Работа като стюардеса.

  • 7 739
  • 62
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: 973
Имам позната, която беше висока, с английски и гръцки, преди 4 години започна за Катарските линии. Общо взето обиколи някоя и друга дестинация и след 2 години си намери работа в София.

Професията е много трудна физически. Авторката на темата сега е млада и е възможно да има някакви добри години на пътуване и работа. Но след една възраст хормоните в тялото ни започват да работят в друго темпо и става по-трудно човек да балансира.

Затова и аз съм фенка на това да имаш една лесна за изпълнение професия и едно колкото си искаш лудо хоби. Според е сложно да се съчетаят двете в едно, в един момент едното взима превес.

На скоро четох също така, че много от персонала (не всички предполагам) на авиокомпании те имат нужда от алкохол, за да могат да спят,заради честата смяна на зоните.

Аз бих се замислила - в днешно време може да се правят добри пари и от комфорта на дома, но всеки си знае.

# 61
  • Мнения: 1
Здравей! Видях поста ти и реших да ти отговоря. Аз работя като стюард от 2005 г. Вече почти 17 години... Tired Face А започнах за година... Първоначално от 2005 г. до 2015 г. за Емирейтс в Дубай, а от 2015 г до сега в Мюнхен за Луфтханза. Завършил съм Испанска филология и Международни отношения и говоря английски, испански, немски и съвсем малко новогръцки. Повечето от моите колеги от Университета са или дипломати, или работят в някакви международни компании. Аз започнах да летя веднага след Университета и не съжалявам за решението си. Още на първия полет, знаех че това е за мен. Срещаш се с хора от много държави, имаш престои на места, за които си учила само в учебниците по география, а и ти плащат за това. Сега 17 г. по-късно, мога да се похваля с няколко апартамента, стотици посетени държави и хиляди спомени за далечни държави и градове.  Дотук позитивите - негативната страна е физическото изтощение, нестабилния график - можеш да работиш в събота и неделя, Коледа, Нова година. За теб няма нормално работно време. Ще трябва да свикнеш да работиш на смени - можеш един ден да направиш полет в 6 сутринта, а на следващия ден да имаш нощен полет. Да работиш с хора понякога е голямо предизвикателство. На моменти можеш да бъдеш много самотна... Личният ти живот ще страда от непрекъснатите отсъствия от дома. Моят съвет е - избери си някаква специалност в университета, която да ти харесва. Завърши си образованието, научи добре поне два езика. Да си имаш професия и занаят. След това винаги можеш да кандидатстваш за тази работа, ако все още имаш желание. Разликата е, че ще си имаш и някакво образование и алтернатива. Това е много важно в днешно време. Освен това в момента не е много подходящо време да започваш работа в авиацията - ситуацията, в която се намираме промени доста неща. Повечето компании не наемат персонал (с изключение на нискотарифните), държавите налагат ограничения. Понякога се лети до определена държава, но местните власти те поставят под карантина в хотела и не допускат да се излиза... Да не се разпростирам много. Накратко казано: аз харесвам работата си и все още я върша с удоволствие, тя ми осмисли живота, даде  ми посока и ми предостави възможност да съградя живота си и да науча много неща. Съветът ми е - завърши и след това кандидтствай. Каквото и да решиш, не забравяй, бъди щастлива!

# 62
  • Мнения: 2
Здравейте на всички сегашни и бъдещи ентусиасти за #Стюард/Стюардеса!
Ще се опитам да Ви дам актуална към днешна дата информация, която ще Ви е полезна за вбъдеще, ако имате желание да следвате стъпките, докато стигнете до крайната си цел.
При мен се случиха така нещата- кандидатствах на шега, отидох на #интервю и ме одобриха. Интервюто беше бързо, всяка компания си има различен начин и подход за провеждането му- някои са групови, други на няколко етапа, трети се провеждат пред комисия (моето беше такова). Преди да отида на интервюто, дълго търсих ?#информация в интернет и българските форуми, но уви, тя беше стара и не беше актуална. Одобриха ме през октомври, а сега е края на ноември.
Следващата стъпка след интервюто, ако си одобрен, е изпращане на  job offer letter по имейл от компанията. В job offer-a са описани основните компоненти на Договор за придобиване на квалификация и последващ Трудов договор. Някои #авиокомпании търсят кадри, които вече са преминали #обучението за CC и имат опит, други залагат на нови кадри, за да могат да ги обучат по стандартите на съответната фирма и най-вече да нямат база за сравнение с други предходни компании. Ако се съгласите с посочените условия, подписвате декларация за съгласие и купона започва.
Трябва да се сдобиете със #свидетелство за #медицинска #годност. Стъпка 1: Отивате при личния лекар, за да издаде етапна епикриза, след това си правите панорамна снимка на зъбите и белият дроб, като си вадите и свидетелство от Център за психично здраве, че не фигурирате в списъците им.
Стъпка 2: С целия набор от четирите документа, отивате в гр. София, бул.Брюксел 1, до сградата на България еър. Там се намира #Авиолекарската #поликлиника за Република България. Качвате се на втория етаж, като отивате на Информация и Ви дават нужните документи и Медицинска книжка за #КАМО - Комисия за авиомедицинско освидетелстване. Попълвате само документите, които Ви дават на английски език, а в Книжката попълвате три имена отпред на корицата и на първа страница, останалото се попълва от лекарите във всеки един кабинет.
Отивате рано сутринта, давате кръв и урина, и се нареждате пред кабинетите:
1. Кардиологичен кабинет №5;
2. Кабинет по функционална диагностика и интернист №6;
3. ЕКГ, Ехографски кабинет №7;
4. Хирургичен кабинет №8;
5. ЕЕГ №11;
6. АГ Кабинет №12;
7. УНГ Кабинет №15;
8. Неврологичен кабинет №17;
9. Последен, но не на последно място и най-важен - Лаборатория по авиационна психология и безопасност на полетите №13.
*Важно!*
Преди прегледите се уверете, че :
- сте клинично здрав;
- ако имате очила или лещи, предписани от лекар, задължително си вземете рецептата и очилата или лещите са Очния кабинет;
- ако сте сменяли личен лекар и той няма информация, за да ви направи #Медицинската епикриза, трябва да отидете до НЗОК и да си изкарате уникален код за достъп до системата. При логване с този код в системата на НЗОК, виждате цялото си досие от бебе до ден днешен. Принтвате го и го давате на личния лекар. Има много въпроси от страна на л.л. как да направят Медицинска експертиза, дайте им жокер, че се използва същия шаблон, който използват, когато правят експертиза за ТЕЛК. Важното е накрая да пише, че сте клинично здрав.
*** #КАМО е комисия с висококомпетентни лекари, които гледат абсолютно всичко. На още едно място в България се правят такива прегледи- в град Варна.
След като преминете успешно през всички кабинети, отивате на Информация, попълват Ви Медицинската книжка и се връщате при д-р Караджов в Кабинет №16 Очен Кабинет за последни печати.
След като Ви заверят книжката, се заплаща такса в ориентировъчен размер на 360 лв., може и в кеш, може и с карта, издават се и фактури за лицата, на които разходите по изследванията ще бъдат изплатени след сключване на Трудов договор.
Надявам се да съм била полезна с малко по-подробна информация. Ако знаете и имате неща за допълване, ще съм Ви изключително благодарна, ако оставите няколко коментара! Simple Smile

Последна редакция: пн, 20 ное 2023, 13:02 от Innaaaa

Общи условия

Активация на акаунт