Математически турнири 1-4 клас. Тема №58

  • 70 988
  • 740
  •   2
Отговори
# 15
  • Мнения: 109
Здравейте, задачите има ли ги публикувани някъде?

# 16
  • Мнения: 97

Ето за 4. клас

# 17
  • Мнения: 109
Много благодаря!

# 18
  • Мнения: 913
Здравейте! Някой може ли да сподели решението на 2 б, НОМ -областен кръг 4клас?

# 19
  • Мнения: 2 285
Здравейте! Някой може ли да сподели решението на 2 б, НОМ -областен кръг 4клас?

Страната на големия квадрат е 10 см. Ще означим страните на малкия и средния квадрат с х и у.
От дадения чертеж имаме:
х + у = 10, но също и
3х = 2у. Затова:
3.(10-у) = 2у
30 - 3у = 2у
5у = 30
у = 6; х = 4
Обиколка 64 см

Само на мен ли ми се струва, че на 3-та задача съвсем некоректно не е уточнено, че къщите са свързани само от един път?

Последна редакция: сб, 13 фев 2021, 23:19 от Алисса

# 20
  • Мнения: 20
Благодаря Ви!
Здравейте! Някой може ли да сподели решението на 2 б, НОМ -областен кръг 4клас?


# 21
  • Мнения: 134
Здравейте! Някой може ли да сподели решението на 2 б, НОМ -областен кръг 4клас?

Страната на големия квадрат е 10 см. Ще означим страните на малкия и средния квадрат с х и у.
От дадения чертеж имаме:
х + у = 10, но също и
3х = 2у. Затова:
3.(10-у) = 2у
30 - 3у = 2у
5у = 30
у = 6; х = 4
Обиколка 64 см

Само на мен ли ми се струва, че на 3-та задача съвсем некоректно не е уточнено, че къщите са свързани само от един път?

Също така, не е уточнено, къщите им са точно в този ред - В, З, Л, Е, М. Пише, че З, Л и Е живеят между В и М, но това не означава задължително, че къщите им са подредени точно в този ред.
Условието е пълно с ненужна и нелогична информация - напр. това, че на къщите са записани разстоянията. Това деление на две от страна на В и М като алтернатива на разстоянието между къщите на В и М също подвежда децата. Също не е релевантно и желанието на З Вълчо и Меца да му донесат ОБЩО толкова моркови, колкото е разстоянието между В и М.
В резултат си мисля, че много деца, иначе с големи възможности по математика, ще са сгрешили тази страшно елементарна, но некоректно зададена задача. За съжаление, и моето е сред тях.
Някой знае ли кога ще излязат критериите за оценяване?

# 22
  • Мнения: 2 285
Замислих се, дали пък това няма да се окаже част от решението... да се опишат и вариантите, при които има отделни пътеки между къщите. Тогава условието не би било некоректно. Но надали...
На този етап можем само да чакаме официалните решения...

# 23
  • Мнения: 134
Замислих се, дали пък това няма да се окаже част от решението... да се опишат и вариантите, при които има отделни пътеки между къщите. Тогава условието не би било некоректно. Но надали...
На този етап можем само да чакаме официалните решения...

С отделни пътеки мисля, че задачата няма да е детерминирана. Явна са на права линия. Но това не пречи децата да си загубят времето в изследване на варианти и въобще тълкуване на условието.

# 24
  • Мнения: 1 003
Има ли някъде задачите от КМС за втори клас от днес?

# 25
  • Мнения: 6 269
Моето ми каза някои от тях по памет. Само че ми ги каза сутринта и май и аз вече ги забравих. Първата била, кой резултат е четен, и първите три израза били сбор или разлика на четно с нечетно и само последното било сбор на две нечетни, та верен отговор е последният. Втората била, имало 27 деца, от които 16 момичета. С колко момичетата са повече от момчетата? Третата била да се преброят триъгълниците, той каза, че били 7. Естествено като не съм видял фигурата, нямам идея колко са. Чeтвъртата била - една елха с 20 топки струва 22лв., а една елха с 30 топки струва 32лв. Колко струват 30 топки? Дал е отговор 30. Петата била - Димо направил 14 снежни човека за 2 дни, а Иво направил 12 човека за 4 дни. Третото момче направило за 3 дни толкова човеци, колкото направил Иво, плюс броя на цифрата 2 в числата от 1 до 22. Колко човека направили тримата за пет дни? Не знам това ли е точно. Значи Димо прави 7 човека за 1 ден, Иво прави 3 човека за 1 ден, а третото момче направило 12+6, 18 човека за 3 дни, значи по 9 на ден. Значи за 1 ден тримата правят общо 7+3+9 = 19 човека и за 5 дни ще направят 95. После каза, че хич не е сигурен, че това точно били цифрите и въобще нищо не разбрах Wink Другите каза, че не ги помни.
Но все пак - половината поне ви казах, като за първите 4 и цифрите е сигурен, че били тези. Grinning

# 26
  • София
  • Мнения: 627
С отделни пътеки мисля, че задачата няма да е детерминирана. Явна са на права линия. Но това не пречи децата да си загубят времето в изследване на варианти и въобще тълкуване на условието.

Моето точно това е направило и е получило естествено много варианти и е дало отговор с минимум и максимум.
Оказа се, че задачите за 7-ми клас също нямат еднозначно решение и отново се чакат решенията за да се види кой е верния отговор. В тази олимпиада точки ще имат децата, които са уцелили това, което авторът е имал предвид.

# 27
  • София
  • Мнения: 73
Моето ми каза някои от тях по памет. Само че ми ги каза сутринта и май и аз вече ги забравих. Първата била, кой резултат е четен, и първите три израза били сбор или разлика на четно с нечетно и само последното било сбор на две нечетни, та верен отговор е последният. Втората била, имало 27 деца, от които 16 момичета. С колко момичетата са повече от момчетата? Третата била да се преброят триъгълниците, той каза, че били 7. Естествено като не съм видял фигурата, нямам идея колко са. Чeтвъртата била - една елха с 20 топки струва 22лв., а една елха с 30 топки струва 32лв. Колко струват 30 топки? Дал е отговор 30. Петата била - Димо направил 14 снежни човека за 2 дни, а Иво направил 12 човека за 4 дни. Третото момче направило за 3 дни толкова човеци, колкото направил Иво, плюс броя на цифрата 2 в числата от 1 до 22. Колко човека направили тримата за пет дни? Не знам това ли е точно. Значи Димо прави 7 човека за 1 ден, Иво прави 3 човека за 1 ден, а третото момче направило 12+6, 18 човека за 3 дни, значи по 9 на ден. Значи за 1 ден тримата правят общо 7+3+9 = 19 човека и за 5 дни ще направят 95. После каза, че хич не е сигурен, че това точно били цифрите и въобще нищо не разбрах Wink Другите каза, че не ги помни.
Но все пак - половината поне ви казах, като за първите 4 и цифрите е сигурен, че били тези. Grinning

И моят син така ги помни. Само на последната каза, че последното дете ги правело за 6 дни, така че му излязло по 3 на ден. Общо правели по 7+3+3=13 на ден, и за 5 дни е получил 65.

# 28
  • Мнения: 6 269
Да, май че така е било, детето първо каза за 3 дни, после за 6...

BrieLee, а детето ти не помни ли и останалите задачи? Моля те, кажи ми ги, ако си ги изкопчила от него:) Дори и да не са съвсем точни, като му ги кажа на моето дете, вероятно ще си спомни.

# 29
  • София
  • Мнения: 73
Да, май че така е било, детето първо каза за 3 дни, после за 6...

BrieLee, а детето ти не помни ли и останалите задачи? Моля те, кажи ми ги, ако си ги изкопчила от него:) Дори и да не са съвсем точни, като му ги кажа на моето дете, вероятно ще си спомни.

Той по принцип не помни много задачите след състезанията Smile Единствената друга, която успях да изкопча от него, е някаква за лалета - половината жълти, половината на половината бели и останалите са 3 лилави и 7 червени. Търси се колко са общо. Може да бъркам цветовете, но мисля, че числата бяха така Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт