Нервно дете!

  • 6 518
  • 88
  •   1
Отговори
# 75
  • Мнения: 6 166
Предположението е Аспергер - всичките екстри при аутистичния спектър, включително ходенето на пръсти, но без когнитивно забавяне, а тъкмо обратното.

# 76
  • weiter, weiter, ... weiterstadt
  • Мнения: 18 076
Елфичка, несериозно е така да пишеш диагноза, дори като предположение.
Мисля, че в случая съвет за обследване е достатъчен.

# 77
  • Мнения: 4 005
Asyalein,Елфичка имаше предвид,че при нейното дете се оказал такъв проблемът.Аз така го разбрах.
Сега като чета за Аспергер все повече общи неща намирам.

# 78
  • Мнения: 6 166
Точно така. За моето пиша. Не лепя диагнози на чужди деца Wink

# 79
  • Бургас
  • Мнения: 3 580
При Аспергер няма забавяне в езиково-говорното развитие, дори напротив. Може да имат и много богат речник на ранна възраст и дори да използват думи думи, които не разбират. Не случайно другото му название е "синдром на малкият професор". Стъпването на пръсти освен  за Генерализираните разстройства на развитие е характерно и при други състояния - проблеми със сензорната интеграция, диспраксия, ДЦП...

# 80
  • weiter, weiter, ... weiterstadt
  • Мнения: 18 076
Извинявай Елфичка, грешно съм разбрала тогава отговорът ти!

Стефи, не чети толкова. Аспергер има много лица, само с 2-3 маркера не се слага диагноза.
Ако се притесняваш, запиши детето за обследване. До тогава търси логопед да работи с детето.

# 81
  • Мнения: 4 005
При сина ми като цяло има несръчност,често се спъва и пада,стъпва предимно на пръсти.Не може да се изкачва по катерушки,често пада.От две годишен знае азбуката,числата,познава всички марки коли,но е с неясен говор.Много говори сред хора от семейството,но пред чужди хора мълчи.Има стремеж към  неизменност,държи всичко да се слага на конкретно място,да става по определен начин.Трудно приема нови места и хора,чувствителен е на звуци.Предпочитания към пасирана храна,не възприема и не иска да опитва нищо по-различно от 2-3 неща.Често изпада в неконтролируеми състояния,в които плаче,удря,хвърля.В такива състояние не чува какво му се говори и има започва да се мята/в буквален смисъл/.Ако го оставя сам в стаята има риск да се самонарани или всичко да потруши.В същото време обаче навън е кротък и плах.

# 82
  • Мнения: 6 166
Спираш захарта и електрониката, дори и само да я слуша, както и всякаква музика, която е с накъсан ритъм - техно, поп, рок.

Проверяваш дали няма непоносимост към глутен или мляко Simple Smile

Ако има - такива състояния на неконтролируемост са напълно обясними и стигне ли се до тях почти нищо не можеш да направиш, а някой наоколо най-много да се направи на голям разбирач и да ти каже, че ти не ставаш за майка или че детето се държи така заради тебе и въртележката е пълна.

# 83
  • София
  • Мнения: 62 595
При Аспергер няма забавяне в езиково-говорното развитие, дори напротив. Може да имат и много богат речник на ранна възраст и дори да използват думи думи, които не разбират. Не случайно другото му название е "синдром на малкият професор". Стъпването на пръсти освен  за Генерализираните разстройства на развитие е характерно и при други състояния - проблеми със сензорната интеграция, диспраксия, ДЦП...

Те може да са малките професори и да произвеждат огромно количество продукция, но въпреки това имат затруднения в разбирането и затова употребяват думи, които не разбират, но някак успяват да наизустят и да възпроизведат. Често се ограничават в една или няколко области, които са им интересни.

За спъването и падането се прави рехабилитация, също и за другите неща.

# 84
  • Мнения: 4 005
Момичета,да ви питам вие давате ли нещо успокоително на децата си?Досега съм давала само капки Калма Бимби,но не видях особен ефект от тях.Днес като излизахме с малкия пак ми направи сцена,даже взе да ме рита.
За обследването говорих с майка ми,която е дългогодишен учител.Каза да не го водя на обследване в клиника,защото ако го заведат,че е със СОП цял живот щял да страда,най-вече в училище и дипломите им не важали.Държавата не подкрепяла по никакъв начин тези деца.Замислих се дали няма да му попреча за в бъдеще и после цял живот да ме обвинява.Дали си заслужава само заради финансовата помощ?В тази връзка смятам да запиша час за обследване в детски център поне да ми дадат насоки.

# 85
  • Мнения: 6 166
Чай мента и чай лайка.

# 86
  • weiter, weiter, ... weiterstadt
  • Мнения: 18 076
Steffi, това е дилемата на много майки.

За сцените: пробвай с mirroring: да отразяваш емоциите му и да ги изговаряш. Ако си бързала за някъде и той се тръшне, че не иска и т.н казваш: Х, разбирам, че се чувстваш разочарован, защото трябва да тръгваме. Никой не обича да бъде прекъсван, разбирам как се чувстваш.

После, когато вече е готов да приема обяснения, му обясни, защо се е получила така ситуацията.
Често децата се чувстват пренебрегнати и подобен начин на общуване им помага. Е не помага като с магическа пръчка, но скъсява тръшкането. Дългосрочно води до добри резултати.

# 87
  • Мнения: 4 005
Здравейте момичета,днес имахме консулт с психолог.Според психоложката до голяма степен проблемите на детето ми се дължат на самата мен.Потвърди това към насочихте вие тук,че е със СИД.Ще се наложи работа и с ерготерапевт.Другата седмица ще ми звънне след като се уговори с ерготерапевта и ще трябва да оставя сина си за един час там с двете.Притеснена съм,защото той има голям проблем с отделянето.И това е основното.Не знам как ще ме пусне да си тръгна,сигурно ще се вкопчи в мен като пиявица.Трябвало е по-рано да потърся специалист,защото сега ще е много трудно и за тях и за него.На по-късен етап предложиха групови посещения с по 4-5 деца и специалисти.Докато говорихме,жената наблюдаваше детето как играе,но малкият пред чужди хора не говори и ме накара да и пусна някое клипче от телефона,на което се чува как говори.Каза,че със сигурност не аутист и неясния говор се дължи на това,че ползва биберон,пие мляко от шише и яде пасирана храна.Езикът е в неправилна позиция.Ерготерапевтът щял да работи и по проблемите с храненето.Искам да попитам ако сте имали такъв проблем,повлиява ли се от ерготерапия?

# 88
  • Мнения: 6 166
Повлиава. За отделянето очаквай - да реве, да се тръшка, да ти отмъщава след това. Важното е ти как ще го оставиш: бърза целувка, казваш: "Обичам те, чао, ще дойда да те взема като свършите с играта тук", обръщаш се и бързо се изнасяш.

Пробваша съм какви ли не други начини, този работи.

Общи условия

Активация на акаунт