Ето и Maitrix писа за познат, който се е стегнал и си е повишил оценката в 12 клас. Завършиш ли веднъж, не може да промениш оценката. Синът ми също се явява на повишаване на две оценки, защото късно се сети кое ще му трябва, но все пак в началото на 12-ти клас го реши и имаше време да се подготви и да изкара две шестици.
Аз съм много скептична за успешното кандидатстване, още повече в компютърни специалности. Там ще трябва освен отлични оценки в дипломата по математика, вероятно и изпит (не съм проверявала изискванията на конкретните университети), но дори и да се намери университет, който да приема само с диплома, то ниските оценки са сериозна бариера.
За английския - зависи какво е началното ниво, от което ще се тръгне. Ако е B1-B2 e постижимо да се покрие C1 със здраво учене, но ако е A2 - само в сферата на фантастиката. Но пък може да има университети, които да приемат с B2, знае ли човек.
А и да не забравяме, че след прием идва и учене. В чуждите университети качеството е високо, защото изискванията са високи и огромен процент приети студенти отпадат, защото не може да ги покрият. Не е като в България, където почти 100% от приетите завършват. То хубаво, че авторът признава, че не си е давал зор, та да изглежда, че има способности, но не ги е проявил. От моите наблюдения обаче, успех 4.48 говори не само за мързел, като имам предвид как се пишат оценките в българските училища (и то реномирани езикови и математически гимназии). А пък ако 4.48 е от професионална или непрофилирана гимназия никак не съм оптимист за прием в чужбина.
Сайтът, който Чефо е постнал, е много полезен. Препоръчвам подробно да се проучи.