91 НЕГ "Професор Константин Гълъбов" - тема 7

  • 64 050
  • 752
  •   1
Отговори
# 615
  • София
  • Мнения: 20 040
Могат да направят буквално всичко, за което човек може да се сети - добро или лошо.. И с това "те могат" визирам децата от всякакви училища. Организацията може и да е на големи ученици от НЕГ, но посещаемостта е буквално отвсякъде..Управа и учители от НЕГ нямат нищо общо с тази екскурзия, предупреждават и толкова  - родителят е този, който ще реши да пусне или да не пусне детето си.

# 616
  • Мнения: 11 820
СМГ също правят подобни екскурзии на Боровец.
Лятото се организираха рожденни дни - много интересно как всеки петък някой има ЧРД. Наемат апартаменти или къщи около София. Тази информация имах от майки на по-големи ученици в училището и от СМГ. Та благодарение на това, моето дете не успя да отиде на нито един такъв рожден ден Imp

# 617
  • София
  • Мнения: 402
Много благодаря за отговорите за дебатите!
Ще предамна девойката да издирва г-н Мюнх. Тя е 9 клас и не е лайстунг и не познава чак толкова деца/учители, та поне да знае към кого да се обърне.

# 618
  • Мнения: 58
Русалка, много благодарим отново за безценната информация!
Скрит текст:
Ето малко инфо:

За шрифта е  писала Милето. Simple Smile Папката е нормална, нищо луксозно, с обикновения механизъм и с цветен плексиглас отзад.   Ще опиша за желаещите папката на едната ми девойка (като оформление/поредност)

Начална стрaница : Горе, с големи букви, е написано  
DEUTSCHES SPRACHDIPLOM DER KMK
                      B2/C1


По-надолу е написана обертемата (главната тема), примерно "Изкуствен интелект".
Точно под това е написана  същинската тема на детето -  примерно " Ще заменят ли медицинските роботи лекарите в операционната зала?

Под темата и при трите ми девойки има снимка, не мисля обаче, че е задължителна. Вероятно е  слагана за добър вид.

В долния ляв ъгъл, в 3 поредни реда, е написано:

Verfasser: Ivan Petrov Dimitrov (име на детето)
Betreuer: Frau/Herr Müller (име на учителя)
Schule: 91 Deutschsprachiges Gymnasium " Prof. K. Galabaov", Sofia (име на училището)

Следваща страница:  Gliederung

Следваща страница - Нямам идея какви са изискванията в момента. При голямата ми дъщеря и при малките беше  различно. При голямата имаше общ увод по голямата тема, оформен от хората с подтеми  на главната. Примерно ако главната е цитираният по-горе изкуствен интелект, в този общ увод има обяснения как Иван ще разгледа роботите в операционната зала, Петър - тези в автомобилостроенето, а Мария - тези  с приложение в домакинството. При малките такъв увод нямаше, помня, че г-н Мюнх изрично им каза, че немският отдел е приел да  го махнат. Но има индивидуален Vorwort, в който детето обяснява защо е избрало тази тема.

Оттам нататък:
Отпечатана статия -> разработка ( есе, майндмап, резюме, интервю, анкета с диаграма, сега май позволяват и рисунка). Отгоре над разработката пише кой от позволените формати е избран -> Wortschatz към статията, тоест думи (не елементарни, а по- специфична лексика), изписани на немски и обяснени като значение пак  на немски. Тук е най-добре да се ползват онлайн Duden или  пък жълтият  хартиен речник на Langenscheidt.

И  това е правено за всяка статия, просто разработките са различни..

След разработките на някои места искат Fazit, в НЕГ май не или може би не всяка година..Гледам, че при малките ми дъщери е имало, при голямата - не помня, но по-скоро не.

После има Quellenverzeichnis: тук се упоменават всички използвани източници като линкове. Ако са книги/списания - заглавие, автор, брой, година на издаване, страница и т.н..
После Rückmeldebogen, в който проверителят в процеса на  работа е отразявал мнението си/збалежките си  по текущата работа.

На последната страница има Selbststätigkeitserklärung, която се подписва от детето  в уверение на това, че е изготвило папката само, без чужда помощ, без да прибягва до плагиатство и сие..

И не се впрягайте толкова за безкрайно стриктно оформление или обем. На 3-те ми дъщери папките са крайно различни като обем и визия - 30 и няколко страници на едната,  към 40 и няколко на другата и близо 60 на третата. Не съм чувала да има долна или горна граница. Някъде между тези страници, не помня къде точно като поредност (май  съвсем в началото, непосредствено преди увода, но да не излъжа), се вкарва и листът с резюмето на папката, сбитото й съдържание тоест. Нали не мислите, че комисиите смогват да изчетат целите трудове на 150 деца? Те четат предимно въпросния лист, единственият по-детайлно запознат следва да е самият следящ във времето изготвянето на папката учител. На моите девойки всичко им беше преглеждано и редактирано, за деца в други класове знам, че не е било съвсем така. Но с короната и дистанционното нещата са се променили безспорно и то едва ли към по-добро.  А иначе на база упоменатото  резюме (което трябва като обем да е такова, че детето на устния да може да го изговори в регламентираното време) изпитващите се ориентират какви въпроси да задават.

 А плакатът следва  да е съобразен с това, което ще се говори. Някои са с ръчно изготвени такива, други с направени на компютър, трети са и с 3D добавки..Някои са  единчини, други с с допълнителни отваряния.  Не знам защо се възмущавате толкова от плакатите, там има опция за креативност,  баш презентациите в Power Point са суха работа... Аз лично съм виждала много хубави плакати - оригинални като замисъл и изработка.  А и винаги съществува рискът от несъвместимост.Презентация, правена у дома  на  Power Point от нов офис пакет, донесена на флашка, но нетръгваща на компа в изпитната зала - само това му трябва на едно притеснено така или иначе дете...

Eто и малко screenshots за ориентир кое как е  оформено при някои от страниците -лицева страница, глидерунг, индивидуален увод, примерна  листа с думи към конкретна статия, mindmap, есе..
Скрит текст:

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Надявам се, че придобихте представа, макар и груба. Въпреки че наистина не разбирам  защо децата не знаят към този момент какво се иска от тях. Вероятно заради малко или много пропиляната минала година с ДО - точно времето, в което най-активно следва да се работи по папката и да се осъществява контрол от учителя. Със същия набор от въпроси като тукашните се сблъска дъщеря ми преди броени дни дни. Дете от друго училище  с ДСД в София  я молило  на дълго и на широко на 15.09!!!!! да обяснява как точно  трябва да е оформена папката. А срокът им за предаване е бил 16-ти. Нямам думи...Във въпросната паралелка също така не са писали повече от общо 3-4 SK-та за целия 11 клас. Сега и в 12-ти  нямало индикации , че ще пишат предизпитно. Щях да падна, когато чух последното..

Последна редакция: чт, 30 сеп 2021, 08:57 от AnMary

# 619
  • София
  • Мнения: 20 040
Забравих да кажа нещо в предишните си писания. За писмения на 24.11 (SK-то)  навреме осигурете на децата (ако нямат) позволените речници, че да не се налага да търсите в последния момент. Но в тях да не е писано нищо, проверяват ги Wink

И още нещо, не помня дали съм давала тук линк към актуализираната, най-нова, версия на Leitfaden-а.Ако не съм, ето:
https://www.auslandsschulwesen.de/SharedDocs/Downloads/Webs/ZfA/ … ationFile&v=4

Тук е обяснен в най-малки детайли форматът на SK и са дадени примерни изрази за всеки един от елементите в писмената работа - увод, преход, резюме на статията, пак преход, графика, пак преход, ерьортерунг, пак преход, лично мнение, заключение. Simple Smile

И последно, ако не са писали децата достатъчно SK-та за тренинг на формата през изминалата дистанционна година и се чувстват несигурни, на пазара  има страхотни две книжки за целта. Втората особено е съвсем по темите за този набор. Ако някой се интересува, на лични ще му пратя линк, за да няма реклама.Остава въпросът кой ще ги провери написаните в следващите месец -два работи. Моите девойки си пишеха регулярно, класната им (преподавател по немски) НЕ отказваше да проверява..И затова написаното нагоре за 5-6 работи за целия 11 клас и чутото за другото училище с 3-4 ме изуми, моите имат цели папки с разни проверени неща- къде цели писмени работи, къде отделни техни елементи..

Последна редакция: ср, 29 сеп 2021, 12:36 от пенсионирана русалка

# 620
  • Мнения: 58
Здравейте! Каква е схемата на изучаване на история, биология и химия в 9 клас на немски език ? Учебниците на децата са на БГ, допълнително има и на немски, но не с точно покритие и превод на материала, водят си записки в тетрадките като ключови думи и термини, но всичко им изглежда малко разхвърляно. Та в крайна сметка какъв в опитът до момента , как се учи, как се изпитва, тестово, устно на немски или на български? От няколко дни се започна едно сглобяване на материала от различните източници, пък може и да е полезен такъв метод, вместо информацията да е дадена в един урок на един език и наготово. 🤔 Как е било в минали години ?

# 621
  • Мнения: 4 957
Тази и миналата година са трудносъпоставими. Сега обучението е присъствено, предната година беше преимуществено дистанционно. На предходните деветокласници преподавателите диктуваха планове (а биоложката - целите уроци). Да, учи се от няколко места, но това приближава децата до акадеичното обучение. Българският учебник е най-пространен. В темите от учителите се съдържа терминологията на немски. Малките помагала са синтез на урока (при това не на всеки, защото в 9-ти клас се минава материалът от 8-ми и 9-ти клас). Биоложката изпращаше и снимки от немски атласи, кото много улесняваха усвояването (особено на органовите системи).Според мен наличието на няколко източника създава нови навици на децата. Големи са, за да разчитат на всичко сдъвкано в няколко страници. Историчката и химичката изпитваха с писмени тестове на немски, а за участие в час (т.е. устни изяви) поставяха "+". Четири плюса правеха шестица. Биоложката изпитваше устно. Тя пък формираше оценка, но при колебливост на детето си записваше "-". Един или повече минуси предполагаха ново устно изпитване. Не иде реч за географията, но и там изпитването беше устно и върху цели раздели от преподаденото, а в края на годината - върху целия материал (ако преподава Й. Трендафилова). Затова включвам червена лампичка - географията да се учи системно - не може да се мине между капките.

# 622
  • Мнения: 58
Благодаря за подробната информация, явно такава ще е системата и при сегашните.
Тази и миналата година са трудносъпоставими. Сега обучението е присъствено, предната година беше преимуществено дистанционно. На предходните деветокласници преподавателите диктуваха планове (а биоложката - целите уроци). Да, учи се от няколко места, но това приближава децата до акадеичното обучение. Българският учебник е най-пространен. В темите от учителите се съдържа терминологията на немски. Малките помагала са синтез на урока (при това не на всеки, защото в 9-ти клас се минава материалът от 8-ми и 9-ти клас). Биоложката изпращаше и снимки от немски атласи, кото много улесняваха усвояването (особено на органовите системи).Според мен наличието на няколко източника създава нови навици на децата. Големи са, за да разчитат на всичко сдъвкано в няколко страници. Историчката и химичката изпитваха с писмени тестове на немски, а за участие в час (т.е. устни изяви) поставяха "+". Четири плюса правеха шестица. Биоложката изпитваше устно. Тя пък формираше оценка, но при колебливост на детето си записваше "-". Един или повече минуси предполагаха ново устно изпитване. Не иде реч за географията, но и там изпитването беше устно и върху цели раздели от преподаденото, а в края на годината - върху целия материал (ако преподава Й. Трендафилова). Затова включвам червена лампичка - географията да се учи системно - не може да се мине между капките.

# 623
  • На планетата Земя
  • Мнения: 6 813
Симеонова по химия също обяснява много добре, дава цялата терминология на немски, работят с много подробни планове.
Дано по биология при Хилгеман сега децата да напреднат, защото изгубиха две години, а това е много!

AngRg, моля те, не цитирай мненията, по които коментираш, страшно се товари темата и четенето, а и е ясно какво/кого визираш.

# 624
  • столицата
  • Мнения: 4 524
По география при Трендафилова се учи системно и сериозно, и наистина много се научава вкл. и като обща култура. За профила да не говорим - в 11 клас се учи по 4 учебника, т.е .4 модула. Лошото е, че поряза децата с годишните оценки, поради което и профил Мат с Гео били с най-ниския успех за миналата година в училището /доколкото разбрах/. А все пак тези оценки влизат в дипломата  за втори гимназиален етап и оттук при масовото ползване на дипломата като  пропуск към почти всички специалности в Бг университетите, а и  е от значение за някои унита в чужбина,  се повлиява/затруднява  бъдещето на кандидатстващите НЕГ-ърчета.
А всички знаем как се пишат оценките в другите училища /конкуренцията/ - за присъствие в час дори се пише 6.

В профил Биология и химия, химичката също много изискваше. Дори пишеше масово 2 и 3 на трудни тестове, но накрая  всички са оформени с отличен. В тази връзка, за заинтересованите по темата медицина, вероятно видяхте, че МУ София ще вземат матурата по БЕЛ и утроени оценките от Био и Химия за прием.

# 625
  • Мнения: 382
Привет! Може ли някой да сподели наблюдения от Иван Велчев по БЕЛ?
Оценката по БЕЛ в 8 клас до колко е важна при кандидатстване в университети тук и в чужбина?
Благодаря предварително!

# 626
  • На планетата Земя
  • Мнения: 6 813
Оценката по БЕЛ в 8 клас няма никакво значение за кандидатстване в България или чужбина.

# 627
  • Мнения: 382
Оценката по БЕЛ в 8 клас няма никакво значение за кандидатстване в България или чужбина.
Много благодаря! А преподавателите по БЕЛ и математика в 8 клас запазват ли се същите и в следващите години или в 9 клас вече са други?

# 628
  • Мнения: 4 957
Математичката (Христова) води само 8-ми клас. При нас литераторът се запази и направи изявление, че ще изведе випуска. Бях питала, но нямам отговор - при избор на профилиращ предмт различни ли са преподавателите или само интензивността на изучаване е друга?

# 629
  • Мнения: 11 820
Не се запазват преподавателите от 8 в 9 клас. Няма нищо сигурно в този живот, още повече в това училище.

Общи условия

Активация на акаунт