Частни училища - информативно-дискусионна тема 47

  • 42 548
  • 750
  •   1
Отговори
# 90
  • София
  • Мнения: 3 280
От известно време разглеждам и проучвам училища за моето дете, което сега е на 4.5 години, но от следващата (не сега есента) година ще е ПУК. Миналата година октомври месец бях на отворени врати в Света София, защото към тогавашния момент това беше единствения ми избор. Сега проучвам и други възможности, като съобразявам да е сравнително близо до нас, защото не искам дълго пътуване сутрин и след училище. Спряла съм се освен на Света София, но и на Питагор и Симеон Велики. Последното училище според проучванията ми би било добре до 4 клас максимум за детето ми. В Питагор и в Света София имам представа относително, от впечатленията на приятелки, чиито деца учат там. Ще се връщам назад в темите и ще чета какво се споделя.
Това, което търся за моето дете е добра среда, място където да се държи много на обучението, да има и индивидуален подход съм детето и то да бъде щастливо докато учи.
До сега в детската градина, която доста проучвах преди да започне да ходи там това е налице. Според учителката й можеше да кандидатства и тази година да бъде ПУК, но за мен е малка и предпочитам още една година в градината да остане пред това да почне толкова рано училище.
Искам да попитам за Питагор, като се извинявам, ако скоро е писано - ще се връщам назад да чета, но Питагор за малките ( от ПУК до 5 клас) късе ще се помещава. Споменаха ми, че ще бъдат в друго сграда - в центъра.

# 91
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 207
Изберете училище, в което детето да изкара до 7 клас. В изброените училища не залагат на индивидуален подход (освен в Симеон Велики), но пък са в топ 3 по резултати (за разлика от Симеон Велики). Пробвайте дали ще приемат детето ви.
Питагор ще се преместят в Красна поляна.

# 92
  • Мнения: 9 050
Мagnollia, нямам идея как се определя до кой клас е добро едно училище.
Св.София и Питагор се представят чудесно на НВО без децата да ходят на уроци в школи. Но това не значи, че в училището не  учат допълнително и не се учи у дома.

Относно индивидуалният подход - ами аз лично не съм видяла такъв и не знам как се постига.
Ако са 10 деца - може и да има индивидуалност. Идеята на училищата с подбор е точно такава всички да вървят с едно темпо.
Колкото до избора на училище - детето да е щастливо - пак си няма идея как се постига преди детето да започне училище. Това е като един брак. Събираш се с някой за да си щастлив. Може да се получи, а може и да не се получи.

Питагор от тази година са основно училище от ПУК до 7 клас. Училището се намира в Красна Поляна до трамвайното депо. В сайта на Питагор можете да видите училището и точният адрес.

В сегашната сграда на Руски паметник остава ПЧМГ.

Последна редакция: вт, 10 авг 2021, 12:45 от Hope for Two

# 93
  • Мнения: 3 310
Здравейте, на страницата на Изи не откривам информация за таксите? Дали някой родител може да даде детайли.

# 94
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 207
1100 лв на месец. Транспортът е 280 лв на месец двупосочно.
До 3 клас вкл. са 9 месечни такси за учебна година, от 4 до 6 клас - 10 месечни.

# 95
  • София
  • Мнения: 762
В сайта на Дидева са качени вече таблиците със статистика на успеваемостта на НВО след 7 клас. Май и преди ги имаше всъщност, но сега ми излезе като новина и разгледах. Комбинирано МАТ + БЕЛ на първите 10 места има 8 частни училища. Познавайки от първа ръка степента на трудност на изпита тази година, наистина мисля, че таблицата е пълна с тъжни новини като цяло.

# 96
  • София
  • Мнения: 7 378
Прогресивното за първа година ли изкарват 7 клас? Поздравления за резултата. Олив може да каже дали дъщеря й е посещавала школа/уроци.

# 97
  • София
  • Мнения: 62 595
Индивидуален подход в група е логическо противоречие и невъзможно на практика. Индиводуално внимание може да има само при индивидуална работа. Иначе е групова. Две деца вече са група и само на теория може да се подходи индивидуално. На практика не може, защото двете деца са различни и с различен характер, знания, умения и мислене. Колкото и да се нагласят задачите, пак не става индивидуално. Докато индивидуално се подхожда към Марийка какво прави Иванчо? Задачата за Иванчо няма да е подходяща за Марийка и тя какво прави през това време? Изречението за индивидуалния подход е някакво клише, което е неосъщесвимо при работа в група. Може да е индивидуален подход само при положение, че Иванчо и учителката Петрова седнат някъде двамата и водят диалог и учителката работи само с Иванчо и обяснява само на Иванчо. Няма как да стане тая работа по време на часа, особено в училище, когато трябва да следват определено темпо и материал.

# 98
  • София
  • Мнения: 19 667
Ами не е по време на часа, естествено, що за коментар. При нас учителите си правят бонус часове с децата-  за което дете какъвто пропуск има. Моето е ходило няколко пъти по математика и никога по друг предмет, за други деца е друго. Последния път дори тя сама си беше помолила госпожата за бонус час за нещо, което не е разбрала.
Също така дават и индивидуални домашни, където е нужно, или казват на родителите какво е добре да упражняват повече и дават материали. Аз бях поискала за математика нещо за упражнения и ми беше направила свитък с листа със задачи, снимани от сборници, които е преценила, че са удачни. На дете с лош почерк беше дала едни специални упражнения, ти ги знаеш по-добре сигурно, да правят у дома.

# 99
  • Мнения: 9 050
Бъди това е индивидуална работа у дома.
Естествено е учител да е наясно със знанията и уменията на детето.
В ПЧМГ има часове за въпроси. Всеки който не е разбрал нещо и иска да пита се включва.

# 100
  • София
  • Мнения: 1 780
Това си е индивидуален подход, да. Само че колко училища освен ОТ го прилагат?! Зяпам го туй нон-сенс класиране по НВО с разни случайни прелетни мисли: на училищата с бутикова бройка под нормална половин паралелка мястото им изобщо не е тук, няма база за сравнение просто; Азбуки са пълно чал на фона на декларираните им претенции, а СГ на парите, които взимат; евалла на ДУ с класовете по 25+ деца с високи резултати, стига да са обективни; ако пак нво е правено на база тъпанарските подходи на МОН за учене наизуст, на плявата от учебниците и т.н., защо продължаваме да го зяпаме, ако и да нямало друг критерий. Егати, параграфа 22, в който сме се зашморцали… ма то па цялата ни територия и население са в него. Извинете, особено черногледо ми е тия седмици зарад пасквила, в който живеем.

# 101
  • София
  • Мнения: 5 426
Milenita, при нас в Иззи го правят (но май се класираме в бутиковата бройка), така както Бърди е описала. Само ги наричат- Допълнителни часове Grinning Бонус, като че ли по-яко ми звучи за пред децата обаче си признавам.

# 102
  • Мнения: 6 383
А таблицата показва, че положението е трагично. Само вижте разликата в точките между 1-вия и 10-тия. Всъщност няма значение толкова номерацията преди името, а резултатът. Двайсетина точки разлика с първия за толкова малки випуски си е провал за мен.
За Азбуки аз нещо казвах, но пак бях оплюта, та май ще спирам да говоря.
А Британика, Дорис Тенеди. За ПБ не ми се и коментира. При толкова лесни изпити тази година.
За ДУ с големите випуски какво да кажем. Тези, които събират амбициозни деца и родители (т.е. елитни) си запазват позициите. Т.е. ДО не е променило схемата на подготовка. Wink



Би ми било интересно да науча негативни коментари от други родители, особено ако са хард.

Кой какво прави във фейсбуук си е негова работа. Профили се ограничават много лесно Wink  Защо училище, което се рекламира за малко, "семейно" да няма такива отношения? Сигурно за хората е нормално. Ти откъде знаеш къде рови директорката? А знаеш ли дали тези хора не са ѝ приятели и в реалния живот, демек да си пият чат-пат кафето/бирата/виното? ( Аз не знам и наистина питам от любопитство, грам не се заяждам, пиша го, защото знам как може да бъде прочетено, а не влагам нападка)


Хард коментарите няма как да ти ги споделя, че разконспирацията ще е милисекунда след това. И няма как да изложа хората.
А по едно стечение на обстоятелствата много близка моя роднина е с цели две деца в училището ви. Та по функционалност на фейса ми се налага да чета и да съм свидетел на коментари на Доротея и някои учители от училището. Няма начин да счета за нормални подобен род отношения. Така както не приемах груповите сборища в Прогресивното, които за мен си бяха и са вид форма на контрол от страна на ръководството на училището...та този фейсбук контрол е подобна форма на следене изкъсо на родителските настроения и нагласи. И евентуалното им манипулиране. И не, не са лични и близки приятели.
Взаимоотношенията родител-ученик-учител-директор изискват определена субординация, и фейсбукклюкарника напълно се изключва от тях.

Лейка, ей го мъжът на Доротея. https://mdvtraining.bg/about-mdv/our-team/ Беше CFO на ей този холдинг agcapital.bg/about/management В него до скоро влизаха и тези компании https://www.realto.group/team
Двете части са на брат и сестра и вероятно са преструктурирали по някакъв начин бизнеса.
Изненада за мен е напускането на Воев на AG капитал, но гледам и че Адрес е с нов управляващ. Та явно Воев по принуда е останал да се занимава със семейната фирма.

А ако скролнете в сайта на МДВ ще видите и други "учители" на Иззи.

Последна редакция: вт, 10 авг 2021, 23:44 от Fancy

# 103
  • София
  • Мнения: 7 378
В тази връзка може ли линк към някоя от таблиците с минималните балове от второ или трето класиране за прием в гимназиите от тази година?

# 104
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 207
https://docs.google.com/spreadsheets/u/0/d/17hD_N03CKhpTtZGB6W0_ … I6iQEWjc/htmlview

Еспа с 8 деца, явили се на НВО? Ей това вече е бутиково училище от семеен тип.

Тази година пълните 100 точки са по-малко от миналата.

Последна редакция: ср, 11 авг 2021, 07:08 от gadamer

Общи условия

Активация на акаунт