ШЕСТОКЛАСНИЦИ 2020/2021 - Тема 6

  • 25 615
  • 757
  •   1
Отговори
# 675
  • Мнения: 10 814
По рисуване учителката ни е много взискателна, задават се теми и техника, и трябва да предадеш рисунка в срок. Правят се и теоретични тестове, но те са 1-2 за срок.
Трябва да призная, че и на синът, и на щерката съм правила по 1-2 рисунки, защото иначе 6-та по този предмет е невъзможна по критериите на учителката. Аз рисувам доста добре (като ученичка и на кръжок ходех), за разлика от децата ми.

# 676
  • Мнения: 4 527
Бройте ме и мен за нареченските бани догодина. Комплексно ще изтрещя съвсем. Отглеждам старци и колкото смогна се занимавам и с ученичката. Класното по БЕЛ е минало днес, уж не било трудно, но не знам. Последното контролно е с 4, на сложно съставно изречение. Има сгрешени еднотипни въпроси, за свързване на изреченията. на теория й е ясно, но тестовете не са автоматизирани и много мисли и се чуди. Решавахме вчера колкото теста намеихме, но не бяха много. Дано е било от полза.

# 677
  • Мнения: 10 814
Ще заформим групичка от кейзи майки за Нареченски бани. Предчуствам че ще стане популярна и желана дестинация след НВО -то 😆

# 678
  • Мнения: 712
Момичета помагайте!
Ако някой може да ми каже как се решава тази задача -
 Трима съдружници трябвало да си разпределят определена сума пари в съотношение 8:7:6. При разпределението допуснали грешка и сумата била разпределена в съотношение 7:6:5, но така единият от тях получил с 500 лв по-малко от предвиденото. Каква сума пари са разпределили?

# 679
  • Мнения: 1 591
не е ли така
8х+7×+6×=8×+6х+5×+500
2×=500
×=250
2000+1750+1500=5250 е сумата за разпределяне

# 680
  • София
  • Мнения: 4 890
не е ли така
8х+7×+6×=8×+6х+5×+500
2×=500
×=250
2000+1750+1500=5250 е сумата за разпределяне
Да, така е.

# 681
  • Пловдив
  • Мнения: 1 912
Аз мисля че е по друг начин.
Щом като 8:7:6 е оригиналното съотношение, означава че единият ще има 8 дяла, втория 7 дяла, а третия 6 дяла.
Те разделили 7:6:5. Значи единия е взел 7 дяла, другия 6 дяла, а този, който е трябвало за взеле 8 дяла е получил 5 дяла.
Значи 8-5=3     Три дяла му липсват, които са 500лв
3х=500
х=500:3
8х+7х+6х=21х

21.500:3=3500 общо

Това са мои разсъждения, в учебниците може да е обяснено по друг начин.

# 682
  • София
  • Мнения: 854
не е ли така
8х+7×+6×=8×+6х+5×+500
2×=500
×=250
2000+1750+1500=5250 е сумата за разпределяне
Да, така е.

принципно е така уравнението, но имате грешка от дясно - не е 8х, а 7х според условието. От тук ще се получат и други цифри.

# 683
  • Мнения: X
Аз получих малко по-голяма сума.

# 684
  • Мнения: 564
Бройте и мен за Нареченски бани.Аз май отдавна съм за там.Зарекъла съм се че младежът цяло лято ще ходи на математика.Толкова изпуснат материал има ,че не ми се мисли за матурата догодина.

# 685
  • София
  • Мнения: 854
Тази задача , наглед лесна , ме зацикли. Признавам, че не мога да решавам с лекота всички типове и вечно търся отговора отзад на сборника.  Та какъв е отговора на тази задача?
Дидева, най-после осмислих и това решение.

# 686
  • Пловдив
  • Мнения: 3 860
Отговорът на Дидева е правилният. Сравняват се частите след като ги приведем към общ знаменател. Вторият е получил едни и същи пари. , първият повече. Третият е получил по малко,. И от там вече чрез неговите части се прави уравнението. Частите от втората подялба плюс 500 лв да станат равни на частите му от първата.

# 687
  • Мнения: 2 594
Върнаха ни единият по БЕ и този по Мат., по Мат. изкарала 3 - ка, две точки и трябвали за 4 - ка, което пак нямаше да е добре като оценка, но какво да се прави, дано да навакса пропуските през лятото и догодина да е по - добре, пък и не всеки е добър по Мат. или др. предмет, по БЕ е с 5 - ца, чакаме сега преразказите да ги провери и да видим там колко ще има, по БЕ им ги дала, по Мат. си го е снимала, обаче тела замина на ремонт, тези дни проблем с едно от децата и майката на детето, стигнахме и до директорката, за маааалко не за Нар. бани или Карлуково ами до съда сигурно щях да ходя, ужасни хора, без грам възпитание.
Но родителската вчера, две уч - ки не се включиха, оплакаха се от едни и същи деца относно дисциплината и обноските, класната пак каза че ще имат вщлючени въпроси по всички предмети на НВО, казаха кои деца ще са задължително двете седмици на училище, и ако някое дете от останалите иска да ходи и то, можело да се присъедини когато и колкото поиска.
Мин. седмица бях попаднала на задачи за лятото, като тези от мин. година, и снощи уч - ката по Мат. каза че пак щяла да им даде такива, та със сигурност ще са тези на които попаднах. Наборката засега реши че по някои предмети ще се обади на уч - ките за 2 - те седмици, а колко и кога тя ще реши, ако не се откаже до тогава. През тази седмица 24 - ти по график в уч - ще за около час, 25 - ти ще ни информират допълнително дали ще почиват, Четв. и Петък пък ще поват по - късно, и ще свършват часовете около 14:30 - 14:45, часовете ще са по 20 мин. а междучасията по 10 мин., изобщо не мога да разбера за 20 - мин. пък какво ще разберат от тези уроци, явно ще е повече за разходка и загуба на време.

# 688
  • Мнения: X
„Колкото повече, толкова повече”  или " Сто задачи по математика"

# 689
  • Пловдив
  • Мнения: 1 912
Благодаря! А дали случайно ги има някъде отговорите Blush

Общи условия

Активация на акаунт