Отговори
# 570
  • Мнения: 3 482
BD диагоналът нека пресича в т. К. Търсим PK.
MP=KN (и двете са 1/2 от CD, тъй  като са средни отсечки в ACD и BDC - това трябва да се докаже в разписването. М среда на АD, MP e успоредна на CD => P е среда на AC => MP e средна отсечка в триъгълника ACD. За KN аналигично)
PK=PN-KN=PN-MP=4 cm

# 571
# 572
  • Мнения: 3 179
Моля за помощ!
За една седмица ( от понеделник до неделя включително) Лакомото мече излапало цяла делвичка с мед. В понеделник си хапнало доста лъжици с мед. Във вторник изяло три лъжици по-малко отколкото в понеделник и така всеки следващ ден хапвало с три лъжици по-малко от предишния. Оказало се, че във вторник Лакомото мече е изяло толкова лъжици с мед, колкото е хапнало в четвъртък и събота общо. Колко лъжици мед е имало в делвичката преди да я нападне Лакомото мече?

# 573
  • Мнения: 9 488
Моля за помощ!
За една седмица ( от понеделник до неделя включително) Лакомото мече излапало цяла делвичка с мед. В понеделник си хапнало доста лъжици с мед. Във вторник изяло три лъжици по-малко отколкото в понеделник и така всеки следващ ден хапвало с три лъжици по-малко от предишния. Оказало се, че във вторник Лакомото мече е изяло толкова лъжици с мед, колкото е хапнало в четвъртък и събота общо. Колко лъжици мед е имало в делвичката преди да я нападне Лакомото мече?
Не си казала за кой клас...

Обяснение като за втрои клас Simple Smile
Нека да запишем в табличка дните и съответните лъжици мед:
П -> х
В -> х-3
С -> х-6
Ч -> х-9
П -> х-12
С -> х-15
Н -> х-18

 От условието за вторник, четвъртък и събота
х-3 =  х-9 + х-15
х=21 , т.е. в понеделник е изяло 21л.мед
Общо в гърнето е имало 7.х-3-6-9-12-15-18=7х-63=84 л.мед

# 574
  • Варна
  • Мнения: 25 823
х лъжици - понеделник, х-3 - вторник, х-6 - сряда и т.н. х-18 - неделя.
От там правиш уравнението вторник = четвъртък+събота, намираш Х - колко е изяло в понеделник и от там се намират и следващите дни.

# 575
  • Плевен
  • Мнения: 251
Здравейте!
Моля за помощ за следните две задачи: задачата на Ойлер и 96
И ако някой знае от кои сборници са ще бъда много благодарна да ми каже.

Скрит текст:
Скрит текст:

# 576
  • Мнения: 980
Здравейте!
Моля за помощ за следните две задачи: задачата на Ойлер и 96
И ако някой знае от кои сборници са ще бъда много благодарна да ми каже.

Скрит текст:
Скрит текст:



Зад. 96.

На всяка фигура ще присвоим число равно на броя линии, които образуват тази фигура.

Окръжност/елипса се образува от една (крива) линия, триъгълник от три (прави) линии, петоъгълник от пет (прави) линии и т.н или на окръжност/елипса присвояваме 1, на триъгълник – 3, на петоъгълник – 5.

Ако дадена фигура е сечение на две или повече други фигури, то ще и присвоим число равно на сумата от числата, които вече сме присвоили на тези фигури.

По тази логика, фигурата означена с ? се намира едновременно в елипса, триъгълник и петоъгълник и следователно ? = 1 + 3 + 5 = 9.

Последна редакция: нд, 21 ное 2021, 14:51 от Ant12

# 577
  • Мнения: 2 616
Здравейте! Моля за помощ със следната задача за 6. клас. Не е даден общият брой ученици.



Благодаря!

# 578
  • Мнения: 9 115
Общ брой ученици да е х.
4.35 среден успех получих.

# 579
  • Мнения: 2 616
Общ брой ученици да е х.
4.35 среден успех получих.

Динчо, моля за подробното решение. Благодаря!

# 580
  • Мнения: 9 115
Как бихте я решили, ако беше даден общият брой ученици?

15/100 от общия брой х имат оценка 6.
....
И така до двойките 5/100 от х имат 2.

Средният успех 15*х*6/100 + 35*х*5/100 +...... до двойките.
Този сбор трябва да се раздели на х. Така х ще се съкрати и ще остане 87/20.

Пиша от телефон и затова съм по-лакотична. Надявам се става ясно.

# 581
  • Мнения: 2 616
Благодаря! Разбрах.

# 582
  • Плевен
  • Мнения: 251
Аnt12, благодаря!
И все пак ако някой знае от кой сборник са тези задачи,моля да ми напише:)

# 583
  • Мнения: 2 452

Може ли помощ за точка Б?(за 6 -7 клас)

# 584
  • Мнения: 6 909
BD диаметър = дели кръговата диаграма на две половини по 50%
OD _|_ OE = секторът DOE е точно 1/4 от диаграмата, което е 25%.
BOC:COD = 2:3, от друга страна вече казахме, че BOC+COD = 50%
=> BOC = 20%, COD = 30%
AOB:BOC = 1:2 => AOB = 10%
Вече знаем по колко % е всеки сектор, без АОЕ.
За да го намерим, видим от 100% сбора на останалите %:
АОЕ = 100-(10+20+30+25) = 15%
10% от 60 седмокласници = 6 двойки
20%*60 = 12 тройки
30%*60 = 18 четворки
25%*60 = 15 петици
15%*60 = 9 шестици

П.п. В случая не трябва да разглеждате диаграмата като кръг с 360° (понеже виждам отбелязано на ръка на чертежа 360), а като диаграма с общо цяло 100%.

Последна редакция: пн, 22 ное 2021, 21:42 от Barbabeau

Общи условия

Активация на акаунт