91 НЕГ "Професор Константин Гълъбов" - тема 7

  • 64 046
  • 752
  •   1
Отговори
# 630
  • София
  • Мнения: 5 352
А директорката запазва ли се?

# 631
  • На планетата Земя
  • Мнения: 6 813
В случая с дъщеря ми Джалева остана и ще ги води до края. За нея се запази, за други не, защото 9 клас е микс от всички, приети в лайстунг. Това е и причината да не се разчита, че преподавателят ще е същият, класовете вече са съвсем други.

# 632
  • Мнения: 22
Здравейте, всички!
Моля за съвет и помощ!
Майка съм на осмокласник в 91 НЕГ, който обаче никога досега не е учил немски и не е имал абсолютно никакъв досег с езика. Точно както и ние с баща му Simple Smile Изключително сме притеснени, защото детето изглежда се старае и учи (пише думи, домашни и т.н.), както никога досега, но резултатите като оценки са плачевни - две двойки и две тройки. Чудихме се дали да вземем частен учител, който да помага, за да не се натрупат пропуски пред тази важна първа година, но класната му, жена с опит, ни посъветва да не го правим, защото само ще се натовари повече. Освен ниските засега оценки, проблем ни е и това, че синът ни се чувства не особено добре, започва да се комплексира от това, че е един от най-лошите ученици в класа (въпреки непрестанните ни приказки, че не може да се сравнява с децата от класа, учили немски с години) и едва ли не се примирява, че е "тъп" (негова дума)-  твърди, че явно не е за това училище и толкоз може. Разбира се, ние не изключваме възможността мястото му да не е тук, но все си мислим, че е доста рано да правим изводи - той буквално преди 13 дни учеше азбуката. Моля за съвет майките с опит и наблюдения - тези първоначални трудности и лоши резултати нормални ли са или просто неговите възможности явно не могат да насмогнат на темпото? Добре ли е да му вземем частен учител, с оглед това, че  вкъщи не можем хич да помагаме? Или в крайна сметка да приемем, че той не е за това училище и да го местим в друго? Благодаря!

Последна редакция: вт, 05 окт 2021, 15:29 от macuniak petrov

# 633
  • във фурната
  • Мнения: 611
Здравейте, всички!
Моля за съвет и помощ!
Майка съм на осмокласник в 91 НЕГ, който обаче никога досега не е учил немски и не е имал абсолютно никакъв досег с езика. Точно както и ние с баща му Simple Smile Изключително сме притеснени, защото детето изглежда се старае и учи (пише думи, домашни и т.н.), както никога досега, но резултатите като оценки са плачевни - две двойки и две тройки. Чудихме се дали да вземем частен учител, който да помага, за да не се натрупат пропуски пред тази важна първа година, но класната му, жена с опит, ни посъветва да не го правим, защото само ще се натовари повече. Освен ниските засега оценки, проблем ни е и това, че синът ни се чувства не особено добре, започва да се комплексира от това, че е един от най-лошите ученици в класа (въпреки непрестанните ни приказки, че не може да се сравнява с децата от класа, учили немски с години) и едва ли не се примирява, че е "тъп" (негова дума)-  твърди, че явно не е за това училище и толкоз може. Разбира се, ние не изключваме възможността мястото му да не е тук, но все си мислим, че е доста рано да правим изводи - той буквално преди 13 дни учеше азбуката. Моля за съвет майките с опит и наблюдения - тези първоначални трудности и лоши резултати нормални ли са или просто неговите възможности явно не могат да насмогнат на темпото? Добре ли е да му вземем частен учител, с оглед това, че  вкъщи не можем хич да помагаме? Или в крайна сметка да приемем, че той не е за това училище и да го местим в друго? Благодаря!
Не се притеснявай! И ние бяхме така в осми клас. Започна с няколко поредни двойки,после понавакса и завърши осми клас с 4. В девети при Стефка Стоева дръпна още и завърши с 5 . И Вашето дете ще успее. Да не се стресира и комплексира от двойките !

# 634
  • Мнения: 11 820
Още на първата родителска среща ни предупредиха, че децата ни ще започнат да получават двойки. Нещо, което на малко от тях се е случвало преди да отидат да учат в това училище.
Успокойте младежа, ще се справи и му кажете, че двойките не са необичайни в 8 клас за всеки випуск.
А това, че вие не знаете немски, също не е проблем. Родителите не са длъжни да знаят всеки език, който учи детето им, за да му помагат.
Според мен и за частен учител е рано, но вие познавате детето най-добре и ако ще се успокои с частни уроци - дайте му ги. Hug

# 635
  • София
  • Мнения: 3 811
...
 Добре ли е да му вземем частен учител, с оглед това, че  вкъщи не можем хич да помагаме? Или в крайна сметка да приемем, че той не е за това училище и да го местим в друго? Благодаря!
За ваше спокойствие и заради детето, може да опитате и този вариант.
Ще прецените бързо дали му е от полза.
Неприятна е ситуацията, когато повечето деца в класа са учили вече немски. Трябва много труд, за да се навакса.
Местене в друго училище ще повлияе зле на самочувствието и увереността на детето.

# 636
  • Мнения: 4 957
Ако учи ритмично, не бързайте с ЧУ. Нека се справи сам (в което съм сигурна). Това ще качи самочувствието му.

# 637
  • Мнения: 22
Благодаря много на всички за милите отговори!!! Дадохте ни надежда наистина. Супер сте!!! Ще пиша по-нататък как са се развили нещата и дано мога и да се похваля Simple Smile Simple Smile Поздрави и бъдете здрави!!!!

# 638
  • София
  • Мнения: 20 039
Предполагам, че учителката не е  ИВ. Вероятно става дума за някой от строгите учители с по-режещо оценяване. Опитайте се, дори и да не знаете грам немски, да помогнете. На този етап е напълно възможно. Изпитвайте детето на думите. Немският се чете лесно, тоест притеснението Ви по отношение на лексиката  следва да е свързано не  с произношението, а с това дали детето знае родовете  и множествените числа. Понеже въпросните ще са му нужни за граматиката. Нещата са навързани: не знае рода -> греши падежа.А това  с родовете и множествените  числа можете лесно да го проследите/контролирате. Отделно можете да купите някое помагало с граматика за начинаещи. Не знам по кое се работи в клас, но просто вземете друго, в което има и обяснения на съответната категория на бг, и дадени примери, и достатъчно  упражнения за затвърждаване, и отговори за сравнение в края.  Такова на първо четене е  помагалото Direkt zur Grammatik. С него вече ще работи, естествено, само самото дете. Там няма как да помогнете. Имаше и други такива, не им помня вече имената - Клип унд Клар и т.н..

Детето очевидно е прието  с висок бал, значи има потенциала и мотивацията за учене, просто за този кратък срок от  двайсетина дни (дори и толкова учебни няма) още не се е научило да учи език като немския. Не го пускайте на уроци, дайте му възможността (според мен поне) самО да се пребори и да намери правилната стратегия за учене. Така ще  му е по-сладко после постепенно подобряващото се справяне.

Последна редакция: вт, 05 окт 2021, 21:05 от пенсионирана русалка

# 639
  • столицата
  • Мнения: 4 524
За дете свикнало да е отличник сигурно е стресиращо да получи 2. Аз бях подготвила дъщеря си за подобно развитие, защото ме бяха предупредили. Ако сте доволни от преподавателя, ви съветвам да не търсите ЧУ. Само ще се натовари излишно детето.Може да отиде на консултация при своя учител.Преди бяха изнесени на сайта часовете за консултации.
Най-важното е да не се отказва. Моето дете също започна от а, б и вкъщи нямаше никой, който да помага с НЕ. Но с постоянство към Коледа неучилите се изравняват с училите НЕ.
Щом детето е прието в НЕГ, значи е умно и има необходимите качества. Обяснете му, че първите месеци са най-трудни. Ще изгради навици за учене и всичко ще е наред. Успех!

# 640
  • Мнения: 22
Предполагам, че учителката не е  ИВ. Вероятно става дума за някой от строгите учители с по-режещо оценяване. Опитайте се, дори и да не знаете грам немски, да помогнете. На този етап е напълно възможно. Изпитвайте детето на думите. Немският се чете лесно, тоест притеснението Ви по отношение на лексиката  следва да е свързано не  с произношението, а с това дали детето знае родовете  и множествените числа. Понеже въпросните ще са му нужни за граматиката. Нещата са навързани: не знае рода -> греши падежа.А това  с родовете и множествените  числа можете лесно да го проследите/контролирате. Отделно можете да купите някое помагало с граматика за начинаещи. Не знам по кое се работи в клас, но просто вземете друго, в което има и обяснения на съответната категория на бг, и дадени примери, и достатъчно  упражнения за затвърждаване, и отговори за сравнение в края.  Такова на първо четене е  помагалото Direkt zur Grammatik. С него вече ще работи, естествено, само самото дете. Там няма как да помогнете. Имаше и други такива, не им помня вече имената - Клип унд Клар и т.н..

Детето очевидно е прието  с висок бал, значи има потенциала и мотивацията за учене, просто за този кратък срок от  двайсетина дни (дори и толкова учебни няма) още не се е научило да учи език като немския. Не го пускайте на уроци, дайте му възможността (според мен поне) самО да се пребори и да намери правилната стратегия за учене. Така ще  му е по-сладко после постепенно подобряващото се справяне.
Благодаря за отговорите отново!!!
Да, аз това правя - изпитвам на думи, даже се опитвам и малко с граматиката да помагам, прочитайки това-онова, за да мога да дообясня...
Класната не е ИВ, а и цитираното от Вас помагало е налице... Е, предполагам, че трябва да се поуспокоим малко и наистина да оставим времето да покажа как стоят нещата. Мненията на всички, които отговориха тук и на лични, много ми помогнаха да изградя правилната за момента настройка и вече не съм паникьосана. Мисля, че и синът ми е по-спокоен...
Ние също бяхме подготвени, че ще е трудно и ще има ниски оценки, но явно не достатъчно.
Благодаря отново безкрайно много!!!

# 641
  • На планетата Земя
  • Мнения: 6 813
Темпото в 8 клас в езиковите гимназии наистина е голямо. Учителите дават всяка седмица контроли, за да знаят децата докъде са стигнали. Няма как да става без оценяване, защото това е както индикатор за това колко е постигнато, така и импулс за учениците да не спират да се стараят и да учат. Нека приема лошите оценки като един вид стимул. Както са казали и преди мен, още малко му време му трябва, за да изравни нивото, ще научава думите по-бързо, ще усети някои прилики в рода на съществителните, ще усети езика като цяло.
А и в крайна сметка да не забравя - тези оценки никъде няма да ги показва, няма да су му нужни за нищо, те са си ценни за него - ето - малко знам, ето - знам все повече.

# 642
  • дядовата ръкавичка
  • Мнения: 3 967
macuniak petrov, разпознах Делийска май. Тя ги беше предупредила,  че ще има много 2ки и 3ки.... и те не закъсняха. Но синът ми не беше притеснен . В крайна сметка май имаше 5 или 6 за годината, не помня вече. Ще се справи детето!

В тази връзка имам много разпечатани материали - граматика, тестове. Давани са  им от господина, който преподаваше в 9ти клас, но сигурно са подходящи  и за други класове. Ако някой има интерес, да пише.

# 643
  • София, Лагера
  • Мнения: 3 330
Мили дами, имам въпросче:

Какво представляма тази програма "Интеракт"? Синът ми твърди, че е някаква задължителна благотворителност, дарявате се някакви пари и че трябва да се събират всяка сряда вечер, от 7.
На мен ми се струва абсурдно всяка седмица човек да си губи времето, при това неясно защо. Моля кажете ми какво знаете по въпроса? Допускам, че синковецът не е разбрал нещо.

# 644
  • Мнения: 22
Здравейте!
Има пограма за младежи на РОТАРИ КЛУБ, наречена ИНТЕРАКТ, но дали за това става въпрос....

Общи условия

Активация на акаунт