Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

За дребните уж задачки

  • 2 444
  • 30
  •   1
Отговори
  • Мнения: 1 646
Започвате работа, имате си списък с ясни рутинни задачи и още един с не толкова рутинни, но все пак ваша отговорност, работите си, всичко е в срок и добре изпълнено и сте доволни. И шефът решава да ви възложи нещо дребничко, неспешно, като имаш време, после още едно, после още две. В един момент се оказвате с десетки дребни задачки и отговорности, които от статус като имаш време  стават това трябваше да го свършиш.

Какво ви е мнението за това, смятате ли реда от ТД за и други задачи, възложени от ръководството и вариантите му за ок, очаквате ли повишаване на заплащането?

Да отговоря първа, започва леко да ме дразни, защото всяка седмица изскача нещо такова уж неспешно, за което занапред вече имам отговорност да се върши регулярно. Мерси и някой лев отгоре - няма. Говорих с познати и семейството ми, мненията са разни - да сменя работата (главно заради застиналата заплата); да потрая и да не съм така дребнава; твърде много се глезя и не съм се счупила от работа на бюро.
По принцип смятам, че няма проблем да се свърши спорадично нещо дребно, но спорадично в моите очи е веднъж в месеца, а не да се възлагат допълнителни задачи и отговорности.
Демотивирам се съвсем сериозно, но пък в някои редки моменти, когато не е толкова натоварено, ми се струва, че наистина се гевезя и какво пък толкова....докато не дойде следващ момент, в който не ми стига работното време. По повод последното, против съм досвършване на работата извън посоченото работно време, за мен това значи лоша организация от страна на ръководството.

# 1
  • Мнения: 2 766
Е, ако ти се размотаваш, може да не е организация "от ръководството", а съвсем лична. В моя екип има една девойка, която брои дребните задачки. Чудя се как да я махна. Не защото няма как, а защото не мога още да реша по кой начин.
А Мерси-то е задължително, но както сама пишеш - заплатата е основното. Та така.

# 2
  • Мнения: 43 235
Рядко има работа, в която всичко е предварително начертано и няма отклонения.
В този смисъл ги намирам за нормална част от работния процес. Но си зависи, разбира се, за какво става дума конкретно при вас.

# 3
  • Мнения: X
Е, ако ти се размотаваш, може да не е организация "от ръководството", а съвсем лична. В моя екип има една девойка, която брои дребните задачки. Чудя се как да я махна. Не защото няма как, а защото не мога още да реша по кой начин.
А Мерси-то е задължително, но както сама пишеш - заплатата е основното. Та така.

А защо й се дават задачи, извън уговорените? И след като й ги давате, увеличава ли се съответно и заплатата й?

# 4
  • София
  • Мнения: 6 950
Винаги има някакви допълнителни задачи, няма как всички да се обхванат от длъжностната характеристика. Ако не говорим за системно претоварване и работа до изнемога, намирам го за нещо нормално.

# 5
  • Мнения: X
По тази логика може и служителя да си взима почивки, които не са обхванати в договора. Не би трябвало да е проблем след като е от време на време, не регулярно 😜😆

Сега сериозно, и друг път съм го писала, че работните отношения трябва да бъдат точни до конец. И не само служителя кандидатства за работя и го взимат, но и работодателя кандидатства за работодател, за да реши някой да си пусне cv и да започне работа при него. В момента, в който някой покаже неточност, нещата не вървят и другия има право да прекрати отношенията. Ако мен ме натоварват нон стоп с “дребни задачки”, за които леко така са пропуснали да ми споменат или ще откажа, или ще говоря, че съответно искам друго заплащане.

# 6
  • Мнения: 2 766
Вивиан, давам й ги задачките, както давам и на всички останали. Защото трябва да се свършат, бизнесът го изисква от нас. И няма как аз да си свърша всичко сама, което е извън длъжностните характеристики на екипа. Не сме стоматологична клиника или подобен сървис, да възнаграждаваме всяка допълнителна услуга. Офисната работа не се брои така. Който я брои, не му е мястото при мен.
По не знам коя логика позволявам да ходят на маникюр в работно време. Ама това не се отчита като се броят задачките, допълнителните.

# 7
  • София
  • Мнения: 11 679
Играла съм го този сериал.
Постепенно се добавят нови и нови, стават постоянни задачи. Който напусне - работата му се разпределя на останалите. Като назначат нов човек не му я дават, а облегчават симпатичните на шефката.
Междувременно се говори, че нищо не върша, че нямам висше по специалността, че цял ден се мотам из нета. А и къде ще бягам, нали съм пред пенсия.
Заплата - не е актуализирана от 2015 г.. Чашата преля, когато ми прехвърлиха издаване на фактури за 300 обекта. До тогава това вършеха 2 души. Зарязах ги с удоволствие.
Съвета ми е да не търпите, да си изисквате заплащане и уважение. За кадърните работа винаги ще има, не се подценявайте и се оглеждайте за добро предложение.

# 8
  • Мнения: X
Doro, разбирам, но в случай, че тези допълнителни задачи са рутинна работа, значи трябва да са казани, заедно с другите. След като са част от работата, няма такова нещо като основни и допълнителни задачи. Има задачи и трябва да се кажат. След като не са казани, момичето си е в правото да отказва.

# 9
  • Мнения: 1 646
Там е проблемът, въобще не се размотавам, супер експедитивна съм. Имам колежка и знам нейните задачи, знам как ги върши, знам в края на месеца фишовете - и ужасно се демотивирам.
И като проведем поредния разговор с шефа ама какъв е сега проблемът, то това (новото) не е кой знае какво, не отнема повече от няколко минути, кой тогава да го свърши - особено последното - откачам. Той, разбира се, си знае много добре стоката и делегира на който ще свърши работата. Мерси за признанието, но взе да ми дотяга.

Айша, то в случая не е и до кадърност. Задачите са елементарни, извършването им е елементарно - дотук реакцията е и кво толкова тогава - това е вярно, но имам десетина такива елементарни задачи, които спокойно могат да се свършат от всеки осмокласник с компютър с интернет. И те не са възложени на колежката, а на мен. А са възложени на мен, защото съм пич и ще успея са ги сместя между другото. Колежката...тя май е 'на разположение'. Ако тръгне да търси нови хоризонти, няма въобще да го усетя.

# 10
  • Мнения: 267
Приемам допълнителни задачи или работа по странични проекти от време на време. Приемам ги и като плюс за мен и евентуален бонус. Но и преди това ми се иска мнението - имам ли време, нямам ли. Отказвала съм поради други належащи неща за вършене, които са моя лична отговорност.
Ако има често разни и разнообразни "задачки" (колко мило), да си наемат още един човек да им ги върши. Или да ги разпределят между асистентите ако имат такива.

# 11
  • Мнения: 2 766
А забелялазали ли сте, че най-големите скатавки се изкарват най-натоварени и работни? Все са пре-заети и нищо допълнително нямат време да поемат.
Работливите хора нямат време да се взират и да тълкуват кое е основно и кое допълнително и кое къде го пише, защото са заети да работят.
НЕ адресирам авторката.

# 12
  • Мнения: X
А забелялазали ли сте, че най-големите скатавки се изкарват най-натоварени и работни? Все са пре-заети и нищо допълнително нямат време да поемат.
Работливите хора нямат време да се взират и да тълкуват кое е основно и кое допълнително и кое къде го пише, защото са заети да работят.
НЕ адресирам авторката.

Има го и това, но аз съм се научила да поставям много категорични граници между работно и лично и според мен, всичко, което не е уточнено до перфектност и ясно конкретизирано е повече към личния живот, а не в работния. Т.е. неща от рода на “ами не може всичко да се каже предварително, всъщност в работната ти позиция има и тези, и тези задължения” - ами, сори, но това не е професионално. И когато даден човек от позицията на ръководен кадър каже, че не е уточнил всичко предварително, значи не си е свършил работата. Тогава да не се сърди и на служителя, че не прави допълнителните “задачки”. Просто не сте се разбрали за тях. Този служител е постъпил на работа за задълженията, за които му е казано. И това няма общо със скатаване. Това е малко като това да дължиш обещетение, ако напуснеш преди еди си кой месец. Ами, доколкото ми е известно, робството е забранено. През пробния период нещата понякога са различни. Ако се случи нещо впоследствие, човек би трябвало да бъде свободен да напусне. Но това са мои си разсъждения.

# 13
  • Мнения: 2 766
Да, тези разсъждения доста се различават от бизнес действителността. Поне в частния сектор. За държавния лични наблюдения нямам. Не знам къде ще намериш такива "професионалисти", да ти изброят всяка запетая. Дори на поточна линия да работиш, все може да се намери нещо странично да е нужно на смяната. Такива утопични представи имаш, все едно си преди първа работа.

# 14
  • Мнения: X
Далеч не съм преди първа работа ..  Просто знам, какви са правата ми и умея да преговарям, знам кога и какво да говоря, за да стане така, както смятам за правилно за мен, когато ме касаят нещата.
И представите ми не са утопични. Много добре знам действителността, затова не допускам тя да е и моя действителност. На мен никой не ми дава “допълнителни задачки”, защото не си мърдам пръста, ако нещо не ми е заплатено. А нещата, за които ми се плаща са уговорени предварително.

Общи условия

Активация на акаунт