Първолачето на мама, втора седмица подхвана!

  • 20 690
  • 244
  •   1
Отговори
# 135
  • София-България, Израел - където си поискам
  • Мнения: 2 856
natalyna, добре дошла при нас! Ще бъде интересно да разкажеш каква е програмата при вас.
Verdad, и аз съм забелязала, че дъщеря ми е проявява повече интерес към математиката. С удоволствие решава задачки и пише числата.

# 136
  • Пловдив
  • Мнения: 709
Здравейте, мамита!

Добре дошла на natalyna! Разбира се, че ще е хубаво да се включваш. Темата е за първолаци, ама ние сме в трети клас Party Още не са ме изхвърлили от клуба, даже си мисля, че от време на време им давам добри идейки, изхождайки от личния опит. Пък и май ме харесват някои тук  Embarassed

Слушах скоро по някакви новини, че министерството иска и в Бг учебната година да започва на 01.09, а не на 15.09. Но от кога не помня.

Оказа се на родителската среща, че проектите били от миналата седмица, а това, че нашите диванета ни казват в последния момент всъщност отежнява проблема. Само по английски за цялата година ще има да правим 13 проекта (е, останаха 11  Mr. Green)

А хепатита в Пловдив продължава да се разпространява. Днес видях приятелка, която се беше притеснила, че в другата група на тяхната градина има хепатит. Техните изследвания за сега са добре, но въпроса е до кога  newsm78

Иначе нека да се оплача, аз от вчера се разболях и сега съм на Нурофен и лукчета. Но така да ми се спи - идва ми да си залепя клепачите на обратно с тиксо за главата, че да не падат.

# 137
  • Czech Republic
  • Мнения: 2 777
Здравейте и благодаря за милото посрещане!  bouquet

Впечатленията ми дотук са доста смесени - някои неща ми харесват, някои не!

Часовете започват в 7:55 и свършват в 11:35. Първата седмица беше само за запознанства и игри и не се учеха. Освен това часовете бяха намалени - първите два дни свършиха в 9:30, после в 10:30 и едва в началото на новата седмица бяха до 11:35. Тук повечето деца остават на занималня(тъй като родителите работят), ноооо в занималнята не се пишат домашни - само игра, слушане на приказки, разходка, видео, компютри. Занималнята е в класа в който се учат до 15:00 ч. а след това (който остане до по-късно)се преместват в обща занималня до 16:30ч. Там имам обособена компютърна занималня.

Изненадата ми беше, че имат вече нещо като бележници - първият месец там им слагаха печати - звездички, пеперудки, пчелички, но вчера сина ми донесе вече и 1 (тук системата е 1- най-високата оценка, 5 - най-ниската).

Много ми хареса начинът на комуникация между учителката и нас. Имат си едни малки тетрадчици и в тях им лепят съответното послание към родителите - напр. "На 04.09 ще работим с листа, моля детето да донесе 20 различни по големина и цветове листа!" или "На 10.09 ще ходим на театър - моля донесете ....крони." Това е много удобно, защото децата все още често забравят.

Всичко се подписва от родителите - след написването на домашните, трябва да се подпишат, за да се покаже, че детето не ги е писало само - т.е родителят му е обърнал достатъчно внимание! Тези съобщения за които говорех по-горе също се подписват за да е ясно, че са прочетени. Оценките разбира се също!

Освен това децата ходят в класната стая в пантофи и намирам това за по-удобно и хигиенично. Пред всяка класна стая има закачаклки  и всеки си е сложил там пантофките, които събува и си оставя обувките и якето! Училището е заключено за външни хора и когато отиваме да си вземаме децата, има звънец направо в тяхната стая - звъниш, представяш се и така е ясно кой си.

Учебната им програма(седмична) е следната: 9 часа чешки език, 4 часа математика, 2 часа един предмет който включва основите на география, биология и история, 2 часа физическо обучение, 2 часа рисуване, което през седмица се сменя с трудово обучение и 1 час музика.

Няма ЗИП или СИП има кръжоци по желание - моят е на английски и карате. Освен това имат кръжоци по рисуване и моделиране, опознаване на Япония(в нашият град има завод на Тоyота:) - не го записах там за сега, защото си мисля, че е още малък и няма да му е интересно. Още компютри(ние имаме у дома три макар и старички(мъжа ми е програмист), така че той отдавна е запознат с основите)и мажоретки(но това е за момичета).

Ами това се сещам сега на прима-виста, ако имате въпроси, с удоволствие ще отговоря!

Лек ден на всички!  Hug

 

# 138
  • София
  • Мнения: 223
Браво natalyna!Звучи много прекрасно всичко ,което разказваш!Явно ние сме на светлинни години,поне според мен.Децата знаят правилото,че извън оградата е забранено,но това не гарантира нищо !А и мойчкият вчера беше в кал до ушите #Cussing out,катерил си се на воля по дърветата в двора и така!Знам ,че никой не е длъжен да е падар ,но ми се струва ,че още е рано да имат толкова свобода и да им се гласува толкова доверие,малки ми се струват,а вече я няма закрилата от детската градина Cry.Незнам де, поне това е моето мнение newsm78Може би ,защото той е по-буино дете и все ги измисля едни.......... и проблема е ,че много и непрекъснато питал за разни неща!?Ох,пооплаках се,извинете ме!  bouquet

# 139
  • София
  • Мнения: 1 724
Natalyna, определено смятам, че натоварването н бг училищата не е по-ефективният метод за учене... но мен никой не ме и пита.

В нашите училища има малко игри от учебен характер, малко игри изобщо, не се редуват игра и учене, както са някои от добрите западни модели- франция, германия. За работа в екип и и нтерактивност изобщо не се и говори...

Детето ми е на училище от 8,15 до 12 чса, после на занималня от 13 до 16,15. Има немски всеки божи ден и сутрин, и следобяд, като всичко е задължително. Вероятно ще научи немския, но резултатът по математика и български е, че дописва в къщи ... редчетата от сутринта. Следобедните обикновено си ги е направил там... Доста съм объркана, госпожата слведобяд,казва, че се справя бързо, да съм му носала играчки, за да играе като свъ\рши преди другите... Той обаче редовно не си е довършил правеното сутрин...Баща му го води, аз го взимам. Изглежда, трябва и да го водя, за да установя коя госпожа е наясно какво се случва... ooooh!

Вчера плака, защото не вожел да пише 2, оказа се, че просто трябва да му се обясни как се прави вълничката ....но в училище това не е направено.... #Crazy

Предната седмица годспожата от немския го беше питала "Къде зяпаш?", сигуррна съм , че за подобно отношение в детската градина са си заминавали учителки. Чудя се защоначалното училище е по-зле от предучилищното възпитание.
Може ли да се образова с грубост?

Ние се водим в елитно училище, но вече се замислям дали да не го прехвърля в частно, което гледах и ми хареса като отношение и дисциплина...Мотивът не е просто грубото държание на госпожата по немски, проблемът е , че такова отношение може да отблъсне детето от предмета, а за нас той е важен. оосвен товма при 29 деца как наистина проверяват кой какво може, къде има проблеми...

Мами, какво ще ме посъветвате?

# 140
  • Мнения: 1 258
От разказа на natalyna съм впечатлена най-много от обратната връзка учител - родител.Това е нещо много пренебрегнато у нас.Предполагам,че у нас се изисква и някаква специална мотивация учителят да държи непрекъсната връзка с родителя.
Нашата госпожа е добра,дъщеря ми я харесва много,но на мен ми се иска да е видяла всички онези дребни детайли,на които трябва да обърнем внимание- и да ми ги сподели в някаква форма-писмена,устна.И да не се чувствам гадно да попитам нещо,жалейки я,че не може да отговаря на всички родители поотделно.Такива притеснения в частната градина нямах.

А колкото до въпросът ти veleva,за мен самата беше много трудно решението да запиша дъщеря ми в държавно училище.И сега все още не знам дали съм взела правилното решение.По-скоро сигурно не.Нокой не може да отговори дали е по-добре.Ако го няма финансовият проблем,за мен добре проученото и одобрено от родителя частно училище си остава по-добрият избор.

# 141
  • Мнения: 1 671
.Ако го няма финансовият проблем,за мен добре проученото и одобрено от родителя частно училище си остава по-добрият избор.


Подкрепям напълно.
За съжаление пред мен изобщо не стои подобна дилема Sad Затова се опитвам да наваксвам, допълвам и попълвам всички пропуски на началното училище. Не ме е срам да питам госпожата за всичко, колкото и маловажно да е. Може да й писна, ама като не е въвела друга форма на комуникация, така ще е.  В крайна сметка, тя е човекът, който е най-заинтересован от комуникацията с родителите.
Не говоря конкретно за нашата госпожа, по принцип говоря.

# 142
  • Мнения: 3 345
Във връзка с комуникацията между родителите и учителката - при нас всяко дете има специално тефтерче, в което учителката записва неща, които би искала да сподели с родителите, като идеята е и самите родители при съответно желание и нужда да пишат там бележки, които учителката да може да прочете. В нашето има вече две бележки - за това, че в определен ден следващата седмица трябва да носят ..... материали по домашен бит и техника, както и съобщение, че в петък ще има разместване на часовете и ще свършат по-рано - записано е кога да вземем детето и в какво се състои разместването. Освен това, когато свършат часовете и родителите отиват да вземат съответното дете, забелязвам, че нашата учителка съвсем целенасочено намира родителите, с които би искала да сподели нещо по-специално за детето и разговаря с тях.
Така че начин има - въпросът е учителката да пожелае да го въведе в начина си на работа.

# 143
  • София-България, Израел - където си поискам
  • Мнения: 2 856
Natalyna, наистина прави впечатлениеот разказа ти, че натоварването на учениците става постепенно и определено е по-малко от това в България. Имам впечатления и от програмата за 1 клас  в Израел и там е като в Чехия. Израел до 4 клас почти всичко се учи под формата на игри.
Искам да споделя, че  на нас от 1.10 ни искат пантофи за училище, за да не цапат децата класната стая, а и от 8 до 16 часа зимата с ботуши не ми се вижда нормално. Имаме и тефтерче за бележки, до сега имаме две съобщения едното че 22.09. не е учебен ден, а другото че на 04.10 ще има родителска среща.
По въпроса за частно или държавно у-ще само ще споделя, че моя близка приятелка записа в частно у-ще сина си. След втори клас го премести в държавно и беше пъти по-доволна. Това което сподели, че за тези две години синът и не е научил нито френски нито български и математика и тя цяло лято учи с него , за да наваксат пропуснатото.









# 144
  • Czech Republic
  • Мнения: 2 777
Може ли да ми напишете гору-долу какво включва учебната програма в БГ - колко часа български език и тн.

И аз имам чувството че в Бг децата са по-натоварени- незнам дали е плюс или минус, но все пак като се има в предвид, че досега само са си играли, може би е плюс, докато свикнат с режима.

Сина ми е у чилище с разширено изучаване на езици(но няма нищо общо с нашите езикови гимназии, па дори паралелки). В първи клас обаче нямат още език - само по желание кръжок. А за да влезе в паралелка с изучаване на език от догодина, ще трябва да минем през тест. Така че и това не е сигурно. Ако влезе, ще има три часа седмично задължително чужд език. Радвам се, че не е от 1 клас, защото според мен щеше да е много натоварващо да учи основите на два езика едновременно.

Тук частни училища няма, така че просто трябва да се избере по-добро училище. За мен беше много важно да видя учителката и да се опитам да разбера що за човек е. За тази цел още миналата година преди записването(а то става тук края на януари) ходихме на така наречени часове с отворени врати, където се запознахме с учителката и децата си пробваха как изглежда в училище. Мисля, че и това много ни помогна да изберем училище.

Иначе в  тяхният клас са 20 деца, като освен учителката, в голяма част от времето там е и възпитателката с  която остават в занималня. И да - често по средата на часа, играят някоя игричка за раздвижване на пръстите след писане или дори леки упражнения за раздвижване. Поискаха да им занесем и възглавнички, и се става, че ако някое от децата е се чувства уморено, просто може да си легне на килина в задната част на стаята.

# 145
  • Мнения: 3 345
Иначе в  тяхният клас са 20 деца, като освен учителката, в голяма част от времето там е и възпитателката с  която остават в занималня. И да - често по средата на часа, играят наъкоя игричка за раздвижване на пръстите след писане или дори леки упражнения за раздвижване.



Явно ние сме случили на учителка - дали не се е обучавала в Чехия Mr. Green
И тя процедира по този начин - забележи ли, че децата са вече уморени и разсеяни, идва ред на раздвижването с някоя игра. Определено подходът и към децата, а и самата тя ми допадат много. А и Дани я харесва, така че какво повече мога да искам...

# 146
  • Мнения: 1 258
При нас са:
3+1 часа български език(3 задължителни+ 1 свободно избираем)
4 часа литература(в началото на годината бълг. език и литература се сливат на 8 часа български,докато минат буквите),
4+1 часа математика
2 часа английски(задължително избираем)
2 часа музика
2 часа физическо възпитание
2 часа изобразително изкуство
1 час информационни технологии
1 час роден край
1 час домашен бит и техника

Според мен натоварването не е голямо.Но определено и липсва игровата форма на обучение.

Последна редакция: чт, 28 сеп 2006, 14:08 от Trislon

# 147
  • Мнения: 1 937
Ралица се върна днес и първото, което ми каза беше - искам да ти покажа нещо, което много ме натъжи! Има "Добър" на луличките ...
Бях любопитна за реакцията й - за разлика от друг път не се наложи да подсещам и подканям за домашните, беше старателна и се справи твърде добре..., но честичко идваше да пита "Хубаво ли е", "Така добре ли е"... Явно има мотивация, или пък е притеснена, че е получила нещо различно от Браво! Окуражавах я, но и се опитах да обясня, че Добър не е лоша оценка, но пък би могла да се старае повече, ако не иска да получава други такива...Бях дете на твърде амбициозен родител, имам лоши спомени - особено от едно ръкописно Д, за което ядох пердах...Искам да не стресирам детето си. Мисля, че засега се справям добре. Чистосърдечно си признавам обаче, че оценката 4 ми избоде очите!   Confused

Програмата при нас:
8 часа български език - четене и писане
5 часа математика
2 физическо
2 рисуване
2 музика
1 роден край
1 домашен бит и техника
1 информационни технологии
2 английски - свободно избираем
1 час на класният ръководител

Почти същото натоварване, като при Trislon.

# 148
  • Мнения: 3 164
Домашните ги пише в занималнята и там прави грозни ченгелчета. Вкъщи като ги повтаря е съвсем друго. Спокоен е и ги пише хубаво.
И аз забелязвам, че е така при нас. Но си има причина - Госпожата казала, че който е готов, може да играе. Естествено всички бързат да ги надраскат, за да играят с другите.

А при нас е обратно- там се старае, а у дома бърза за да гледа детски ooooh!

Вчера плака, защото не вожел да пише 2, оказа се, че просто трябва да му се обясни как се прави вълничката ....но в училище това не е направено.... #Crazy


и ние вчера писахме  2-и и като погледнах в тетрадката му  ooooh! всички бяха без вълничка, но като му обясних и му показах как и се справи добре. но и миналата година на предучилищната  си спомням, че бая зор видяхме пак с тези 2-и Confused

# 149
  • Czech Republic
  • Мнения: 2 777
Ха, като казахте вълнички на двойката - тук ги учат да пишат цифрите по съвсем различен от нас начин и двойката например е без вълничка - просто права черта. И въобще, като видях писмената им латиница се хванах за главата - направо неразбираема за мен.

Общи условия

Активация на акаунт