Частни училища - информативно-дискусионна тема 47

  • 38 827
  • 750
  •   1
Отговори
# 45
  • София
  • Мнения: 62 595
Искат да се наместят като академично училище - хем да са по ученето и науките, хем да минат покрай математиката.

# 46
  • София
  • Мнения: 7 276
Искат да се наместят като академично училище - хем да са по ученето и науките, хем да минат покрай математиката.
Хубаво де - но на какво са алтернатива? Нали са алтернатива на нещо в Питагор/СС Simple Smile

# 47
  • София
  • Мнения: 62 595
Алтернатива на тези две училище - вече да не са две най-търсени, а три. Не че са алтернатива, но могат да се нарекат всякак. Имидж да си създават.

# 48
  • София
  • Мнения: 7 276
Алтернатива на тези две училище - вече да не са две най-търсени, а три. Не че са алтернатива, но могат да се нарекат всякак. Имидж да си създават.
Мисля, че ясно бе посочено, че Иззи не са конкуренция, а са алтернатива Grinning

# 49
  • София
  • Мнения: 62 595
На конкуренцията й се казва алтернатива Wink Реално е точно това - алтернатива. Две търговски вериги - Била и Лидл. Идва Кауфланд и е алтернатива на двете. Пряк конкурент, който казва, че неговата стока е по-особена, ама пак си  играе на същия пазар. Laughing

# 50
  • Мнения: 194
Според мен, Иззи конкурернция точно на Питагор и СС едва ли искат да са. Тоест те са им конкуренция, но само по направлението - частни училища. Питагор и СС са си типични класически училища, които не предлагат нищо иновативно, защото просто няма смисъл да го правят. Имат си изградено име и достатъчно желаещи. Ако се говори за алтернатива на друго училище то според мен Иззи са алтернатива на ТЕ. И двете явно се опитват да се движат по STEM течението.
И докато ТЕ са вече доста години на пазара и първоначалния интерес към тях може би леко е спаднал, Иззи като ново училище ще се опитат да покажат високо ниво още от началото и да дръпнат повече деца.
Относно залитането по програмирането през последните години. Ами мода е, какво да се прави. Нали ще ставаме силициевата долина на стария континент. Та защо да не помогнем на децата по такъв начин, че да не им се налага да не се преклалифицират на 35+ - 40 години с курсове и академии.

# 51
  • София
  • Мнения: 735
Силициева пак е добре. Съвсем доскоро се борехме да сме силиконовата Joy

Аз ще приземя малко дискусията за алтернативите и конкуренцията. Имам преки наблюдения върху програмата на ЧУ в началния курс. Общо взето, като сложиш по два часа език, БЕЛ и математика, остават още няколко часа в учебната програма, които трябва да покрият хорариума по науки и разказвателни предмети, музика, спорт и рисуване. Ако едно училище все пак върви по образователните стандарти на МОН и иска да покаже резултати на НВО в 7 клас, то според мен има практически нулев диапазон за значими иновации. Единствено учителите са от значение, защото разликата между компетентен преподавател, който разбира в дълбочина материята си и увлича децата и латерна, която чете урока от учебника, е всичко, което ни интересува всъщност.

# 52
  • Мнения: 5 813
Гадамер, той процесът е двустранен действително. Но ако си учител в 75 СОУ няма да те хедхънтват от Иззи. Нали? Нито ще те изтипосват в пълен ръст и CV на сайта си. Това иронично казано.

Рейни, цялото ми изказване не е черногледство, а се базира на 8 години много стриктно наблюдение на развитието на този сектор. Това, което правят в Иззи и начина по който го афишират изобщо не е непознат на пазара.

А Данделион си е напълно права. След като попълниш хорариума по основните предмети, остават 2-3 часа седмично за допълнителни запълващи часове по "иновативни" дисциплини като борд игри и програмиране в детската градина. Simple Smile Ще ме прощавате, но подобни неща за мен са дъвка залъгалка за родители. Не е като да не съм се възхищавала и аз на такива неща, когато още не бях слязла на земята и погледнала с реализъм и доза скептицизъм на подобни рекламни кампании.

Истината е, че качествата на едно училище се установяват в края на обучителния период. Когато се видят крайните резултати и реализацията на възпитаниците му. И когато родителите им честно си дадат равносметка дали резултататът си е заслужавал парите, които са дали.

Последна редакция: сб, 07 авг 2021, 10:18 от Fancy

# 53
  • София
  • Мнения: 62 595
Именно. На въдицата за сериозността на каквото там ще да е програмиране и прочие, могат да се хванат само родители, които имат първолаци или пукчета. Много е натоварена целодневната програма в ЧУ, защото хем трябва да вземат основния материал, хем да се подготвят домашните, хем допълнителния материал и чак тогава тези занимания. Няма как да го съберат всичко това най-иновативно за много време, защото децата няма да нощуват в училище. Децата са нормални хора и се изморяват. Кога да си починат? Един час на обяд, когато трябва да обядват и да им остане време за игра?

# 54
  • Мнения: 194
Силициева пак е добре. Съвсем доскоро се борехме да сме силиконовата Joy

Димитровград от много години е силиконовата долина,.Не мисля, че Митко Пайнера е оставил дори и минимален шанс за някаква конкуренция там Grinning

# 55
  • София
  • Мнения: 5 247
Много добре го е написал Outer.
Виждам, че не разбирате от програмиране и как се учи, позволете поне в това да имам някакви основи Grinning Категорично не е близалка за родителите, но дори децата да не станат програмисти, то със сигурност тази логика ще им върши работа.

# 56
  • Мнения: 5 813
Децата на дребна възраст имат склонност да пробват и отхвърлят занимания. Един- два часа седмично балет, настолни игри, рисуване върху стъкло и др. са точно залъгалката за родители, която ги облекчава да не се занимават те да търсят, а после и да осигуряват логистично развозването до тези занимания, ако са извън училище.

В Петър Берон има над десетина подобни възможности, някои от които са на много високо ниво. И какво от това? Училището пак е посредствено. Ако ме разбирате какво казвам.  Wink

# 57
  • София
  • Мнения: 735
Ето една игра на Osmo за мъници, която добре задава основите на програмирането. Буквално е за петгодишни и е увлекателна (трябва iPad).

Аз тези дни следя метриките на МЗ и се моля за присъствена учебна година, дано да е възможна. Ако трябва ДО, можем да си стиснем ръцете за две седмици през февруари да речем с тайната мисъл да се изолираме семейно на Боровец.

# 58
  • София
  • Мнения: 62 595
И децата отново са пред някакво устройство сами. Не си играят с физически играчки и обекти, не изучават околната среда натурално, а сурогатно, не общуват с останалите от семейството. Най-важното е, че не развиват езиковите си умения. После не могат една история по картинка или серия картини да разкажат, някаква случка или приказка. Подозирам сега каква буря ще изригне срещу мен, но сори, това е положението. Дори при отличниците езиковите умения и знания са на едно средно ниво, което за мен направо е ниско.  Затова аз като родител бих предпочела сто пъти детето да е в някакви изкуства, ако ще е за извънкласни занимания, а ако е за нещо като допълнителни часове, които се броят по учебната програма, то със сигурност ще предпочета всичко, свързано с развиване на езиковите умения. Програмиране ще научат когато си поискат, но езиковото богатство и мисленето не се наваксват, ако не се развиват допълнително. Езикът е мислене, култура, осмисляне на собствената личност, емоции и света наоколо.

# 59
  • София
  • Мнения: 7 276
Ето една игра на Osmo за мъници, която добре задава основите на програмирането. Буквално е за петгодишни и е увлекателна (трябва iPad).
Много полезно - ще пратя линка на децата. Не играеха ли малките и в нашето училище на хромбуците цяла година подобни игри?

Иначе иновативност/алтернатива в програмирането без добри основи по математика някак не ми се връзва.

С последното мнение на Андариел съм напълно съгласна. Хубаво е, ако ще се имаш за образован човек, да си образован хармонично и балансирано, поне до някаква възраст.

Общи условия

Активация на акаунт