Дистанционно обучение за учениците-Teмa 18

  • 41 049
  • 765
  •   1
Отговори
# 120
  • Мнения: 24 467
Най-различни могат да са им мотивите.
Най-често този, заради който е измислено ДО - ученикът е болен или в карантина, не може в даден момент да посещава училище, но може да учи онлайн и да не изпуска материал. Лично аз тази форма я намирам за удачна и бих я ползвала точно по такава причина. Временно, разбира се, докато трае това извънредно състояние за самото дете.
Може ученикът също да пътува, да е на друго място /с тоя цирк на иди ми - доде ми на училище има хора, които пратиха децата в други населени места, че и държави, и за  тях е безсмислено това хойкане напред-назад/.
Нищо нерезонно или злонамерено няма в такъв един въпрос.

# 121
  • София
  • Мнения: 62 595
Репортажът беше изключително тъпо направен, изсмукан от пръстите, защото трябваше да покажат нещо като част от програмата, да има успокоение как "всичко е наред" и малко приповдигнатост на духа.  А журналистката се изложи, по-зле от стажантка.

# 122
  • Бургас
  • Мнения: 8 503
Най-различни могат да са им мотивите.
Най-често този, заради който е измислено ДО - ученикът е болен или в карантина, не може в даден момент да посещава училище, но може да учи онлайн и да не изпуска материал. Лично аз тази форма я намирам за удачна и бих я ползвала точно по такава причина. Временно, разбира се, докато трае това извънредно състояние за самото дете.
Може ученикът също да пътува, да е на друго място /с тоя цирк на иди ми - доде ми на училище има хора, които пратиха децата в други населени места, че и държави, и за  тях е безсмислено това хойкане напред-назад/.
Нищо нерезонно или злонамерено няма в такъв един въпрос.

Това е ясно. Кой каквито мотиви си има да си го ползва, всеки си решава. Но въпроса беше така зададен все едно се търси конфронтация.

# 123
  • Мнения: 24 467
Не оценявам журналиста, нито предаването, просто казвам, че на въпроса му няма нищо, понеже той бе поставен за обсъждане тук.
Цитат
За репортерката беше много важно да пита колко деца се обучават по желание онлайн и какви са им мотивите. Е, какви могат да им бъдат мотивите.
Резонен е въпросът и лично за мен следва да се установяват причините, поради които се ползва ДО по избор. Анализите са полезни.
Още по-важно е да се установяват и анализират резултатите от ДО обаче, което, за огромно съжаление, не се прави. За мен и това е ясно защо.

# 124
  • Мнения: 4 589
Не мога да разбера какво значение има кой къде, как, кога е  учил ако в присъствен изпит е показал че се е справил?

# 125
  • Мнения: 2 094
Не оценявам журналиста, нито предаването, просто казвам, че на въпроса му няма нищо, понеже той бе поставен за обсъждане тук.
Цитат
За репортерката беше много важно да пита колко деца се обучават по желание онлайн и какви са им мотивите. Е, какви могат да им бъдат мотивите.
Резонен е въпросът и лично за мен следва да се установяват причините, поради които се ползва ДО по избор. Анализите са полезни.
Още по-важно е да се установяват и анализират резултатите от ДО обаче, което, за огромно съжаление, не се прави. За мен и това е ясно защо.

Когато моето дете лепваше всеки бацил в ДГ се радвах че не е задължителна и че мога да намаля разболяванията му като просто го спирам. След като донесе ковид от училище, за мен училището вече не е същото и се зарадвах че присъствието в тази претъпкана среда не е задължително. Всякакви лозунги за социализация отново не ми действат, а тъкмо се бях отпуснала след  като намали разко боледуванията след 7 годишна възраст. Баба му на която занесе ковид от училище още не се е оправила съвсем, макар да не го изкара много тежко. Това са 6 месеца след разболяването. Какво се прави в момента за да се намали риска? Повечето преподаватели и деца са с маски под носа. Ако синът ми беше в клас щях да се притеснявам да е с маска часове наред, а без маска не ми се пуска. Казвате че вирусът си тръгвал. Позната има положителен тест  от миналата седмица, а дете от класа се оказа карало по време на пролетната ваканция и синът ми чу случайно, тъкмо се чудех дали да не го върна в клас. Вместо с маска 6 часа на чина предпочитам без маска  20 минути с учебници и тетрадки да хвърля око на компютъра и да слуша, и ако се среща с деца да са такива, за които знам че родителите са здравомислещи хора и не изкарват свободното си време по заведенията и в мола. За мен е по-добре и се надявам да опазя непокътната непосредствената му семейна среда, вместо да крепя целостта на изкуствено сформираните групи в клас, с които така или иначе не общува след училище.

# 126
  • Мнения: 24 467
Не мога да разбера какво значение има кой къде, как, кога е  учил ако в присъствен изпит е показал че се е справил?

Няма значение. Стига изпитът да е еднакъв за всички и присъствен.
Никога не съм била против правото на избор на всеки човек за форма на обучение.
Моето такова право обаче се нарушава вече година и половина.

Sparkles, чудесно е човек да има избор.
Затова пък за здравите деца, които не живеят в стрес и страх от зарази, на които общуването им се отдава и в случайна среда, много хора предпочитаме  - родители и учители,  училищата да си работят нормално. Защото ние вече година и половина избор нямаме никакъв. Докато другите имат. В това е проблемът от началото на темата до сега. Simple Smile

# 127
  • Мнения: 2 094
Не мога да разбера какво значение има кой къде, как, кога е  учил ако в присъствен изпит е показал че се е справил?

Няма значение. Стига изпитът да е еднакъв за всички и присъствен.

Sparkles, чудесно е човек да има избор.
Затова пък за здравите деца предпочитаме много хора - родители и учители,  училищата да си работят нормално. Защото те вече година и половина избор нямат никакъв.
Децата поне ноември, когато го кара, карат леко. Само че не съм сигурна ако повтори какво се случва, защото още ми дръжи влага вирусът който хвана май месец преди първи клас - червена пурпура на ходилата и ръцете и болки в ставите до степен да не може да стъпва, това се възобновяваше през 2 седмици след утихване на симптомите, общо четири пъти. Сигурно е била някаква екзотика като ковид, защото всички лекари вдигаха рамене.

# 128
  • Мнения: 24 467
Нито този е първият, нито ще е последният вирус, дето щъка по хората.
Едни хора са болнави, други - просто страхливи, трети - живеят нормално. Не може да се обслужват с години само интересите и страховете на първите две групи, защото там са отклоненията, а не човешката норма. Отдавна е време това да се преустанови. Достатъчно е да им се предостави опцията за избор, каквато вече имат и то не от днес, и това да е за тях.
Тази година я отписахме всички - управляващите я провалиха тотално. Като прибавим и втория срок от миналата - нещата са просто плачевни.
Ако и догодина е по същия начин провалена учебната такава, и аз обмислям да се насоча към частно обучение - в момента групите работят присъствено вече - спортове, езици. Другото ще го наваксаме по подобен начин. Вече се сформират и частни групи за занимални и обучение за по-малките. Това няма как да продължава по този начин просто. Ако и следващото правителство не промени геноцидната си политика по отношение на децата, социализацията им и образованието, просто ще се наложи държавното образование до няколко години да се закрие официално. От него смисъл няма да остане никакъв. Той се изгуби още сега.

Последна редакция: вт, 11 май 2021, 11:19 от Judy

# 129
  • Мнения: 530
Judy, напълно съм съгласна, аз също смятам, че е време вече от догодина да се възобновят присъствените занятия. За мен сега да се върнат всички е безпредметно, защото не остана за кога. Ако се върнат за постоянно до края на тази учебна година, само тестове, изпитвания и контролни ги чакат, преподаване ще има да не е без хич, а огромният плюс на ПО, който е по-доброто преподаване, няма да бъде усвоен пълноценно заради насрочените изпитвания, контролни и класни. Въпросът е да се мисли за следващата учебна година по оптимален вариант за присъствено обучение, а не цяло лято да се бездейства и накрая септември месец разни експерти да кръстят рамене и да са пак "учудени", "неподготвени" и "изненадани". Вече мина година и половина, трябва да са наясно как да се третира този вирус ефикасно, но не за сметка на децата и подрастващите. Самите възрастни си правят каквото искат, не се спират от кръчми, заведения и ресторанти, пък накрая се излиза с лозунга, че тях пазим. Искам също да се помисли и за качествено, но наистина качествено ДО за всички желаещи, за да може всеки родител, който прецени, да си остави детето вкъщи и да учи пълноценно. Просто вече ми писна едно и също да се върти, да се създава напрежение между родители и деца, а всъщност нищо да не се прави като хората, при все, че има възможности, просто е по-удобно никой да не си мърда пръста, да се бездейства и накрая да си мият ръцете с вируса.

# 130
  • Мнения: 24 467
Аз вече избрах интензивни езикови курсове за първия чужд език. Втория го организирах също за 9-ти клас. Оправих математиката на частно. БЕЛ - също така. За разказвателните си намерих вариант с "Уча се" - доволни сме от платформата за тях много. За спорта - също намерих алтернатива.
Ако на 15.09 циркът със затворените училища продължи, просто отписвам детето си от училище като редовен ученик, без друго то присъствена форма няма, и подкарвам според набелязаното, поне да има файда за него. Четири години ми остават - ще се стегна и ще изкарам с него. Остава да избера къде да ходи на изпити за легална диплома, но това е лесно, с оглед факта, че днес и коза да пуснеш - ще й пишат поне тройка. Не ни е тумнало и непременно дипломата за средно образование да е от българска образователна институция.
Защото в момента ние просто сме назад с година и половина и нея никой няма да ни я навакса, нито да ни обезщети! Да се напрягам повече кой ден по коя програма ще се рипа - стига ми толкоз. Не съм добитък, да ме разиграват повече така.

# 131
  • Мнения: 530
Ужасно е положението, да, надявам се да измислят нещо през лятото, имат толкова месеци да умуват, ако наистина реално им пука за децата и тяхното развитие, а не ги е еня само за парите от ЕС, които усвояват. Не знам, говорих с една преподавателка от университета в родния ми град, жената беше отчаяна, каза, че и за догодина се говорело, че ще бъдели онлайн (поне част от занятията им). Явно тази форма на обучение се хареса, защото е по-неангажираща, всеки влиза както и когато намери за добре, има време да си навсякъде другаде, но не и във виртуалната класна стая. Уж се следи за присъствия, но просто не е същото, нали и при нас виждам какво се случва. Това, че аз съвестно влизам във всички лекции и упражнения, далеч не означава, че останалите го правят. И то не е по някаква уважителна причина (лични, лекарски, работа и т.н.) - просто шляят навън, събират се на кафе, ходят на маникюри, играят игрички, слушат музика. Просто положението е вън от контрол. Не знам, просто се моля наистина да се вземат някакви мерки за връщане към нормалността, то друго не ни остана, само да вярваме, да чакаме и да се надяваме.

# 132
  • Мнения: 24 467
Така е, Андрея, и аз съм преподавала във ВУЗ и имам и аз бивши колеги от там, както и близки учители. Същото си споделяме. И да влизаш, и да не влизаш в час, и да знаеш, и да не знаеш - все ще завършиш - трендът е от години такъв.

Не знам, аз на никого не разчитам вече. С оглед безумието, на което се нагледах от миналия март до днес. Затова си гледам как да си реша личния проблем само и да помогна на моето си дете вече. Не ме интересува ни училище, ни образователна политика в тая държава повече. Стига съм давала - надавах се на време, на пари, на домашно обучение, на съчетаване на работа с дообучаване на две деца с години, на нерви, срещу което получих напоследък едно - безумно управление на бюджетните средства и ресурси, безотчетен харчлък без анализ на резултати, спестяване от издръжка на ресора за сметка на това, за което той съществува.
Като обикновен и редови данъкоплатец не съм съгласна тази институция повече да се издържа от бюджета при такава работа и резултати.
Сега лятото съм отделила за интензивен езиков на малкия син, който остава ученик за още някоя година, за да навакса това, което е пропуснал, както и за търсене на алтернативен вариант за дипломиране. Та в тази връзка би ми бил полезен споделения опит в тази насока от хора, които вече прилагат алтернативно обучение.

# 133
  • Мнения: 530
За съжаление тъжната действителност е тази. Но е жалко, защото по Конституция всяко дете има право на образование, право на свободно придвижване, а чувствам, че тези права в момента не се спазват или поне са частично ограничени. Хайде, ако само възрастните са ощетени по някакъв начин, все ще се преглътне някак, ама става въпрос за деца, които сега се изграждат като личности, създават приятелства и възприятия към света. Какво ще им остане в главите от едно непрестанно взиране в екрана? Да речем, че учебният процес си върви (което е мнооого поставено под въпросителен и съмнения), но социалният елемент къде е? Няма го. Да, детето може да си има приятели и извън училище, да си се виждат, но това е една защитена среда - общуваш само с тези, с които ти е приятно и си свикнал, не се научаваш да работиш в колектив, в който не всеки ти е приятен. Бояна неведнъж разясняваше колко пагубно е това за човешката психика и развитие, но явно на никой не му пука вече. Judy, напълно те разбирам, но ти реално не си длъжна да инвестираш средства и време за нещо, което е работа на държавата. Да, ти го правиш, защото си прекрасен родител и принципен човек, но като цяло това не е проблем на родителите - всяко дете трябва да има пълноценен достъп до образование. Вярно, че ситуацията с този вирус ескалира през месеците, ама мисля, че достатъчно вече търпяхме, заравяхме си главите и се оставяхме да бъдем манипулирани. До гуша ни дойде вече!

# 134
  • Мнения: 2 298
Judi, в кой град живеете?

Общи условия

Активация на акаунт