Отговори
# 150
  • Мнения: 387
Моля за помощ за задача от 6 клас.

# 151
# 152
  • София
  • Мнения: 2 199
Задачата има две решения:

# 153
  • Мнения: 6 325

Как трябва да се намерят основите със знания от 8 клас?



В осми клас се учат външни, централни ъгли.
Външен ъгъл е полуразликата от дъгите, централният ъгъл си е колкото прилежащата дъга.
Ъглите на трапеца при голямата и малката основа от едната страна образуват сбор от 180° (успоредни прави, пресечена с трета).
Свойствата на правоъгълен триъгълник с ъгъл от 30° и Питагоровата теорема от седми клас...

Скрит текст:

# 154
  • Мнения: 3 049
Като спуснеш височините в трапеца, на голямата основа ще се отсече една малка основа и две малки еднакви отсечки=разликата между основите /2, или 10 см всяка.
Тъй като ъгъла при основат е 60, височините отсичат правоъгълни триъгълници с 30 градуса. =>бедрото е равно 2.10=20 см.

Щом имаме вписан окръжност => че сборовете на срещуположните страни са равни.
Двете бедра имат сбор 40 см => сборът на двете основи също е 40 см. Те са х  и х+20
=> х+х+20=40 или х=10
Основите са 30 и 10 см.

# 155
  • Германия
  • Мнения: 1 026
Здравейте момичета, ако някой може да ми помогне със едни задачи за 11 клас, ще съм много благодарна и ще черпя виртуално

Скрит текст:







Момичета, наистина ли никой не може да ми реши тези задачи Disappointed

Последна редакция: чт, 24 юни 2021, 11:26 от Баба Яка

# 156
  • Мнения: 276
Здравейте момичета, ако някой може да ми помогне със едни задачи за 11 клас, ще съм много благодарна и ще черпя виртуално

Скрит текст:







Момичета, наистина ли никой не може да ми реши тези задачи Disappointed
Скрит текст:

# 157
  • Русе
  • Мнения: 11 921
То можем да ги решим най-вероятно, ама нямаме време да рашеваме всички задачи

погледнах на ssk
log(1/3)x = -3
x = 27

другото нямам време да го гледам

# 158
  • Мнения: 276
То можем да ги решим най-вероятно, ама нямаме време да рашеваме всички задачи

погледнах на ssk
log(1/3)x = -3
x = 27

другото нямам време да го гледам
Благодаря и аз набързо ги погледнах. Извинявам се за грешката

# 159
  • Германия
  • Мнения: 1 026
Благодаря ssk

# 160
  • Мнения: 157
Здравейте! Моля за помощ за няколко задачи за 5 клас (със сигурност повишена трудност).
1. В кутия има два вида бонбони - ягодови и портокалови, като 25% са ягодови. Карлсон взел а% бонбони от кутията и се оказало, че b% от тях са портокалови (a,b са ест. числа). След това в кутията останали 1,5 пъти повече портокалови, отколкото ягодови. Колко процента от бонбоните е взел Карлсон. Намерете всички възможности.
2. При деление на 800 с едно число се получава остатък 9, а при деление на 1200 със същото число се получава остатък 16. Колко е чстното при първото и второто деление?
Тук използвах, че числото трябва да дели точно 791 и 1184, следователно дели и тяхната разлика (или сбор), но... тези числа нямат общи делители и нищо не става така.
3. Да се намери такава правилна несъкратима дроб a/b, че а+3/b+3=5a/4b.
Благодаря предварително!

# 161
  • Мнения: 204
...
3. Да се намери такава правилна несъкратима дроб a/b, че а+3/b+3=5a/4b.
Благодаря предварително!
Мисля, че успях с трета задача, но щеше да е по-лесно, ако бяхте сложили а+3 и b+3 в скоби.
Скрит текст:


Здравейте момичета, ако някой може да ми помогне със едни задачи за 11 клас, ще съм много благодарна и ще черпя виртуално

Скрит текст:







Момичета, наистина ли никой не може да ми реши тези задачи Disappointed

Поиграх си и с тези, без да забележа, че някои вече са решени. Те сигурно вече не са актуални, но все пак... Накрая ме домързя да пиша подробно, дано се сетите кое откъде е. Може да има грешки, не съм проверявала.
Скрит текст:








Последна редакция: пт, 02 юли 2021, 16:17 от Staniolka

# 162
  • Мнения: 6 734
25% ягодови в кутията, следователно 75% портокалови.
Трябва да взима нечетен % от ягодовите, за да остава цяло число портокалови, защото те са с 1.5 повече.
Ако вземе 1% ягодови и 39% портокалови ще останат 60% и 40 % ще са взети. И така през 5%.
Имаме 100 бонбона 25 ягодови и 75 портокалови. Взимаме 1 ягодов и остават 24. 24*1.5=36. От 75 портокалови сме взели 39, значи ни остават 36. 39+1 - взели сме 40.

Втората изобщо не я разбирам - кое на какво се дели и какъв остатък има.

# 163
  • Мнения: 3 049
За бонбоните получих 3 възможности
а=75%, b=80%
a=60%, b=85%
a=50%, b=90%

Има ли отговори? Не знам дали вярно съм работила, ама за 5 клас  не го виждам това никак.

за 2 зад.
Първото деление го удовлетворя не 791, а 809, 1609, 2409....
Второто 1216, 2416,...
Но и таке не виждам да стигнем до число удовлетворяващо и двете.

# 164
  • Мнения: 911
Здравейте!



Благодаря!!!

Общи условия

Активация на акаунт