Седмокласници 2020/2021 - Първа изпитна седмична тема - (14.06 - 20.06)

  • 90 230
  • 2 002
  •   1
Отговори
# 1 905
  • Мнения: 350
Еми като не знае какво иска ... ужас просто
Вашите желания са сходни с нашите. Само че вместо английските гимназии чуденето е между АК, НЕГ и НПМГ с немски, химия и биология.
Девойката не знае кое иска повече и кое да пишем на първо място от последните две. Ако не стане там, ще е ясно-АК. Мен не ми се плащат толкова пари. Хем ми е съвестно да я разубеждавам, хем ако отиде там, ще забравим за немския, да не говорим, че ми се струва много стресово.
Не знам и какво да я посъветвам за НПМГ и НЕГ.
По старите програми според мен математиката не беше достатъчна при учене в Германия. Много деца имаха проблеми именно с нея. Затова и толкова ме привлича НПМГ. Все си мисля, че немски може да се доучва и навън, но другите предмети не.
Всъщност и те могат, но децата в осми клас масово не знаят какво ще следват, за да се запишат на уроци по него, а втори език така или иначе е нужен при всички положения.
Този пост все едно аз съм го писала, но с тази разлика, че все повече клоним към АК. Другия вариант, който обсъждаме е ПЧМГ. Ясно е, че на първо място ще пишем СМГ, независимо че "нещо не ме привлича" и след грешката на математиката едва ли ще има шанс, но ако не ме изненадат много неприятно резултатите, имам сериозно колебание, за 2- то място, между НПМГ и НЕГ.
сходни тревоги с вас, дами. Smile При нас е само едно желанието, но очакваме да видим финансовата присъда и доколко ще оцелее крехкия бюджет.

# 1 906
  • Мнения: 2 969
Абе хора, къде отидохте вече - работа и т.н. Слагате каруцата пред коня. Колко вода има да изтече до завършване, а колко пъти ще си сменят мнението, за след гимназия вече те ще си решават. Пази, Боже, да ходя по гъза на пълнолетните си деца да им казвам какво къде да учат.

За НПМГ немската паралелка вече не е интензивно (или разширено, аз ги бъркам). Дъщеря ми в осми клас учеше немски и математика основно. Като езикова гимназия, ходиха в Австрия на езиков лагер и взеха сертификати от Гьоте (нивото ще го объркам на изуст кое точно беше). Вече схемата е друга, с по-малко часове немски. Това го споменавам за хората, които искат да наблегнат на езика.

За работа - има международни сертификати, които за мен са с най-голяма тежест. Имам познати, завършили ЕГ, обаче езика им средно ниво. И аз бях учила английски по учебниците на АГ, с подготве, ама след висшето отидох и си изкарах един сертификат САЕ, да ми е мирна главата.

Аз лично, ако детето не може да влезе в някоя езикова или математическа гимназия, предпочитам добро училище с обща подготовка. Не искам да задълбава в нещо, което после само ще се чуди защо е учило (както беше при мен).  С общата подготовка се подготвяш за висшето си образование, според желанието си, дори да смениш желнието - няма да си заорал в нещо вече.

# 1 907
  • Мнения: 3 178
Еми като не знае какво иска ... ужас просто
Вашите желания са сходни с нашите. Само че вместо английските гимназии чуденето е между АК, НЕГ и НПМГ с немски, химия и биология.
Девойката не знае кое иска повече и кое да пишем на първо място от последните две. Ако не стане там, ще е ясно-АК. Мен не ми се плащат толкова пари. Хем ми е съвестно да я разубеждавам, хем ако отиде там, ще забравим за немския, да не говорим, че ми се струва много стресово.
Не знам и какво да я посъветвам за НПМГ и НЕГ.
По старите програми според мен математиката не беше достатъчна при учене в Германия. Много деца имаха проблеми именно с нея. Затова и толкова ме привлича НПМГ. Все си мисля, че немски може да се доучва и навън, но другите предмети не.
Всъщност и те могат, но децата в осми клас масово не знаят какво ще следват, за да се запишат на уроци по него, а втори език така или иначе е нужен при всички положения.
Този пост все едно аз съм го писала, но с тази разлика, че все повече клоним към АК. Другия вариант, който обсъждаме е ПЧМГ. Ясно е, че на първо място ще пишем СМГ, независимо че "нещо не ме привлича" и след грешката на математиката едва ли ще има шанс, но ако не ме изненадат много неприятно резултатите, имам сериозно колебание, за 2- то място, между НПМГ и НЕГ.
сходни тревоги с вас, дами. Smile При нас е само едно желанието, но очакваме да видим финансовата присъда и доколко ще оцелее крехкия бюджет.
Ако детето се е справило с изпита на АК, матурата трябва да му е песен … като се има предвид стреса в АК с времето за справяне със задачите Wink
Така че смело към АК - нивото е мноого различно от която и да е ДГ.

# 1 908
  • Варна
  • Мнения: 3 910
Задължителните профилиращи предмети, определени на национално ниво, са предприемачество и информационни технологии или предприемачество и география и икономика.
Всички учебни програми за профилирана подготовка можете да разгледате на сайта на МОН.
Може ли линка отново? Този не работи. Или да кажеш къде точно са учебните програми, че не се ориентирам.

# 1 909
  • Мнения: X
За НПМГ немската паралелка вече не е интензивно (или разширено, аз ги бъркам). Дъщеря ми в осми клас учеше немски и математика основно. Като езикова гимназия, ходиха в Австрия на езиков лагер и взеха сертификати от Гьоте (нивото ще го объркам на изуст кое точно беше). Вече схемата е друга, с по-малко часове немски. Това го споменавам за хората, които искат да наблегнат на езика.
Формално, ако първият чужд език е профилиращ предмет, няма разлика в очакваното ниво в края на средното образование за ИИЧЕ и РИЧЕ. Иначе броят на учебните часове за ООП е +144 в полза на ИИЧЕ общо за двата гимназиални етапа. Като очаквани нива - В1 за ИИЧЕ и В1.1 за РИЧЕ в края на първи гимназиален етап.
Неформално, естествено е, ако езикът ти е най-важен, да предпочетеш ЕГ.
Оправих линка към МОН.

# 1 910
  • Мнения: 19 346
За АК моята не е ходила на уроци. Само няколко пробни направи. Не мисля, че може да се сравнява с НВО, където е нужно да се научи конкретна теория, произведения, речи, термини, стихотворения и пр.
Сега като минаха всички изпити, мога да оценя колко стрес и усилия хвърлихме в проклетите матури и колко леко може да мине с изпита в АК. Да, самият изпит е по-напрегнат от Нво  заради фактора време, но  нищо общо с подготовката за НВО, където постоянно се чудиш знаеш ли наистина всички дреболии, защото ти е нужно да изкараш близо до максимума.
Добре че в София го има АК и други ЧУ, защото за мен най-ужасното беше този един единствен опит, който децата имат на НВО. Просто след резултатите в АК сякаш ни падна от раменете някаква оловна тежест. Затова съм ЗА да има различни изпити в поне най-желаните училища.  Или да се кандидатства с матурите, но ако не си се явил на тях, да имат допълнителен техен изпит, както олимпиадите и състезанието на НПМГ.

За следване в чужбина, ако не е право или медицина, философия, ми се струва, че чак толкова перфектен език не е нужен. А и винаги може да се кара 1семестър в учене на език само.

Последна редакция: нд, 20 юни 2021, 14:52 от Дъждец

# 1 911
  • София
  • Мнения: 1 740
Момичета, може ли да ми помогнете с информация, ако детето започне НЕГ или първа английска гимназия първия език дали се започва от А и Б? Четох в немската започвали втори език от ниво В, ама ако детето не е учило този език ще му дойде много трудно да навакса Sad

# 1 912
  • София
  • Мнения: 4 903
Добре че в София го има АК и други ЧУ, защото за мен най-ужасното беше този един единствен опит, който децата имат на НВО.
Споделяш изцяло и моите мисли.
При нас приемът в ЧУ преди НВО определено повлия на спокойствието на моето дете. Мисля, че ако не беше станало така, на НВО можеше да се представи по-лошо само от напрежението.
Окончателно решение още не сме взели, все пак му предстоят още два изпита, както и да видим резултатите от НВО. Но накрая синът сам ще си реши къде иска да учи.

# 1 913
  • В офиса
  • Мнения: 4 033
Ако детето се е справило с изпита на АК, матурата трябва да му е песен … като се има предвид стреса в АК с времето за справяне със задачите Wink
Така че смело към АК - нивото е мноого различно от която и да е ДГ.
Ох, пълни басни, ама карай.
За АК се иска бързо мислене, за НВО се иска упорство и упражняване, както се вижда две съвсем различни качества.
Нивото на АК? По-слабо по точните науки от МГ. Но пък по-силно по език от АЕГ. По хуманитарните науки - зависи. Аз много пъти съм писала, че учителката по история в СМГ бе мноого по-добра от учителите в АК (уточнявам, че говоря за конкретни учители, а не обобщавам) Плюс на АК е че всички научават практически "бизнес" умения, който както иска да го разбира. И пак съм писала тук, че голямата ми дъщеря при кандидатстването си ползва наученото от МГ, а не от АК (ако не броим езика, ама тя си го знаеше и в 7-ми клас), но пък и наученото в АК може да й послужи на даден етап в живота. За пълнота, АК ще е прекрасно училище за сина ми, само таксата ни е препъникамъка.

Според сина ми задачата не е приключвала с 15-те градуса … така че не е била съвсем същата.
Все пак подусловията са няколко.
Аз пак Вас репликирам, ама изобщо не разбрах това що го пишете и какво значи. На една подточка се ползва това. Който не се е сетил, я е решил наполовина. В конкретния случай. Понякога едно нещенце отпушва цяла задача, това по принцип. Геометрията има хубавата, или лоша характеристика, че понякога не виждаш очевидно нещо, просто е много "бъбрива", като лабиринт с много пътечки е, ако в началото тръгнеш по грешна, трябва да го разбереш овреме и да се върнеш пак от началото. Това пак по принцип. Не съм гледала ни конкретната задача (щот усещам, че е очевидна и ще се ядосам), ни точкуването. 

Последна редакция: нд, 20 юни 2021, 15:13 от Тинкърбел

# 1 914
  • София
  • Мнения: 18 155
Момичета, може ли да ми помогнете с информация, ако детето започне НЕГ или първа английска гимназия първия език дали се започва от А и Б? Четох в немската започвали втори език от ниво В, ама ако детето не е учило този език ще му дойде много трудно да навакса Sad

Така беше  ПРЕДИ. Само НЕГ и 164 ГПИЕ започваха втория език от по-високо ниво, в случая с НЕГ - В1 при малките ми дъщери и В2 при голямата. После наредба задължи всички да почват от АВ. Но предполагам, че учителите все пак намират вратички..Wink  Понеже на едни им трудно като неучили (но те са малко), а на други им е адски скучно, понеже са много напред..

# 1 915
  • София
  • Мнения: 1 740
Така беше  ПРЕДИ. Само НЕГ и 164 ГПИЕ започваха втория език от по-високо ниво, в случая с НЕГ - В1 при малките ми дъщери и В2 при голямата. После наредба задължи всички да почват от АВ. Но предполагам, че учителите все пак намират вратички..Wink  Понеже на едни им трудно като неучили (но те са малко), а на други им е адски скучно, понеже са много напред..
Това за втори език, а за първия? Моето дете никога не е учило немски. Ако не се почва от начало ще е проблем ...

# 1 916
  • София
  • Мнения: 12 241
Първият език задължително започва от А и Б.

# 1 917
  • Мнения: 296
Лелеее, вие вече на балообразуването от ДЗИ сте отишли, а още няма резултати от матурите в седми клас.....Smile  Забавно е.
По темата, че някои учители чакали резултатите от нво - пълно безумие отново. Само си представям, че на дъщеря ми, която има 8 шестици и 2 петици през срока по математика, ще и оставят 5, защото няма да има над 90 т. на нво-то....../за протокола - никога не съм се разправяла с учители, освен един гневен мейл, поради нелепа рецензия на един проект по информатика/.
Здравейте, имам въпрос относно класирането.
Ще дам пример, за да е ясно:
Ако дете има бал 410, а е писало Втора Английска като 1 желание; а друго има бал 450, а е писало Втора Английска като 4 желание, кое дете ще влезе?
Т.е. при всички положения балът ли е с по-голямата тежест, в сравнение с желанието?
Малко е неясен въпроса, но - на първо класиране ще приемат детето с 410 т. и първо желание тази гимназия - стига  тия 410 точки да са над минималния бал. Другото с 450 т. ще трябва да участва на второ класиране. Него ще го приемат по реда на желанията му.

# 1 918
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 7 376
Ако детето с бал 450, не се класира по 1, 2 и 3 желание, ще се класира на 4-то желание с бал 450 преди детето с бал 410 и неговото 1-во желание.

# 1 919
  • София
  • Мнения: 17 594
ти у ред ли си, сериозно?!
Хайде без нравоучения! Това е ликьор с ниско съдържание на алкохол все пак и не повече от 20-30 мл!


Ама вие сериозно ли!? Това са деца на по 13-14, не на по 3-4... Естествено е отдавна да са опитвали алкохол.
Като се замисля има според мен една-единствена наистина красива картина от Вазов... началото на под индигото, вечерята под хасмите и паницата с вино, обикаляща домочадието...

За някои родители употребата на алкохол, тютюневи изделия (може би и наркотици) както и правенето на секс и участие в пререкания, сбивания и вербална агресия, са белези за възмъжаване. Няма смисъл да се коментира. Всяко семейство си е различно. Това беше едно от нещата, които ми харесваха на пандемията: децата прекарваха повече време със семействата си и приятелите си, а не в клас, където  ги има всякакви. Пък и битовият алкохолизъм е широко разпространен в България. Казват, че и домашното насилие също. Това не е по темата. Темата е как са се представили нашите деца на НВО и какви ще са резултатите. Как ще се полеят тези резултати е друга тема 😄

Ние не сме гледали отговорите и не сме си броили точките. Ще чакаме направо резултата. И тук имам питанка: как оценките от дипломата се преобразуват в точки?


Ми не, не са еднакви изброените от теб дейности. Примерно сексът със сигурност Е признак на възмъжаване - децата не са в състояние да правят такъв - и определено е добре да се започне именно след възмъжаването... каквото и да означава това. Част от дейностите са противозаконни (наркотиците). А алкохолът и цигарите след определена възраст не е добре да са забранени. Стават особено привлекателни поради това. За цигарите конкретно е добре да са силно нежелателни... но не точно забранени. Тогава поне няма да пушат тайно. И да прескачат към други неща... За алкохолът - ясен ми е споменът как тъкмо в 8-ми клас подкрепях 2-ма по един баир на Златни пясъци, понеже не им беше позволен и се нахвърлиха като отвързани, без никаква капка осъзнаване колко могат да носят или какво става след това. Е, нямах чак желанието да държа легенче и да сменям чаршафи цяла нощ, признавам си, че ги зарязах на други съученици после, ама фактът си е факт: не е полезно да имат усещането, че това е забранен плод... и да, добре е да знаят какво могат и колко могат и колко искат. Впрочем, бира, вино и дори твърд алкохол изобщо не е сред забранените неща за сина ми от години. Винаги като сипвам, особено пък като сме всички заедно и сипвам на всички, го питам. Твърд алкохол винаги отказва - не понеже е забранено, а понеже знае, че мрази, бира и вино понякога иска и като цяло се налага да ги допивам, понеже след няколко глътки му омръзва. По-често отказва. Но не понеже смята, че ние така искаме или очакваме от него, а понеже той така иска или преценява на дадения момент. Което ме кара да се надявам, че ще реагира съобразно собствените си усещания и желания и в компания, в която аз или друг възрастен не присъства - знае, че не е нещо особено изключително или доказващо, че е "голям". Щото отдавна е "признат" за достатъчно голям, за да вземе сам решението...

За НВО-то очаквам м/у 81 и 91 т. и на 2-те, пък какво ще стане... ще си покаже. Но оценява като голяма грешка отказът от частен учител по МАТ, понеже не е разчел добре времето. В началото на годината той отказа, каза, че курсът щял да му е достатъчен... да, ама се оказа, че не е точно така. Сега съжалява. Късно...
Оценките ако са 6 се приравняват на 100т., за другите имаше някъде схема, но... не помня къде я бях гледала. Не съм сигурна, че когато става дума за сравняване на диплома се преизчисляват като точки, обаче. Пък и едва ли би имало смисъл, ако се стигне до там, май се сравняват просто като обща оценка от дипломите... може и да греша тук.

Общи условия

Активация на акаунт