Дистанционно обучение за учениците-Teмa 16 /Март 2021/

  • 83 348
  • 1 973
  •   1
Отговори
# 1 740
  • София
  • Мнения: 16 203
Да се отмени НВО за 4-ти и 10-ти клас. НВО за 7-ми клас и ДЗИ /матурите/ няма как да се отменят.

Последна редакция: нд, 28 мар 2021, 23:53 от sanaka

# 1 741
  • European Union
  • Мнения: 1 935
Подготовката за 1 час от 40 минути е същата като за час от 20. Никак не е коректно да се отрича труда на другите.
Да не говорим, че синът ми свършва онлайн обучението си в 11, но учителката му освен подготовката за следващия ден, проверката на всички качени снимки, учи разни малцинства по всякакви възможни начини, включително и по телефона. Не бих казала, че работи по-малко от мен, с моите 40 минутни часове.

# 1 742
  • София
  • Мнения: 62 595
Разбирам, но двайсет минути са наполовина на 40 минути.  Час се подготвя и за присъствено, но там учителят изкарва целите 40 минути, а не половината. И при присъствено учи малцинствата и има консултации на място в училище. Ако всеки ден скатава половината време от един учебен час, то все едно всеки друг да скатава половината време при работа с клиентите. На учителя работата му е да влезе в онлайн часа и да си спази времето - да не реже наполовина или да им хвърли една презентация да си я гледат, нито да просрочва времето и да влиза в часа на следващия учител.

# 1 743
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
...
Явно е така, или сте извадили голям късмет, защото си спомням, че  в Ямбол по едно време есента беше тежко положението, а и в момента май е зле с леглата в болницата. Имам колега, родом от Ямбол, който от миналата седмица полага нечовешки усилия да настани  близък някъде.
...
Късмет да са 1-2-5-половината, ама всички... някак си не ми се връзва на статистическия привкус на късмета. В момента чувам, че в Ямбол наистина е зле положението. Аз говоря за преди, когато бяхме присъствено. Сега не сме от месец и Ямбол тръгна доста напред, като брой заразени.

# 1 744
  • Мнения: 11 065
Оставете я Лиляна, тя и на черното ще каже бяло, само и само да не излезе, че в нейното училище има Ковид.
За Мексико, прочетете си сами, щом на мен не вярвате, не съм длъжна да ви пускам линкове с новини.

Ние по физическо имаме да пишем съчинение на тема "интересните дъра бъра във футбола", а по музика имаме да рисуваме "какво настроение ти навява тази музика" . 🌞🌞🌞 Не е каквото беше едно време, тъй ша знайте!

# 1 745
  • Мнения: 1 949
Щом Мексико е страната,от която трябва да взимаме пример, хич няма и да чета...добре поне, че не е Куба.

# 1 746
  • Бургас
  • Мнения: 8 506
И ние по физическо и музика имаме съчинения и проекти. Онзи ден правиха презентция за любим спортист. По разказвателните вече имат обемни домашни. Сега при ДО е зает много повече отколкото беше при ПО.

# 1 747
  • София
  • Мнения: 19 929
По-голямата заетост при ДО заради по-обемните домашни  отколкото при ПО не е въобще показател за по-добро качество на учебния процес, а по-скоро за обратното. Ако бяха що-годе еквивалентни нещата, както се твърди тук, трябваше учениците да прекарват същото време за подготовка за училище.. Компенсира се така  невъзможността материалът по даден предмет да бъде предаден в цялост, усвоен  в дълбочина и упражнен...На всичкото отгоре същата тази по-голяма заетост предполага допълнително висене на компютъра и  извън редовните часове -  ровиш в нета за материали за доста повечето проекти отколкото при ПО, пишеш (особено в гимназиалните класове) вместо на хартия обемни есета и интерпретативни съчинения на Word по БЕ и по чуждите езици ( за да са по-лесни за проверяване), по други предмети като мат снимаш домашни, сканираш, качваш, пращаш..

Последна редакция: пн, 29 мар 2021, 08:00 от пенсионирана русалка

# 1 748
  • Мнения: 5 441
Ирене от пенсиониран преди 20г учители знам, че големи домашни дават тези колеги, които не са си свършили работата в часа. Това навремето беше мерило за качеството на колегите, но сега е повсеместно, защото ДО е неефективно и товари и учители, и деца, и родители. Отделно дава възможност на незаинтересованите от учебния процес съвсем да си кръшкат от работата и то безнаказано!

# 1 749
  • Бургас
  • Мнения: 8 506
Да, по-голямата заетост не е показател за по-качествено образование. Но при нас има поне малко вдигане на качеството. Откато имат домашни по разказвателните започнаха да разбират повече от материала. Преди само си прочитаха урока, като петокласници нямат още навика да учат, пък и учебниците са така написани, че ако искаш да НАУЧИШ нещо не става без допълнително четене.
Освен това със снимането и качването на домашните, сега учителите успяват да проверят домашните на всички. Преди не им ги проверяваха, защото в часа няма време. Или пък проверяваха само избирателно на някой ученик, когото изпитват. Сега всичките му преразкази получават рецензия и обратна връзка, а преди не, и детето не можеше да разбере как се е справило.

# 1 750
  • София
  • Мнения: 1 401
При ДО също има възможност за намаляване на натоварването и това се прави в някои училища и от някои учители. Имам примера на преподаватели в МГ по разказвателните история и география.  По история се преподават уроците от един раздел и се обръща специално внимание на важните връзки и взаимодействия. Използва се нагледен материал от снимки и карикатури от съответното време. Следва час с писмено изпитване със 7-8 отворени въпроса за време, което дава възможност да покажеш знания и умения за разсъждение, но без време за допълнително "ровене" из материала. По география - след 3 предадени урока следват 2 часа устно изпитване за по 5 минути на ученик и за това време всяко дете получава адекватна на знанията си оценка. Всичко е спокойно и подредено. Даже по география им е дадена възможност един път на срок да се извинят, че не са подготвени за изпитване и не се задават въпроси. Та, ако искаш, може да се постигне. Говоря за гимназиален курс.

# 1 751
  • Русе
  • Мнения: 12 214
Ирене от пенсиониран преди 20г учители знам, че големи домашни дават тези колеги, които не са си свършили работата в часа. Това навремето беше мерило за качеството на колегите, но сега е повсеместно, защото ДО е неефективно и товари и учители, и деца, и родители. Отделно дава възможност на незаинтересованите от учебния процес съвсем да си кръшкат от работата и то безнаказано!
  Сравнявайки как и какво аз съм учила и това, което синът ми учи не бих изобщо вземала под внимание мнението на учители, пенсионирани преди 20 години. Например аз не съм решавала  за кандидат студентски изпит и 1/10 от задачите , които той трябва да реши за едно контролно за да няма 2 или 3. Почти не съм учила по така наречените разказвателни предмети ,защото всичко научавах в час. Сега за един урок по география в 10 клас например , трябваше да запомни десетки котловини ,възвишения и седловини, което няма как да стане без доста самостоятелна работа. За историята пък да не говорим.

# 1 752
  • Мнения: 13 196
Оставам с впечатление, че колкото училища, толкова ДО, то не че и при ПО не е с безкрай разлики. Кое е това училище, в което се разрешават есета по БЕЛ на Word, при нашите деца само в тетрадките, нали се гледа грамотност. По езиците-също в тетрадки, по втория още не пишат есета, а "разказчета"., описания.

Затвърждаване на материал е отдавна проблем, още на отдавнашни родителски в основното училище помня:влиза математичката-Материалът е за 5 часа, имаме 4, влиза по АЕ-материалът е за 4 часа, имаме 3 и тн. Вкл моя приятелка, частна учителта по език ми е споделяла, че часовете в което и да е училище не стигат за упражнения. И предполагам, някъде оттам са обемните домашни.

Хубавото на ДО е, бе сложи край на безмислените грипни ваканции, че дава възможност на деца със заболявания, ако не са много зле да участват в часа. Моят син често боледуваше като малък, огромно изпитание беше да получи информация кое е домашното.
Въобще, за мен това е крачка напред в образованието, намиране на нови пътища. Бих се радвала ако се реформира и ПО, като например, рязко намаляване на децата в една паралелка. По ИТ и втори ЧЕ, децата са около 12-13, ама как за всичко стига времето и на ПО и на ДО.

Допълвам-като стана въпрос за сравнение-добре би било да се възвърнат някои стари практики. Спомням си по математиката - който и да е учител, предупреждаваше "Четете внимателно два, три пъти, тогава решавайте, прове явайте, не бързайте" Сега какъв е този ма р атон, не ми е яснокакво точно се цели.
А тестове по предмети като история и география, че и по др предмети са ми абсурдни както на ПО, така и на ДО. Но при нашите деца има много устни изпитвания, тестовете са да не е без хич, колкото там по норматив се полагат

Последна редакция: пн, 29 мар 2021, 08:30 от Светкавица

# 1 753
  • София
  • Мнения: 62 595
И аз такива наблюдения имам - колкото по-малко е готов да вложи учителят в реалния час, толкова по-обемни домашни дава. Накрая се брои писмената следа, нали така - има домашно или тест - има и оценка. Някои нито искат, нито могат да изпитват по време на часа. С проектите си измиват ръцете, а децата да висят пред компютрите и да чоплят, вместо да слушат и после да си научат урока да го разказват. Ако е разбрал, няма да чеква тестове, а ще може да каже с две изречения.

И преди пак някой да се възмути и да ме пита в качеството си на какво го казвам, все пак да напомня - работя с деца в различна възраст, включително с ученици и много добре виждам и разбирам какво и как се учи по време на ДО и много бързо разбирам кой учител е скатавка и кой си върши работата  както трябва, особено по български.

# 1 754
  • European Union
  • Мнения: 1 935
Онзи ден дъщеря ми ми разказва урок по ЧО. Честно казано не поисках учебника да видя с очите си, но тя започна с началото на 19 век - селски/градски живот, после мина през втората световна война и завърши с Ж. Желев. За какво научаване на урок говорим, за какви логически връзки и изобщо кой нормален човек би събрал всичко това в един урок. Може и обобщителен да е бил, признавам си не знам, но съм убедена, че на десетгодишно дете в главата му не остава и капчица история. Не бих обвинила ДО-то, нито пък ако бяха ПО урокът щеше да е различен.

Общи условия

Активация на акаунт