Дистанционно обучение за учениците-Teмa 16 /Март 2021/

  • 84 133
  • 1 973
  •   1
Отговори
# 510
  • Мнения: 8 993
А, чудесно. Сутрин, следобед и вечер. Ще си говорим, ще дискутираме и ще повишаване мотивацията. Предполага се, че явно аз трябва да ходя на работа нощем, когато децата нямат часове, а спят и нямат точно тогава нужда да ги мотивирам.
Имам двама ученици. Имам приятели с трима. Не знам кога успяват да ги мотивират.
Какво толкова не се разбира? Има предмети, които са скучни, не са интересни. За всяко дете са различни. Като си в училище щеш не щеш слушаш. Поне моите го правят. Забележка за дисциплина не са имали никога. Вкъщи обаче, като не ти е интересно, просто си отваряш друг прозорец на компютър и си гледаш там нещо друго. Сигурно има супер съвестни деца, които с ентусиазъм следят както урока по математика, така и по география, музика и т.н. Ами моите са от онези, безсъвестните, които които ще участват в часа по математика и с удоволствие ще изпуснат някой друг, ако имат възможността да го направят. Затова искам да са в училище.

# 511
  • Мнения: 12 918
Йорданка рече и отсече - ДО сме.
Да видим пловдивското Данче-Здравче какво ще измисли. Засега намали музикатав ресторантите  до фонова, за да не създавала празнична атмосфера в заведенията 😁😁
Моля?
JoyJoyJoy

С цел ограничаване разпространението на заболяването щабът е решил музиката в заведенията да е до 80 децибела, т.е. да е фон, а не да се превръщат в дискотеки и партита. Заведенията трябва да работят с хора, които отиват да се хранят, а не да се забавляват...

# 512
  • Мнения: 1 032
А, чудесно. Сутрин, следобед и вечер. Ще си говорим, ще дискутираме и ще повишаване мотивацията. Предполага се, че явно аз трябва да ходя на работа нощем, когато децата нямат часове, а спят и нямат точно тогава нужда да ги мотивирам.
Имам двама ученици. Имам приятели с трима. Не знам кога успяват да ги мотивират.
Какво толкова не се разбира? Има предмети, които са скучни, не са интересни. За всяко дете са различни. Като си в училище щеш не щеш слушаш. Поне моите го правят. Забележка за дисциплина не са имали никога. Вкъщи обаче, като не ти е интересно, просто си отваряш друг прозорец на компютър и си гледаш там нещо друго. Сигурно има супер съвестни деца, които с ентусиазъм следят както урока по математика, така и по география, музика и т.н. Ами моите са от онези, безсъвестните, които които ще участват в часа по математика и с удоволствие ще изпуснат някой друг, ако имат възможността да го направят. Затова искам да са в училище.

абсурдно става това с очакванията към родителите и се радвам, че детето е 9ти клас, та много не се налага. Но хората с малки деца искрено им се чудя как оцеляват. Независимо дали затова предпочитате да пратите децата заради мотивацията и разсейването или имате и други причини(мен ме нападат заради тезата, че училищната среда изгражда все пак начин на общуване и поведение и ми се вижда задължителна), трябва да имат достъп до образование, присъствено, каквото е и в момента по стандарт.

# 513
  • София
  • Мнения: 35 447
JoyJoyJoy
duhi_puhi, с глас се смея. Кметицата ви явно има чувство за хумор. Или беше кмет?

# 514
  • Варна
  • Мнения: 2 484
И с какво мотивацията на един ученик е по-различна когато е в клас и когато е пред екрана? То ако всички бяха толкова мотивирани, нашето образование нямаше да ги има проблемите и от преди Ковид кризата. Естествено, че родителите трябва да се интересуват от децата си. И изграждането на мотивация трябва да е започнало много преди започване на първи клас.

Не виждам проблем и в искането на синдиката, учителите да имат право на едногодишен неплатен отпуск след 4 г стаж - тези сабатикали са нещо нормално в Европа, а и останалите трудещи се също имат правото да ползват неплатен отпуск.

# 515
  • Мнения: 25 028
Йорданка рече и отсече - ДО сме.
Да видим пловдивското Данче-Здравче какво ще измисли. Засега намали музикатав ресторантите  до фонова, за да не създавала празнична атмосфера в заведенията 😁😁
Моля?
JoyJoyJoy

С цел ограничаване разпространението на заболяването щабът е решил музиката в заведенията да е до 80 децибела, т.е. да е фон, а не да се превръщат в дискотеки и партита. Заведенията трябва да работят с хора, които отиват да се хранят, а не да се забавляват...

Да не става за танци и хорце, с други думи.

# 516
  • Мнения: 12 918
JoyJoyJoy
duhi_puhi, с глас се смея. Кметицата ви явно има чувство за хумор. Или беше кмет?
Кмет под прикритие имаме.. Областната е уникална, не кмет ми направо е вся и всьо 😁😁😁
...та тихичко да не чуе вируса.
Иначе утре сутрин ще решават какво да предприемат, явно чакат да се престрашат другите - Бургас, София, Плевен... Но особено с тия махали в града сме цъфнали и вързали винаги при подобни ситуации 🙄

# 517
  • Мнения: 1 747
Предлагам да си сменим РЗИтата с някой. Нашето РЗИ сега излезе с призив да се спазват мерките и че увеличават до 50% леглата за Ковид. Ограничават школи, танци и това е. Учениците продължават присъствено. Областта ни е най-зле след Плевен.

# 518
  • sofia
  • Мнения: 9 278
И с какво мотивацията на един ученик е по-различна когато е в клас и когато е пред екрана?
Скрит текст:
То ако всички бяха толкова мотивирани, нашето образование нямаше да ги има проблемите и от преди Ковид кризата. Естествено, че родителите трябва да се интересуват от децата си. И изграждането на мотивация трябва да е започнало много преди започване на първи клас.

Не виждам проблем и в искането на синдиката, учителите да имат право на едногодишен неплатен отпуск след 4 г стаж - тези сабатикали са нещо нормално в Европа, а и останалите трудещи се също имат правото да ползват неплатен отпуск.
Нямам навика да снимам и не съм го документирала, но присъствено не може да спиш по време на час с едната тапа на слушалката в ухото.

# 519
  • Бургас
  • Мнения: 8 566
По руски си има учител, който не умеел да работи с Тиймс, затова сме асинхронно вече една година... По немски просто така често си липсва преподавателят. Ефект от писане до ръководство и РУО няма. По математика часът е "Отворете на страница ... и си препишете зеленото поле"... след 15 минути "ако сте готови решете задача 1б"... след още 15 минути "Решихте ли буква б на първа задача", "добре, останалите задачи са за домашна"...

Сериозно ли това е елитна гимназия? Че ние в нашето квартално училище сме много по-добре. ДО върви с пълна пара. Дали пък и присъствено не са толкова калпави? Това не е проблем на ДО, а на самото училище.

# 520
  • София
  • Мнения: 3 068
Цитат
Сериозно ли това е елитна гимназия? Че ние в нашето квартално училище сме много по-добре. ДО върви с пълна пара. Дали пък и присъствено не са толкова калпави? Това не е проблем на ДО, а на самото училище.
Присъствено не са чак толкова калпави, имат си руски нормално, по немски пак е умряла работа - но поне влизат в час.

При МС пък след 6 госпожи по математика през първия срок (основно асинхронно учене) ми се обадиха 1 ден преди края на срока да ми държи госпожата тон, защо той бил изпратил само половината домашни, на другите само цъкал "изпратено" без да прикачи файл и тя сега разбирала, че той е без домашна... това било работа на родителя да знае дали детето е изпратило домашните - за цял срок няма обратна връзка дали е вярна домашната (която тя не знаеше дали е изпратена изобщо), та и аз да попитам - може би трябва да им ги проверявам и задача по задача домашните... ами направо на студентите да кажа - мама и тате да ви гледат домашните, аз ако са предадени ги оценявам положително и пей сърце.

# 521
  • Мнения: 1 032
И с какво мотивацията на един ученик е по-различна когато е в клас и когато е пред екрана? То ако всички бяха толкова мотивирани, нашето образование нямаше да ги има проблемите и от преди Ковид кризата. Естествено, че родителите трябва да се интересуват от децата си. И изграждането на мотивация трябва да е започнало много преди започване на първи клас.

Не виждам проблем и в искането на синдиката, учителите да имат право на едногодишен неплатен отпуск след 4 г стаж - тези сабатикали са нещо нормално в Европа, а и останалите трудещи се също имат правото да ползват неплатен отпуск.

да, страхотни новаторски разбирания имате, но ако нямаше смисъл от присъствено обучение, нямаше да го е имало никога след началото на масовата дигiтализация. Така че е измислено така, а пък вие разсъждавайте както искате за причините. И е много прекрасно как в чужбина може човек да си почива една година, това е във всички професии, не само учителската, но в България е неприложимо по много причини, за които можете да се сетите и сама. Могат като в Турция да направят примерно - да се пенсионират на 42 мисля беше. Ама и това е очевидно неприложимо. Така че няма универсални правила за тези неща, икономическото състояние определя тези неща

# 522
  • Мнения: 4 514
Никога допреди пандемията не е правен опит за ДО. Сега е измислено и се тестува. Може да остане вариант и за следковидни времена, ако има желаещи. Читаво ДО. В момента е такова за моята ученичка вкъщи. /МУВк/ Stuck Out Tongue

# 523
  • Варна
  • Мнения: 25 845
Е, то не се изисква черезвичайна смелост, за да затвориш училищата. Ако затворят ресторантите, фитнесите и моловете - ще ги призная.
Права си донякъде, но есента дори това не им стискаше да направят. Тогава май имаше само училища, преминали на ДО по решение на ръководството. За моловете ясно, че няма да се прежалят и ще чакат централно нареждане.
п.п.  не, греша. В Плевен, Благоевград и вероятно в Бургас затварят дори моловете.

Последна редакция: ср, 10 мар 2021, 16:59 от Месечинка виторога

# 524
  • Мнения: X
И с какво мотивацията на един ученик е по-различна когато е в клас и когато е пред екрана?
Има разлика между домашно обучение в нормална среда и по време на пандемия, когато най-често възрастните също работят вкъщи. И никой не е бил подготвен преди това за ситуацията, както е при хората, избрали умишлено домашно обучение по принцип.

Мен, ако питаш - като лаик - е изключително важно да има разграничение на домакинство и училище като институция. По същия начин работа на кухненската маса и работа в офиса. Естествено хора, които могат да предоставят една цяла собствена стая с различни ъгли по активности, няма да имат същите проблеми като хора в седемдесет квадрата жилище. И чак след това мога да помисля за 1) какъв е екранът на лаптопа и дали детето вижда достатъчно 2) слушалките читави ли са 3) учителят умее ли да преподава онлайн (самите те понякога не са мотивирани) итн. Тоест социализацията в и самата институция училище е мотивацията. Според мен.

Скрит текст:
Родителите не сме учители; нашата роля е друга и се губи в такъв продължителен модел.

Общи условия

Активация на акаунт