Мнения за няколко онлайн магазини за телефони .

  • 18 098
  • 22
  •   2
Отговори
# 15
  • Мнения: 1
Здравейте! Не се подвеждайте да пазарувате техника от сайта- Buy Best. Аз го направих и горчиво съжалих. Купих си телефон Xiaomi redmi 8 от тях преди 4 седмици. Телефонът пристигна след 5 работни дни и веднага установих, че постоянно губи връзка с WIfi. Държах го в мен 3 дни, за да съм сигурна, че проблема не идва от мрежата или нещо друго. След като нямах никакъв проблем с интернета на другите ми устройства, рестартирах рутера и самия телефон няколко пъти, реших да се обадя на посочения от тях номер за връзка. Свързах се с човек, който отговаря на обажданията- беше една много нелюбезна дама. След като и обясних, че искам да се свържа с техния сервиз, тя каза, че ще им предаде за обаждането и да чакам те да се свържат с мен. След 3-4 часа се свързаха с мен, в последствие разбрах, че е човек от отдел рекламация. Обясних за проблема, той каза да направя спиид тест на телефона, направих го, но нямаше промяна. Той каза да им пратя телефона и да попълня формуляр за връщане на парите. Така и направих и от там се започнаха мъките.. След 3 дни получих имейл, на който ми обясняват, че тъй като съм отворила вече кутията на телефона, те нямало как да го продадат като нов телефон и могат да ми върнат само 60 процента от сумата или да ми пратят телефона обратно и аз да го препродам в "алтернативен" сайт. В ЗЗП пише, че търговецът има право да задържи до 40 процента от сумата само ако стоката е наранена или кутията е надраскана, смачкана или скъсана. Аз върнах кутията в изряден вид и не виждам защо те отказват да върнат цялата сума. 4 седмици се опитвам да се свържа с тях, звъня всеки ден и пиша имейли, на което винаги ми се отговаряше с- ще предадем на колегите. Поисках да говоря с управител, отговорът беше- ще предадем. Днес установих, че са ми изплатили на банковата сметка с 130лв по малко. Защо? Защото съм отворила кутията на телефона. И как сами решиха да ми върнат парите а не, например да ми пратят пак телефона обратно, както предлагаха в началото. Разрових се в инернет и видях подобни случаи на моя. Обадих се за пореден път на кол центъра им и когато им казах- намерих още 2 подобни случаи на моя, те ми отговориха-"О, госпожо те са много повече от 2, но до сега от КЗП никога не са ни глобявали!"
Това е много добре измислена схема за печелене на пари по нагъл и нечестен начин. Най вероятно телефонът, който пратиха на мен е бил пращан и на други хора. Ако някой има подобен опит с този търговец, моля пишете ми тук, за да се свържа с вас и да обменим опит и идеи как да процедирам от тук нататък!

# 16
  • Мнения: 14 665
Като начало вземете наистина да прочетете ЗЗП, защото моят сърч не открива нищо от твърденията ви за опаковки и за 60/40%.
Всеки телефон пристига в запечатана със стикер кутия. Срязан/скъсан стикер значи, че кутията вече не е изрядна, телефонът не е чисто нов и не може да бъде продаден като такъв. Телефонът е със защитно фолио. Липсва ли фолиото, значи не е чисто нов и не може да бъде продаден като такъв.
Направих си труда да гугълна (дано не плащат на гугъл за реклама). Версия 64гб на този телефон е 431 редовна цена, което прави тези 130лв 30% - тоест вместо 60, са ви върнали 70%? На промо цената от 345 лв са 37%, тоест върнали са 63%.
Версията 128гб с малко ровене я виждам на цена 503 лв, от които 130 лв са 26%, тоест са ви върнали 74%, вместо 60?

В такива случаи не се попълва формуляр за връщане, ако някой не се сеща защо -  ще обясня. Прави се рекламация.

# 17
  • Мнения: 23
Като начало вземете наистина да прочетете ЗЗП, защото моят сърч не открива нищо от твърденията ви за опаковки и за 60/40%.
Всеки телефон пристига в запечатана със стикер кутия. Срязан/скъсан стикер значи, че кутията вече не е изрядна, телефонът не е чисто нов и не може да бъде продаден като такъв. Телефонът е със защитно фолио. Липсва ли фолиото, значи не е чисто нов и не може да бъде продаден като такъв.
Направих си труда да гугълна (дано не плащат на гугъл за реклама). Версия 64гб на този телефон е 431 редовна цена, което прави тези 130лв 30% - тоест вместо 60, са ви върнали 70%? На промо цената от 345 лв са 37%, тоест върнали са 63%.
Версията 128гб с малко ровене я виждам на цена 503 лв, от които 130 лв са 26%, тоест са ви върнали 74%, вместо 60?

В такива случаи не се попълва формуляр за връщане, ако някой не се сеща защо -  ще обясня. Прави се рекламация.

А как да разберем, че телефонът не работи, без да сме го отворили??? Ние в момента имаме същия проблем с тях.

# 18
  • Мнения: 14 665
Какво значи не работи?? Щом е напуснал фабриката, значи презумпцията е, че работи. Ако не работи предполагаемо нов телефон, то предполагаемо има фабричен дефект и тогава пускате рекламация, а не заявка за връщане. Рекламация на повреден/неработещ предмет и връщане на нежелан/ненужен предмет не са едно и също нещо!!!

# 19
  • Мнения: 2
Какво значи не работи?? Щом е напуснал фабриката, значи презумпцията е, че работи. Ако не работи предполагаемо нов телефон, то предполагаемо има фабричен дефект и тогава пускате рекламация, а не заявка за връщане. Рекламация на повреден/неработещ предмет и връщане на нежелан/ненужен предмет не са едно и също нещо!!!

А как си обяснявате следния казус:
На 18.11.2022 съм направил поръчка и съм платил по банков път мобилен телефон, на 19.11.2022 решавам да се откажа и уведомявам buybest по имейл, че искам сумата да ми бъде възстановена. На 20.11.2022 (неделя, неработен ден според сайта им!?) получавам потвърждение, че сумата ще бъде възстановена по сметката ми. До ден днешен все още не съм получил заплатената от мен сума. Само не ми казвайте, че цитирам: "много сме заети и имаме много поръчки от черния петък и наближаващите коледни празници..." това изобщо не им дава право да нарушават законовия срок за връщане на заплатена сума. КЗП ако и за това не ги глоби вече не ми се мисли.

# 20
  • Мнения: 14 665
Първо, не знам защо мен цитираш.
Второ, не знам защо и ми се караш.
Трето, обръщаш се към КЗП, защото срокът е просрочен.

Наистина, не мога да разбера - вместо да напишеш този пост тук на 9ти декември, можеше просто да се обърнеш към КЗП още на 3ти, което е 14тия ден от заявката ти за отказ.

# 21
  • Мнения: 2
Първо, не знам защо мен цитираш.
Второ, не знам защо и ми се караш.
Трето, обръщаш се към КЗП, защото срокът е просрочен.

Наистина, не мога да разбера - вместо да напишеш този пост тук на 9ти декември, можеше просто да се обърнеш към КЗП още на 3ти, което е 14тия ден от заявката ти за отказ.

Първо, не Ви се карам.
Второ, цитирах Ви, защото от предишните Ви мнения личи, че сте наясно с материята.
Трето, има подадена жалба към КЗП, но от всичко прочетено до тук, включително това, че от сайта сами изтъкват, че много хора са отправили оплаквания срещу тях и въпреки това, те не са глобени, ме карат да съм скептично настроен и към КЗП.

# 22
  • Мнения: 14 665
Имам една жалба до КЗП - смениха ми телефон. Дали са глобили Глобул (тогава бяха под това име) - не знам и не съм се интересувала. Не съм сигурна, че потребителят разбира за глобата, а и честно казано, ако случаят му се разреши, не виждам какво го касае дали търговецът е глобен.

Общи условия

Активация на акаунт