Кандидатстване с рисуване след седми клас - тема 7

  • 35 869
  • 745
  •   1
Отговори
# 210
  • Мнения: 1 808
Furia - отидете и вижте защо така са оценили. Безумно е наистина - дете, което се е готвило, знае какви са изискванията, да има 2.
Аз не бих постъпила така, но разбира се моята гледна точка се отнася единствено и само за моето дете и със сигурност не е правилна за много други типове деца. В следващите редове ще обясня какво имам предвид, но не налагам мнението си, защото всички семейства са различни и по различен начин приемат "провала"/успеха на този изпит.
Моето момче се готви от края на юли м.г. Направо вгради сянка в подготовката си. Не мога да преброя колко комплекта моливи сме купили през годината. Резултатът - детето рисува със замах, уверено и красиво, справя се завидно добре за момче /знаем, че по принцип момиченцата са по-прецизни в това отношение и тук не говоря за имане или нямане на талант/. Явява се на изпита със самочувствието, че ще изкара поне 5 и нещо. Тегли каръшки жребий, пада се на кофти място, но въпреки това си прави рисунката, игнорирайки болката в гърба, врата и ръката, които го тормозят поне два часа, заради мястото, където седи. Излиза от изпита ядосан на каръшкия си късмет, но пък със самочувствието, че въпреки лошите условия, е рисувал добре. Предполагаема оценка 4 и нещо. Излизат резултатите - оценка 2.00 Т.е. Някой някъде е решил, че моето момче НЕ може да рисува. А това така ли е наистина? И този Някой ли е човекът, който трябва да определя дали детето става или не става? И защо да ходим да видим рисунката и да искам от Някой да ми разяснява защо е написана двойката, като именно точно този Някой не е видял нищо в тази рисунка. Когато не си осигурил равнопоставени условия за изпита на всички деца, не можеш да бъдеш никакъв критерий в поставянето на оценките, ако ще ти самият да си Микеланджело!
Урокът, който получава моето дете от НГПИ:
1. Колкото и да си добър, винаги ще има и по-добър от теб. Но това не прави теб лош.
2. Винаги давай всичко от себе си дори и в най-лошите условия. Помни, че едни от най-големите умове и таланти на човечеството не са били приемани в класове на тяхната специалност.
3. Никога не позволявай на Някой да стъпче мечтите ти! Те са си твои и ти ще ги следваш, и постигаш, а не Някой друг.
4. Огромният труд не се измерва по шестобалната система. Той не се измерва с оценки въобще, а с време. Времето само може да покаже дали "ставаш", след положения огромен труд. Само времето, а не Някой.
5. "Провалите" те правят силен, затова и стоят в кавички. Т.е. провали няма! Има ненаучени житейски уроци.
6. Каквото и да се случва, едно нещо никога няма да се промени. Това е любовта ми към теб!
Какво значи равнопоставени условия?
Защо сте сигурна, че всички деца са посещавали курсове, школи, учители? Разбирам разочарованието, но комисията е от няколко човека. Едва ли са се наговорили да смачкат децата.
Разглеждане на работата е само в присъствието на родител и дете. Не може и учител, който му е водил курс.
Работите са анонимни, не се вижда кое е първото желание на детето.

Последна редакция: сб, 03 юли 2021, 20:37 от clevermary

# 211
  • Мнения: 210
@Амели и @Дидева - благодаря за усилията и инвестирането време! И някоя грешка да има, никой няма право да ви се сърди. Все пак се опитвате да помогнете. Страхотни сте! Flowers Bouquet

Според мен се бавят с класирането до понеделник, защото може би трябва да издадат и утвърдят заповедта за приетите деца в работен ден и няма как да стане в събота или неделя. Иначе е ясно, че в момента, в който имат всички оценки, предполагам имат автоматизиран процес и алгоритам за изготвяне на класирането.

# 212
  • Мнения: 262
Моите изчисления (може и да имам грешка):
Г - минимален бал: 4.65
П - минимален бал: 4,40
Т - минимален бал: 4, 10
С - минимален бал: 4.05
И - минимален бал: 4, 15
Д - минимален бал: 4,20
Р - минимален бал: 4,10
М - минимален бал: 4,20

Ако съм сгрешила някъде, простете! Но поне приблизително е вярно.

# 213
  • София
  • Мнения: 5 164
1. Какво значи равнопоставени условия?
2. Защо сте сигурна, че всички деца са посещавали курсове, школи, учители?
3. Разбирам разочарованието...
1. Означава еднаква видимост на всички деца към композицията. Ако не става с една композиция, не е трудно да се построят две или три в една и съща стая, когато там има 20 деца. Защото не е едно и също дали са 5 деца в стая с една композиция или са 20 деца с една композиция.
2. Не съм. И не съм твърдяла подобно нещо.
3. Щом си мислите, че сме разочаровани, значи нищо от моя пост не сте разбрали.
Затова всякакви обяснения стават абсолютно безсмислени. Особено след като постът ми започва така:
...моята гледна точка се отнася единствено и само за моето дете...

# 214
  • Мнения: 1 808
Когато са 20 деца са 2 композиции. Няма как при толкова много деца да се осигури еднаква видимост. При влизане в стаята децата си теглят номерче къде да седнат. Трябва да могат да рисуват от различни позиции. По вашата логика тези които са до прозореца и тези, които не са, също не са в равнопоставеност. Всяка година на годишния си изпит също теглят номерче и рисуват от различни позиции.

# 215
  • Мнения: 15 986
Сега прочетох внимателно какво се е случило.
Силни прегръдки на децата, силни прегръдки и на вас. Много е сложно да говорим за начина на оценяване по принцип в сферата на изкуството. Обективното субективното нещата са много преплетени. Има си критерии, но при все има и субективно виждане. Това, че работите наистина се оценяват независимо от повече от един човек прави нещата с масовите двойки сложни за осъзнаване лично за мен. Как така комисия от двама или повече  души са решили  да поставят независимо един От друг двойки на толкова много хора. Дори и да има прекалено много явили се и много от тях да не са на ниво, не мога да повярвам че единици са се справили някак си според оценяващите. А като си помисля че и композицията беше стандартна. Щайгите на следвия ден бяха доста по-сложни,съответно за НУИ направо не знам какво да очаквате.
Стискам палци на добро развитие за всяко дете.
П. С. Аз лично никога не бих отишла да гледам работата. Струва ми се излишно. В една рисунка на седмокласник колкото и да изглежда добра на пръв поглед  винаги могат да бъдат намерени недостатъци и грешки.

# 216
  • София
  • Мнения: 5 164
Когато са 20 деца са 2 композиции.
Ами не! Една е била!
Спирам, защото явно наистина няма никакъв смисъл.

# 217
  • Върху лъчите на Слънцето.
  • Мнения: 2 127
Когато са 20 деца са 2 композиции. Няма как при толкова много деца да се осигури еднаква видимост. При влизане в стаята децата си теглят номерче къде да седнат. Трябва да могат да рисуват от различни позиции. По вашата логика тези които са до прозореца и тези, които не са, също не са в равнопоставеност. Всяка година на годишния си изпит също теглят номерче и рисуват от различни позиции.
За жалост деца, изкарали доста добри резултати на изпита в училищата към МОН, са очаквали и сега високи резултати. Но критериите са доста различни. Цедката е доста по-ситна и така и трябва да бъде.

# 218
  • Мнения: 210
https://ngpisvetiluka.com/_notes/Klasirane1.pdf

Публикуваха първо класиране.

П.С. Странно, дъщеря ми е приета на предпоследно желание Силикатен дизайн.

Последна редакция: сб, 03 юли 2021, 22:15 от MichelleHeaven

# 219
  • Мнения: 262
https://ngpisvetiluka.com/_notes/Klasirane1.pdf

Публикуваха първо класиране.

П.С. Странно, дъщеря ми е приета на предпоследно желание Силикатен дизайн.

Честито! Flowers Hibiscus

# 220
  • софия
  • Мнения: 5 148
ейййй тъкмо сядам да ги пиша и си мислех какъв риск поемам като обявявам надплановия прием. Точно така ги сметнах - 4,00 последни приети. Честито!

Споко, и аз имам грешка. Joy Не съм отчела надплановия.
има да, но понеже в стъклото излгежда много, чак не ми се вярва, та ще проверя всичко..
освен ако междувременно приложното не качи приема Bowtie
Права съм била, много съм горда от себе си, ама наистина изглежда невероятно- почти двоен е приема в стъклото...

Честито на всички приети дечица.

Сега ще се върна да прочета, защото заформихте интересна дискусия.

Последна редакция: сб, 03 юли 2021, 22:32 от Амели

# 221
  • Мнения: 3
Когато са 20 деца са 2 композиции.
Ами не! Една е била!
Спирам, защото явно наистина няма никакъв смисъл.
В зала бяха по 6-7 деца. Колко композиции да има подредени?!
Докато чаках дъщеря ми да влезе за изпита забелязах, че доста деца носеха четки. Това означава,  че не всички са били наясно на какъв изпит отиват!

# 222
  • Мнения: 210
Paper moon - Благодаря, но те не е много за честито, тя не иска да учи това. Тя се интересува от Графичен и пространствен дизайн, Моден дизайн и евентуално Художествена тъкан. Едва ли би била щастлива с другите, но да му мисли. Тя винаги ги е изключвала, въпреки че ги писахме. Не искам да учи нещо, което не иска 5 години. Чакаме други класирания, търсим други варианти. Аз по-скоро го споменах заради разликата в нашите прогнози тук .... странно ми се струва. Ще анализирам сега от къде идва разликата.

# 223
  • Мнения: X
Тази тема е една от най-уютните теми. Не я превръщайте в бойно поле. В седмокласната има достатъчно престрелки.
MichelleHeaven, аз си намерих грешка, дублирала съм един номер и той е " изял" местата на децата с 4, 00 в силикатния. Не сме предвидили надплановия прием, или поне аз не бях. Амели казва, че ги е сметнала като училището. Значи всичко е точно. Тъкмо повече деца са приети.

# 224
  • София
  • Мнения: 17 062
Paper moon - Благодаря, но те не е много за честито, тя не иска да учи това. Тя се интересува от Графичен и пространствен дизайн, Моден дизайн и евентуално Художествена тъкан. Едва ли би била щастлива с другите, но да му мисли. Тя винаги ги е изключвала, въпреки че ги писахме. Не искам да учи нещо, което не иска 5 години. Чакаме други класирания, търсим други варианти. Аз по-скоро го споменах заради разликата в нашите прогнози тук .... странно ми се струва. Ще анализирам сега от къде идва разликата.
Подайте за второ класиране, може да се качи по-нагоре.

Общи условия

Активация на акаунт