Дистанционно обучение за учениците - Тема 15 /Февруари 2021/

  • 36 235
  • 765
  •   1
Отговори
# 420
  • Мнения: 4 589
Oтвори се тема колко губят децата от часове с 10 минутки по-малко от стандартните. Добре , не го оспорвам загуба си е всяка минутка, но каква е алтернативата?
При нас например есента учител по предмет, по който ще се явяваме на матура в края на годината се разболя за поне месец. Време, през което заместник нямаше. Преди това пък моето дете ,че и не само то, беше за седмица в болнични....Е колко е пропуснатото време?
А колко е пропуснатия материал? Дали е възможно такъв пропуск да бъде наваксан?
 Ами ако това се повтори? Не смея дори да си го помисля.

# 421
  • София
  • Мнения: 3 815
В кварталното училище преди две години почти цял срок не се замери читав заместник по математика, а пандемия нямаше...

# 422
  • Мнения: 458
Колко пък да е малък един седмокласник, Лоска? А осмокласник, за когото Стон сподели, че преди Нова Година е бил също с 30-минутни часове? Wink Ако не се лъжа, в някои езикови в София в даден момент 8 клас също бяха с 30-минутен час. При близо 20 часа седмично език, това е пасив от 5 стандартни учебни часа по 40 мин  на седмица (тоест цели 20 на месец) във време, когато се полагат основите на новия език.
В нашето училище ( 8-12 клас) нито в един момент часовете не са били по- кратки от 40 минути. Много пъти бяха и по- дълги, защото са на блокове и на ДО не взимат междучасие.

# 423
  • Мнения: 458
В кварталното училище преди две години почти цял срок не се замери читав заместник по математика, а пандемия нямаше...

Все по няма да се намират читави учители, според мен. Сега пък и с тази пандемия, професията стана още по- непривлекателна. ПО няма да върви добре също, гаранция учителите ще го карат един след друг, заместници няма.
Ваксинираните са мнооого малко.

# 424
  • Мнения: 25 027

В нашето училище ( 8-12 клас) нито в един момент часовете не са били по- кратки от 40 минути. Много пъти бяха и по- дълги, защото са на блокове и на ДО не взимат междучасие.

И при нас са така, освен това са определено по- натоварени по всяко време, непрекъснато трябва да изпращат разни неща даже и в почивните дни. Сега като бяха присъствено, даже домашно нямаха по всички предмети, свършват часовете и пей сърце.
Да не говорим, че по-голямата част от времето са прекарали в хохо-хихи, на което не възразявам, имаха нужда.

# 425
  • Мнения: 1 933
Не разбирам в какво се състои разликата на това един преподавател да си отваря устата и преподава в класната стая (ПО) и да прави същото с включена камера по време на ДО?
Ако не виждаш разлика, защо смяташ, че ако ограничен брой ученици от училището на твоето дете са на ОЕСР, няма да им бъде осигурено същото качество, както ако всички са в електронна среда? Преподавателят ще " си отваря устата и преподава в класната стая (ПО)", а желаещите ще си го гледат и слушат от дистанция.
Защото имаше потребители, които споделиха, че учителите изобщо не включват децата им в час.

# 426
  • shumen
  • Мнения: 20 749
При моя 2 клас по време на ДО часовете бяха по 20 минути;

# 427
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Не разбирам в какво се състои разликата на това един преподавател да си отваря устата и преподава в класната стая (ПО) и да прави същото с включена камера по време на ДО?
Например, ако някой ученик твърди, че 1/3 и 3% е едно и също, ще го накарам да раздели един лист на 3 равни части и да си отдели едната. После същия по големина лист ще го накарам да раздели на 100 равни части и да си отдели три от тях. после ще го попитам - едната трета още ли смята, че е колкото трите процента, но ако и тогава не успее да разбере, ще го четем после по форумите да обяснява разпалено как 3% били близо 1/3.

# 428
  • София
  • Мнения: 62 595
А аз изобщо няма да ги карам да делят тетрадки и квадратчета, а ще го обърна в нещо съвсем житейско, с което всички големи деца вече могат да боравят - в пари. Дали искат 3 процента от 100 лева или 1/3 от 100 лева. Много бързо ще се ориентират в картинката. Или да изчислят колко е едното или колко е другото. 

# 429
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Да, с пари винаги минава номера. Но при обикновените дроби и тук е видно, че трябва да имаме парчета от цяло.

# 430
  • София
  • Мнения: 62 595
Пак минава и с парчета от цяло. Цялото са стоте лева на купчина от монети, от която гребваме с шепа - това могат да си го представят. На мен за обикновените дроби ми писна от пиците и тортите, така любими на западняците. Simple Smile

# 431
  • Мнения: X
Анди, Лиляна имаше нещо съвсем конкретно предвид. И не бяха точно ученици Joy

# 432
  • София
  • Мнения: 62 595
Може и аз да съм разбрала грешно. Сори.

# 433
  • Мнения: 3 134
В нашето училище ( 8-12 клас) нито в един момент часовете не са били по- кратки от 40 минути. Много пъти бяха и по- дълги, защото са на блокове и на ДО не взимат междучасие.
Дано тия от МОН да хвърлят по едно око на пишещото се тук и да вземат мерки. Има си го написано черно на бяло колко време максимално трябва да продължи един учебен час за всяка възрастова група. Междучасията са задължителни.

# 434
  • Мнения: 15 957
Много коментари, ама ще ви кажа защо аз не виждам логика в израза "ако е една паралелка от випуск в едно училище може да учи".
В нашия град няма отлив на население като в малките градове, има прилив на хора  от малките градове и училищата са пълни с по две смени, та чак не във всяко училище има занимални за първи клас. Имаме и малки тип квартали училища до седми клас включително  с една паралелка на випуск но те са сгради с един, макс два етажа с десет класни стаи общо в училището и учат една смяна . А примерно големите училища са 4-5 етажни сгради с по 10-15 стаи на етаж (общо над50) и учат две смени или са две училища в едно.
Сега да видим каква е разликата ако в малкото училище пуснат всички паралелки щото от 1-7 са по една  - резултат - всички класни стаи ще са заети. Гъстота на учениците (стандарта на, все едно няма пандемия).
Да го сравним това с едно голямо училище с 50 стаи където учат по 3-4 паралелки от випуск и там в това училище ще бъдат да кажем в графика 7,8,12 (те рядко са в една смяна) в петдесет стаи.
Сега сравняваме "гъстотата" на учениците в едното и в другото училище - Несравними са. ..Въобще това е малко като - купи ми ей такива (показва се с ръце) обувки. Обобщаване без да са домислени всички фактори.

Последна редакция: чт, 18 фев 2021, 07:32 от _re_ge

Общи условия

Активация на акаунт