Частни училища-информативно-дискусионна тема 46

  • 67 859
  • 956
  •   1
Отговори
# 285
  • Мнения: 180
Леле каква дискусия се разрази Simple Smile
Явно аз съм академичен родител, а детето е в лежерно училище, което не държи на академични резултати и от там идва вътрешната ми борба. Рекламите за развитие на учениците съобразно техните индивидуални интереси май са си бошлаф работа, поне при малките класове. За момента май няма да го сменяме, че и Питагор и СС не са ни в квартала и уви, ще жертваме академичната/математическата подготовка заради многото пътуване Sad Но пък уикендите вече ще са окупирани от частни уроци по математика (за мой ужас). Детето само се нави и с нетърпение чака да научи нещо по-различно от бакалските сметки в училище.


Винаги съм се изненадвала на псевдоинтелигенцията, която подлага децата си на частни уроци, независимо от целодневното обучение в ЧУ... някои хора просто не могат да приемат ограниченията в капацитета.
И ако ходят деца от СС и Питагор на уроци, това прави ли ги лоши? И децата и училището...

Еее, защо така лоши за псевдоинтелигенцията Simple Smile? Не винаги частните уроци вървят ръка за ръка с ограниченията в капацитета. Понякога са точно заради наличния капицет и лошото му оползотворяване в рамките на училището, пък било то и ЧУ.

Последна редакция: пн, 05 апр 2021, 14:15 от titolino

# 286
  • София
  • Мнения: 62 595
Така е, ние сме много силно емоционално обвързани с децата си и приемаме нещата с тях съвсем лично - ако  успеят в нещо, то успехът е наш, а ако "не схващат", го приемаме като провал и на двата фронта - хем детето нещо, хем ние нещо.  Много е трудно един родител да се постави в двете роли и да раздели двете роли, започва да се пита "толкова ли не мога да обясня нещо елементарно (аз не ставам) или детето толкова не може да разбере нещо елементарно (то не става). Разбира се, това често са неприятни самозаблуди и самообвинения, но е много трудно отърсването. Затова учители изпращат децата си при колеги, за да не се получават семейни конфликти на тема "ти сега какъв си ми - учител или майка/баща?".

# 287
  • Мнения: 7 683
БошлаФ се казва, с ф накрая, бош на турски значи празен, а лаф - приказка, БошлаФ - празни приказки.
За мен посредствено училище, "компенсирано" със съботно-неделни курсове, не е вариант. В този смисъл локацията на добрите училища ми е напълно без значение, както винаги съм казвал. Това детето да пътува, което в София означава за всички локации около максимум 40 минути, е нищо в сравнение с това да е в хубаво училище, което си заслужава.

# 288
  • София
  • Мнения: 7 629
Аз мисля, че училището на Титолино не е посредствено, по-скоро тя има доста високи изисквания /поне мисля, че се досещам кое е/.

# 289
  • София
  • Мнения: 62 595
Хубаво, но местата в най-желаните училища са ограничени и няма как всички деца да се класират. Тогава какво да правят? Ако имат определена визия за децата си откъм ниво на знания, значи им остава допълнителната подготовка. В общи линии нещо такова правех и аз с моите в началните и средните класове, независимо, че учителките бяха разкошни - тъй като цялостното ниво на класа не беше супер високо, трябваше да държим висока летва с допълнително обръщане на внимание на подробностите, които няма как да се засегнат достатъчно в клас и по тогавашния ЗИП. Единствената разлика беше, че го правех аз, а не учител. Но и като скучна домакиня можех да си го позволя .Wink
Човек се справя според това, което смята за нужно и ограниченията на системата - каквото не достига за намаляване на разликата, се компенсира допълнително.

# 290
  • Мнения: 9 050
И моето е целодневно на училище и ходи на уроци по английски.
И не защото в училище не учат а въпреки училището Simple Smile Сухата материя предавана по начин от преди 15 години не ми допада. Детето получи достатъчно знания в периода 1-4 клас и има нужда да се научи да ги използва.
На опознавателната среща в курса бе попитано къде се чувства по-сигурно - когато пише или когато говори. Отговора беше когато пише- ами разбира се в училище няма време за практика и възприятие на езика като роден. Точно това се случва в курса - разговори , четене на книги които обсъждат, учене на думи в контекст. До тук не са му дали и една сума да я напише 10 пъти . Но като речник има в пъти по-богат от миналата година.
Единствено съжалявам, че не го записах по-рано.

# 291
  • Мнения: 6 384
И моето е целодневно на училище и ходи на уроци по английски.
И не защото в училище не учат а въпреки училището Simple Smile Сухата материя предавана по начин от преди 15 години не ми допада. Детето получи достатъчно знания в периода 1-4 клас и има нужда да се научи да ги използва.
На опознавателната среща в курса бе попитано къде се чувства по-сигурно - когато пише или когато говори. Отговора беше когато пише- ами разбира се в училище няма време за практика и възприятие на езика като роден. Точно това се случва в курса - разговори , четене на книги които обсъждат, учене на думи в контекст. До тук не са му дали и една сума да я напише 10 пъти . Но като речник има в пъти по-богат от миналата година.
Единствено съжалявам, че не го записах по-рано.

Да, методиката и учителят са много важни. При нас имат отделни часове само за speaking. Последно моята беше разкавала в такъв час за едно от пътуванията ни. Но си зависи и от освободеността а детето.

# 292
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 635
Съжалявам Олив, не съм искала да обидя никого. Дъщеря ти е седми клас, едва ли е единствена с уроци. Ако си проследила, темата се отнасяше за друго.
Продължавам да твърдя, че частни уроци за догонващи общото ниво в класа не се налагат. А ако се налагат следва да се преоцени мястото на детето в това училище и този клас.
Не виждам нищо грозно. Но ако се чувстваш лично засегната, извинявай. Не е било лично.

# 293
  • София
  • Мнения: 7 629
Благодаря за отговора, знам, че не е лично! Не толкова лично се почувствах засегната, а по-скоро ми се стори непремерено и леко надменно изказването ти към много хора - има различни причини децата да ползват външна/или вътрешна помощ. Това, че при теб например детето няма проблем и сте нацелили точното училище, не означава, че при всички е така. При някои децата имат определени проблеми /дъщеря ми не ползва външни учители само заради 7 клас, и не е по мое желание, а по нейно, всъщност/, при други децата нямат проблем, но училищата имат, а 2-3 най-желани училища не могат да поберат всички желаещи - та така - да не говорим само от висотата на личното си положение, има различни вариации и случаи както при ДУ, така и при ЧУ. Мир! Simple Smile

# 294
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 635
Ами ти знаеш, че т.нар. Нацелване въобще не беше лесно. Едва ли тук някой е сменил повече училища от мен. По ред причини. Търсила съм баланс за детето ми. И съответно на възможностите му училище. Докогато си съответстват. Защото, знаеш, хармонията тази година може да е буря следващата.
Нито веднъж за тези години не ми е хрумнало да взема уроци при положение, че е в училище до 5. И за първи път писа домашни у дома в 5 клас когато мина на училище до 1.30.

# 295
  • Мнения: 180
БошлаФ се казва, с ф накрая, бош на турски значи празен, а лаф - приказка, БошлаФ - празни приказки.
За мен посредствено училище, "компенсирано" със съботно-неделни курсове, не е вариант. В този смисъл локацията на добрите училища ми е напълно без значение, както винаги съм казвал. Това детето да пътува, което в София означава за всички локации около максимум 40 минути, е нищо в сравнение с това да е в хубаво училище, което си заслужава.

Поправям се веднага Simple Smile

За мен принципно 40 мин в посока е доста. За пътуване. Това е час и половина на ден. Време, в което детето може да дивее, да учи, да тренира, а не само да дреме в буса и да чака в задръствания. Но може би ще трябва да поразмисля пак по въпроса Thinking

В тази връзка как оползотворяват другите деца времето си за пътуване от и до училище? Четене, преговаряне, аудио книги?

Аз мисля, че училището на Титолино не е посредствено, по-скоро тя има доста високи изисквания /поне мисля, че се досещам кое е/.

Не съм казала, че е посредствено. Доста желано е, но явно аз имам проблем с нивото, с амбициите на училището, поне в ниските класове.

# 296
  • София
  • Мнения: 7 629
Лейка, да, знам и се радвам за вас, че намерихте вашето училище.
Аз съм убедена, че ние също намерихме нашето /досега, ужасно се притеснявам какво ще бъде от следващата година/, но понякога трябва да има и фини настройки поради различни причини.

# 297
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 635
Шест години шофирам и съобразявам работата си с училището. В някои години пътуването поради ремонти е заемало повече от 40 Мин в посока. Това е времето, резервирано за нас - разговори, спорове, идеи. На връщане съвсем естествено разказва какво става в училище. Децата забравят бързо... а и после ги теглят заниманията, които през деня са невъзможни.
 та шофирането заедно навръщане е безценно.

Олив, в друга гимназия ли ще отидете или ще има прогр.гимназия?

# 298
  • София
  • Мнения: 62 595
До следващата година може да извадим късмет всичко с короната да е отминало и да се учи и живее нормално, макар и с някакви мерки. Тази календарна и учебна година е изпитание за всички, силите и мотивацията са на изчерпване.

# 299
  • София
  • Мнения: 7 629
...
Олив, в друга гимназия ли ще отидете или ще има прогр.гимназия?
Не, другата година поне няма да имат гимназия, така че ще кандидатства по общия ред.

Общи условия

Активация на акаунт