77
  • при моите деца .....
  • Мнения: 5 158
В нашето училище се отопляваме с печки на твърдо гориво....
Няма да се отопляват кабинетите на класовете ДО....
Не знам как ще го решим....
Имаме и пътуващи ежедневно ученици...
Утре ще ходим в училище...

# 78
  • Мнения: 149
Здравейте, ще прекъсна малко дискусията.
Имам хъс да стана преподавател. Предстои ми СДК за придобиване на учителска правоспособност, с която да си отворя път към интервютата. Желая да бъда преподавател по история, но искам да помоля за съвети/насоки как да сме добри педагози. Като ученик не бях доволен от моите преподаватели. Трудно мотивираха, трудно обясняваха, а и трудно ни задържаха вниманието в час. Разбира се, че и ние бяхме диванета, но имахме преподаватели, при които кротвахме слушахме всичко с интерес. Нямам си и на идея вече как го правеха. В университета пък е друго. Там трябва да слушаш, за да минаваме изпити и сме с друг акъл.
Просто не всеки е роден с таланта да бъде добър педагог и трябва да наблегне, за да усъвършенства уменията си като такъв. За съжаление смятам, че и аз спадам към тези хора, които ще сме лоши педагози, ако не се подготвим качествено. Презентациите ми преминаваха трудно и в университета, пред пълна аудитория  с колеги, с които после отивахме за по бира. Какво остава, ако съм в класната стая пред ученици, които не познавам?  Имам желанието да бъда качествен преподавател и бих се радвал да споделите вашите похвати, как процедирате в час, използвате ли презентации? Смятам, че по история са задължителни, но пък именно при преподавател, който не ги ползваше, ни беше най-интересно. Има ли книги/сайтове/друг тип мероприятия, които може да ми препоръчате, за това как да се усъвършенстваме като учители?
В СДК-то предполагам ще бъда освободен от повечето си предмети, тъй като съм ги минал през бакалавъра и магистратурата, а ще трябва да карам изпит само по нова история. Не знам дали там ще получа нужната подготовка, или просто поредния документ, който може нищо да не доказва в случая. За това се обръщам и към вас. 

# 79
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Презентациите вече са втръснали и на ученици, и на учители. Ако ще подготвям презентация, то гледам да вкарам интерактивни елементи, но пак рядко прибягвам до презентации, дори сега, когато сме в електронна среда.
В момента много добре ми се получава с онагледяване на задачите с програмата Геогебра. По история си представям някакво представяне на урока под формата на филм, клип изготвен от учителя, а не копиран от youtube.
Класът ми, на който съм класна, са хуманитарен профил и много обичат историята. С удоволствие посещават клуб по българско кино при колегата по история, където гледат български филми - исторически, по литературни произведения и след това ги обсъждат. Не очаквах такъв интерес от малки деца по стари филми, но почти винаги остават извънредно за да си догледат и дообсъдят.

# 80
  • Пловдив
  • Мнения: 3 356
Лили, явно колегата ти е намерил начин да привлече децата към тези стари филми, за което му завиждам

# 81
  • Мнения: 1 781
Много зависи към коя степен сте се насочили. Интересното предаване на урока се учи, но много се различава в прогимназиален и гимназиален етап. Ако обичате предмета си, ще намерите подходящ начин да го преподавате. Действайте смело, в тази професия човек цял живот се учи.

# 82
  • European Union
  • Мнения: 1 384
Може и да не сте съгласни с мен, но аз съм твърдо убедена, че СДК, а и редовното ни образование дават само документ, без нужната подготовка.
На презентациите им мина модата преди поне 5-6 години.

# 83
  • Мнения: 149
Идеята за филмчетата е страхотна, а и имам някакъв опит в сферата. Ще обърна внимание и на тази възможност, след като споделихте и  мнение относно презентациите. Благодаря!
Мисля си и за обиколки по центъра на София, защото има значими антични паметници, които, надявам се, ще са доста интересни за учениците.
Да, има логика и в това, че зависи дали нa прогимназиален, или на гимназиален етап ще преподавам. Притеснява ме дали историята се изучава в XI и XII клас
Като бях ученик (завърших 2016) ми отпаднаха географията и физиката, като също се говореше да отпадне и историята. Това си спомням бе предложено от министерството с цел ние, учениците, да се подготвим по-добре за живота и да наблегнем кариерно развитие. Звучи абсурдно.

Да, съгласен съм и с мнението на Кети. Точно защото съм чувал подобно нещо за СДК е и причината сега да търся литература и мнения по форуми за това какво прави добрият педагог. Явно ще трябва да бъда на самоподготовка и по време на СДК-то. По думи от колеги, то програмата се изразява в това да заплатят 1,000 лв., за да минат два изпита (българското възраждане и съвременна българска история), тъй като нашата специалност не ги покрива.  Има и една друга дисциплина, която вече е за педагогика, но се е състояла само един път, вероятно заради Covid, като са слушали само общи приказки. Децата да не се натоварват, да се диктува бавно, ако се диктува, да се пише красиво на дъската??!?!?! Пародия.

# 84
  • Майничка
  • Мнения: 12 576
В 11 и 12 клас история учат само тези, които са я избрали като профил.

# 85
  • Бургас
  • Мнения: 157
Колеги, нали съотношението между брой оценки от тестове и от устно изпитване е само препоръчително? А броят оценки си е часовете седмично + 1!? По предмета си имам два часа  седмично и съответно не съм наблягала на броя оценки, повечето са с по 3 и то от тестове. С по една оценка от устно изпитване/ проект/домашно са ми около половината ученици във всеки клас. В нарушение ли съм???
Преподавам от миналата година и тогава три оценки не бяха проблем, но скоро на едно събрание се наблегна на "ритмичността"в изпитването. Аз тази "ритмичност" явно не съм я изтълкувала правилно, сега се загледах, че повечето ми колеги с моя брой часове завършват срока с по 4, че и повече оценки.

# 86
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Според наредба 11:
Чл. 12. (1) Освен ако в съответната учебна програма не е определено друго, минималният задължителен брой текущи изпитвания по учебен предмет или модули за всеки учебен срок е:
1. две текущи изпитвания по учебни предмет или модули, изучавани по училищен учебен план с до два учебни часа седмично;
2. три текущи изпитвания по учебни предмети или модули, изучавани по училищен учебен план с 2,5 – 3,5 учебни часа седмично;
3. четири текущи изпитвания по учебни предмети или модули, изучавани по училищен учебен план с 4 и повече учебни часа седмично;

# 87
  • Майничка
  • Мнения: 12 576
Тоест, виж си програмата по предмета за съответната степен и ако накрая няма зададена минимална бройка по видове, се успокой.
Водеща е програмата, после наредбата.

# 88
  • Бургас
  • Мнения: 157
Ясно!
Благодаря ви за бързата реакция

Последна редакция: ср, 27 яну 2021, 02:58 от Rossan

# 89
  • Мнения: 82
Здравейте. Как стои при вас ползването на допълнителните 10 дни за преболедували Ковид? Защото вчера разбрах, че има 3 месеца давностен срок за ползването им.

Общи условия

Активация на акаунт