Сватба, булките на 2020, 2021 г., тема 8

  • 41 861
  • 759
  •   1
Отговори
# 180
  • Мнения: 3 351
Питайте ги директно колко гости могат да съберат. Това със сайта не е ориентир, аз гледах един хотел с 30 двойни стаи, но при повече гости настаняват на същите условия в съседен. Може да имат опции.

# 181
  • Мнения: 413
JaMbaLaYa, колко човека персонал имахте? На нас ни казаха, че ще има 8-9 сервитьора, ние сме 150 души и не мога да преценя дали това е достатъчно.

Аз не доуточних, че не сме в Юстина, но нашето място няма никаква хотелска част. Запазили сме хотели на около 15 мин с кола, като имаме и организиран транспорт.

# 182
  • Мнения: 1 128
JaMbaLaYa, колко човека персонал имахте? На нас ни казаха, че ще има 8-9 сервитьора, ние сме 150 души и не мога да преценя дали това е достатъчно.

Въпросът не е към мен, но би трябвало да са ок. Simple Smile

Последна редакция: чт, 12 авг 2021, 17:12 от SSll

# 183
  • Мнения: 219
Не знам колко бяха, честно казано, но явно е имало нужда от повече Simple Smile

# 184
  • Мнения: 204
Чисто информативно - някой знае ли откъде се поръчват такива виенски столове под наем и каква им е цената?
Честно казано никъде не ги намирам, а виждам вече няколко фотосесии, на които присъстват. Thinking

# 185
  • Мнения: 413
Чисто информативно - някой знае ли откъде се поръчват такива виенски столове под наем и каква им е цената?
Честно казано никъде не ги намирам, а виждам вече няколко фотосесии, на които присъстват. Thinking



bohorental.bg е страницата в Инстаграм, която ги предлага в България. Страницата е на сватбения фотограф Петър Бегов. За цена нямам идея. Агенция Диаманти също мисля ги имат, но при тях е много солена цялостната услуга, за столовете частично не знам, но можете да питате. За ориентир - стол Шивари е около 7,5-8,5лв бройката, а те са най-разпространените. Диаманти ни предлагаха едни по-тежкарски столове по 18лв бройката.

# 186
  • Мнения: 722
Преди да пусна разказа за нашето тържество, исках да попитам дали мога да споменавам имена на хора/бизнеси или не, тъй като съм много доволна от всички подизпълнители и бих ги препоръчала, ако е позволено.

# 187
  • Мнения: 2 391
Можеш да споменеш всички, ще бъде полезно!

Аз следващата събота съм булка и съм тотално изтрещяла вече. Не знам при вас как е, но не се говори с мен и съм с по няколко паник атаки на ден, от по-леките.
А бях тотален айляк до преди 3-4 дни!

# 188
  • Мнения: 722
Преди да започна с разказа, искам да благодаря на всички за нещата, които споделяте в тази тема, беше ми много интересно и полезно да ви чета.

Нашето сватбено тържество беше на 07.08. в Пловдив - пиша тържество, а не сватба, защото сключихме брак в чужбина през юни. Не искахме да отлагаме заради пандемията и решихме да подпишем в държавата, в която живеем, а след това да направим две малки тържества за всяко семейство, тъй като съпругът ми е чужденец. На подписването бяхме с нашите свидетели, след това имахме празничен обяд в хубав ресторант, бяхме поръчали и малка сватбена торта, а аз си имах рокля, букет, грим, прическа, но нямах усещането за притеснение или много голямо вълнение. Разбира се, радвахме се много, че сключихме брак, после имахме фотосесия и една нощувка извън града като подарък. Но емоцията да отпразнуваш с най-близките ти хора е много различна, цялата вечер тук мина като филм и беше изключително вълнуващо. Моят съпруг също остана много доволен, според него българите сме по-емоционални и умеем да се веселим. В този ред на мисли искам да кажа на всички, които се колебаят, дали да имат тържество заради ограниченията, да не се отказват - дори и с малко хора става супер. Ние бяхме 38 човека с нас двамата, ако всички поканени можеха до присъстват, щяхме да сме 45 човека.

Оказа се обаче, че да организираш дори и малко тържество, особено от чужбина, не е лесна работа и искрено се възхищавам на тези от вас, които организират целия ден с всички ритуали и церемонии. На мен ми отне точно два месеца, за да подготвя всичко. Аз лично се радвам, че при нас беше само парти, защото в деня преди него ми беше доста притеснено как ще мине празненството.

Главното ни изискване беше да направим тържеството на открито и най-трудно намерих ресторант за нашия брой хора.
След дузина обаждания и запитвания по мейл, се спрях на арт галерия и ресторант Филипополис в Стария град на Пловдив. Мястото е страшно красиво, храната и обслужването бяха без забележки, а собственичката е изключително любезна и приятна жена и комуникацията беше много лесна. Ако сте от Пловдив и ще правите сватба до 45-50 човека, препоръчвам мястото горещо! Започнахме с фотосесия в арт галерията от 17:30 до 18:00 часа, след което направихме welcome drink с гостите пак там за половин час. Атмосферата на реставрираната къща е уникална и на всички гости много им хареса. В 18:30 часа започна вечерята в градината, а повечето гости си тръгнаха малко преди полунощ, като с последната маса с моите приятели приключихме в 2 часа. За децата бях взела моливи и книжки за оцветяване, които бяха сложени на отделна маса. Но те танцуваха повече и от възрастните. От ритуалите имахме първи танц, танц с бащата на булката, разчупване на питка, разрязване на торта, хвърляне на букет и речи/клетви.

Трябва да кажа, че въпреки, че организирах всичко сама, имах сватбен координатор, който следеше всичко в деня на тържеството и отделно ми помогна много с препоръки за фотограф, флористка, диджей и карикатурист. Момичето е много интелигентно, възпитано и симпатично - казва се Неда Загорчинова от NedaWeddings. Тя поемаше и ролята на водещ, когато трябваше да се обявява нещо, но тъй като нашата сватба не беше традиционна, това не се налагаше много често. Ако може да си го позволите, смятам че сватбеният координатор много може да ви улесни деня и да спести много работа за вас и вашите близки. Ние поне така го усетихме.

Искам да споделя и кои са хората, които направиха всеки елемент от тържеството прекрасен - някои от тях поемат ангажименти и в други градове, така че може да погледнете уеб страниците им. Флористката е Галя от Сладкарница за цветя (или Цветарница Галя) - както каза майка ми, след като видяхме как направи един букет пред нас - “не флорист, ами артист”. Галя се съобрази изцяло с бюджета ни, нито веднъж не ми каза “не може, няма да стане”, а резултатът беше уникален. Поисках всички цветни аранжировки да бъдат оформени като букети и в края на вечерта дамите си ги взеха до един - 10 големи и 5 малки букета. Булчинският букет и бутониерите също бяха перфектни. Букети от гостите нямахме - вместо това имахме кутия за благотворителна кауза.

Тортата и питката бяха от сладкарница Молле - изключително професионално отношение от началото до края: започна с безплатна дегустация с 4 вкуса торти и завърши със съобщение след тържеството дали всичко е било наред с тортата и питката. Те се свързаха с флористката, взеха цветята и направиха украсата в ресторанта - аз само видях една много красива торта накрая, която беше и много вкусна. Пробвахме торти в още три сладкарници - Стената (безплатна дегустация, вкусни, но леко сладки торти), Dolce Mela (платена дегустация, безвкусни сватбени торти за моя изненада, защото тортите от витрината им са супер) и Нико в Асеновград (платена дегустация, вкусни, но малко тежки за лятна сватба). В Стената и Нико отношението също беше много професионално и бих ги препоръчала, но Молле бяха перфектни - питката изчезна за минути, след като беше сервирана, тортата също се изяде до последното парче.

Подаръчетата за гости ми бяха кутийка с два макарона от Bebba Macarons - освен, че бяха много красиви, бяха пресни и много вкусни. Комуникацията с тях също беше бърза и лесна и ми направиха безплатна дегустация с няколко вкуса макарони, преди да избера. Другият “подарък” за гостите беше карикатуристът Марто (Кварк Парти Карикатури/Marto Caricatures), когото не мога да похваля само с няколко думи. Той не спря за миг да си почине, цяла вечер рисува с усмивка - 90% от гостите си направиха карикатури и всички след това ми казаха, че изненадата е била супер. Всички останахме с много добро впечатление и от фотографа Денис Василев (Weddenis) - много добре водеше фотосесията, а след това по време на партито беше много деликатен и изобщо не забелязвах, че снимаше, но гостите казаха, че много е снимал. Не съм видяла още готови снимки, но нямам съмнение, че ще са страхотни. Освен това по време на golden hour спонтанно ни предложи да отидем на една панорамна площадка на 5 минути от ресторанта, за да направим няколко снимки на фона на града. Диджеят ни също беше чудесен - DJ Fukko, но той не е сватбен диджей и направи изключение за нас, защото му казахме, че няма да има хоро, чалга и стандартните ритуали и защото искахме стиловете, с които и той работи по принцип.  

Табелки за маса купих от Сладки Цветя и надписах собственоръчно, а кутията за подаръци беше чисто бяла и я взех втора употреба от OLX. Нямахме друга украса освен цветята и табелките с имена, но градината на ресторанта е толкова зелена, че не беше и нужно. За три малки шаферки взех гривнички с изкуствени цветя от Аксесоари ръчна изработка Бети. Много бяха стилни и красиви и децата много се зарадваха. Не съм взимала бутониери или гривни за гостите - имаше само за младоженеца и моите родители. Те ни дадоха да ползваме техните сватбени чаши, така че и това не съм търсила. Вместо напечатани покани имах сватбен сайт - направих го сама като използвах безплатната платформа the knot.

Книгата за пожелания от гостите и фото книгите с фотосесията поръчах при Стела Спасова - Stela Spasov Visual Art. Момичето е страшно талантливо и направи цялостния дизайн на кориците както ги искахме, освен това работи много бързо. Самите книги станаха много красиви и луксозни. Гримът ми го направи Минка Петрова, която е професионален гримьор и дълго време е работила с модели за фотосесии и ревюта. Съобрази се изцяло с моята идея за лек и свеж грим, който въпреки голямата жега и малко сълзи, не се развали цяла вечер. Прическата също не мръдна и бях много доволна - нея ми я направи Галина Попова.

Съжалявам, ако разказът е станал прекалено дълъг и е доскучал - надявам се и аз да съм полезна на някого. Пожелавам на всички вас прекрасни сватби и още по-вълнуващ съвместен живот с любимия човек!

Последна редакция: нд, 15 авг 2021, 13:47 от sereiadomar

# 189
  • Wonderland
  • Мнения: 745
Аз вече съм в страхотна дупка. Grinning Имам нужда да споделя с хора, които евентуално са в същата ситуация, хаха.
След фалшивата тревога от миналата седмица очаквам всеки момент всичко да се провали. Остават ни 2 седмици до сватбата, а нямам никакво желание, интерес и нито капка вълнение, просто искам всичко да отмине. Като се сетя за нея и ми се реве Grinning наистина! А имаме толкова още дреболии за довършване, но не смея да се захвана с нищо от страх, че сватба просто няма да има Grinning i te taka

# 190
  • Мнения: 633
Нашата сватба е след 3 седмици и въобще не се притеснявам. Не гледайте толкова новини и се фокусирайте върху хубавото. Само се измъчвате.. в против случей. Каквото трябва ще стане Simple Smile)
Успех на всички булки!

# 191
  • София
  • Мнения: 31 402
Най-много да намалят капацитета на заведенията до 30%. Пълно затваряне не виждам как ще се случи до м. октомври, все пак е лято, а и след това ще е трудна работа т.е. сватби ще има според мен.

# 192
  • Мнения: 120
Мина нашата сватба, много съм щастлива! Въпреки че бях подготвена, че няма всичко да е по план, всъщност успяхме почти с всичко на 100%.
Няколко съвета, които искам да споделя с бъдещите булки:
1. Планирайте си време за почивка в програмата - половин час след фотосесията, преди ресторанта или там, където е възможно. Свалихме роклята и костюма и полежахме малко - супер ни се отрази, че после нямаше сядане. 😁
2. Направете и разпечатайте подробен списък какво ви трябва за различните места - ритуална зала, църква и т.н. Сложете отговорници от близките кой какво ще носи, за да не се забрави нещо. Все пак ги проверявайте. 😆
3. Ако имате повече от 4-5 деца - задължително вземете аниматор да ги забавлява! Много ни помогна на нас, за трите часа, в които имаше анимация децата не се чуха, с родителите бяха много доволни и се успяха да се позабавляват. Най-добре анимацията да покрива и момента с рязането на тортата, че иначе става струпване на деца около нея и множество малки ръчички искат да пипат. 😆
4. Удобни обувки!
5. Направете си го както на вас ви харесва и не се съобразявайте с чужди мнения и претенции

Успех и весели сватби! 🥰

# 193
  • Мнения: 97

3. Ако имате повече от 4-5 деца - задължително вземете аниматор да ги забавлява! Много ни помогна на нас, за трите часа, в които имаше анимация децата не се чуха, с родителите бяха много доволни и се успяха да се позабавляват. Най-добре анимацията да покрива и момента с рязането на тортата, че иначе става струпване на деца около нея и множество малки ръчички искат да пипат. 😆

Успех и весели сватби! 🥰

Първо, честита сватба! А също и благодаря за полезните съвети!   

Съжалявам, че така нахълтвам в темата, но това с децата ми е голяма питанка напоследък и използвам да задам въпроси как да го организирам. Като малка винаги танцувах на дансинга с булките и въобще не помня някое дете да е създавало проблеми или да ми е било скучно на сватба, та и до скоро не съм мислила въобще децата какво ще ги правим...

А ето и какво не ми е ясно. Какво правят всъщност децата с аниматора? Трябва ли предварително да им осигурим тяхна си маса, на която да се занимават и въобще да нямат места на масата при родителите си? Или да имат и на едната, и на другата маса? И деца до каква възраст е подходящо да има при този аниматор? Примерно имам двама 11-годишни, които май ще е по-добре просто да настаня при родителите им вместо на масата с 4-5-годишни деца. Ще присъства и една госпожица на 8, която е страшна хала и въобще не знам при кои ѝ е мястото.

Някой да може да ми препоръча аниматори за Варна или просто къде да търся там?

ММ много обича деца и има идея направо да ги включим в някоя сватбена игра. Всъщност това е единственото в цялата организация, за което съм му чула мнението и е предложил идея Flushed  Затова и се бях заровила за игри с деца на сватбата, а те като заваляха едни съвети за аниматори и много взех да се шашкам Sweat Smile

# 194
  • Мнения: 1 430
По въпроса с децата - ние имахме точно 5 гостенчета на възраст 3-7 години. Всяко си стоеше при родителите и не сме имали аниматор. Не са се пречкали изобщо нито по време на първия танц, нито докато режехме тортaтa. В някакъв момент си се намериха, танцуваха си, играеха си около една маса. Ако родителите им са ви достатъчно близки, може да го обсъдите и с тях. Ако бях с 4-5 годишно, бих предпочела да е до мен. А 11 годишните не ги смятайте много към децата Grinning

Общи условия

Активация на акаунт