Прием на ученици в първи клас в общинските училища - София - 10

  • 32 654
  • 739
  •   1
Отговори
# 165
  • Мнения: 9 787
https://kg.sofia.bg/#/schools

Като цъкнеш на 55 училище, най-долу "Информация за родители" пише следното:

"Уважаеми родители,

Уведомяваме Ви, че директорът на 55.СУ е подал мотивиран доклад за завишаване броя на децата в паралелките. Очакваме да бъдат одобрени 14 допълнителни места, които ще бъдат  обявени в информационната система в предстоящите класирания.

Благодарим Ви за доверието вашите деца да бъдат част от голямото семейство на 55.СУ „Петко Каравелов”!"

# 166
  • Мнения: 121
Мале при чакащи над 30 от 1 група, 14 места е добра идея....
Леле такова напрежение и при раждането не съм изпитвала......

# 167
  • Мнения: 2 701
След второ класиране се убедих, че има много логика в това да се дават някакви минимални точки за първо, второ и трето желание и така да бъдат разграничени децата, които искат да влязат в конкретно училище от онези, които редят по 10, но биха се записали само, ако ги приемат по първо желание.
В училището ни по район 8 СУ на второ класиране са приети 10 деца, от които само 4 са се записали. Останалите 6 са първа група и първо желание в 55 СУ и едва ли ще се запишат. В същото време има 10 деца с еднакъв на техния брой точки и първо желание в 8 СУ, които биха се записали, но не са приети. Ако даваха по 3т. за първо желание, 2 за второ и една за трето нямаше да се стига до подобни абсурди.
Ако не се промени регламента, класиранията няма никога да приключат, защото все ще има някой, който да чака и да блокира места, които биха били заети от други деца.

# 168
  • Мнения: 1 376
Monza, какво ти е мнението за 8мо?
Ние сме с 1% шанс за него...
На мен ми е важно, че е едносменно, ама друго не знам

# 169
  • Всеки ден трябва да се инжектираме с малко фантазия, за да не умрем от реалност: Рей Бредбъри
  • Мнения: 4 327
]Ами РУО вече се раздвижи и в някои училища, в които деца от 1-ва група не бяха приети вече, за трето класиране ще има новооткрита паралелка (5-то; 26-то;), а в 55-то са им одобрени 14 деца допълнително ...

Последна редакция: ср, 16 юни 2021, 20:51 от Почти безобидн@

# 170
  • София
  • Мнения: 8 932
След второ класиране се убедих, че има много логика в това да се дават някакви минимални точки за първо, второ и трето желание и така да бъдат разграничени децата, които искат да влязат в конкретно училище от онези, които редят по 10, но биха се записали само, ако ги приемат по първо желание.
В училището ни по район 8 СУ на второ класиране са приети 10 деца, от които само 4 са се записали. Останалите 6 са първа група и първо желание в 55 СУ и едва ли ще се запишат. В същото време има 10 деца с еднакъв на техния брой точки и първо желание в 8 СУ, които биха се записали, но не са приети. Ако даваха по 3т. за първо желание, 2 за второ и една за трето нямаше да се стига до подобни абсурди.
Ако не се промени регламента, класиранията няма никога да приключат, защото все ще има някой, който да чака и да блокира места, които биха били заети от други деца.
Според графика на дейностите, за училищата има само още едно класиране лятото. После минават в период без класирания и чак на 28.08 пак почват текущите класирания. Не вярвам някой да чака дотогава.

# 171
  • Sofia
  • Мнения: 5 941
След второ класиране се убедих, че има много логика в това да се дават някакви минимални точки за първо, второ и трето желание и така да бъдат разграничени децата, които искат да влязат в конкретно училище от онези, които редят по 10, но биха се записали само, ако ги приемат по първо желание.
...
Ако даваха по 3т. за първо желание, 2 за второ и една за трето нямаше да се стига до подобни абсурди.
Е да де, ама нали това беше водещото, когато промениха наредбата - желанието на родителиете да не е от значение при класиране, а само уседналостта. Казваха, че родителите са свободни да кандидатстват и в 10 училища (не им е ограничен изборът), и ако има места, децата ще са приети.

Само да отбележа, че и аз съм ЗА даване на точки за поредност на желанията, но заради по-горното, не вярвам някога да ги въведат.

# 172
  • Мнения: 2 701
Точките не променят групите. Става дума за минимални точки, които да дадат предимство на децата с по-горно желание при еднаква група и еднакви допълнителни точки.

# 173
  • СОФИЯ
  • Мнения: 11 499
Наредба няма. Подзаконов нормативен акт няма. Има "Система", която е правно неизвестно Нищо, независимо че е приета с решение на СОС.

# 174
  • Sofia
  • Мнения: 5 941
Да, но ще се въведе ''желанието на родителите'' като фактор при класирането.
Не съм сигурна, дали биха били съгласни това да се върне в процеса на кандидатстване.

# 175
  • Мнения: 9 787
Наредба няма. Подзаконов нормативен акт няма. Има "Система", която е правно неизвестно Нищо, независимо че е приета с решение на СОС.

Мама Сання, независимо как е кръстен актът, важното е каква е правната му същност, при определянето му като подзаконов нормативен акт, или общ административен акт, или индивидуален административен акт. Има съдебна практика на ВАС за това. В случая дали е подзаконов нормативен или общ административен няма значение, не е индивидуален административен, поне аз така си мисля.

Водещ критерий уседналост не значи, че няма и други критерии. И за уседналост не е казано, че трябва да бъде едно каре, очертано от някакви чиновници. При детските градини нали е административен район. Което дава възможност да се кандидатства с максимален брой точки за повече от една ДГ.

Аз също смятам, че е добре да има точки за поредност на желанията. Въпреки че в този случай май повече места ще се разиграват на жребий.

# 176
  • Мнения: 2 190
Точките не променят групите. Става дума за минимални точки, които да дадат предимство на децата с по-горно желание при еднаква група и еднакви допълнителни точки.
Може да не са точки, а само допълнителен критерий - когато всичко друго е равно, тогава се редят според номер на желание.

И като сме почнали с идеи, да питам какво мислите за:
1. Изнесен клас - в най-близката общинска или държавна сграда (думата държавна е важна, защото  държавата се е изключила от този проблем). Например както е 55-то - да е ХТУ или друг от университети, зали за обучение бол. Има различни варианти - в много райони военните имат големи помещения на партерни етажи, примерно.
2. Безплатен училищен автобус за пренаселени райони - тръгва от училище, в което няма места до по-малко натоварено училище наблизо. Нямам информация за свободни стаи, но примерно от 55-то до 105-то или 10-то.

Допълвам: видях, че и 128-мо с кола е близо. И това са временни решения. Общината трябва да си направи дългосрочното планиране, а не да прави родителите луди всяка година. Където има голям наплив да дострояват нови крила - повечето дворове са големи и има място. Ясно е, че нещата са забатачени с години и няма как да се оправят за няколко месеца. Затова трябва план - краткосрочни и дългосрочни решения.

Последна редакция: ср, 16 юни 2021, 22:30 от biborana

# 177
  • Мнения: 1 260
И да се въведат допълнителни точки,когато 55то е най-желано, то всички пак ще избират него и пак ще имат еднакъв брой точки,така че няма много смисъл. Идеята с уседналостта си е супер и работи в 99% от случаите и когато няма изкуствено добавени в първа група. Проблемите идват,както се отбеляза вече, от прекалено голям район,което лесно може да се коригира с преразпределение. Разбирам,че има места в съседни училища, просто родителите не искат да запишат децата си там и държат на 55то.
Ами какво става с училищата с паралелки по 10-15 записани? Тях ще ги закрият ли?

# 178
  • Sofia
  • Мнения: 5 941
Водещ критерий уседналост не значи, че няма и други критерии. И за уседналост не е казано, че трябва да бъде едно каре, очертано от някакви чиновници. При детските градини нали е административен район. Което дава възможност да се кандидатства с максимален брой точки за повече от една ДГ.
Имаше го точно това предложение (да се вземе предвид целия административен район, както е при ДГ, а не прилежащ район на у-ще) още по време на общественото обсъждане за приемане на новата система. Тези предложения категорично бяха отхвърлени, защото пак позволява натрупване на кандидатури в едно желано училище в района и отлив от останалите.
Ако не сте следяли разискванията - много пъти обясняваха, че практиката за ДГ, не може и няма да бъде приложена и за у-щата.  Бяха категорични!
Едвам успяхме да извоюваме точки за адрес в район, съседен на прилежащия на у-щето (тези точки, дойдоха като предложение от гражданите, не от СО).

Пп : Благодарение на тези точки синът ни го приеха в най-близкото училище (обаче съседен прилежащ район).

# 179
  • Мнения: 9 787
Очевидно има проблем в отделни административни райони, не знам как е в Пловдив/Варна/Бургас и другите големи градове, но очевидно за София го има този проблем в някои от районите. Има училища (сграден фонд), които да поемат децата от района, но някои училища са добре (желани), други са кофти (нежелани). В това е основният проблем, нагаждането на т.нар. "система", за да запълни нежеланите училища, не е разрешаване на проблема.
Дострояването на допълнително крило в желаните училища е някакво решение, но не е панацея. Все пак си представете какво представлява училище с толкова паралелки по време на междучасие. При всички случаи "стягане" на ръководството или смяната му с по-адекватно в нежеланите училища е много по-евтино и бързо решение от строеж на нови крила. А строеж на нови училища, при положение, че има налични такива, пък съвсем не би било ефективно.

Общи условия

Активация на акаунт