Мнения за неелитни училища след седми клас в София- Тема 4

  • 82 950
  • 788
  •   1
Отговори
# 675
  • София
  • Мнения: 9 021
MayBach, всъщност не е съвсем така с Математиката.
Имам такова дете и след всичките занимания с него (4-10 клас вкл.), продължавам да смятам, че не е неговото. С много усилие може да се справи на максимум в училище, но до там, определено не ги усеща нещата, мъка е.
Имам и другото дете не е Мат гений, но поема колкото и каквито задачи дадеш, усеща я.

АЕ е въпрос на практика, но понякога и на притеснение. Дете 2 по-трудно се отпусна да говори, но когато на една и съща възраст се явиха на изпит постигнаха идентични резултати.

# 676
  • София
  • Мнения: 1 560
Desem, аз точно това казвам - дори да не ги "усеща нещата", с повече персонално внимание може да се справи с това, което се учи в училище (от личен опит с дъщеря ми, която беше тотално скарана с математиката още от началните класове). Казвам само, че по личното ми мнение на този етап е по-добре помощ там, където на детето му е трудно, отколкото хабене на нерви в размисли за нероден Петко, който след две години може изобщо да не е Петко (ако например осъществят идеята за по-разширени НВО).

# 677
  • Мнения: 710
Това с “усещането “ на математиката е много субективно, при нея не става, колкото и персонално да се занимаваме, затова просто реших, че не е нейното и няма смисъл да се мъчим взаимно. Стремим се да покрива някакъв минимум и толкова. Но за сметка на това при БЕЛ, История нещата са различни … Затова се ядосах когато видях всички добри гимназии - само мат и езици. Безумно е според мен … А ако някой просто иска да се ориентира към хуманитарна наука, къде? В училище с бал 100., малко тъпо ми се струва … И като не върви математика и английски, дайте веднага професионална гимназия, да учи занаят … я фризьорство, готварство, разните дизайни и т.н. А си мисля за тази държава не трябват ли педагози, социални работници, психолози, логопеди…  Но и вие сте прави има време, а може и нещата да се променят за нейния набор 2009., така че ще следа и темичката ви Simple Smile и други източници.

# 678
  • Мнения: 2 649
Какво значи добра гимназия? Моят син е хуманитарен профил и за сега съм доволна от училището, пък било и то неелитно, втори и найсти ешелон. В случая, хуманитарната паралелка в училището е с най-високия бал от трите във випуска и децата са доста добри.

# 679
  • Мнения: 710
Какво значи добра гимназия? Моят син е хуманитарен профил и за сега съм доволна от училището, пък било и то неелитно, втори и найсти ешелон. В случая, хуманитарната паралелка в училището е с най-високия бал от трите във випуска и децата са доста добри.

Кое е училището, ако не е проблем ?

# 680
  • Мнения: 2 649
137-мо, в Люлин има още едно - 96-то с хуманитарен профил. Аз лично от 137-мо за сега, откакто е почнала учебната година, само хубави неща видях.

# 681
  • Мнения: 710
Да, гледах 137-мо, но е там за тази паралелка имаше “интензивен” език. Ако не е проблем бихте ли споделила колко интензивно е изучаването му, след 8 клас изучават ли предмети на него и т.н.

# 682
  • Мнения: X
ИИЧЕ е начин на обучение по езика. Не означава непременно профил Чуждоезиков и изучаване на предмети на чужд език.

# 683
  • Мнения: 710
Според насоките на МОН за кандитатствам е след 7 клас означава точно това, една година само език и останалия материал по другите предмети се натрупва за следващата година, сега от вас разбирам, че не е задължително или….?

# 684
  • Мнения: X
Да, първата година езикът се изучава със значителен брой часове, а учебното съдържание по някои предмети от осми клас се усвоява в девети, но това не  прави езика профилиращ предмет, нито означава, че ще се изучават предмети на него. Има доста други профили, при които обучението по език е интензивно.

# 685
  • Мнения: 3 309
За 22ро бях обещала да питам кои предмети се изучават на английски - история, география, биология. Каза, че май и химия или физика, но за тях не е сигурна. Пък ще видим.

# 686
  • София
  • Мнения: 1 310
Моята дъщеря е в хуманитарната паралелка на 96 СУ.
Изучаването на английски език е интензивно, 18 часа седмично. Втори чужд може да бъде руски или испански, от 9 клас. Профилиращи за 11 и 12 клас са БЕЛ и История. Паралелката се води с насоченост медии и журналистика. Училището е много добро. Наблюденията ми са от 2011 година до сега.

Аз много не одобрявам формата ИИЧЕ. Именно заради струпването на материал в 9 клас и липсата на часове по основния език след 8 клас.

Дъщеря ми е много слаба по математика. За това има и здравословни причини, но факт е, че няма никакви данни в тази наука. Въпреки това участието в общото класиране налагаше подготовка и за НВО по математика. Затова наблегнах на трениране на формата. Исках да е добре запозната с типовете задачи, които я чакат и направо от писах втори модул от изпита.

Съветът ми е. Запознайте се добре с формата на изпита (или изпитите), които ще участват в образуване на бал. Вземете индивидуален учител (или Вие се заемете). Тренирайте усилено формата. Последните месеци и за време.
Нека, когато детето отиде на изпит, да се чувства в свои води.

Успех!

# 687
  • София
  • Мнения: 3 262
Завършила съм 96-то преди 20 г и положението там беше плачевно, нито език се научи, нито дисциплина имаше. Дано нещата са се променили в последните години....

# 688
  • Мнения: 710
Моята дъщеря е в хуманитарната паралелка на 96 СУ.
Изучаването на английски език е интензивно, 18 часа седмично. Втори чужд може да бъде руски или испански, от 9 клас. Профилиращи за 11 и 12 клас са БЕЛ и История. Паралелката се води с насоченост медии и журналистика. Училището е много добро. Наблюденията ми са от 2011 година до сега.

Аз много не одобрявам формата ИИЧЕ. Именно заради струпването на материал в 9 клас и липсата на часове по основния език след 8 клас.

Дъщеря ми е много слаба по математика. За това има и здравословни причини, но факт е, че няма никакви данни в тази наука. Въпреки това участието в общото класиране налагаше подготовка и за НВО по математика. Затова наблегнах на трениране на формата. Исках да е добре запозната с типовете задачи, които я чакат и направо от писах втори модул от изпита.

Съветът ми е. Запознайте се добре с формата на изпита (или изпитите), които ще участват в образуване на бал. Вземете индивидуален учител (или Вие се заемете). Тренирайте усилено формата. Последните месеци и за време.
Нека, когато детето отиде на изпит, да се чувства в свои води.

Успех!
Благодаря за отговора, и аз смятам да наблегнем само на най-основните задачи по МАТ, колкото да изкара 30, 40 точки и да се фокусираме по подготовка по БЕЛ. При хуманитарните паралелки , по него резултата се утроява, та от там ми е надеждата за малко по-приличен бал, всичко над 300 по тази схема ще считам за успех. При 6-тици по двата предмета, т.е БЕЛ и История и надявам се в най-лошия случай 65 по БЕЛ минава 300 . Нещо такова ми се заформя като план,  но наистина има време и ще следим правилата за кандидатстване.

# 689
  • Мнения: X
От учебната 2022-2023 година съществува възможност изпитите да бъдат интегрални. Основата ще бъдат БЕЛ и МАТ, но могат да бъдат включени и задачи ( въпроси), свързани с други учебни предмети.

Общи условия

Активация на акаунт