Частни училища-информативно-дискусионна тема 46

  • 67 777
  • 956
  •   1
Отговори
# 540
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 635
Силвиана, Долто е по-лошо от проста феминистка. Съжалявам, наистина, аз нямам подобни залитания. Но само две неща - работи с основните пропоненти на евгениката във Франция, а по-забележително е, че е основно име (както казват при вас was instrumental) в петицията за декриминализиране на сексуалните отношения с деца, т.е. за отмяна на възрастта за съгласие в края на 70-те. Ами мерси. Примерът ти е наистина впечатляващ.
Основните и занимания са деца с психози. Тя вероятно има впечатление и в нормална популация, но изкривяването е видно.
Може ли някой друг, по-добре от Израел Wink

# 541
  • Мнения: 6 640
В училищата на вашите деца насърчава ли се използването на интернет, напр. за събиране на информация за училищни проекти, проучвания? Учат ли ги как да се пазят от заплахите в интернет, как да преценяват достоверността на информацията, как да работят с търсачки или по-скоро вие като родители ги учите на това?

Лейка,
Скрит текст:
Поколебах се дали да ти отговарям, т.к. намирам палячовщината за опасно нещо и е жалко, че в наши дни толкова много интелигентни хора се пънат да бъдат шутове. Ако те интересува защо палячовщината е опасна, може да погледнеш някои от съвременните френски или американски публицисти, които алармират за проблема. Не бих искала да ти препоръчвам каквото и да било, за да не те ангажирам да търсиш и интерпретираш (недостоверна) информация в интернет, черпейки от източници, които приписват на Наполеон думи, които никога не е изричал. BTW, въпросната фраза е доста по-язвителна, дано не е била изгубена в превода. Интересното за нея е, че самият Наполеон е правил неособено успешни опити да научи английски, за което е бил обект на доста шеги от съвременниците си (след смъртта му, разбира се, което се разбираемо предвид известната му фраза за интелектуалците) та и в наши дни (има добри попадения на британски карикатуристи). В контекста на предизвикателствата пред търговията след неговата забрана на корабите под британски флаг, че дори и на корабите, които някога са акостирали в британски води, фразата е наистина впечатляваща.
Все пак се радвам, че Шекспир, Оскар Уайлд, Самюъл Клемънс (човекът не е от Тел Авив, въпреки името), Джордж Оруел и много, много други са преодолели омерзението си към езика на магазинерите и са решили да понапишат нещо.
Ако постовете ми те дразнят, най-любезно те моля да ме извиниш и да ги подминаваш.

# 542
  • София
  • Мнения: 762
В училищата на вашите деца насърчава ли се използването на интернет, напр. за събиране на информация за училищни проекти, проучвания? Учат ли ги как да се пазят от заплахите в интернет, как да преценяват достоверността на информацията, как да работят с търсачки или по-скоро вие като родители ги учите на това?

Тази година особено много се насърчаваше в контекста на дистанционното обучение. Коментират и тези въпроси, бях приятно изненадана, че май в часовете по български също им бяха говорили за преценяване на достоверността на информацията, дори ключовите думи, които могат да ги ориентират, че става въпрос за "шок-бомба-ужас" и липса на достоверни източници. Но вкъщи критичното мислене и изобщо да се разсъждава преди да се правят изводи е доста важно, така че не разчитаме на училищните знания Simple Smile

Sylviana, предполагам, че умишлено пишеш провокативни постове, вероятно имаш своя си цел. Например въпросът за ползата да се учи български е нормално да накара да настръхне аудиторията тук от родители, които държат на образованието и са избрали преимуществено български училища за децата си, които са предимно от изцяло български семейства. Същият въпрос, зададен във форум на българи, живеещи в чужбина, би стоял по съвсем друг начин. Но при положение, че децата ми са родени в България, аз и съпругът ми сме с изцяло български корени, живеем тук и изобщо не смятам, че децата ми трябва да живеят някъде другаде по подразбиране, дори не знам как да започна да отговарям на въпроса ти защо е важно да знаят български не просто колкото да си поръчат вечеря в ресторант.

# 543
  • София
  • Мнения: 4 106
В училищата на вашите деца насърчава ли се използването на интернет, напр. за събиране на информация за училищни проекти, проучвания? Учат ли ги как да се пазят от заплахите в интернет, как да преценяват достоверността на информацията, как да работят с търсачки или по-скоро вие като родители ги учите на това?



Da, още във 2 клас за правене на проекти ги научиха как да търсят, да преценяват, да пишат източниците и т.н.. Никога не съм помагала, нито ме е питала. Децата са много интуитивни с техниката, само трябва някой малко да им подскаже.

# 544
  • София
  • Мнения: 16 554
Е, направо ме е срам да напиша за какво малкия беше питал Гугъл, когато беше на 6 (преди първи клас), в темата за смешките е.

А в Колежа в 8 клас си ползваха в час телефоните за речник (вместо да си купуват gem).

# 545
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 840
За мен забранените телефони са сред основните плюсове на ЧУ. Надявам се поне до втори-трети клас да издържим без устройство. Постепенно трябва да започна да въвеждам компютърна грамотност, но  не бързам, нека се ограмоти първо с ръка да пише и чак тогава- на компа. Нямаме настолен, само лаптоп с тъчпад, показвам му как да си избере филм в HboGo и да си пусне български език и дотам са ни познанията. С един лаптоп сме тримата (изключвам служебните). Телефона го цъкам редовно де, да не решите, че съм твърде примерна, само на масата и в спалните  не го взимам, но искам още да намаля.

# 546
  • София
  • Мнения: 31 415
Пипи2013, защо до 2-3клас? Синът ми е 5клас в момента и тел. в училище не се ползват. Не виждам и смисъл, освен за децата, които имат декларации от родителите си, че могат да напускат периметъра на училището, но тези деца са малко.
Това ме подсеща да ви попитам точно за напускането на периметъра на училището. Ние декларация и тази година не подписахме, защото не виждам смисъл да ходи някъде в голямото междучасие, след като в училище има 3 хранения и възможност за плодове по всяко време, ако толкова пригладнее. Не се и прибира сам от училище. Пари на този етап също не носи, защото няма какво и откъде да си купи. Как е при вас?

# 547
  • София
  • Мнения: 16 320
При нас и да могат да излизат в междучасието, няма къде да отидат. Joy

# 548
  • София
  • Мнения: 7 629
Телефон получи, когато започна да се придвижва сама от вкъщи до училището и обратно /пеша, на 10 мин. път е/, от 2 срок на 4 клас. Затова има и декларация за прибиране сама, подадена в училище, но наистина само затова излиза от там - да се прибере до вкъщи. Мисля, че сега в 7 кл. им позволяват да отидат до съседната пекарна за 5 мин.

# 549
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 840
Пипи2013, защо до 2-3клас? Синът ми е 5клас в момента и тел. в училище не се ползват. Не виждам и смисъл, освен за децата, които имат декларации от родителите си, че могат да напускат периметъра на училището, но тези деца са малко.
Това ме подсеща да ви попитам точно за напускането на периметъра на училището. Ние декларация и тази година не подписахме, защото не виждам смисъл да ходи някъде в голямото междучасие, след като в училище има 3 хранения и възможност за плодове по всяко време, ако толкова пригладнее. Не се и прибира сам от училище. Пари на този етап също не носи, защото няма какво и откъде да си купи. Как е при вас?

Ами очаквам вече всички деца да имат таблет/телефон на 8-9 години и по-трудно ще се получи само той да няма, все пак и самочувствието е важно при децата. Онзи ден ги слушам три 6 годишни обсъждат игри, Супер марио не знам си какво, моето изобщо не разбра за какво говорят и не се включи в разговора...така че съм приела, че такива са времената и ще клекна, но ми е важно да мине първи клас, да видя как върви моят, че е сложен (разсеян, активен, не ще да учи).

За декларациите- имам спомен, че при нас чак от четвърти клас може. Но училището ни е супер близо и бих го пуснала от трети клас сам да се прибира, ако не и от втори, ще разуча дали е възможно. Иначе по-малки от шести клас деца не съм виждала свободно да се разхождат, никой не излиза, само веднъж видях до магазина деца към 6-7ми клас.
Пари и дъвки е забранено да се носят, макар че тайно е мушвал в джоба Simple Smile)

# 550
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 635
Силвиана, излишно е да слагаш обясненията си в скрит текст - ще са забавни за всички Simple Smile
Мислех, че коментираш френските интелектуалци от седемдесетте Wink
Впрочем британците нямат нужда от източноевропейска защита Simple Smile

# 551
  • Мнения: 6 384
Силвиана, нямам представа какво според теб трябва да е нивото на училище организирано на доброволчески начала. Но в подобни условия аз бих била доволна и на съвсем малки възможности, при алтернатива на никакви. Но това съм аз, която искам детето ми да е грамотно на родния език. За теб, съдейки от думите ти, това не важи.

Онова в скрития текст за палячовщината... в контекста на наложилият се тон от години в тази тема, подобни на твоите въпроси са много подобни на това.

Еврейските семейства не са много подходящ пример за хора, които имат малко по-различна ценностна система и критерии за здрави семейни връзки. Лично мнение. От позицията на еманципирана жена.

# 552
  • Мнения: 6 640
Фенси, училищата не са доброволчески, държавни са и удостоверенията и дипломите, които издават имат същата стойност, каквато издаваните от СС и всичи други ЧУ. Мислиш ли, че нивото на знания е съизмеримо? В 4-ти клас там има сричащи деца. Много българи дори не го приемат за образователна институция, идват за празничните събития, като забавление, децата да направят по една мартеница. А са кански мъки да се осигурят учители, учебници и помагала, "хартиена" библиотека. На това не може човек да е благодарен и не бива. Училищата изглеждат доброволчески, защото родителите доброволно се нагърбват с поддръжката, издръжката, администрацията и какво ли още не. Децата ми имат за овладяване 3 родни езика (ако под това се разбират езиците на родителите им). Не знам дали може да се овладеят "перфектно", надям се, но едва ли.
Лейка, как реши, че съм в ОК, нямам идея Simple Smile

# 553
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 635
Няма значение къде си. Смисълът е ясен за всички.

# 554
  • Мнения: 6 384
Силвиана, само училищата към посолствата могат да се квалифицират като "държавни". Освен тях има още много на брой български училища, които се водят "неделни". Лицензирани са от МОН и в повечето се изучават 3-4 предмета.  Тези училища НЕ се организират от държавата, не са държавна собственост (то и в БГ повечето са общински) и не се финансират от държавата по начина по който може би си представяш. Получават левове на един ученик, кaто сумите са съобразени с начина на финансиране на всички останали български училища. Честно казано, ако децата ми са в чужбина, бих била доволна и на толкова. Защото никой не ми е длъжен дори и на това.

Последна редакция: сб, 05 юни 2021, 12:29 от Fancy

Общи условия

Активация на акаунт