Частни училища-информативно-дискусионна тема 45

  • 41 926
  • 753
  •   1
Отговори
# 120
  • София
  • Мнения: 5 426
Андариел, това беше за мен и срам не срам беше в гимназията. Никакво пространствено мислене няма в мен и се наложи да го визуализирам. Впрочем, доста неща са ми ставали ясно само след визуализация, така че не искам да влизам в спорове дали помага или не, защото на МЕН само това ми помогна.

Mr. Robot, напротив Иззи е натоварено с много негативи, точно защото е ново и неизвестно, нямаме никакви резултати, все още. Впрочем вие интересувате ли се от Иззи или просто чешем клавиатури? Защото ако е така няма много смисъл. Всеки родител избира на кого да се довери, за да се прехвърлят доста деца значи нещата някъде не са наред, родителите които са прехвърлили от КО към Иззи със сигурност имат повече от 2-3 години стаж в ЧУ и не са неопитни.

# 121
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 840
Онна, и аз знам, че не са събрали деца. Започнаха идеята твърде късни миналата година, точно преди локдауна и не им се получи.
Рейни, няма смисъл да се спори с Анди. И моето дете е сензорно ориентирано и например не може да запомни стихче, ако няма движения към него. Тази година започна да учи супер лесно, именно защото има докосване някъде и жест. Пълна заслуга на Монтесори, колкото и да не съм фен в други отношения. Преди това му бяха някакви абстрактни изречения, които не му се наместваха в главата и това си е.
Сигурно има деца по учебник, които учат абстрактно от раждането си (малката ми май ще е такава), ама не сме еднакви всички бре, как не може някои хора да го приемат.

# 122
  • София
  • Мнения: 62 595
Визуализацията е много хубаво нещо, но не е... ох, не знам как да се изразя по-точно - не може  някакви детско-градински методи да са акцент при деца в училищна възраст. Да се представя като нещо уникално, което продава. Всички учители визуализират, също и в университета визуализират, но не казват "елате да видите колко хубаво визуализираме и колко сме уникални". Все едно да ти рекламират кисело мляко, което е кисело мляко и затова е уникално кисело мляко,. Ми, киселото мляко си е кисело мляко!

Пипи, това са неща, които е трябвало да бъдат хванати още в първа група в детската градина, а не в ПУК. Къде са спали хората там?

# 123
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 207
Може и да не са събрали за 8 клас в БШ, знам, че стартираха прием миналата година, даже имах мейл как се кандидатства.

# 124
  • София
  • Мнения: 5 426
Пипи, ако съм права Андариел мисли като нас, просто споделя, че не трябва да се натрапва, а да се прави, аз поне така я разбирам Wink

# 125
  • Мнения: 6 383
Уау, някой наскоро твърдеше съвсем убедено, че БШ не са завили към Прогресивното?!?!? Промяната дори и на мен ми идва твърде рязка. Но мишмаша, който създават от всичко модно на пазара определено цели оставане за целия период на обучение. Всички негативи сте ги обсъдили. Плюсовете са само в джоба на собственика.

Като човек, на който се е наложило местене на дете мога да обясня наплива в Изи. Изи е много и добра реклама на база откраднати учители, известни имена и... липса на избор на пазара. Може и да ви се струва, че има избор, но всъщност няма добър. И когато си принуден да търсиш училище на пазар с дефицит на качеството, си склонен да се хванеш за всяка по-лъскаво изглеждаща сламка. Но доказателства дали лъскавото е било и качествено ще има след няколко години. Със сигурност повечето родители там ще са доволни. За амбициозен собственик на все още малко училище, което е в период на оцеляване и формиране на концепцията, не е проблем да следи настроенията и да ги удовлетворява по един или друг начин. Но все пак единственото доказателство за качество са резултатите. Такива все още няма.

Пипи, а може би просто не е бил дорасъл за това. Wink Децата имат "навика" да правят интелектуални скокове. Нещо не успяват да го направят с месеци и после изведнъж ...
Аз съм резервиран фен на всички шарении. Резервиран, защото от една страна ги смятам за полезни, но от друга страна смятам, че прекомерната им употреба лишава децата от усилието сами да развият въображението си.

Последна редакция: нд, 07 фев 2021, 14:58 от Fancy

# 126
  • София
  • Мнения: 62 595
Именно това казвам - вместо да го слагат като нещо уникално, да си го правят, защото това е неразделна част от обучението. Не вадиш от киселото мляко млечнокиселите бактерии и да казваш, че само твоето мляко ги има. И индивидуално всяко дете учителите или специалистите в детската градина трябва да гледат. Изведнъж в ПУК се е установило, че на детето му трябва "изиграване" на стихотворението, за да го разбере ли? Това е било и на 3-годишна възраст, но някой в градината го е проспал и не го е казал на родителите. А ако го е видял и не го е казал, значи не е посмял, за да не му се сърдят. Човек като всеки ден вижда децата от една група, вече на максимум третия месец им знае особеностите. Ама трябва да гледа и да слуша.

# 127
  • София
  • Мнения: 2 925
Анди, така е. Всеки вършещ си добре работата учител в ДГ научава особеностите на децата. Само, че моят опит сочи, че масово си траят и извън "хапна си, спинка, игра си" рядко споделят друга информация. Не искат да се месят ли, що ли... А може и да не им се занимава, защото кой знае какви реакции са срещали и предпочитат да си ги спестят. Та твоето прехвърляне на топката към детско градинските учители на детето на Пипи е малко напразно.

# 128
  • Мнения: 26
Здравейте,

Tърсим вариант за продължаване в друго ЧУ. Разглежаме Образователни технологии като такъв. Дали може да споделите информация за обучението 1-4клас - позитиви и негативи, или да ме ориентирате, ако вече е обсъждано - как мога да потърся в темите назад (предполагам има функция "търсачка", но не я откривам). Благодаря.

Последна редакция: пн, 08 фев 2021, 19:55 от melindak

# 129
  • Мнения: 1 310
Следя приема на Иззи и ми направи впечатление, че търсят ученици за текущия 1ви клас... странно ми стана, защо?
Имат правописни и стилистични грешки в английската версия на сайта, не ми се струва редно.

melindak, вие защо се местите?

Моя позната тази година си премести детето от ПУК на Иззи във Фюжън. Детето й не успявало да се ангажира с материала, следователно губи интерес, не взима участие, върви на зле, а учителите услужливо пък не се и стараели да променят случващото се. В трите изречения регулярна обратна връзка се казвало тактично, че детето “дърпа” класът назад.

Сега, като майка на бъдещ първокласник, разбирайте без опит в това кое в крайна сметка е по-правилно и добре за детето, се чудя - редно ли е да очаквам, ако детето ми изпадне в подобна ситуация, учителката да потърси подход към него (временно, докато се промени отношението) или поне да комуникира към мен и да вземем мерки? Защото от ДО примерно, няма да очаквам такава екстра крачка, но ако и в частните се тика едно ниво и който се справи, справи се, другите да отпадат, частично ми се губи смисъла на инвестицията.

# 130
  • София
  • Мнения: 62 595
Индивидуален подход в класа няма как да има. Индивидуален подход може да има само в индивидуални занимания или на прост език казано, да се занимава допълнително с детето. Всеки клас си има темпо и обем на задачите и каквото ще да приказват някои, всичко се развива според материала и темпото на класа. Зависи и каква е политиката на фирмата - дали смятат, че е срамно да си признават, че има проблеми с някои деца като успеваемост и да решат сами да се оправят, или да кажат на родителите и да се работи допълнително от двете страни. Някой родител може да се обиди, ако му кажат, че детето не успява с материала и той да си каже "аз за какво ви плащам, оправяйте се,  намерете подход, проблемът е при вас, а не при детето (и при мен като родител)". Така че е хлъзгава почвата. Аз като родител щях да искам да зная, но други родители не биха искали да знаят. Затова ти самата индивидуално трябва да разбереш за себе си какво очакваш и какво си готова да направиш, ако попаднете в такава ситуация.

# 131
  • София
  • Мнения: 762
Следя приема на Иззи и ми направи впечатление, че търсят ученици за текущия 1ви клас... странно ми стана, защо?
Имат правописни и стилистични грешки в английската версия на сайта, не ми се струва редно.

melindak, вие защо се местите?

Моя позната тази година си премести детето от ПУК на Иззи във Фюжън. Детето й не успявало да се ангажира с материала, следователно губи интерес, не взима участие, върви на зле, а учителите услужливо пък не се и стараели да променят случващото се. В трите изречения регулярна обратна връзка се казвало тактично, че детето “дърпа” класът назад.

Сега, като майка на бъдещ първокласник, разбирайте без опит в това кое в крайна сметка е по-правилно и добре за детето, се чудя - редно ли е да очаквам, ако детето ми изпадне в подобна ситуация, учителката да потърси подход към него (временно, докато се промени отношението) или поне да комуникира към мен и да вземем мерки? Защото от ДО примерно, няма да очаквам такава екстра крачка, но ако и в частните се тика едно ниво и който се справи, справи се, другите да отпадат, частично ми се губи смисъла на инвестицията.

Разбира се, че е нормално да се очаква. По мои наблюдения първите години - от ПУК, чак до края на 3 клас (че и след това), темпът на учене на нов материал не е нещо непосилно. Голяма част от времето в училище се отделя на повтаряне и затвърждаване, така че всяко дете да усвои базата и да я надгради стабилно. Целодневното обучение в частните училища го позволява. Наблюденията ми са, че всяко дете има някакви затруднения с едно или друго нещо - ако не е с писането, ще е смятането. Ако не е и смятането, може да е езикът. Ако и езикът не е, 100 на 100 ще е поведението. Няма дете, което да не трябва да работи по нещо, колкото и да е напред с други аспекти и началният учител е нагърбен точно със задачата да адресира всички тези затруднения. И двете начални учителки на децата ми по това, което виждам, се справят/справиха прекрасно със задачата.

Ако детето има сериозни обучителни затруднения, това вече е друго нещо и изисква сериозна и целенасочена работа, която не всяко училище може да му осигури.

# 132
  • София
  • Мнения: 19 667
Здравейте,

В момента сме в Иззи, но търсим вариант за продължаване в друго ЧУ. Разглежаме Образователни технологии като такъв. Дали може да споделите информация за обучението 1-4клас - позитиви и негативи, или да ме ориентирате, ако вече е обсъждано - как мога да потърся в темите назад (предполагам има функция "търсачка", но не я откривам). Благодаря.

Моето дете е там вече 4ти клас, от всичко съм доволна Simple Smile Нямам обаче грам време тези седмици, ще опитам довечера да драсна нещо повече, но наистина не мога да обещая, че хем служебно ми е зор, хем детето е на тренировка довечера.
Пиша само, за да Ви кажа да се обадите в училището, ако имате интерес, защото отворените врати минаха и вече от седмици вървят деца за пробен ден и тест. Записванията вървят с пълна сила и не знам докога ще има места. Детето на моя приятелка беше ба пробен ден на 20 февруари, вече е записано, а от дъщеря ми знам, че оттогава почти всеки ден има поне по 2 или 3 деца.

# 133
  • Мнения: 26
Следя приема на Иззи и ми направи впечатление, че търсят ученици за текущия 1ви клас... странно ми стана, защо?
Имат правописни и стилистични грешки в английската версия на сайта, не ми се струва редно.

melindak, вие защо се местите?

Моя позната тази година си премести детето от ПУК на Иззи във Фюжън. Детето й не успявало да се ангажира с материала, следователно губи интерес, не взима участие, върви на зле, а учителите услужливо пък не се и стараели да променят случващото се. В трите изречения регулярна обратна връзка се казвало тактично, че детето “дърпа” класът назад.

Сега, като майка на бъдещ първокласник, разбирайте без опит в това кое в крайна сметка е по-правилно и добре за детето, се чудя - редно ли е да очаквам, ако детето ми изпадне в подобна ситуация, учителката да потърси подход към него (временно, докато се промени отношението) или поне да комуникира към мен и да вземем мерки? Защото от ДО примерно, няма да очаквам такава екстра крачка, но ако и в частните се тика едно ниво и който се справи, справи се, другите да отпадат, частично ми се губи смисъла на инвестицията.

Общо взето очакването ни и обещанията бяха в посоката описана от Dendеlion.

Последна редакция: пн, 08 фев 2021, 19:51 от melindak

# 134
  • София
  • Мнения: 5 426
Хмм малко ми е странно,когато моето дете срещна затруднения веднага ме викнаха и обсъдихме как ще действаме, знам за още много така "викани" родители. Някои от децата имат допълнителни часове, за да наваксат с материала или за да преодолеят затруднение, все едно за друго училище чета. Явно детето, като не се чувства добре на определено място и става разминаване

Общи условия

Активация на акаунт