Водомери и топломери с дистанционно отчитане

  • 13 953
  • 170
  •   1
Отговори
# 90
  • Мнения: 2 114
Трябва и Топлофикация да го "харесва" купен от друго място. Питайте ги. Като правило е - топлинният счетоводител определя вида на уредите, които отчита.

# 91
  • Мнения: 2 741
Значи направо те ще ми го слагат, не искам глабоволия после.

Благодаря за отговора!

# 92
  • Мнения: 2
Здравейте.

Темата е супер, изчетох я цялата и мога да добавя:

Топлинен счетоводител: Топлофикация
Студена вода: Софийска вода.


Видях, че на входа са залепили от Техем обява с цени, които са доста по-евтини от тези на Софийска вода за подмяна (монтаж, демонтаж, пломбиране) на водомер - 110лв
Софийска вода предлага в момента:

Цитат
Монтаж на водомери с дистанционнно отчитане

„Софийска вода” предлага доставка и монтаж на водомери с модули за дистанционно отчитане. Услугата се предлага, както за цели сгради или етажни собствености за ново и старо строителство, така и за индивидуални клиенти.

Услугата включва:

• Доставка и монтаж на водомери;
• Доставка, монтаж и кодиране на модул LoraWAN за дистанционен мониторинг;
• Двойна система на кодиране на данните през LoraWAN мрежа;
• Пломбиране на уредите с пластмасова пломба;
• Визуализация на данните в клиентските профили на сайта;
• Всички такси за пренос на данни и лицензи за период от 10 години;
• Интегриране на данните със системата за фактуриране на „Софийска вода“ АД. За да се предават данните на водомерите в клиентската база, е необходима регистрация в сайта на дружеството.

Пакет 1 - Два водомера и модул 459.60
Пакет 2 - Водомер и модул 300.00
Пакет 3 - Модул с 4 входа 429.60
Пакет 4 - Модул с 2 входа  330.00
Пакет 5 - Модул с 1 вход  249.60

https://www.sofiyskavoda.bg/uslugi/vodomeri/montazh-na-vodomeri- … cionnno-otchitane

И си спомням миналата година как служител на Софийска вода ми каза, да не ползвам други посредници, заради месечните таксички.

Затова звъннах на Техем и ми обясниха, че допълнително плащане нямало да има...за такси не споменаха изобщо. Питах ги ще плащам ли нещо след поставяне, те казаха, че само за модула? Но това е! От темата разбирам, че си имат таксички... 0.60ст за подаване на инфо към Софийска вода, и 1.20лв за показания предавани към Топлофикация. Ако сметна грубо (0.60 Студено отчитане +1.20 топло отчитане) x12 месеца x10 години = 216 лева. Като се добави таксичката към цената на водомерите е пак по-евтино от Софийската вода, поне на пръв поглед.

Питах ги и за водомерите, имат ли значение и обясниха, че Топлофикация София работи и отчита само Sensus

Звънях и на Софийска вода, два пъти, но не ми вдигнаха, затова погледнах на сайтовете им и продължих към този на Топлофикация.

Гледам по таблиците на Топлофикация:
Sensus Base
ResidiaJet
+ Радиомодул Walk By 868 MHz117.80
Sensus Scout
ResidiaJet
+ Радиомодул Walk By 868 MHz142.60

https://old.toplo.bg/data/ufiles/files/vodomeri-toplomeri-06m-2015(2).pdf
https://toplo.bg/our-devices

Останах с изводите и двоуменията:

    1. Ако сложа водомери от друг топлинен счетоводител, трябва да са задължително Sensus за топлата вода и не се знае Софийска вода какви искат (те слагат EWT като гледам и за топла и за студена)
    2. Не е ясно какви модули на какви водомери може да се сложат. Например Водомер на Софийска вода с модул от Топлофикация възможно ли е?
    3. Възможни ли са 2 модула за един водомер - един за Топлофикация, един за Софийска вода. И дали това ще реши проблемите с избора...
    4. Топлофикация ще настояват ли за друг водомер, ако е различен от Sensus?
    5. Топлофикация ще настояват ли да си сложат техен водомер, дори и да се закупи от Софийска вода или Техем през 2022 примерно дистанционен? Ще отчитат ли поставени такива дистанционно или пак ще искат да влизат веднъж в годината?
    6. Ако входът не е приел единодушно да са към Софийска вода водомерите, какъв модул ще се слага на главния водомер и кой ще го плаща?


Видно има избор...

https://dnes.dir.bg/pr-zone/vodomerite-za-topla-voda-s-distantsi … -sa-zadalzhitelni


Видно, изборът може да е грешен и да платим солено, ако сбъркаме.


И освен да ми става каша в главата, така и не разбрах накрая - на кого да дам парите, само и само да не ме занимават повече в следващите 10 години. Защото ако сложа "дистанционни", но пак ми влизат в дома, защото не ги одобряват примерно или нямат система, за да ги отчитат, значи не са дистанционни....
И как да знам, че ако сложа обикновенни водомери, без дистанционен модул, то когато стане време да се сложи този модул (2026 година краен срок?) ще са съвместими водомерите и модулите на Монополистите?

Освен да минавам на база отново...защото миналата година за една партида се забавих с избора си във водомери с 3-4 месеца и ме треснаха без да ми кажат с какво да сменям, което ще работи за всички, та сложих от най-евтините на Софийска само и само да спрат да цоцат пари от празен дом. Сега дори не знам дали не трябва да сменя тези абсолютно чисто нови водомери с дистанционни или може и модул за тях. Но преди да ме прецакат отново със следващата партида, реших да се осведомявам и информирам, а то само се за обърках от цялата манипулация и псевдо избори с таен край.

# 93
  • Мнения: 9 780
Топлият водомер може да е само такъв, какъвто може да отчете топлинният ти счетоводител. Принципно по закон може да го купиш от друга фирма (не от топлинния счетоводител), ама трябва да е "одобрен" от топлинния счетоводител. Което е все същото. Пломбирането пак топлинният счетоводител трябва да го направи.

Писах и преди - дистанционните уреди на Софийска вода нямат нищо общо с дистанционното отчитане от топлинните счетоводители. Едните не могат да отчитат другите. Та ако искате да ви отчитат ежемесечно и топлото, и водата, в цялата кооперация говоря, дори във 2 входа в доста случаи (2 входа, които са общ топломер и абонатна станция и/или с общ водомер), трябва 2-та входа да гласуват с мнозинство да сложите еднакви уреди, най-добре на топлинен счетоводител, който е в добри отношения и с Топлофикация, и със Софийска вода. И да плащате всеки месец допълнителна такса (която не е сигурно, че е на жилище (абонатен номер, партида), а е много вероятно да е на партида плюс за всеки уред поотделно, за да я изпращат на Софийска вода.

Битият - бит, а другият - знаете какво.

Но прочети мненията назад - потребителКите искат отчет всеки месец, нямало значение колко струва, така нямало да ги крадат съседите.

# 94
  • Мнения: 2 114
LDGrinn, много добра извадка.

А щом от Техем са казали, че при преминаване на месечни отчети няма такси им поискайте и писмена оферта с всички услуги и  уреди, които трябва да се поставят за ваша и тяхна сметка.
Така ще имате какво точно да представите на съседите при дискусия за преминаване към реални отчети.
Но щом топлинен счетоводител в сградата ви е Топлофикация, само техни уреди могат да бъдат поставени, защото те ще ги отчитат. 

Не разбирам присмехулния тон на man_darin_ka в края на поста ѝ.
След като има възможност за реален месечен отчет на всички уреди и сме съгласни да заплащаме за тази услуга всички, защо да не я ползваме?!

# 95
  • Мнения: 9 780
Ами обяснявам - не е важно единствено дали услугата си заслужава, а защо се "цакат" потребителите с някакви такси. А ги цакат, защото заинтересованите фирми си плащат, за да им напишат така законите и наредбите.
Моля те, кажи ми, по твое мнение, колко струва услугата автоматизирано изпращане от топлинния счетоводител на база данни за всички отчетени ежемесечно потребители? Дали струва повече от таксите, събрани от 10-ина кооперации?
По твое мнение, така както е написано в закона и наредбата, дали пък не кара всеки топлинен счетоводител или Софийска вода да слагат различни марки уреди? Първо, за да не могат потребителите да си сменят топлинния счетоводител без големи разходи за смяна на уредите? Цели 10 години са вързани за вече избрания. Каквито и такси да им сложи, все ще ги плащат, защото иначе смяната на уредите накуп ще излезе повече. И дали за да може всеки топлинен счетоводител да си е заградил кошарката (вече вързаните клиенти) - така защо му е цели 10 години да се мъчи да предлага по-качествена услуга, след като не може да му откраднат клиентите.

А можеше да е много лесно - в закона и наредбата да напишат, че софтуерите на фирмите за дистанционен отчет трябва да са с отворен код или съвместими. Така нямаше да могат да дигат таксите и цените, както им скимне, защото от други фирми ще предложат по-добри и клиентите ще отидат при другите.

# 96
  • Мнения: 2 114
man_darin_ka, съгласна съм, че отново негласно се прави монопол и потребителят е прецакан с таксички /поне договорът е едногодишен и лесно може да се откажем при желание/.
Но  какво от това?!
Кой ще ме защити?! Ако просто си чакаме нищо добро не се случва.
Скрит текст:
Споделяла съм моите действия за "борба" с монополист.
Никакво съдействие, никаква промяна, тотално бездействие от страна на висши магистрати. Не знам как мога сама да доведа до край промяна, от която са засегнати милиони потребители. Няма обществена дискусия /както и по много други въпроси и само се "хапят" хората по разни ФБ групи/ и затова реших поне в нашето местообитание да има някакъв ред. Но съм готова на съвместни действия с хора, които имаж желание, време и познания за тази промяна.

# 97
  • Мнения: 13 768
Мен пък таксичките не ме впечатляват. Нито са толкова високи, нито необосновани. Намирам го за съвсем нормално - осигуряват услуга, плаща им се!
Притеснява ме по-скоро, че няма яснота по въпроса! Уж има решение за задължително преминаване към дистанционни уреди за отчитане, но никой няма смелостта да вземе решение и излезе с конкретни изискания или указания. И накрая хората или ще изпуснат сроковете, или ще наслагат уреди, които после ще се окажат неподходящи!
Също така не ми е ясна на какво се дължи тази голяма разлика в цените! И едните, и другите са дистанционни водомери, по дяволите! Защо на Соф.вода са в пъти по-скъпи?

# 98
  • Мнения: 11 621
Техем имат месечна такса от 1.20 на устройство или поне толкова беше лятото.

# 99
  • Мнения: 2
Днес от Топлофикация ми казаха да не бързам, да сложа от евтини и 2026 да сменям пак, защото до тогава много вода ще изтече и ще се изяснява как ще стане (според едната служителка, тя самата не вижда как ще стане 2027 дистанционното отчитане на този етап). Явно се гласят нови промени или удължаване на срока.

Важното, което ми каза, е че дори и да сменя водомера с дистанционен сега - няма смисъл, защото ще съм само аз във входа трябва всички да подменят с едно и също...

Питах я дали трябва да са  Sensus водомерите, както казаха от техем, каза ми не, трябва да са QUNDIS или SIEMENS, като най-добре ще бъде, ако намеря SIEMENS с възможност за модул след време.

В заключение - да сложа от най-евтините, за да сменям пак 2026.

В крайна сметка евтиното излиза скъпо (защото ще се сменят пак), но пък скъпото е първо по рода си и още не е измислено (дистанционните), по-добре да не се бърза.

Neutral Face

П.С. Хората се оплакват от кражби, да не ви Грее (pun intended)
При мен имам партида, в която не стига топла вода, а хладка в най-добрия случай, често не става за къпане, защото минава през подово отопление на долните етажи явно. А живея в квартал с хубав ТЕЦ XD

Винаги може и по-зле....

Последна редакция: пт, 28 яну 2022, 16:23 от LDGrinn

# 100
  • Мнения: 5 234
От Софийска вода искат да си сменя водомерите или да платя да ги тестват.
Ако не го направя има ли глоба или някакви последствия?

# 101
  • Мнения: 11 621
Има и то сериозни.

# 102
  • Мнения: 9 780
Увеличават с по 1 куб.м. на човек на тримесечие базата (както се изчислява при водомер с изтекъл срок). Срокът за смяна е 3 месеца от уведомлението, но в случая вероятно само инкасаторката е казала, т.е. няма как да се установи датата на уведомяване. Може и във фактурата да го пишат.

На практика свалянето, проверката и повторното пломбиране (след месец примерно) излиза колкото нов водомер, който го пломбират ведната. Разликата в пари е нищожна. Освен това топлият водомер трябва да е с дистанционно отчитане и да е сложен от топлинния счетоводител. Така пак на практика повечето хора ще си сложат и студен водомер (не е нужно да е с дистанционно отчитане) пак от топлинния счетоводител, за да не се разправят да викат 2 фирми - една за топлия, друга за студения водомер.

# 103
  • Мнения: 5 234
Благодаря за отговорите. Водомерът за топлата вода трябва ли да е с дист. отчитане от сега?
Може ли да извикам лицензирана фирма за теста? Не искам да ги сменям засега.

# 104
  • Мнения: 9 780
Да, топлият водомер вече е задължително да е с дистанционно.
Проучи си добре цените за метрологична проверка. Имаш сваляне, проверка, монтаж, пломбиране, да се изпратят данните от пломбирането на Софийска вода. Поставяне на оборотен водомер. Чакане около месец (поне).

Последно преди около месец-два проверявах цените на Техем - към 90 лв. с монтаж е топлият водомер с дистанционно отчитане, а студеният, без дистанционно - към 65-70 лв. С едно идване. Пломбират и подават данните към Софийска вода. Това са примерни цени, като ориентир. Вероятно могат да се намерят и фирми, които не са топлинен счетоводител, за студения водомер, като цените сигурно ще са с 10-15 лв. по-ниски. Ти си прецени дали има смисъл за теб от тази икономия.

Метрологичен контрол само от определени фирми се прави, може би на сайта на Софийска вода има списък.

Скрит текст:
Аз лично подозирам (подозрителна съм си по принцип Laughing), че фирмите за метрологичен контрол играят заедно с монополистите и бърничкат уредите в полза на монополистите. Потребител няма как след това да докаже това.

Общи условия

Активация на акаунт