Прием на ученици в първи клас в общинските училища - София - 11

  • 41 990
  • 773
  •   1
Отговори
  • Мнения: 420
Добре дошли в новата тема. Flowers Rose

График на дейностите за прием в първи клас - ТУК
НАРЕДБА за прием в първи клас - ТУК
Електронна система за първи клас - ТУК
Ръководство - ТУК
Предишна тема: ТЕМА 10

Често задавани въпроси

Алгоритъм за класиране и записване от 26.05.2021 г.
Скрит текст:
1. Кандидатстващите деца се подреждат в групи по водещия критерий (от първа до четвърта) и в рамките на всяка група – по точките, получени от заявените допълнителни критерии.

2. При наличие на определен брой свободни места за дадено училище, редът за класиране е следният:
   2.1. класират се децата от първа група с точки от допълнителните критерии.
   2.2. на останалите свободните места след класирането (по т. 2.1.) се класират  кандидатстващите за даденото училище деца от първа група без допълнителни критерии;
   2.3. при наличие на свободни места след класирането на всички деца от първа група се класират децата от втора група с допълнителни критерии, след което се класират децата от втора група без допълнителни критерии;
   2.4. на останалите свободни места след класирането на децата от първа и втора група се класират децата от трета група с допълнителни критерии и децата от трета група без допълнителни критерии;
   2.5. при наличие на свободни места след класираните деца (по т.2.1, т.2.2, т.2.3 и т.2.4) се класират децата от четвърта група с точки от допълнителни критерии, след което се класират децата от четвърта група без точки от допълнителни критерии;

3. Ако броят на децата от дадена група (първа, втора, трета или четвърта) при класирането (по т.2.1,т. 2.2, т.2.3,т. 2.4 и т. 2.5) е по-голям от свободните места за даденото училище се образува т.нар. „гранична група“. За всички, които попадат в „граничната група“ се генерират случайни числа чрез използването на външно, софтуерно независимо устройство.

4. За едно дете (по т.3) се генерират толкова различни случайни числа, в колкото гранични групи попада. Кандидатстващите деца в граничните групи се сортират по възходящ ред, според генерирания случаен номер, и свободните места се запълват от тези с най-малки случайни номера.

5. Класирането се извършва за всички училища по описания алгоритъм.

6. Извършва се проверка дали дадено дете не е класирано в повече от едно училище. При наличие на такива деца, те се оставят като класирани в училището, което е тяхно най-високо желание, и се изтриват от училищата, които са посочени като по-ниски желания. Така се освобождават свободни места във всяко училище и класирането продължава с описаните по-горе итерации до попълването на местата – първоначално със следващите деца от граничните групи, а след изчерпването им – с деца от поредната група с равен брой точки.

7. Отново се повтаря проверката за деца класирани в повече от едно училище, изтриването им от училищата на по-ниско желание, освобождаването на нови места.

8. Тези повтарящи се стъпки продължават до момента, когато се запълнят всички свободни места в училищата или се изчерпят списъците с чакащи деца за определени училища.

9. Извършва се проверка и за близнаци, от които само единият е класиран (единият близнак е с генерирано малък случаен номер, а другият е с голям номер). В този случай, вторият близнак се отбелязва като класиран на допълнително място, извън първоначално обявените свободни места за даденото училище.

10. Записването на класираните деца за първи клас се извършва след всяко класиране.

11. За свободни места след първо класиране се приемат:
   11.1. места, за които няма приети деца;
   11.2. места на класирани, но незаписали се в срока деца;
   11.3. места на записали се деца и след това отписали се деца.

12. Децата могат да участват във второ и следващо класиране в случай че:
   12.1. не са приети на първо класиране;
   12.2. родителите не го запишат в училището, където е класирано в определения срок за записване.

13. Родителите подават Заявление за отписване, след като детето е записано в училището и желаят да променят кандидатурата си.

# 1
  • Мнения: 1 476
Здравейте, благодарим за новата тема!
Успех на всички!

# 2
  • Мнения: 2 810
Записвам се в очакването на класирането в понеделник. Моите деца ще бъдат приети със сигурност, но около мен има много притеснени родители. В нашия квартал вероятно децата от втора и трета група ще останат неприети. А има и деца от четвърта група, за които това е най-близкото училище и не знаят какво да правят. При училище на 400-500 метра те са разпределени в друго такова на 1,5 км и без градски транспорт. Дано да открият шеста паралелка след второ класиране.
Успех на всички!

# 3
  • София
  • Мнения: 9 009
Понеже се коментираше в предишната тема размяна. За мен също е абсурдно. При детските градини е различно, защото няма толкова тясно райониране, но тук определено ще има ощетени.

# 4
  • София
  • Мнения: 2 821
Няма нищо лошо в районирането, но както всяко друго нещо "пътят към ада е постлан с добри намерения". За работа излизам в 7, кога да оставям първокласничка по местоживеене... и как да взимам до 17:15 като работя до 17 и пътувам по 40 минути поне до "местоживеенето"... А точки дори и символични за месторабота няма...

# 5
  • Мнения: 249
Всеки пречупва нещата през своята гледна точка. Съгласна съм, че има резон в районирането, но ми се струва че би било справедливо да не е толкова тясно и да има поне 2 или 3 училища към адрес.
А и честно казано, това тясно райноране води до злоупотреби и масова регистрация на постояни / настоящи адреси в районите на предпочитани училища. Има деца, които са 1ва група в по две предпочитани училища. Как пък никой не си прави труда да провери доколко са реални тези регистрации. А би било много лесно - при регистрация се иска документ, въз основата на който семейството (майка/дете) се регистрира на адреса. Примерно документ за собственост или договор за наем (и после на наемодателя му се търси данък от приходи от наем...).
Със сегашната система става така, че деца които живеят в район на желано училище имат реален шанс да не могат да се класират в него. А в същото време училището е пълно с деца от много различни райони на града.

# 6
  • Sofia
  • Мнения: 6 481
Всеки пречупва нещата през своята гледна точка. Съгласна съм, че има резон в районирането, но ми се струва че би било справедливо да не е толкова тясно и да има поне 2 или 3 училища към адрес.
А и честно казано, това тясно райноране води до злоупотреби и масова регистрация на постояни / настоящи адреси в районите на предпочитани училища. Има деца, които са 1ва група в по две предпочитани училища. Как пък никой не си прави труда да провери доколко са реални тези регистрации. А би било много лесно - при регистрация се иска документ, въз основата на който семейството (майка/дете) се регистрира на адреса. Примерно документ за собственост или договор за наем (и после на наемодателя му се търси данък от приходи от наем...).
Е как да не се иска документ при регистрация/смяна на адреса? Иска се. Всяка смяна на адреса става с нотариален акт (било собствен или на наемодател). Никоя община няма да те регистрира на даден адрес без нотариален акт.

Дъщеря ми попада в 1-ва група за три училища. И не, няма нищо фалшиво в случая. По постоянен адрес съм там, където съм се родила, по настоящ адрес - там където реално живеем. Дъщеря ми попада и в първа група за най-близкото ни училище, защото брат й навремето го приеха там с 4-та група и точки за съседен прилежащ район.

И аз съм съгласна, че трябва да се дава предимство не за едно, а за две-три най-близки училища. Защото училището по прилежащ район, не винаги е най-близкото и удобно за семейството.

# 7
  • София
  • Мнения: 845
И при мен е такава ситуацията с местоработата. Няма как да я водя и ще се пребивам от бързане при взимането, ако не влезе в училището до местоработата ми. Вече сме го “играли”, като бащата 4+ години я води на градина, аз само я взимам. Хубавото е, че баткото се закачи по критерии месторабота преди години и сега тя е с 4т. от него. Така че и това не е съвсем домислено.

# 8
  • Sofia
  • Мнения: 6 481
Вие можете ли да си влезете в профила на сайта на ИСОДЗ?
На мен ми дава грешно потребителско име или парола 🤔. Опитвам се да влезна през телефона. И сега се чудя дали системата е заключена или имам проблем с моя профил.

# 9
  • София
  • Мнения: 334
Вие можете ли да си влезете в профила на сайта на ИСОДЗ?
На мен ми дава грешно потребителско име или парола 🤔. Опитвам се да влезна през телефона. И сега се чудя дали системата е заключена или имам проблем с моя профил.
И при мен е така, пробвах да сменя паролата (въпреки, че съм сигурна, че не я бъркам) - пак не става..явно е претоварена системата

# 10
  • София
  • Мнения: 5 919
Не влизайте в профила си, а просто отворете профила на училището.
Има списъци вече, от преди 12 ч.

# 11
  • Sofia
  • Мнения: 6 481
Да, видях списъка и знам че дъщеря ми е приета. Исках да видя дали все пак не искат някакви документи за записването, защото преди класирането за всичките ни критерии пишеше само, че се удостоверява служебно. Звучи ми невероятно да отида да я записвам само с удостоверението за завършена предучилищна група.

# 12
  • София
  • Мнения: 5 919
Трябва оригинал и копие от акта за раждане и заявление за записване

# 13
  • Мнения: 277
Къде ги виждате списъците на приетите деца?

# 14
  • пустинята Гоби
  • Мнения: 7 621
Ето тук - https://kg.sofia.bg/#/schools . Влизаш в профила на училището и има списъци.

Общи условия

Активация на акаунт