Частни училища - информативно-дискусионна тема 47

  • 42 605
  • 750
  •   1
Отговори
# 510
  • Мнения: 2 882
Аз не разбирам защо е сравнението с ДУ, не може ли да се отговори нормално колко време средно отнема самоподготовката уикенда на децата от 1-4 клас да кажем? В СМГ на 4-часов курс не бих си водила детето ако беше в ДУ така или иначе. Нито си представям да няма никакви домашни. Искам обаче да не е заринато и да има време и за игри. Няма да го правя нобелов лауреат от първи клас

# 511
  • Мнения: 6 384
Учи се. Колко отнема писането на домашни зависи от самото дете. Може и два дни, може и два часа. Сама преценете. Хоуп ви е казала горе долу по колко им дават.
Но първи клас е преломен. В ПУК още се води полуучилище. Първи клас си става сериозно от гледна точка на детето.

# 512
  • Мнения: 50
Здравейте, и аз бях на отворените врати на Питагор и аз останах с такова впечатление за ученето. В ПУК имат 2 часа на ден английски и 2 часа на ден математика, отделно български (до края на ПУК могат да четат кратки думи и изречения и започват подготовка за ръкописно писане). Имат домашно всеки уикенд, за да свикват. Не съм сигурна, че такова натоварване е ОК за 6 годишно дете.
Другото, което малко ме притесни, че около сградата имаше адско задръстване - от нас би трябвало да отнема 10 мин с кола в почивен ден, а пътувахме по 40 мин а посока.
Притеснява ме малко, че пак ще има прием за първи клас, но уж казаха, че техните ПУК-чета всички го минавали.
Иначе бяха супер любезни, много добре обясниха. Дисциплина трябва да има, иначе ще им се качат на главите.

Последна редакция: пт, 08 окт 2021, 13:44 от S^^

# 513
  • София, България
  • Мнения: 5 877
Много благодаря за ценните впечатления от посещението на Питагор. За спорта спомена ли се нещо.
Аз вече я записах дъщеря ми в платформата и чакам дата и час.
Споменаха ли за стипендиите за ПУК и какъв ще е изпитът точно?

Мисля, че нарочно са подчертали за дисциплината, защото не искат да оставят впечатление, че с големия прием нещата ще се разпуснат. Това разбира се си го съчинявам ей така, не съм присъствала.

# 514
  • Мнения: 9 050
Аз не разбирам защо е сравнението с ДУ, не може ли да се отговори нормално колко време средно отнема самоподготовката уикенда на децата от 1-4 клас да кажем? В СМГ на 4-часов курс не бих си водила детето ако беше в ДУ така или иначе. Нито си представям да няма никакви домашни. Искам обаче да не е заринато и да има време и за игри. Няма да го правя нобелов лауреат от първи клас

Сравнявам го за да добиете представа колко реално ще е ангажирано детето в училище.
Колкото ДУ+курс по математика+курс по английски.

Допълнителната математика в Питагор съдържа точно това което се учи на курса в СМГ за кандидтстване.
Тази математика не е включена в задължителният материал на МОН и останалите училища.

Колко време средно в ПУК, 1, 2 клас ще пише домашни зависи осново от детето.
Едно домашно може да се пише 20 минути или 2 часа.
Зависи как се справя детето ви, защото няма вариант да пропусне материал или да не научи такъв. И ако не си е свършило нещата в училище ще си дописва у дома.


Много благодаря за ценните впечатления от посещението на Питагор. За спорта спомена ли се нещо.
Аз вече я записах дъщеря ми в платформата и чакам дата и час.
Споменаха ли за стипендиите за ПУК и какъв ще е изпитът точно?

Мисля, че нарочно са подчертали за дисциплината, защото не искат да оставят впечатление, че с големия прием нещата ще се разпуснат. Това разбира се си го съчинявам ей така, не съм присъствала.
Хубавото е, че всеки ден имат извънкалсни - тоест детето може да спортува всеки ден + основните часове по ФВС - това е добро движение.
Моето винаги след извънкласни го взимах с мокра коса....тоест те не са просто проформа.

Последна редакция: пт, 08 окт 2021, 14:53 от Hope for Two

# 515
  • Мнения: 20 034
Няма курсове за пукчета в СМГ. Започват от 2ри или 3ти клас.
Така, както го описва Хоуп, ми се струва много натоварено.
Относно това колко дълго ще се пишат домашните, наистина зависи от типа дете. Има такива, които са много бързи, но пък често им липсва прецизност. Има такива, които изписват луличките бавно и старателно, съответно се разсейват и гледат в една точка половината от времето. Борбата в Пук най-вече е да не се разсейват.
За едно будно дете самият материал няма да е труден, но е досадно да оцветява, да чертае по пунктир, да пише букви и т.н. Такива неща правеха при нас преди осем години в СС, но в Питагор може и да има разлика, като чета написаното от Хоуп.

# 516
  • Мнения: 2 882
Казаха, че ученето е до 15.30 и после до 17.40 са свободни занимания като не успях да запомня всички - бяха наистина много - фехтовка, шах, изправителна гимнастика са тези, които запомних Grinning

Ясно, Хоуп, мерси, 2ч на ден на уикенд не са много за мен, въпросът  ми беше да не им отнема половината свободно време, иначе то е ясно, че е индивидуално, разбира се.

# 517
  • София, България
  • Мнения: 5 877
От моя скромен опит на родител със само едно дете, мога да кажа, че е много важно как ще се представи на детето цялото учене, писане на домашни и т.н.
Моята дъщеря приема всякакви книжки със задачки, Моливко, карти, писане на разни букви, цифри като награда и като нещо за забавление.

# 518
  • София
  • Мнения: 5 426
Знам, че ще прозвучи странно, но и аз скоро минах през същите терзания- да не се преумори детето, да не го затрупват с много домашни и т.н. (друго е училището), но децата се оказаха страшно адаптивни и всъщност изобщо не се натоварват толкова, а сега са като малки гъбки, жадни за знания. Ако пък случайно не се адаптира, поне ще знаете накъде да отидете после Simple Smile

# 519
  • Мнения: 28
Аз да се включа с малко различни впечатления от отворените врати в Питагор за ПУК. Всъщност г-жа Котова много пъти подчерта, че ще работят с децата, за да ги подготвят за първи клас- самостоятелност, дисциплина, концентрация, търпение, общуване с учители и съученици. Относно домашните  в ПУК обясни, че са за моторика и разни забавни игри, като единствената цел е да се създаде навик в децата , че уикенда имат такова задължение. Дори посъветва родителите да оставят детето да забрави да го напише. В градината на сина ми от 4 годишни са с такива домашни и не се е претоварил. Това, което остави неяснота в мен, е как децата се групират по класове. Доколкото разбрах се отчита някакво ниво, но не и относно познания по английски, а за деца които са напреднали с езика е важно да са в адекватна среда, за да могат да напредват.

# 520
  • Мнения: 6 384
В ПУК колко пък напреднали в езика да са?Като изключвам двуезичните по майчина линия. Това не е 5/8 клас, че да ги делят.
Поставяйки ги в една среда неучилите изобщо ще се изравнят с другите точно за месец. А за ПУК и 1 клас е важно точно да направят еднородната среда. А не да ги делят на напреднали и изоставащи. Това нито е полезно да децата, нито за училището. Особено на тази възраст.

Последна редакция: нд, 10 окт 2021, 13:39 от Fancy

# 521
  • София
  • Мнения: 3 280
Аз четейки последните 20 страници се обърках тотално за Питогор. Първоначално бях решила да кандидатства и там моето момиче, по мнение на моя близка, чието дете е там, че е подходящо за нея. Впоследствие от прочетено тук и от други познати се отказах, защото реших, че училището не предлага достатъчно добра подготовка по БЕЛ и другите предмети различни от математика, най-вече разказвателните предмети. Сега от последните страници пък установявам, че Питагор /тъй като се отделя като основно училище, а ПЧМГ като средно чилище/ ще бъде не само типичното математическо училище, ами с по-сериозна обща подготовка като Света София. И тъй като пропуснах отворените врати, понеже всички боледуахме тогава, остава само да гадая, но някак си не съм много склонна да я насоча там.
Остава Света София. Там плюсовете и добрите отзиви са повече, но и за там имам съмнения Simple Smile 
Това, което искам за моето дете, която всъщност още не е направила 5 /предстои й средата на ноември да станае на 5 годинки/ е да учи в добра среда, със сериозна академична обща подготовка, но да има и достатъчно творчески занимания като писане на есета, творческо писане, някакви часове /извънкласни дори/ по изкуство/театър/мюзикъл. Последното знам, че звучи доста невъзможно, но си мисля, че освен да учат много /което за мен е добре/, децата би трябвало да развиват и някакъв творчески талант - да пеят, да участват в пиеси, да участват в дебати по интересни теми /последното за мен е особено важно умение и в живота, а и в частност в моята професия/, да пишат съчинения, стихове и т.н. Ученето, изграждането на навици за усвояване на знания, концентрацията, дисциплината са чудесно нещо, но не са и не трябва да са единственото в живота на децата, особено до 5 клас.  Да, знам че ще кажете, че детето може допълнително да се запише на различни активности и навярно така ще бъде, но това дете ще трябва и да спи, и да играе, не само да ходи на училище и на допълнителни курсове.
Не знам защо, но във всички теми, които аз успях да прочета /последните няколко/ се говори предимно за успехите по МАТ  и БЕЛ, сякаш няма други предмети. Нищо не виждам за история, философия, биология, химия, физика - как се движат училищата.

Аз мисля да запиша детето ми за предварителния изпит за ПУК в Света София, за да може да усети тя самата какво е изпит. Знам, че за децата не преминава стресово самия изпит, поне моя близка приятелка така ми сподели, но все пак е изпит.

Относно мненията по-нагоре, че е трудно да установиш едно 5 годишно какво го влече и най-вече дали би било добро по математика съм относително съгласна. Математика, освен ако не е някакъв природен талант или гений, няма как да разбереш дали ще има интерес. Но за много други неща се вижда. Талантите за пеене или рисуване, също не ги коментирам, защото а тази въраст вече са видни.

Имам молба към тези, чиито дечица скоро /последните 2-3 години/ са кандидатствали в Питагор и Света София да споделят как преминава изпита и по-точно какви умения трябва да имат децата. Моето дете знае буквите, цифрите, брои до сто и нагоре, смята едноцифрени числа, преразказва история, приказка, логически задачи, пъзели. У дома с мен се глези много и се разсейва като ми задава 100 въпроса, за нещо което правим. В градината е напълно различна - според учителката й е много изпълнителна, концентрирана, решава бързо задачата зададена от нея.
Предполагам, че задачите в Питагор ще са повече логически, но за Света София нямам представа.

# 522
  • Мнения: 20 034
Е, какви успехи по философия в училища до 7ми клас? Биология, химия, физика се учат чак в седми клас, когато децата се готвят за матури и на много от тях последната грижа са им тези предмети. ПЧМГ изкарва доста класирани на националните кръгове. В СС също който иска, може да научи достатъчно от училищния материал.

# 523
  • София, България
  • Мнения: 5 877
Мagnollia, успех на изпита. Според мен вашето дете е повече от подготвено. Не знам точно какво се дава на изпитите за ПУК - и аз питах и не получих отговор, но скоро поне ще мога да кажа как е било в Питагор( или поне това, което успее да сподели детето).
Току що видях, че вече имаме дата и час за Питагор - още първия ден сме (18.10), за съжаление часът не е хубав - следобед, когато малко или много детето вече ще е уморено (точно по време на следобедния сън), но това е, късмет.
Питагор започва много да ми харесва с това наблягане на дисциплината, виждам че детето има нужда от това най-вече, да е в някакви строги рамки и това е постоянната битка вкъщи.

# 524
  • София
  • Мнения: 762
Това, което искам за моето дете, която всъщност още не е направила 5 /предстои й средата на ноември да станае на 5 годинки/ е да учи в добра среда, със сериозна академична обща подготовка, но да има и достатъчно творчески занимания като писане на есета, творческо писане, някакви часове /извънкласни дори/ по изкуство/театър/мюзикъл. Последното знам, че звучи доста невъзможно, но си мисля, че освен да учат много /което за мен е добре/, децата би трябвало да развиват и някакъв творчески талант - да пеят, да участват в пиеси, да участват в дебати по интересни теми /последното за мен е особено важно умение и в живота, а и в частност в моята професия/, да пишат съчинения, стихове и т.н. Ученето, изграждането на навици за усвояване на знания, концентрацията, дисциплината са чудесно нещо, но не са и не трябва да са единственото в живота на децата, особено до 5 клас.  Да, знам че ще кажете, че детето може допълнително да се запише на различни активности и навярно така ще бъде, но това дете ще трябва и да спи, и да играе, не само да ходи на училище и на допълнителни курсове.
Не знам защо, но във всички теми, които аз успях да прочета /последните няколко/ се говори предимно за успехите по МАТ  и БЕЛ, сякаш няма други предмети. Нищо не виждам за история, философия, биология, химия, физика - как се движат училищата.

Нормално е да се чете повече за МАТ и БЕЛ, защото от един  момент нататък някак и училищата, и родителите се концентрират върху двата предмета заради кандидатстването след 7 клас. Но описаното от теб не само е възможно, а е и налично в повечето частни училища. В "Света София" например, което се слави като центрофуга за академични постижения, децата всъщност имат танци, музика и театър (всяка година има поне две доста професионално подготвени представления - за Коледа и за края на учебната година). Има вътрешни спортни състезания между класовете по волейбол, баскетбол, футбол, а преди пандемията участваха и в градски първенства, включително по плуване, тенис на маса. За целта учителите си работеха с деца, които имат интерес, и в извънучебно време. Имат часове с психолог, които са точно това: дискусии на най-различни теми, организирани по много увлекателен начин. Имаха и работилници за творческо писане, включително им организираха срещи с писатели. Убедена съм, че същите неща се случват и в много други училища в различни конфигурации.
По отношение на история, биология, химия, физика - тези предмети едва към 6-7 клас се появяват в програмата, преди това фигурират като "Човек и общество" и "Човек и природа" и задават основата на предметите, може би затова не се и коментират толкова много. Но нямам усещането, че се неглижират, напротив.
С добре избрано училище, което дава солидна подготовка, а такива вече не са 1 и 2 в София, извънкласните занимания могат да бъдат сведени само до спорт например. Изобщо няма нужда детето да бъде водено на математика, английски и т.н., не че някои родители не го правят.

Общи условия

Активация на акаунт