Мнения за неелитни училища след седми клас в София- Тема 4

  • 69 906
  • 788
  •   1
Отговори
# 660
  • Мнения: 2 047
Точно  ИТ фирмите ще наемат едно момиче с английски или испански веднага след средното образование , без ИТ умения , които тя няма как да получи в езиковата гимназията (освен ако не се квалифицира в специални курсове, за които все пак трябва да имаш някакъв интерес и не малки познания по математика , а детето явно  няма интерес към нея) . Хайде да си говорим истината.  Както казах , нивото в проф.гимназии спадна много през последните , но говорим за възможности след 12 клас , ако не продължи нагоре . Ако е овладяла езика добре  ( което не е е винаги задължително дори и в най-добрата езикова гимназия) може да се реализира временно в някой кол център и до там. Дайте идея какво може да се работи друго с езикова гимназия след 12 кл директно , ако решиш да не  учиш висше.  Аз самата съм завършила такава и след това инженерна специалност , и един ден не съм работила с езика , който съм учила. Факт е , че ми дала добра обща култура и основа , на която да стъпя, но вече 20 години съм работила по професията , която съм завършила след това и не знам какво щях да правя , ако не бях завършила висше . Преди 20 год и кол центрове нямаше .  Проблема , е че държавата съсипа професионалното образование и сега се опитва да го възстанови , защото адски много има нужда от такива специалисти , а не от гимназисти и висшисти , обаче никой не иска да си праща децата там заради средата като цяло.

# 661
  • Мнения: 2 937
В 31-во също след първата година няма предмети на чужд език. Май и във 22-ро.
В 22ро, с първи език английски е малката ми дъщеря и ще изучават няколко предмета на английски. В момента не мога да ги цитирам, като се прибере ще я питам и ще пиша кои точно. По спомен история, физика, математика май и биология…

# 662
  • Мнения: 239
Благодаря за отговорите, точно такъв справочник гледах с максимални и минимални балове. И на на почти всички пише интензивно някакъв език и учебни планове отварях с по 18 часа седмично са така наречените “интензивни” паралелки. За първата година може да е Ок, ама след това ако и предмети се учат на езика . Незнам. Има ли наистина паралелки с разширено изучаване на език, но без предмети на същия език следващата година? Наистина не знам….
НГДЕК е разкошен вариант, по прочетох за нея и направо се влюбих в това което описваха и като атмосфера и като впечатления и сигурно ще се пробваме,  но си е висока летва. Споделете за други училища ако се сещате … Колко съжалявам, че ги няма старите общообразователни гимназии, имаха си предимства, поне така си мисля.
Малко "Нероден Петко" се получава... Нещата се променят, има 2г. до тогава. Детето също първо трябва да се подготви, да покаже ниво и последната година да се определяте спрямо нивото и тогавашното желание на ученика.
Успех!

# 663
  • Мнения: 1 678
В 31-во също след първата година няма предмети на чужд език. Май и във 22-ро.
В 22ро, с първи език английски е малката ми дъщеря и ще изучават няколко предмета на английски. В момента не мога да ги цитирам, като се прибере ще я питам и ще пиша кои точно. По спомен история, физика, математика май и биология…
Затова написах "май". Явно, че във 22-ро са се постарали доста за разлика от 31-во. А са със сходни балове.

# 664
  • Мнения: 1 403
Ами точно след НТБГ и НФСГ, като професионални гимназии децата имат гарантиран прием в УНСС. Което, разбира се не е висша и идеална цел, но все пак е нещо. А след езикова….нищо сигурно няма. След СГСАГ пък влизат лесно в УАСГ.
Така че, и това с липсата на бъдеще в университет след ПГ не е вярно.

# 665
  • София
  • Мнения: 11 998
За математиката се съмнявам, другите - може.

# 666
  • София
  • Мнения: 8 280
Много пъти е дъвкано името на темата. Целта е не да обижда или класифицира, а да каже, че е тема за училищата извън тези, в които се влиза с най-високи балове. И ако за елитните има теми, в които има и +, и -, то за неелитните информацията е малко.
Децата ми успяха да влязат в гимназии наричани елитни (за едното училище всяка година се повтаря рефрена "какво не му е наред, че е толкова нисък бал" - от децата искаме да се подготвят за НВО-БЕЛ, но няма проблем на родителя да му бяга четенето с разбиране), но аз бях проучила и възможностите извън тях и тази тема ми бе от помощ. Човек е добре да има и план Б..., В, Г и т.н.
"Кварталните", ясно е, че всяко училище в някой квартал, но под това се събира обобщение за училища, в които не се стараят много, а залагат на "защо ви е да пътува детето до другия край на София, когато тук предлагаме същата паралелка .... два вида езикови, както и СХН... часовете за езиковите са като в ЕГ" (точно това би фигурирало в списъка само, ако е останало единственото в София, и не защото е толкова зле, а заради "рекламата"). Когато си се сблъскал с пропастта 5-7 клас, бягаш като дявол от тамян от такова нещо.

За въпросът за какво да е училището при проблем с АЕ и "не" на проф.училища:
Ако детето не приеме присърце друг език, заложете точно за гимназия с АЕ - започва се от нулата, ще е по-лесно. Проучете гимназиите със средни резултати дали учат предмети на език.

Проф.училища е сложно нещо, а какво ще е бъдещето - къде и как ще се влиза след като се завършат досегашната информация не е миродавна. След тази годишния 12 клас ще е различно, ще има повече яснота с новите условия.
Скрит текст:
За съжаление нещата не стават по-добре. Мое бе решението навремето за такова, интересно ми бе, но отчитам, че една "обикновена гимназия, от която излизаш без професия" би ми била по-полезна (и възможност, и даденост имах, нямаше кой да ме насочи). Междудругото един от съучениците ми само продължи същата специалност по свое желание, а двама, защото не успяха с по-добро, не знам някой да работи това което завършихме.

# 667
  • Мнения: 541
Скрит текст:
Благодаря за отговорите, точно такъв справочник гледах с максимални и минимални балове. И на на почти всички пише интензивно някакъв език и учебни планове отварях с по 18 часа седмично са така наречените “интензивни” паралелки. За първата година може да е Ок, ама след това ако и предмети се учат на езика . Незнам. Има ли наистина паралелки с разширено изучаване на език, но без предмети на същия език следващата година? Наистина не знам….
НГДЕК е разкошен вариант, по прочетох за нея и направо се влюбих в това което описваха и като атмосфера и като впечатления и сигурно ще се пробваме,  но си е висока летва. Споделете за други училища ако се сещате … Колко съжалявам, че ги няма старите общообразователни гимназии, имаха си предимства, поне така си мисля.

Моят син е в 127мо, хуманитарна паралелка, защото не искаше никаква друга. Първият език е испански, учат го 14 часа седмично + 4 часа с учител испанец. По-нататък няма да имат предмети на испански, освен самия език. Поне засега. Местоположението на училището е удобно за всички квартали, мисля. Разгледай му учебните планове.
Точно тях гледах, и нямат предмети на чужд език? И  погледнах баловете, не са космически та има шанс, поне според мен. А каква е атмосферата в училището, много ли амбициозни са преподавателите и т.н споделете ако не е проблем …

А относно дискусията за и против професионалните гимназии, да казах , че дова не е вариант, точно защото ги асоциирам като несъвместими с продължаване на висше образование. А относно дова дали моето дете без наклонности към математика и език би трябвало да се ориентира към такава професия, напр. туризъм, ресторантьорство и т.н. , за да има сигурна реализация след 12 клас - сигурно да, ама това ще стане през трупа ми … И повярвайте ми има и добра реализация, за която аз мога да й помогна, без да е гении по математика или да знае префектен английски. И не искам особено много от гимназията, само добра среда (което значи учещи деца, от семейства с по-висок образователен статус) и да не ограничават възможностите за университет. А знам, че там входа вече е много по - лесен за доста специалности, а последващата реализация е въпрос на много условности и т.н.

Последна редакция: нд, 26 сеп 2021, 00:15 от driada

# 668
  • Мнения: 2 701
В паралелките, в които се влиза с нисък бал не се учи много. На приятелка детето влезе в такава. Въпреки интензивното изучаване на АЕ в осми клас в 11 не може да покрие Б1.
Много е важно детето да не се подценява или надценява. Темпото зависи от средното ниво. Натиканите с връзки в топ гимназии не се справят с темпото и научават по-малко, отколкото биха научили в друго училище със същия език и по-нисък бал.
Също мисля, че за дете, което не проявява интерес към ученето една професионална гимназия е добър вариант.

# 669
  • София
  • Мнения: 11 998
Деца, които не проявяват интерес към ученето в 6-ти - 7-ми клас, могат да станат много учещи по-късно.

# 670
  • София
  • Мнения: 6 268
Честно казано, виждам много противоречиви изисквания в потребителката. И малко от рано определя какъв бал ще изкара детето й, което сигурно е в 5 клас сега.

# 671
  • Мнения: 2 047
И аз мисля , че има време до 7 клас. Виждала съм доста деца на познати , които в 7 клас просто се мобилизираха и амбицираха и изненадаха всички нас, като се представиха чудесно на НВО. НТБГ и НФСГ мисля също , че са чудесен вариант.Родителите , които познавам с деца там,  са много доволни като цяло.

# 672
  • София
  • Мнения: 1 423
Засега учи в квартално училище, от което съм сравнително доволна, предвид факта че на нея като цяло ученето й е трудно… за мое безкрайно съжаление… А с тези профили навсякъде кашата е пълна и навсякъде масово е интензивно изучаване на език. А на нея това, както и математиката са й най-трудните материи. Като цяло съм против професионалните гимназии, изцяло мои съображения. Та ни остава варианта паралелка с хуманитарен профил. Това добре ама всичките, които видях вървят заедно с интензивното изучаване на език, т.е първата година само език и след това предполагам определени предмети на този език. А това ме плаши незнам дали ще се справи и пустатата ми амбиция ме кара да гледам училищата около центъра, не че всичките са топ елит, ама средата да една идея по-читави от кварталните.

Малко ми е странно още в 5-ти клас да нарочвате детето, че не може да овладява езици и математика. В много случаи трудностите, особено в математиката, се дължат не на неумение на детето, а на недостатъчно добри обяснения, липса на персонално внимание и ненаваксани пропуски. За чуждия език пък е въпрос на практика, особено с английския. Не знам, ако ставаше дума за мое дете, първото, което щях да направя, е да му намеря учители по математика и чужд език за персонални занимания в 6-ти и 7-ми клас, пък после да се чудя в коя хуманитарна паралелка би могло да бъде прието...

# 673
  • Мнения: 541
И аз на това се надявам, вбъдеще да започне да стане по-лесно и да се амбицира. И не мислете, че е останала без уроци, ама това не промя нещата. Та ще проуча по-внимателно изискванията за училищата които препоръчахте. И за започването на английски от началото след 7 клас също го обмислям като вариант.

# 674
  • В царството на игрите:)
  • Мнения: 4 002
Имам седмокласничка тази година, изтеглила късата клечка в 5 и 6 клас да имитира учене. През ум не ми е минавало в пети клас да мисля какво ще прави в седми и се чудя защо някой си го причинява при положение, че нещата са доста динамични в тази област Simple Smile Изчакайте, учете си уроците и като дойде време разгледайте балове и варианти. Синът ми е НТБГ и в 8 клас учеше интензивно руски, но в 9 нямаше предмети на руски, то и руски не научи, щото имаха сумарно за две години 2 - 3 месеца ходене на училище и езика потъна.Едно го мислехме, друго стана, така, че е раншко да търсене Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт