Седмокласници 2020/2021 - Редене на желания - (05.07 - 11.07)

  • 68 434
  • 1 116
  •   1
Отговори
# 540
  • Мнения: 852
Гита Ог, това за първо класиране е ок, но евентуално за второ класиране какво ще се чака, ако няма някакъв приемлив ред на паралелките по ориентировъчен от миналата година бал?

# 541
  • Мнения: 178
Аз пък като гледах наименованията на някои паралелки се чудех, излизат ли наистина с професионални умения тези деца, или е само на хартия + няколко часа в 12ти клас, примерно. Дали както се учи език в ЕГ, със същата сила ще придобие професионални умения в проф. паралелка?

Дори и паралелката в НСФГ със счетоводството ми е малко странна - има ли 13г дете, което от сега е наясно със себе си, че иска да работи като счетоводител? И дори да има, на интервю за работа как би се гледало, пред кандидати, завършили счетоводството и контрол, одит в Свищов или СУ?
Защото нали идеята на амбициозното развитие на професионалните паралелки е да излизат децата с професия и готови да работят, което не е лошо като идея, но колко приложимо е?!

Разбира се, че има много деца, които са наясно. И се реализират много добре в живота. В повечето пъти доста по-добре от тези, които учат общообразователни предмети и хоп - в университета. В средното се научава много повече, отколкото в университета. За деца, които учат икономика в чужбина и се връщат е много по-трудно, защото не знаят термини на български. Има огромна разлика между завършили гимназия и университет с икономика, в полза на първите. Имам впечатления, защото наемам много хора. Често от езиковите не знаят една таблица да направят, доста изостават с дигитализацията, разбира се, който има желание, може да се запише на курс.
Търговските гимназии се предпочитат изключително от работодатели, стига разбира се и детето да има лични качества.
Но не е само това. С език и общообразователни предмети мисленето не се развива особено. Трупат се знания основно, докато в едно предприемачество се учат много неща за живота. Твърдя, че подготовката за живота, развиване на качествата е много голямо, стига училището да е сносно и да не се претупва всичко.

Да не забравяме, че и завършилите езикови гимназии ще имат професия един ден, не знам защо професия е малко като мръсна дума в този форум. Едно дете, завършило архитектура е доста по-напред в университета и се реализира по-добре, отколкото такова учило в езикова и после в университета. Не е за подценяване подготовката. Затова и кариерното ориентиране е много важно. Да не говорим колко много студенти прекъсват, защото им е трудно. Е, тези, които са учили това се справят доста по-добре.

Не пречи да завършиш и техникум, и после примерно право. Но със сигурност ще имаш знания в област, която може да е полезна. Честно казано аз не виждам смисъл едно дете да задълбава толкова в химия и биология, при положение че нито ще става  лекар, нито биолог и задръстването с ненужна информация е напълно излишно.

И разбира се, че като завършиш счетоводство в гимназията, може да го завършиш и в университета, или по-скоро да си почиваш в него Simple Smile Желязото се кове, докато е горещо.

# 542
  • Мнения: 3 550
....

solnichka, много ми се иска да разбера какви фактори играят на 4-то класиране и като цяло повече информация за този етап.
От 3-то класиране категорично се отказвам, освен ако не ни се наложи да участваме на него, ако не е класирана никъде, но смятам, че съм се подсигурила това да не се случи, като съм сложила и нискобалови паралелки в желанията.
Но ако на 4-то класиране излезят по 1-2 места в някое мечтано училище, какви са рисковете да се играе там?
Уж, затягат нещата, а и в София и доста народ бди, но имаше случки, с нелепо кратки срокове, после удължаването им повече от очевидно, за да се облагодетелстват свои хора.
Хайде дори и да изключим вече да правят гафове със записване без представяне на дипломите, което означава без риск за кандидатстващите, като минимум задължително се докопват хора до информация какви балове има кандидатстващи и вече не е съвсем честно класирането, както са от 1 до 3.
 То за мен и трето е ужасен хазарт, ама зависи какво има да се губи. Фактът, че е тотално непредвидимо и не рядко баловете изпреварват тези от 1 и 2 класиране е достатъчен.

# 543
  • София
  • Мнения: 1 498
Коментира се по - назад и да вметна, че всяка година около 600 деца се записват в частни училища в София. Само в АК тази година приемат 180. Отделно музикалното, приложното, изящните изкуства, танцовото са още 300 ученика, при които бел+мат не са от решаващо значение, подготовката е друга и да кажем условно, не се конкурират с езикови и мат. гимназии. Италианският лицей и НГДЕК също са си отделно с около 130 деца. Въпросът е, че не се знае всичките тези около 1000 излизащи от общата класация с какви балове са и какви места ще освободят.

# 544
  • София
  • Мнения: 3 943
Аз да знам, че съм приета в училище извън МОН, пък да видиш как ще се старая на НВОто.

По-скоро тия от АК, дето чакат намаляне на таксата, ще са с по-високи балове, защото ще избират между СМГ, НЕГ и АК.

# 545
  • Ланкър, планините Овнерог
  • Мнения: 11 076
Това е, че училищата по изкуства са с изпити след НВО. Трябва да си свръх сигурен, че ще те приемат, за да го даваш спокойно на НВО.
То сега е пак добре, че още след първо класиране ще отпаднат тези деца. Едно време изпитът и приема в МК на голямата бяха по време на второ класиране на МОН.

Последна редакция: ср, 07 юли 2021, 14:03 от Гита Ог

# 546
  • у дома...
  • Мнения: 3 701
И в НГДЕК... Общо взето има деца от всички диапазони.

# 547
  • Мнения: 79
Има професионални гимназии, които предлагат дуално обучение там децата последните две години 11-12 клас работят в реална среда, получават заплата и осигуровки свикват с колектива  и наистина стават специалисти в областта.След това им предлагат трудов договор и продължаване на обучението във висше учебно заведение.Дори да не продължат да учат по специалността, придобитата професионална квалификация е само плюс.

# 548
  • Мнения: 3 945
Коментира се по - назад и да вметна, че всяка година около 600 деца се записват в частни училища в София. Само в АК тази година приемат 180. Отделно музикалното, приложното, изящните изкуства, танцовото са още 300 ученика, при които бел+мат не са от решаващо значение, подготовката е друга и да кажем условно, не се конкурират с езикови и мат. гимназии. Италианският лицей и НГДЕК също са си отделно с около 130 деца. Въпросът е, че не се знае всичките тези около 1000 излизащи от общата класация с какви балове са и какви места ще освободят.

Стана ми интересно за НУКК - ами при тях засега са приети деца от техните 7 класове - тоест те би трябвало да не са в никаква класация на МОН, камо ли да им се коментират баловете и какви места ще освободят.

Между другото към днешна свободни места при тях няма още сега?!
Подкрепям solnichka , че НУКК /директорката е известна с любовта си към силните на деня/  специално пак ще направят някоя врътка, за да приемат ей-така без обявление или закъсняло некое наше дете !!

# 549
  • София
  • Мнения: 12 345

Стана ми интересно за НУКК - ами при тях засега са приети деца от техните 7 класове - тоест те би трябвало да не са в никаква класация на МОН, камо ли да им се коментират баловете и какви места ще освободят.


Децата, които са били седмокласници в НУКК, влизат в общата бройка на МОН.

# 550
  • Мнения: 463
Скрит текст:
Коментира се по - назад и да вметна, че всяка година около 600 деца се записват в частни училища в София. Само в АК тази година приемат 180. Отделно музикалното, приложното, изящните изкуства, танцовото са още 300 ученика, при които бел+мат не са от решаващо значение, подготовката е друга и да кажем условно, не се конкурират с езикови и мат. гимназии. Италианският лицей и НГДЕК също са си отделно с около 130 деца. Въпросът е, че не се знае всичките тези около 1000 излизащи от общата класация с какви балове са и какви места ще освободят.
Стана ми интересно за НУКК - ами при тях засега са приети деца от техните 7 класове - тоест те би трябвало да не са в никаква класация на МОН, камо ли да им се коментират баловете и какви места ще освободят.

Скрит текст:
Между другото към днешна свободни места при тях няма още сега?!
Подкрепям solnichka , че НУКК /директорката е известна с любовта си към силните на деня/  специално пак ще направят някоя врътка, за да приемат ей-така без обявление или закъсняло некое наше дете !!
Защо да ги няма в класацията на МОН, нали те също са държали НВО-та?
Или аз нещо не разбирам въпроса?

# 551
  • София
  • Мнения: 1 233
То и в училищата по изкуства, особено музикалните, 90% от новоприетите са си били там и до 7-ми клас. Но фигурират в статистиката на МОН, разбира се (училищата към МК са подчинени И на МОН, т.е. всичко общообразователно си е валидно и там).

Скрит текст:
ЕЖК за софийското музикално - 2 деца с много хубав бал ще се намесят в борбата за елитните гимназии, доколкото знам - едното е близко до максималния. Не мога да кажа явявали ли са се и на изпити (всичко е по номера) за МУ и дали няма да размислят в последния момент... Видно на сайта на училището е, че 74 седмокласници са приети в 8-ми клас в софийското МУ, допускам ,че повечето ще се запишат. Измежду тях има вероятно още 10-12, освен първите две, които имат високи балове и реално "освобождават" места за класиране. От напусналите МУ има отиващи в НХГ, НГДЕК, НУТИ - все училища към МК.
В случая статистиката е по-скоро в полза на "освобождаване" на 10-на места.

Не мисля, че децата от училищата по изкуства правят особено голяма разлика, поне не толкова, колкото НГДЕК, АК, ПЧМГ и другите частни.

# 552
  • София
  • Мнения: 7 652
... В резултат училища, традиционно популярни като езикови, разкриват паралелки с профил Математически, Природни науки и Предприемачество, а в профилирани гимназии и средни училища се появяват все повече професионални паралелки. Как ще бъдат обезпечени с преподавателски състав тези паралелки е труден въпрос....
Да, интересен въпрос повдигаш, дано да са помислили върху него.
Бих се радвала някой да ми обясни също дали тези профили ще се изучават само 11 и 12 клас, или още от 9-10? Т.е. да разбирам ли, че мат профил в 133 с АЕ/РЕ в 8 клас ще учи основно АЕ, в 9 и 10 и някои предмети на АЕ и другите общообразователни и после в 11 и 12 наблягат основно на мат?
Звънях в 133 - никой не вдига.

# 553
  • София
  • Мнения: 2 985
Когато бях в 133-то ми обясниха, че задължителните профили след 10 клас са съответните два езика, а трети и четвърти профил се избират от децата. Само че трябва да се избере група. Тази година не е имало математически профил в 11 клас. Но не знам тогава, когато днешните 11-класници са кандидаствали, дали е имало зададен друг профил, освен езиковите. Може би щом паралелката е с мат, това ще бъде един от задължителните профили.
Съветвам ви да отидете на място. И на мен не ми вдигаха телефон, но на място бяха много любезни и ми дадоха исканата информация.

# 554
  • София
  • Мнения: 9 085
Министър Дидева нареди - Наздраве!
Дидева, знаеш, че си спасителят на всички ни, нали Kissing Heart

Денят заветен веч дойде,
Искрящото море всички ни зове.
Дали ще дойде тоз момент -
Емоцията лятна да стане компонент
В коктейл от усмивка, щастие, радостни сълзи
А седмокласните майки да ме оставят на мира чак до зори!

Дидева, едно студено малиново Wine Glass в двореца вперила очи във вълните. Hug

Общи условия

Активация на акаунт