Образователен Говорилник - 16-та сбирка на Профсъюза на медиумите

  • 26 309
  • 753
  •   1
Отговори
# 600
  • София
  • Мнения: 16 320
Ежко, екстра си е средата в "полу-безнадежните" ДУ.

# 601
  • Мнения: 6 384
На 16-ти съм аз.

# 602
  • София
  • Мнения: 762
Лесно НВО по математика действително е проблем за талантливите деца-математици. Една-две грешки от разсеяност и невнимание, плюс евентуално по-малко точки по български - и могат да изгубят място в класирането за сметка на дете, за което математиката не е чак такава страст. Това действително би изкривило средата в СМГ повече в посока концентрирани деца и по-малко в посока "нърдове". Предполагам, че ако СМГ имаха свободата, изпитът щеше да изглежда по друг начин и да доведе до друг списък на приетите.

# 603
  • Пловдив
  • Мнения: 1 154
Честито на приетите в АК!
Само мога да си представя какви емоции сте преживели! Поздравления!

Имаме още малко до 7ми клас, но наистина ли за стотни трябва да се борим? Толкова ми се иска да избегнем съпътстващото образование...викате да се настройвам от сега.
Ама не разбирам. Защо с учене в училище да не можеш да покриеш материала на тези изпити. Наистина не проумявам.
А ако не можеш, защо трябва да се насилваш, а да не си следваш късмета - колкото-толкова?

# 604
  • София
  • Мнения: 7 675
И аз винаги съм имала подобни мисли по темата СМГ(понеже отдавна е ясно, че в приема трябва да участват и други резултати, например от олимпиадата по математика).
Но преди известно време се заговорихме в осмокласната, там има родители с деца в СМГ. Не, не може въобще да се каже, че има "изкривяване" на средата. Преобладаващата част са си завършили СМГ в седми клас, малкото новодошли са предимно от ПЧМГ. И да има някакви случайно попаднали, явно са единици. Очевидно за гимназиален курс и родители, и деца, преценяват по-трезво нещата.

# 605
  • София
  • Мнения: 5 467
Red, и аз съм на това мнение. Въпросът е в това, че "цената" за продължаване е неоправдано висока /в смисъл че децата  не  заслужават това, а  не дали СМГ си струва/ - школи по БЕЛ /имаше деца, които ходеха и на школа, и на частен учител/, писане на преразкази и решаване на елементарни примерчета до откат, за да не сгрешат на НВО-то. Накратко - разхищение на време, нерви, потенциал и пари, при положение, че има по-нормални начини за обучение и проверка на знанията.

# 606
  • София
  • Мнения: 7 675
Напълно съгласна съм, Призма. В школата за подготовка по мат за НВО, в която ходеше дъщеря ми миналата година, имаше няколко деца от СМГ. Те проблем със задачите нямали никакъв, но очевидно са били записани, за да усвоят правилното и подробно разписване на задачите, защото за точно това училище и липсата на половин точка може да се окаже фатална.
Имах предвид и друго. Доста деца изкарват адски високи резултати на НВО, но според мене голямата разлика с приема след четвърти клас е, че вече не родителите, а именно децата имат думата. А последните може би чисто интуитивно взимат по-правилното решение за желано училище в зависимост от вече осъзнати собствени силни и слаби страни.

# 607
  • Мнения: 5 425
Хайде да ви разкажа една случка от тази седмица.
Изпит за тапия. Нужна тапия. Рядко провеждан изпит. С тест, 60 въпроса от 600 възможни и нужни 85% верни отговори. Две трети от въпросите са достатъчно зубърски, свързани с познаването на запетайките в нормативни документи или със запаметяването на различни буквено-цифрови кодове (без никаква логика в тях). Останалата трета - от достатъчно тясно-специализирана област.

Ученик. Обикновено дете, като всички други. Научава за изпита сутринта, преди училище и заявява, че ще погледне въпросите за двата часа между края на учебния ден и началото на изпита. И е твърдо уверено, че ще успее. Родителите му го вземат на майтап, но решават да му дадат урок и му плащат изпита, само за да му гледат сеира.
Човекът изкарва изпита с 87%. И заявява, че ако е имал още половин час, щял да изкара над 95%. Със зубрене. Честно заявява, че не помни бъкел от материала след изпита.
Машини за вземане на тестове.
Какво направихме...

Последна редакция: пт, 14 май 2021, 21:46 от Ezhko

# 608
  • Мнения: 11
Честно казано, не съм чула някое от приетите деца в СМГ да страда, че е похабило време и пари за подготовка. Жалват се неуспелите и тези, които в последствие са решили, че не е тяхното.
Както не съм чула гимнастичка, спечелила златен медал, да съжалява, че е гладувала и правила 1 просто упражнение по 500 пъти на тренировка.

# 609
  • Мнения: 5 425
Честно казано, не съм чула някое от приетите деца в СМГ да страда, че е похабило време и пари за подготовка. Жалват се неуспелите и тези, които в последствие са решили, че не е тяхното.
Както не съм чула гимнастичка, спечелила златен медал, да съжалява, че е гладувала и правила 1 просто упражнение по 500 пъти на тренировка.

Бианка Панова. И мога да те заведа в чакалнята на физиотерапевт, който се занимава с проблемите на "отпадъчния материал" от производството на "златни момичета". Ще побелееш за 30 мин.

# 610
  • София
  • Мнения: 7 675
О, не, Ежко, това е друго.
Просто адски силна памет.
И аз го имам.
В 11-ти клас имахме едни кофти часове по АЕ, с термини от устройство на автомобила и други подобни, дето все едно не си учил 5 години език.
Всяка сряда ставах в 6:30 (въпросният час беше първи) и за половин час успявах да си напъхам в главата 150-200 думи.
И после ги забравях. 😆

# 611
  • София
  • Мнения: 5 467
Честно казано, не съм чула някое от приетите деца в СМГ да страда, че е похабило време и пари за подготовка. Жалват се неуспелите и тези, които в последствие са решили, че не е тяхното.

Ако имаш предвид мен,  аз лично нямам причина да "се жалвам" - тийнът не е решавал изобщо от сборници за НВО, в 7 клас вече беше на самоподготовка за състезания в часовете по математика, от домашни беше освободен така да се каже. И желанието за продължаване в СМГ беше под въпрос. Реши нещо конкретно да направи в 8 клас, направи го и повече на него СМГ нямаше какво да му даде.
Отговорих на въпроса защо и с какво приемът в СМГ е труден за тези, за които това е единствено желание.

Последна редакция: пт, 14 май 2021, 22:38 от Prizma

# 612
  • Пловдив
  • Мнения: 1 154
Аз се чудя кое дете в 7ми клас знае какво иска? Единици. А останалите - натиснати от родителите.
И затова се чудя сега - да записвам ли на курсове, за да изкара максимума, който може и "да има избор" или да оставим на годините просто учене в училище.

Струва ми се, че "едно време" съдбата ни сортираше. Колко от наборите съм чувала: "за тук ми стигна бала" и почти никой не е съжалявал.

# 613
  • Мнения: 17 280
А не така. Моето магаре знае какво иска да става в 5-ти клас: наполовина рок стар, другата половина тенис звезда. Поне имаме напредък- преди искаше да става каубой.

# 614
  • София
  • Мнения: 5 426
Нямам дете толкова голямо, както знаете, но аз бях от тези деца. Ясно исках НПМГ, майка ми натискаше за Немската, а баща ми за СМГ. Познайте кой лесно прие решението ми за НПМГ Grinning Майка ми ме бойкотира, даде ми 2 часа да реша 1ви кръг на НПМГ (тогава имаше общ изпит по математика + изпит за специалност, т.е. аз искам математика и имах 2 по математика, тези с химия- общата математика + химия и т.н.). Тръгнахме за морето и се върнахме късно вечерта преди 2рия изпит за НПМГ.. е не ми попречи да влезна. За СМГ тя подреди желанията, така че нямаше вариант да влезна- сложи по предно желание училище с по-нисък бал, а реално СМГ тогава си влизах по успех. Голямо убеждаване падна, ама нъц, аз си държах НПМГ и това е. Повечето ми съученици с реални шансове също знаеха къде искат, въпреки родителите си. Пред мен е, че децата знаят какво искат, може да се разколебаят и да искат да станат лекари, журналисти, парамедици, археолози или друго, но обикновено е за кратко.
Много ли са се променили децата? Да знам какво да очаквам Grinning

Общи условия

Активация на акаунт