Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Прием на ученици в първи клас в общинските училища - София - 9

  • 25 076
  • 738
  •   1
Отговори
# 330
  • Върху лъчите на Слънцето.
  • Мнения: 1 897
Знаете ли, дали общината е задължена да увеличи местата за първи клас в училища, в които деца от първа, втора и трета група не са класирани на първо класиране? Има ли правило кога и как трябва да се случи това? Миналата година увеличиха паралалките от 24 на 28 деца в 55-то. Тази година ще бъде ли възможно пак да го направят?
Май става като с градините - не са важни условията, в които ще са "сбутани" децата, нито качеството. Важното е да са там, дето родителите искат. Дори и да се получи "риби в консерва".

# 331
  • Мнения: 5 810
Теоретично е така. На практика, ако няма място за твоето дете, сигурно щеше да предпочетеш да е сбутано "като в консерва". Реално има частни училища бол, борят се да вземат таксите от родителите, сигурно има и такива с 10-ина деца в клас.  Моите спомени са, че винаги сме били 30-31 деца в клас, но образованието ни не е пострадало от това.

А градините да не ги зачекваме, че там е още по-зле - 1/3 си оставят децата в къщи при първото кихане, а за деца, чиито родители нямат варианти с гледане от баби/дядовци, няма места. При яслите е още по-зле - 1/3 само си пазят мястото и точката, а детето си го гледат в къщи или на частна ясла.

# 332
  • Мнения: 2 003
В първи клас бяхме 38 деца и ни ограмотиха. Сега са по 22, но образованието върви надолу. Дразня се, че ни третират, като идиоти. В Студентска община има само 2 училища и местата за първи клас са по-малко от живеещите в района деца. Изначално е ясно, че не стигат и че ще трябва да се увеличат. И защо не направят сметка и да пуснат адекватен брой места, вместо да се подиграват с хората да треперят, дали детето им ще бъде прието или не. Само за този гаф отговорния за класирането трябва да си подаде оставка. Миналата година имаше родители, които криеха от децата, че не са класирани на първо класиране за да не ги травмират. И това при задължително образование по конституция.

# 333
  • София
  • Мнения: 5 188
Дано не "уплътняват" паралелки до 28 деца, от това ще страдат всички.

# 334
  • Мнения: 879
Дано не "уплътняват" паралелки до 28 деца, от това ще страдат всички.
Хем е така, хем не е гаранция за качествено протичане на учебния процес ✌️
Виждали сме лошо справяне на учител в клас с 22 деца и чудесен клас от 27 деца, с чудесен учител...

# 335
  • София
  • Мнения: 1 499
Здравейте, ще се радвам да коментирате дали разсъждавам правилно Simple Smile ако в най-близкото училище детето е трета група с реален шанс да бъде прието, то има логика да нареди по-напред в опашката желано училище, в което се пада 4-та група с надеждата да се стигне до томбола на децата от 4-та и то да бъде прието там, нали така? Ако наредиш 3 училища преди прилежащото ти и за тези 3 си 4-та група, ако има томболи как точно те развърта по томболите, за да се стигне до там, че ако не те изтеглят то да се класираш в прилежащото училище на 4то място в желанията?

# 336
  • Мнения: 197
Здравейте, ще се радвам да коментирате дали разсъждавам правилно Simple Smile ако в най-близкото училище детето е трета група с реален шанс да бъде прието, то има логика да нареди по-напред в опашката желано училище, в което се пада 4-та група с надеждата да се стигне до томбола на децата от 4-та и то да бъде прието там, нали така? Ако наредиш 3 училища преди прилежащото ти и за тези 3 си 4-та група, ако има томболи как точно те развърта по томболите, за да се стигне до там, че ако не те изтеглят то да се класираш в прилежащото училище на 4то място в желанията?
Точно така, по-удачно е да наредите по-желаните училища, независимо, че детето попада в 4-та група. Може пък детето да има късмет, кой знае. Томболата представлява генериране на случайни номера. Мисля, че е абсолютно същото като при томболите в детските градини.
Нека да дам пример, спрямо моите разсъждения и вашия въпрос.
Имаме следните желания:
    1. 19 СУ - Четвърта група
    2. 54 СУ - Четвърта група
    3. 81 СУ - Четвърта група
    4. 128 СУ - Трета група
    5. 125 СУ - Първа група
Ако си представим, че в 19 СУ са били приети всички деца до 3 група, то тогава в 19 СУ не може де бъде класирано детето, тогава минаваме към второто желание. В 54-то стигаме до играене на томбола. Моят номер не е сред "печелившите" - минаваме на 3 желание. Отново стигаме до томбола за място - уви късметът ни се усмихва и детето бива класирано чрез томбола в 81 СУ. До тук алгоритъма за нас спира. Ние сме вече класирани в 81 СУ и трябва да отидем да се запишем, ако желаем естествено.

Ако обаче не бяхме приети на 3-то желание в 81 СУ, то тогава алгоритъма минава към следващото желание. Ако сме класирани в 128 СУ - отиваме и се записваме, ако желаем. Обаче ако не сме класирани, алгоритъма минава към желание №5 - 125 СУ, където вече сме първа група и хипотетично няма как да не бъдем приети.

Ако обаче бяхме добавили едно шесто желание, което е след 125-во, където сме първа група, то тогава шансът ни за това желание е сведен до минимум.

ОТНОВО ДА ОТБЕЛЕЖА, ТОВА Е ВЪЗ ОСНОВА НА МОИТЕ РАЗСЪЖДЕНИЯ КАК БИ ТРЯБВАЛО ДА РАБОТИ АЛГОРИТЪМА

# 337
  • София
  • Мнения: 1 499
И аз така разсъждавам в някакъв изчистен вариант, обаче това, което се чудя е как този алгоритъм успява чисто математически да се справи, защото системата върти всички училища и докато детето е на томбола в 19 училище междувременно вървят томболите и на всички останали, вие сте ги подредили по този начин, но  друг е наредил същите училища по друг начин и в крайна сметка как ”се пази” мястото в училището, където сте първа група, там не се ли върти друга томбола по същото време.. нещо ми убягва Simple Smile освен “да се пазят” местата на децата в прилежащото училище докато не се изчерпят въртележките по другите желания на детето, но това значи, че трябва да има незнамси колко етапа на едно класиране..

# 338
  • Мнения: 197
И аз така разсъждавам в някакъв изчистен вариант, обаче това, което се чудя е как този алгоритъм успява чисто математически да се справи, защото системата върти всички училища и докато детето е на томбола в 19 училище междувременно вървят томболите и на всички останали, вие сте ги подредили по този начин, но  друг е наредил същите училища по друг начин и в крайна сметка как ”се пази” мястото в училището, където сте първа група, там не се ли върти друга томбола по същото време.. нещо ми убягва Simple Smile освен “да се пазят” местата на децата в прилежащото училище докато не се изчерпят въртележките по другите желания на детето, но това значи, че трябва да има незнамси колко етапа на едно класиране..
Същото размишление се отнася и за алгоритъма при кандидатстването след 7 клас. Според мен те ще са абсолютно идентични. Разликата е, че в ИСОДЗ алгоритъма би трябвало се съобразява с три критерия (желание, критерий А, критерий Б), докато в алгоритъма на 7 клас само два критерия (желание и бал). Лично аз смятам, че са напълно идентични.
Опитах се да намеря някъде из документите при обществената поръчка, където да бъде изписано как ще работи алгоритъма, уви не видях. Може и да съм го изпуснал из всичките 141 страници от договора.

# 339
  • Мнения: 587
Знаете ли защо в даден район за някои от училищата не се появяват допълнителните 5 т. по критерий 12?

# 340
  • Мнения: 197
Знаете ли защо в даден район за някои от училищата не се появяват допълнителните 5 т. по критерий 12?
Критерий 5.12 Дете с постоянен/настоящ адрес в прилежащия район, граничен на прилежащия район на училището - 5 т. важи само за училищата, които се водят гранични (съседни) на училището, което попадате по критерия за уседналост. Пак ще говоря с примери от младост, понеже там съм запознат.
При въведен адрес Младост 2, бл 229 детето е разпределено в 128 СУ. Граничните училища, в които мога да се възползвам от допълнителните 5 точки по критерий 5.12 са:
    39. СУ, 144. СУ, 81.СУ, 131. СУ, 10. СУ, 8. СУ, 55. СУ и 125. СУ.
Аз там ще попадна в четвърта група, но ще имам +5 точки.
Ако обаче реша да кандидатствам в някое друго училище, извън тези, които споменах - например 119. СУ. То това училище аз пак съм четвърта група, но не ми се води гранично и аз нямам допълнителни 5 точки.

За да проверите кое е прилежащото и кои са ви граничните училища, отивате в системата --> Училища --> Прилежащи училища по въведен адрес --> въвеждате адреса си.
Скрит текст:

# 341
  • Мнения: 380
Ние сме догодина, но като чета наредбата ми изниква следния въпрос:
Две деца, голямото в училището, няма да има навършени 12 години към датата на кандидатстване на малкото, но така или иначе живеят  в прилежащия район, т.е. са първа група. Ако, обаче, кандидатите от първа група са над обявените бройки за прием, кандидат-първокласника няма да получи допълнителни точки, защото по т.10.7 допълнителни точки се дават за деца от семейството, учащи в училището, които са над 12 год. възраст. Така ли е или аз нещо изпускам?

Точно така е. Идеята е, че щом сте първа група в 99,9 % от училищата в София няма да имате проблем да влезете. Доколкото ми е известно са единици училища, където има неприети от първа група, като някъде откриват допълнителен клас, за да ги приемат. Затова и не се начисляват точки - приема се, че и с точки и без точки от този точно критерий, щом сте първа група, сте вътре със сигурност.

Аз съм в същата ситуация - голямото дете е в същото училище, но е по-малко от 12 г. Не получаваме допълнителни точки. Към момента (може би има хора, които все още не са се записали) има над 200 деца в първа група при 168 свободни места...
С какво брат/сестра над 12 г. от семейство с две деца е повече от брат/сестра под 12 г.?! Би трябвало да се третират еднакво...

# 342
  • София
  • Мнения: 328
Не е ли точно обратната?  Критерия пише "Първа група - ... . Деца, чиито брат/сестра ДО 12 год.  са ученици в същото училище".

# 343
  • Мнения: 1 100
За 1000 път се пише :
Когато кандидатът има брат/сестра до 12 г, то той се поставя в1-ва група за това училище,независимо дали адресът на детето попада в прилежащия му район.
( В този случай,някои деца могат да попаднат в повече от 1 училище в 1-ва група ,по критерий адрес и по този за брат/сестра).
Когато кандидатът има брат/сестра НАД 12 год. в дадено училище,то то си попада в групата според уседналостта по адрес , но му се начисляват точки.
Презумцията е ,че деца до 12 години,трябва да се водят/взимат от родител и за това трябва да са в едно училище. Дете,което е над 12 години,вече само може да ходи на училище,а може и да учи в гимназиален етап - затова само точки се дават.
За неразбралите , точките не са толкова важни ,колкото групата, в която е детето.
Всички деца от 1-ва група за дадено училище ,трябва да бъдат приети -ако не са ..пишете жалба на РИО да вземат мерки и да осигурят места.

Последна редакция: пт, 07 май 2021, 17:44 от paulieM

# 344
  • София
  • Мнения: 511
Мерси за разясненията. Не ми става само едно ясно: ако постоянният и настоящият адрес са различни, това означава ли, че детето можв да бъде първа група в двете прилежащи училища (на двата адреса)?

Общи условия

Активация на акаунт