Седмокласници 2020/2021 - Тема 12

  • 30 579
  • 747
  •   1
Отговори
# 420
  • гр.Варна
  • Мнения: 1 345
Благодаря, polly, ще потърся из книжарниците.
Изненадах се, че присъствения ще е във втори корпус на Винс-а.
Ако има и други записани за математика, чийто родители ще гравитират около сградата - предлагам да се видим на кафе докато чакаме. Какво ще кажете?
Пробният изпит е много добър повод да се съберем и пийнем по кафе Simple SmileНие живеем в близост и предполагам,че ще съм там.

# 421
  • Мнения: 20 044
Инструктажа и още линкове, които Дидева беше пуснала преди 3-4 страници, ако може да ги сложим на първа страница на следващата тема.

# 422
  • Варна
  • Мнения: 1 195
Dive, тъкмо на живо ще ми обясниш как се работи с таблицата с баловете. До сега не мога да схвана логиката.

# 423
  • София
  • Мнения: 1 039
Правим каквото можем, все пак е с дислексия и по-трудно му се получават нещата. Това обаче не пречи да се занимава с това което иска. Simple Smile Има достатъчно други места където да учи програмиране.

Предполагам, че си знаете, но аз да ви споделя - може да пуснете молба до класната/ директорката и на основание дислексията им увеличават времето на НВО. Има го официално някъде, затова проверете си. Така ще има възможност да се справи без да бърза много.

И да споделя за моята седмокласничка - насочила се е към приложното и грам не иска да се напрегне за нещо друго. Виждам как все повече с това ДО мотивацията и съвсем изчезна, но дори и с рисуването не знам как ще се случат нещата, защото и там са онлайн. Друго си е учителя да покаже, намести молива, покаже отблизо техника ....
От сега съм подготвила бутилка вино и ще следя освен кранистка, фризьорка какво друго мога да и предложа Wink

Хубав ден Ви желая

# 424
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 42 046
познавам дете, което мечтае да е фризьорка.
 не е глупаво, слънчево, обикновено, нормално дете - просто това го влече.
и от миналото лято има и подкрепата на родителите си.
по-добре се живее така. Simple Smile

# 425
  • София
  • Мнения: 4 201
И моята девойка искаше преди няколко години да става фризьорка, но след като разбра, че това не е много печаливш бизнес се отказа Grin. Така, че тези гимназии не са ни в списъка, но пък може да погледнем Транспортната. Миналата година гледах интервю с директорката на може би същата гимназия и тя каза, че учениците след като завършат се реализират много добре и започват работа с заплата от 2 хил. нагоре.

# 426
  • Варна
  • Мнения: 2 456
Има съществен глад за хора, които си харесват професиите и се стараят да се усъвършенстват в тях, защото ги работят с мерак, горят в работата си. И да, ако детето ми иска да стане фризьорка, и то от малка, ще я подкрепя. Но (лично моето) ще си го насоча към добра гимназия (ако изкара прилични резултати), за да получи знания и обща култура, за да расте в определена среда. За съжаление, в момента не вярвам, че във фризьорските техникуми ще я научат на нещо повече в сравнение с един 6 месечен курс след време. Само дето за тия 5 години там вероятно ще се е променила до неузнаваемост и то в посока, която не би ми харесала. Та, нямам нищо, ама нищо против фризьорки, козметички, кранисти, шофьори, монтьори - имам изключително уважение към хора, които работят всичко, което аз не бих могла. Имам много против това, в което са се превърнали училищата, в които се обучават бъдещите такива, за съжаление.

# 427
  • София
  • Мнения: 9 083
Относно моливите, аз ще взема на дъщеря ми Н, НВ и 2-3 В. Идеята ми е на чернова да чертае с Н основния чертеж, а  2В и черен химикал[/u] да използва за еднаквите отсечки. Така по-лесно децата откриват еднакви триъгълници, равнобедрени триъгълници и зависимости и разпознават теоремите. Това с различните моливи е подходящо за деца, които трудно се ориентират в чертежите и "виждат" нещата. В учебниците им, а и у дома много често се използват цветни отсечки и децата на тази възраст по-лесно и бързо се ориентират, уви на изпита дори синьо нямат, всичко е черно. За  беловата ще чертае само с НВ и може да отбелязва с чертички и дъгички, но основният чертеж, който да я насочи бързо, ще е черновата. Предполагам, че задачите тази година няма да са много засукани, но знае ли се.

Като почертала преди 100 г., си знам, че по добре да се пропуска H-молив, твърд е, драска листа, трудно се трие.

А дали ще има време за N-чертежи, за  сменяна на моливи....По-добре да се покаже на децата как един и същ молив може да се ползва за линии с различни дебелина и цвят. НВ-то върши работа за това. Та в тази връзка гумата е важна - любимата ми е Rotring, но има евтин аналог - Maped, последно купувах едни чиято сърцевина е синя.
Скрит текст:
 бялата част от първата, но тя принципно е скъпа. Долните две по-скоро, като Тикито е по-ок.


При предишно контролно по Математика
девойката ми се оплакваше, че не й стигнало време за хубави чертежи. 3 геометрични задачи с чертежи имали и госпожата държала на чертежите (едната 5ца бе от това)
За мен чертеж е само с молив, не знам дали някъде не бе посочено, че се само с него се чертае. Моето не съм го виждала да ползва химикал за чертеж, дори когато го "рисува".

# 428
  • гр.Варна
  • Мнения: 1 345
Като споманахте за фризьор,да Ви споделя нещо в тази връзка.
Вчера мъж ми ходи да се подстригва.Кварталното салонче е по-скоро невзрачно.Работи една дама,която освен,че подстригва  прави и маникюр.Мъжкото й подстригване е 6-7лв.
Та...същата ходи нон-стоп със сина си по почивки и то какви(държа да отбележа,че е разведена).В последните години бяха на Коледа в Лапландия за 2 седмици.Посети Япония,Малдиви все за по 20-тина дни.Не броя Италия,Хърватска и т.н.
И вчера,мъж ми я пита дали не е планувала нещо.Тя споделила,че й се врти нещо из главата....проучвала за Палау,Филипини...
Това го казвам по повод обсъждане на фризьорите.Не се знае дали някой по-нискоквалифициран не успява да поддържа по-висок стандарт от един,завършил най-добрите училища в града. Simple SmileТака че,щом му харесва на детето да учи за фризьор,да следва смело мечтата си.
п.с. макар,че ако аз бях майка на това дете,не съм сигурна,че нямаше да се опитам да го насоча към нещо по-различно Simple Smile Нека си учи в по-добро училище,а курс за фризьор винаги може да изкара.

Последна редакция: ср, 12 май 2021, 11:46 от Bonanza

# 429
  • София
  • Мнения: 2 017
Здравейте, гледам ДПП за гр. София и ми изниква следният въпрос относно видовете паралелки в гимназиите - напр. във 2-ра АЕГ има по 2-3 паралелки с еднакъв втори език, напр. НЕ или ИЕ, но са с различни кодове тези паралелки и приетите миналата година са с различен бал. По какво се различават една от друга тези паралелки?

2020   365   неспециализирано   Триадица   Втора Английска ЕГ "Т.Джеферсън"       Чужди езици                              1   5   1   26         АЕ            2   2         БЕЛ   М      АЕ   НЕ      М/Ж      450   435   450   428
2025   366   неспециализирано   Триадица   Втора Английска ЕГ "Т.Джеферсън"       Чужди езици                              1   5   1   26         АЕ            2   2         БЕЛ   М      АЕ   ИЕ      М/Ж      464   433   439   427
2028   367   неспециализирано   Триадица   Втора Английска ЕГ "Т.Джеферсън"       Чужди езици                              1   5   1   26         АЕ            2   2         БЕЛ   М      АЕ   ИЕ      М/Ж      474   427   423   418
2018   368   неспециализирано   Триадица   Втора Английска ЕГ "Т.Джеферсън"       Чужди езици                              1   5   1   26         АЕ            2   2         БЕЛ   М      АЕ   НЕ      М/Ж      475   445   475   442
2022   369   неспециализирано   Триадица   Втора Английска ЕГ "Т.Джеферсън"       Чужди езици                              1   5   1   26         АЕ            2   2         БЕЛ   М      АЕ   НЕ      М/Ж      486   431   425   424
2030   370   неспециализирано   Триадица   Втора Английска ЕГ "Т.Джеферсън"       Чужди езици                              1   5   1   26         АЕ            2   2         БЕЛ   М      АЕ   ИЕ      М/Ж      430   424   423   417

# 430
  • Варна
  • Мнения: 2 456
dechy, паралелките се различават по третия профилиращ предмет (поне за миналата година). В случая с втори език НЕ, той е бил: Математика, БЕЛ, БЗО, а с втори ИЕ - Математика, ИЦ/БЕЛ или ИЦ/ГИ (последните 2 паралелки са били с обявен и 4-ти профилиращ). От там и разликата в кодовете и в бала.

# 431
  • Мнения: 11 215
Добри, аз също си подкрепям детето да учи и да работи, това което харесва. Моят иска да е ит, но  математиката не му е най-силната страна. Аз нямам против да е кранист, защото не знам дали ще може да стане програмист. С английския език се справя по-добре от мен, ще видим как ще е с програмирането. Аз подкрепям всичко. За мен е много по-важно да не пие и да не пуши, отколкото да стане програмист, а и кранистите са добре платени, не чак като програмистите, но много по-добре от други професии, за които си трябва здраво учене. Важно е да сме здрави и да имаме пари, интелектът си е по-рождение, няма как някой който не е особено умен, аз като родител да го направя, чрез уроци, например .

# 432
  • София
  • Мнения: 2 017
Благодаря, Dive, и аз така предположих, но не го виждам този трети профилиращ предмет в таблицата с ДПП.

# 433
  • Мнения: 2 389
Здравейте,
Много безумен въпрос, но все пак: трябва ли да се записват децата за НВО или просто се явяват на обявените дати?

# 434
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 42 046
не исках да предизвиквам дебати.
просто обърнах внимание, че нещо може да е абсолютно неприемливо за един и мечта за друг.

затова не ми се струва особено уместно в темата да има реплики от рода на "като не се справи ще влезе в транспортното/фризьорското".

за мен, децата имат нужда да се усещат разбрани и подкрепени поне в дома. в училище напрежението им е достатъчно.

Общи условия

Активация на акаунт