Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Математически турнири 1-4 клас. Тема №58

  • 55 630
  • 741
  •   1
Отговори
# 585
  • Мнения: 4 935
Здравейте! Къде мога да намеря задачи от ,,Математика за всеки " за 4 клас? Освен резултатите от състезанията, годишните оценки и матурите дали са от значение при кандидатстване след 4 клас?
Зависи за къде кандидатствате - всяко училище си има различен регламент. За СМГ - да, участват НВО по мат. и  успехът от раздел А от дипломата.

# 586
  • Мнения: 8 255
Съгласна съм за математика за всеки. Условията са неясни. в едната задача - правят разграничение между цифра и число. А в другата задача, включват в отговора и цифрата 5/да кажем/, обаче вече я таксуват като едноцифрено число.
Друг път съм ги излавяла за нулата. Веднъж я включват, друг път все едно не съществува.
И по този начин е трудно да разбереш кой отговор да дадеш.

# 587
  • Мнения: 56
Здравейте! Къде мога да намеря задачи от ,,Математика за всеки " за 4 клас? Освен резултатите от състезанията, годишните оценки и матурите дали са от значение при кандидатстване след 4 клас?
Зависи за къде кандидатствате - всяко училище си има различен регламент. За СМГ - да, участват НВО по мат. и  успехът от раздел А от дипломата.
В МГ Пловдив се изисква същото.

# 588
  • Мнения: 19 608
За всички профилирани гимназии, осъществяващи държавен план-прием в пети клас е така.
Чл. 74. (1) Учениците се класират от профилираната гимназия въз основа на:
1. резултата от националното външно оценяване по математика;
2. (изм. - ДВ, бр. 12 от 2017 г., в сила от 03.02.2017 г., доп. - ДВ, бр. 82 от 2018 г.) средноаритметичната стойност от превърнатите по скала в точки в съответствие с ДОС за оценяването на резултатите от обучението на учениците оценки от удостоверението за завършен начален етап на основно образование по учебните предмети, изучавани в IV клас, в раздел А от учебния план, а за учениците от училища на чужда държава по чл. 73, ал. 2 - оценките от служебната бележка за признаването по чл. 110, ал. 2 от Наредба № 11 от 1 септември 2016 г. за оценяване на резултатите от обучението на учениците;
3. (изм. - ДВ, бр. 12 от 2017 г., в сила от 03.02.2017 г.) резултатите от най-малко:
а) (изм. - ДВ, бр. 48 от 2018 г., в сила от 08.06.2018 г.) една олимпиада на областно ниво и едно състезание, които са в областта на математиката и/или на природните науки, определени по реда на чл. 73, или
б) (изм. - ДВ, бр. 48 от 2018 г., в сила от 08.06.2018 г.) две състезания в областта на математиката и/или на природните науки, определени по реда на чл. 73.

Разликата в регламентите идва от т. 3 и избраната от училището методика за формиране на бала и класиране.

# 589
  • Мнения: 316
Имате ли отзиви от днешното Пролетно математическо състезание?  5 задача се е оказа трудна за моя син.

# 590
  • Мнения: 277
Ако 5 задача е тази с правоъгълника и рамката с равни лица, тя е затруднила и моето дете. За съжаление не може да си спомни пълното условие на задачата, за да я решим заедно.

# 591
  • Мнения: 316
Да точно тази. Той не е разбрал въобще какво се иска, защото фигурите бели върху квадратна мрежа, което не можел да си представи.

# 592
  • В Страната на Чудесата
  • Мнения: 1 932
Върху квадратна мрежа със страна на квадратчето 2 см е построен правоъгълник, ограден от рамка с ширина 1 квадратче. Лицето на правоъгълника е равно на лицето на рамката. Да се намерят всички възможни такива правоъгълници.
Това е условието, според сина ми. Но не съм пробвала да я решавам и не съм сигурна, че е съвсем точно.

# 593
  • Мнения: 316
Да, сега разбирам какво ги е объркало децата. Квадратна мрежа те нямат идея какво е, ако бяха написали правоъгълник образуван само от квадрати със страна.... нещата щяха да стоят по друг начин. Но едно е за всички, може да е начин на отсяване на по- досетливите 😀.

# 594
  • Бургас
  • Мнения: 373
Моят е намерил само един вариант, а доколкото разбрах верният отговор е два варианта.

# 595
  • София
  • Мнения: 605
Моят е намерил само един вариант, а доколкото разбрах верният отговор е два варианта.

Моето дете е намерило два варианта, като страните на възможните правоъгълници са изразени с х и у (+ / - число), но не ги помни точно как са.

# 596
  • Мнения: 134
Моят е намерил само един вариант, а доколкото разбрах верният отговор е два варианта.

Моето дете е намерило два варианта, като страните на възможните правоъгълници са изразени с х и у (+ / - число), но не ги помни точно как са.

И моето така. Казва, че получило диофантово уравнение с 2 решения - 96 и 120 май били Simple Smile

# 597
  • Мнения: 4
Моят е намерил само един вариант, а доколкото разбрах верният отговор е два варианта.

Моето дете е намерило два варианта, като страните на възможните правоъгълници са изразени с х и у (+ / - число), но не ги помни точно как са.

И моето така. Казва, че получило диофантово уравнение с 2 решения - 96 и 120 май били Simple Smile

 Ние също сме получили две решения - 6х4 и 10х3 квадратчета в правоъгълника (съответно S=96 и S=120). Понеже не умеем диофантовите уравнения сме ги извели аналитично - чрез разглеждане на потенциално възможните варианти и въвеждане на резултатите в таблици, като изключваме неотговарящите на условията варианти за страните. На беловата сме преписали само част от анализа и изводите, защото иначе обема на задачата е много голям. Надяваме се да не ни отнемат точки (в крайна сметка и черновата е там ако има нещо неясно .  .. . нищо че няма да я гледат официално)
 А иначе, според дъщеря ми коректното условие на задачата е:
     По линиите на квадратна мрежа е начертан правоъгълник. Той е ограден с рамка с ширина 1 квадратче. Ако лицата на правоъгълника и на рамката са равни и страната на 1 квадратче е 2 см, намерете всички възможни лица на рамката в кв.см.

Последна редакция: нд, 09 май 2021, 12:12 от Adasha

# 598
  • В Страната на Чудесата
  • Мнения: 1 932
Да, това са решенията и на дребен:
Правоъгълник 4×6 и рамка 24 квадратчета и правоъгълник 3×10 и рамка 30 квадратчета.
Също е решавал чрез анализ и извеждане на закономерности. За щастие, след втора задача е преценил, че губи твърде много време в преписване и е писал всичко директно на беловата.

# 599
  • Мнения: 127
Доколкото разбирам от отговорите се търси всички възможни лица на правоъгълника.(От последните постове май на рамката, но то е същото като на правоъгълника).
Самият правоъгълник е съставен от х.у квадратчета, а рамката 2.х+2.у+4. Тъй като едно квадратче има лице 2.2=4 см², то лицето на правоъгълника ще е 4.х.у.
Трябва да решим х.у=2.х+2.у+4 в естествени числа.
Нека х>=у.
х.у=2.х+2.у+4>2.х, следователно у>2 или у>=3.
1) у=3, 3х=2х+10, т.е. х=10; лицето е 4.3.10=120см²
2) у=4, 4х=2х+12, т.е. х=6; лицето е 4.4.6=96см²
3) х>=у>4
(х-2).у=2.(х+2), 2.(х+2) > 4.(х-2), х+2 > 2.(х-2), х+2 > 2х - 4, х <6, следователно трябва х=у=5, но 25<>24 следователно не е решение

Единствените възможности за лицето на правоъгълника са 96 см² и 120 см².

Общи условия

Активация на акаунт