Седмокласници 2020/2021 - Тема 8

  • 32 387
  • 749
  •   1
Отговори
# 495
  • Мнения: X
Каза, че си видяла. Значи си чела. Не ми се повтарят пак неща, коментирани многократно във форума. Ако някой със седмокласник има конкретен въпрос, ще му отговоря.

# 496
  • Мнения: X
Ок Simple Smile Поживем, увидем 😀
Целта на тази реформа не е да има повече.часове по профилите, а да се даде възможност на деца да излизат от системата по-рано, ако искат, и все пак да имат средно образование,но без амбиции за университет, и също да се доближи/уеднакви със системите в стария ЕС,  където от много години е така. Ако някой очаква друго, мисля, че ще е разочарован накрая.

Последна редакция: вт, 02 мар 2021, 21:05 от Анонимен

# 497
  • Мнения: X
Целта на тази реформа не е да има повече.часове по профилите, а да се даде възможност на деца да излизат от системата по-рано, ако искат, и все пак да имат средно образование,но без амбиции за университет...
Завършилите десети клас не придобиват средно образование. За да получиш диплома, трябва да завършиш втори гимназиален етап и да положиш успешно ДЗИ.
Броят на часовете е важен, но учебното съдържание е по-важно.

# 498
  • Мнения: X
Целта на тази реформа не е да има повече.часове по профилите, а да се даде възможност на деца да излизат от системата по-рано, ако искат, и все пак да имат средно образование,но без амбиции за университет...
Завършилите десети клас не придобиват средно образование. За да получиш диплома, трябва да завършиш втори гимназиален етап и да положиш успешно ДЗИ.
Броят на часовете е важен, но учебното съдържание е по-важно.
Завършилите първия етап получават удостоверение, за да отиват да учат професионални курсове, паралелки, училища, за да станат трейдс/занаятчии  и нямат амбиции за университет. Това е целта, да получат достатъчна общообразователна подготовка, за да излязат от системата на "академичното образование" и да отидат в системата на занаятите. Нещо като СПТУ от времето на соц.-а (за който помни). Тоест, целта е да не се мъчат още 2 години с математика или химия, примерно, ами да отидат да станат майстори. Което е така в Германия и Швейцария, и ОК, но в първите две това се случва дори още по-рано, след 7 клас. От тук пишещите не виждам да има майки на такива деца, така че тях  тази цел надали ги касае. Другото си е същото както по времето на моя син. Учебното съдържание по мое мнение все повече се влошава (назад и други го споделиха). Така че остава да разчитаме на броя часове, който си остава (приблизително) същият. Което пак ни връщана същото - целта на реформата е да осигури изход за децата, които не искат да учат много, а искат да станат занаятчии и да си вадят хляба с ръцете си, което само по себе си е напълно ок. И е така в цяла Западна Европа. Но подготовката на другите деца, запътили се към университет, не виждам с какво се променя от преди реформата, освен с преразпределянето на часовете, за да могат едни деца да излязат от системата по-рано. Това е моето мнение, всеки е свободен да го споделя или не.

# 499
  • Мнения: X
Целта на тази реформа не е да има повече.часове по профилите, а да се даде възможност на деца да излизат от системата по-рано, ако искат, и все пак да имат средно образование,но без амбиции за университет...
Коментирах удебеления текст, който няма нищо общо с истината. Останалото не е за тази тема. Тук пишат родители, ангажирани с образованието на децата си, търсещи конкретика, а не общи приказки за системата на образованието. Завършилите десети клас не получават средно образование. Това е.

# 500
  • Мнения: X
Целта на тази реформа не е да има повече.часове по профилите, а да се даде възможност на деца да излизат от системата по-рано, ако искат, и все пак да имат средно образование,но без амбиции за университет...
Коментирах удебеления текст, който няма нищо общо с истината. Останалото не е за тази тема. Тук пишат родители, ангажирани с образованието на децата си, търсещи конкретика, а не общи приказки за системата на образованието. Завършилите десети клас не получават средно образование. Това е.
Така е, неточно се изразих, по-горе го дообясних. Поантата е, че и новата, както и старата система, на тези родители дава едно и също, само че разпределено по друг начин в годините на образованието. С което ти не си съгласна, смяташ, че новата ще даде повече, в което пък аз силно се съмнявам. За което казах, ще поживеем, ще видим Simple Smile И затова споделих своя опит, макар и по старата система. А който разчита само на училището да му даде достатъчно и за другите профили освен първия, ами добре. Сам ще се убеди Simple Smile
Всъщност, има вероятност училището дори по първия профил да не може да даде достатъчно за университет, зависи. От училището, а и от университета. Затова и процъфтява бизнесът с частните уроци и курсове.

Последна редакция: вт, 02 мар 2021, 22:10 от Анонимен

# 501
  • Мнения: 1 449

За мечтаещите майки -Ако първият език е различен от английски, гимназията може да даде или език на високо ниво, или математика  на  високо ниво, но не и двете. Избирате едното, а другото набавяте извън гимназията. Не виждам причина с новата система това да се промени.

Аз не мога да се съглася с това, въпреки не особено големия ми опит Simple Smile Синът ми е в МГ, предполагам не подлежи на съмнение подготовката по математика, а немския език ми се струва, че ще си е на доста високо ниво. Вече са на B 1.1, а е едва началото на втория срок и учат много, страшно много Simple Smile До къде ще стигнат не знам...а и на всеки амбициите и представите за "знаене" на език са различни.

# 502
  • Мнения: X
Представата за добро владеене на немски език е напълно обективна и тя е тест ДаФ с резултат 4х4 (това отвъд ДСД2 и Лайстунг), което се изисква за учене на немски в университет в Германия (говорим за добрите). За СМГ в София знам за деца, които го постигат, но с курсове навън. Ако детето ти успее да го постигне само от МГ, моите поздравления. От моя опит да разчита родител на това е много рисково.  Което не задължава никого да ми вярва Simple Smile

# 503
  • Мнения: X
MollyBy, много сбърка със споменаването на немския. Joy

# 504
  • Мнения: 1 449
И ако не иска да учи в "добър" университет в Германия, и не отиде на тест ДаФ, приемаме че НЕ знае езика. От такива свръхамбициозни и пренавити хора ми настръхва косата Simple Smile

# 505
  • Мнения: X
И ако не иска да учи в "добър" университет в Германия, и не отиде на тест ДаФ, приемаме че НЕ знае езика. От такива свръхамбициозни и пренавити хора ми настръхва косата Simple Smile
Има обективни измерителни на знанието на език и те са международно признати тестове. За различните езици са различни. И нито ЕГ, нито МГ дават документ за език (освен ДСД2 и Лайстунг за немски), така че която и гимназия да е, все ще трябва да се яви, за да има удостоверение за владеене на език. Разбира е, който не иска, не ходи на тестове и не учи на съответния език. Но и за започване на работа често се искат или ако не, са полезни в България, освен ако детето няма чужда диплома. А иначе субективните възприятия  на всеки за владеене на език са си, амиии... субективни. За някои и да може да си поиска хляб и вода е владеене на език. Което не оспорвам.

Не се смятам за свръхамбициозна, но знам ли, може и да съм Simple Smile  Във всеки случай, амбициите ми в това отношение отдавна са преизпълнени.

# 506
  • София
  • Мнения: 1 263
Записвам се и аз с една меланхолична и отвеяна 7-мокласничка, която беше топ отличничка допреди 4 месеца. Сега е флегматична тийнеджърка 🤨

# 507
  • София
  • Мнения: 16 354
Попеа, вземи прочети програмите за профилирана подготовка в сайта на МОН /например по математика, защото синът ти е бил в такъв профил по старата програма/, за да не се изказваш така неподготвена и да се излагаш. Във всички профили по новата програма се учи материал, който не се е учил по старата. И да, часовете също са повече.

# 508
  • Мнения: 16 003
Поддържам Поппеа в това, че познанието на език е обективно само със сертификат. Иначе тук в бг вероятно може да те вземат на работа и без него, но за университетите с немски в чужбина си се иска сертификати с определено ниво (не по-ниско от), че и те имат и оценка за нивото. Понякога изискваните нива се покачват (значи обективно се преценява че предното е било недостатъчно) . Искат си хората и определени сертификати, защото зависят от рамката - едни са за специалности с техническа насоченост, други за т. Н. лаладжийски специалности. И по принцип не ги интересува как, къде и колко си го учил езика, ако щеш не се подготвя, ако щеш не се подготвяй и за рамката. Заяви, плати, яви се, вземи си сертификата и готово. Ако ли не си постигнал нужното ниво айде пак на следваща дата. А те като са два пъти годишно и както беше за нашия сертификат всеки път в различен град из БГ, разбира се че ти се иска да мине всичко на един път.
Иначе съм чувала много такива - то моето дете е с много високо ниво на еди си кой език, но като се яви на сертифициране и се оказва че не е това действителността. Действителността се определя по обективен начин.
Забравих да кажа че има и друг момент примерно с немските сертификати. Конкретно за този дето взема щерката за Виенския Уни. При него получаваш нивото с оценка, Но предварително трябва да си определил за кое ниво ще се явиш. Ние избрахме това което изискваше Унито. Тук не го преценихме много добре нито ние нито преподавателската й в училище  и тя се яви на нужното й за университета ниво, като се оказа обаче че е много добре подготвена и го взе нивото с макс точки. Т. Е можеше да се яви на по-горно ниво и да го вземе пак с хубав резултат(според преподавателската с повече от 5 щото имало разлики само в"богатството на езика". Ама вече нямаше как да се върнем обратно. Следващата дата след половин година на сертифицирането беше в Пловдив, после в Сф. Решихме повече да не се главоболим. Но ето,  оказва  се че тя има по-високо ниво от сертификата си, но обективността показва друго. Верно че в университета накрая никой не гледаше кой с колко е взел сертификата. Но първата година ловко си ги филтрираха.

# 509
  • Мнения: 1 449
Струва ми се, че забравяте в коя тема се намирате. Тук се обсъжда предстоящото кандидатстване в 8. клас, не в университет. И колкото и интересни и полезни да са обясненията за чуждите унита,  те само допълнително може да объркат хората тук.
Имам само един уточняващ въпрос по тази тема...кога, в кой клас, колко време преди кандидатстване в университет трябва да се вземе този сертификат? Предполагам отговора ще покаже дали е нужно да се обсъжда тук.

Последна редакция: ср, 03 мар 2021, 09:26 от MollyBy

Общи условия

Активация на акаунт