Прием на ученици в първи клас в общинските училища - София - 10

  • 32 752
  • 739
  •   1
Отговори
# 150
  • Мнения: 2 190

Биборана, оказа се, че не могат да вземат мерки от общината за кофти училищата, защото не избират те директорите, т.е. не ги контролират по същество на учебния процес.
Не си ме разбрала. Иска ли човек, ще намери начин. За можене, може. Но се иска желание и доста повече работа.
И сега за коя община говорим?
На районният кмет (може би да) му пука, поне на някои де - недоволните родители са бъдещи избиратели. Но парите се разпределят от голяма община. Например за нова паралелка в западнало училище трябва поне да ремонтираш стаята. Парите може да не са много, но училище с малко деца не може да ги отдели.
На голяма община - не й пука. Тя проблем няма - места има достатъчно. А това, че от Младост трябва да ходиш в Надежда (примерно) - еми, нали ви построихме метро.

И анализът не е сложен. И прогнозите не са. НО... пак стигаме до желанието.
Скрит текст:
Бях правила малък анализ за едно НПО - колко места в ДГ и училище до 7 клас са необходими при ново строителство. Трябваше им за някакво обществено обсъждане. Ако имаш данните е лесно: брой жилища делиш на брой деца. И понеже в новото стоителство са повече млади семейства + 10-20%. По спомени се получаваше на 1 място в ДГ за всеки 6 апартамента и в училище за всеки 8.

# 151
  • Мнения: 1 624

За Шилер се споменаваше, това значи ли, че са дали част от общинското училище на частното?


Шилер не е училище. То е сдружение с нестопанска цел. Ползват базата на държавните училища срещу заплащане, както го правят всички извън каласни дейности, като балет, шах, айкидо и всякакви такива.
Принципно децата записани в Шилер на ден учат по 2 учебни часа немски. Т.е. реално се заплаща наем за стая, която се ползва за 2 учебни часа.

# 152
  • София
  • Мнения: 5 967
Да бе да, 24 деца в клас е лукс. Особено за силно желани училища. Уж списъци, уж бройки, на 15 септември все осъмвахме с по 26 деца в клас, кой знае как са уплътнени класовете.  Confused Това предните години беше практика. Сега ще видим как ще го изиграят през системата, "уплътняването". А, дали са 24 или 26 деца има разлика. Те и 24 са много за една Гжа. Какво остава повече.

# 153
  • Мнения: 9 827
Дано в кварталите с много деца и малко (търсени) училища да намерят вариант за устройване на децата от квартала, които още не са приети. Защото иначе се нарушава идеята за уседналост.

За мен 26-28-30 деца в паралелка не са прекалено много, въпрос на дисциплина в училището (т.е. ръководство от директора) и умения на учителя е. Също като в ДГ, през повечето време има 2-3 деца, които отсъстват (болни са примерно). И се предполага, че във всяка паралелка има малка част деца, които изискват повече усилия от учителя, преобладаващата част са на средно или над средното ниво, т.е. изискват по-малко усилия. Така че опитен педагог би се справил. А и да не забравяме - колкото по-големи са децата, толкова по-лесно става завършването на съответното образование. ВиШу вече може да завърши всеки.

# 154
  • Мнения: 5
Здравейте! Следейки класиранията какво забелязах: На I и II класиране дете от четвърта група с 5 точки сега е в чакащи за съответното училище първа група с пет точки. Някой може ли да каже как се случва това. Тези адреси наистина ли се проверяват?
Благодаря!

# 155
  • София
  • Мнения: 3 021
Здравейте! Следейки класиранията какво забелязах: На I и II класиране дете от четвърта група с 5 точки сега е в чакащи за съответното училище първа група с пет точки. Някой може ли да каже как се случва това. Тези адреси наистина ли се проверяват?
Благодаря!
Това може ли да стане, ако по време на първо и второ класиране е кандидатствано с постояния адрес, а за трето класиране с настоящия адрес /или обратно/, т.е.  системата позволява ли смяна на адреса по време на класиранията?

# 156
  • Мнения: 121
Ние сме от проблемното 55-то у-ще, първа група и не сме приети.
Това за мен е безумие. Всяко дете от първа група, за мен трябва да бъде прието в училището му, а не да се чуди как да се оправя....
Всичко разбирам, но държавата и органите занимаващи се са тази дейност са длъжни да улеснят хората.
Защо трябва да ме задължават да пътувам не знам си колко за да заведа детето си на у-ще в друг квартал и да го отделя от всичките му приятелчета, защото някой не си е свършил работата.
Те един вид ни поставят пред свършен факт и оправяйте се както можете.
казват ти приети сте в друга училище, защо...
На повечето хора ще им бъде изключително трудно да пътуват и да съвместява работа и прибиране на дете от у-ще.....
Безумие и безхаберие....
Извинявам се за написания хаос, но съм изключителна афектирана и ядосана....

# 157
  • Мнения: 5
И аз това се чудя. Всъщност децата са две. Другото от четвърта група с 5 точки сега е трета с 0 точки.

# 158
  • Мнения: 239
Синът ми е приет по първо желание, но ако не беше приет и на второ класиране и имам опция да помоля познат, да сменя адресната си регистрация, за да съм в района - 3 група и това би свършило работа, бих го направила. Предполагам и много други родители биха.
И аз това се чудя. Всъщност децата са две. Другото от четвърта група с 5 точки сега е трета с 0 точки.

Последна редакция: вт, 15 юни 2021, 09:32 от lexche

# 159
  • Мнения: 607
И аз това се чудя. Всъщност децата са две. Другото от четвърта група с 5 точки сега е трета с 0 точки.

Сменили са настоящия или постоянния адрес. Системата не го забранява. Така или иначе, децата от първа група не са ощетени, тъй като имат предимство. Познавам семейство, чийто постоянен адрес е в съседния квартал, но от години живеят в друг. Просто не са си го сменили. На първото класиране имаха подобен проблем, тъй като се водеха 4та група с доп. точки, но имаха късмет и детето влезе с жребий.

# 160
  • София
  • Мнения: 2 633
При тази ситуация в държавата и София не трябва да се обвиняват хората, ако са се възползвали от възможността да си сменят адреса при приятел. Всеки родител иска най-доброто за детето си, а за жалост разликите между училищата са огромни. Едно време не беше така, поне не и в основния етап на образование.

# 161
  • Мнения: 5
Съгласна съм с всички, но защо чак за трето класиране и училището е второ желание

# 162
  • Мнения: 9 827
В страницата на въпросното 55 училище в системата е написано, че са подали "мотивирано искане" за увеличаване на бройката за прием. Явно заради неприетите деца от 1 група.

# 163
  • Мнения: 1 825
В страницата на въпросното 55 училище в системата е написано, че са подали "мотивирано искане" за увеличаване на бройката за прием. Явно заради неприетите деца от 1 група.
За съжаление това трябваше да го направят още преди второ класиране и да им го одобрят веднага ...ама Кастрева и тази Иванова ли беше директорката ...са пак " изненадани" . Очевидно ,че ще трябва и да поотрежат част от прилежащия район на 55-то - след като и 8-мо и 105-то имат свободни места , защо отново  55-то , а тази година и 11-то са с проблем.
След като за 5 години не се научиха как да си разпределят броя на децата по прилежащи училища...да ги махнат най-накрая тия глупости и да оставят хората да си кандидатстват в 3-4-5 близки училища с подредба по желание , с уседналост и точки .
Пак ще си е спазен принципа на близост на детето до училище,но родителите ще могат да си изберат наистина това училище ,което им е близо и удобно . Тамън сега системата е направена по адрес да ти определя граничните училища - просто ще ги включат и в тях и там да ти се зачита уседналост.
Така или иначе в Наредба 10 никъде не става въпрос за групи на уседналост...може и точки да са : 50, 30,10 ....за ПГ може с точки и желания и уседналост  , ама за 1-ви клас не можаха да го измислят ...на Чобанов манджите ще ги сърбаме още поне 10 години .

# 164
  • Мнения: 121
В страницата на въпросното 55 училище в системата е написано, че са подали "мотивирано искане" за увеличаване на бройката за прием. Явно заради неприетите деца от 1 група.

Извинявайте,
Гледах, гледах в сайта, но никъде не го видях това.
Ще съм благодарна ако ме насочите къде е да го погледна.

Общи условия

Активация на акаунт