Частни училища - информативно-дискусионна тема 47

  • 42 681
  • 750
  •   1
Отговори
# 330
  • София
  • Мнения: 62 595
Къде тръгна към СМГ отсега? Повечето не се целят в СМГ. Затова писах, че са ти нереалистични очакванията и сега затова се сърдиш. Не е въпросът в училищата, а в това, че училището не забавачка и няма как да очакваш да е забавачка. Детето може да е буйно, но трябва да се научи да спазва правила, защото в училище е така. В училище върви учебен процес и трябва да има на средата на първия учебен срок мината азбука и почти научено четене и писане и смятане. В края на втория срок повечето трябва почти да са автоматизирали четенето, писането и смятането. Иначе сърбаш попарата следващите четири години и няма да ти е успокоение, че детето е на минимума.

# 331
  • София
  • Мнения: 7 378
Само да кажа, че за мен забавачка и разчупен модел не е едно и също Wink

# 332
  • Мнения: 9 050
СМГ и ПЧМГ имат по 10 часа математика.
Питагор и Увекинд имат еднакъв брой часове по математика.
Увекинд е училище в което учат за живота, не за училището. Не се води прогресивно но не слагат децата в калъп.

Добре, че когато моето кандидатства в Питагор не съм ви питала вас Simple Smile

Всички знаят, че е буйно и шувръкливо. И не му пречи да е умно.
Питагор го сложи в калъп:) Да се старае, да знае че няма право да пречи на другите, да е възпитано, да се отнася с уважение към деца и възрастни. Да не обижда, да не се бие (в ПУК се биеше). Да има желание да учи. Да му е интересно в училище и да има знания заложени в програмата на МОН. Но да има и желание да научи повече по разни предмети.

От 1до 7 клас за мен децата трябва да се научат на ред, труд и дисциплина. Все умения които ще им помогнат в живота. А от там ще дойдат и знанията.
Защото имам едно умно 20 годишно, учило в различно училище на което му е много трудно в живота.

# 333
  • София
  • Мнения: 7 378
Не мисля, че което и да е частно училище би си позволило да не обърне внимание на деца, които обиждат и/или се бият, без значение от нивото на академичност, за което училището претендира. А колко се постигат тези добри обноски и в двата типа училища е друг въпрос. Много неща зависят и от семейната среда.

# 334
  • Мнения: 1 862
Все пак това дете, за да е прието в СС, трябва да е държало изпити по Бел, Мат и АЕ, което показва, че е било добре подготвено.


Колкото моето беше подготвено за прием в СС след ПБ. Wink Познай кой имаше заслугата да го подготви за приема. Ама от първия път познай.

Разбира се ходенето на място е задължително. Обаче, в темата могат да се научат много полезни неща, които на място могат да бъдат прикрити или завоалирани.
Давам ти контра пример. Понеже винаги си много негативна за Българско школо. Моето дете смени училището с изпит по математика, български и английски. По български и английски нямам грам заслуга - единствено съм следяла да си напише домашното. Резултатите й бяха много добри и се дължат единствено на учителите в училище. Екстра труда беше по математика, но там бабата има заслуга, защото държеше да учи състезателна математика още от 6 годишна, а в Българско школо има чак от трети клас такива занимания.

# 335
  • Мнения: 20 036
Чух добри отзиви за БШ при старата директорка и лоши при новата. Хората са се махнали заради промяната в уклона на училището. Преди това подготовката им е била чудесна, сравнено с нивото в академичните училища.

# 336
  • Мнения: 1 862
Чух добри отзиви за БШ при старата директорка и лоши при новата. Хората са се махнали заради промяната в уклона на училището. Преди това подготовката им е била чудесна, сравнено с нивото в академичните училища.
Ние засякохме старата директорка за малко. Учителите са важни. Друг е въпросът, че в момента има текучество на учители. И то според мен е именно заради новата директорка и нейния уклон. Но нека не се заблуждаваме - това си е бизнес интереса на собствениците.

Мен например много ме изнразниха, че махнаха безплатната униформа и сложиха наказателни такси за закъснение вечер. Вдигаш таксата, всеки поръчва допълнително дрехи, ами сметни си един комплект в цената на година.

# 337
  • София
  • Мнения: 762
Искам да го пратя в тези училища,  защото:
- харесвам сайтовете им;
- харесвам ми базите им  по снимка
- устройват ме като локация
- фен съм на Венелин Петков и искам да преподава на детето ми в което и училище да преподаваше.

Slayer, няма да получиш много повече информация. По стечение на обстоятелствата мнозинството в темата имаме деца в Питагор и Света София и само единични представители на Българско Школо, Izzy, Климент Охридски, Образователни технологии и т.н. Единственият съвет, който бих ти дала, е да не залиташ по алтернативни обещания и да игнорираш клишето за калъпите. Всички минаваме през това в началото, докато децата са на прага на предучилищна възраст. Можеш дори да го видиш в темите назад, но вероятно ще ти коства доста време четене. По-късно се оказва, че митичният 7 клас (който за теб все още е твърде далечна перспектива) определя голяма част от решенията на училищните ръководства. Общо взето в един момент училището трябва да реши дали ще играе играта с НВО. Ако реши да я играе, няма много място за гъвкавост, програмата е ясна, каквото и да се промотира в сайта. Ако пък реши да не се занимава - това или ви обвързва с гимназиалния етап на училището (така са Увекинд например), или просто ви изправя пред перспективата детето да се подготвя здраво във външни школи още от 6 клас, за да компенсира пропуските. Знам, че е мъчително да се мисли за 7 клас когато детето е на 5, давам го само като приземяваща перспектива.

# 338
  • Мнения: 20 036
Цитат на: rosi_ta
В АК не разделят децата по ниво на в АЕ от поне 6 години. Това е често дискутирана тема и се учудвам, че изненадва някой, който е проучил и записал детето си в училището. Но иначе съм съгласна, напълно безсмислено е да се избира и плаща Колежа само заради единия АЕ.
Знам, че не разделят децата по нива отдавна. Не съм се и съмнявала, че  наваксват. Направих си труда лятото да изчета по-голяма част от темите около 5- 6 години назад. Конкретният казус не ме засяга лично, но ми беше интересно да разбера как точно е организирано наваксването при деца, започващи от а и б, тъй като заданията по други предмети (не по английски) предполагат владеенето на английски и съответно няма как да се направят, ако няма поне някаква база.

Dreamingfly, учителите са важни, но все пак се ръководят от директора и визията и изискванията се поставят от него. Поне в ЧУ ми се струва, че е така.

Последна редакция: чт, 30 сеп 2021, 08:50 от Дъждец

# 339
  • Мнения: 6 384
Все пак това дете, за да е прието в СС, трябва да е държало изпити по Бел, Мат и АЕ, което показва, че е било добре подготвено.


Колкото моето беше подготвено за прием в СС след ПБ. Wink Познай кой имаше заслугата да го подготви за приема. Ама от първия път познай.

Разбира се ходенето на място е задължително. Обаче, в темата могат да се научат много полезни неща, които на място могат да бъдат прикрити или завоалирани.
Давам ти контра пример. Понеже винаги си много негативна за Българско школо. Моето дете смени училището с изпит по математика, български и английски. По български и английски нямам грам заслуга - единствено съм следяла да си напише домашното. Резултатите й бяха много добри и се дължат единствено на учителите в училище. Екстра труда беше по математика, но там бабата има заслуга, защото държеше да учи състезателна математика още от 6 годишна, а в Българско школо има чак от трети клас такива занимания.

Е каква контра. Това си е потвърждение. Ама сега ще вкарам малко подробности за СС и ПЧМГ, където се преместихте. В СС нямаше да ви е достатъчно нивото ви от БШ по Бел и английски. По Мат можеше и да ви стигне(не знам). Просто защото знам какви са нивата по двата предмета в ПЧМГ. Особено по езика. И с това не казвам, че ПЧМГ са зле. Пример: Те в края на 5 клас са B1, а нашите в над 95% от випуска са B2.

А контра примера ти не е релевантен именно поради горните разлики. А и защото контрираш разговор касаещ местене в СС след Азбуки с пример за местене в ПЧМГ. Между ПЧМГ и СС има доста разлики. Едното е по-силно в едно, а второто в друго. Т.е. в зависимост къде се местиш може да ти се наложи(почти сигурно) допълнителна помощ по един или друг предмет. В конкретния случай за който аз говоря(а и за моето дете), е различно от твоя пример за ПЧМГ.

В никое ЧУ няма 5 часа мат дневно. В повечето има 10 часа Мат седмично. Както Бел и език.  Което всъщност е много полезно.

Аш, то разчупването на модела е хубаво, но къде да се поберат допълнителните часове за разчупване, при тази задължителна програма на МОН. И при условие, че все пак се целят и добри нива на обучението по всички предмети. Например за мен дори и при 10 часа Бел, все не са ми достатъчни преразказите и съчиненията, които пишат. Добре, че по английски също имат писане на есета и кратки текстове по тема.

Последна редакция: чт, 30 сеп 2021, 11:15 от Fancy

# 340
  • Мнения: 1 862
За английския напълно ще се съглася за сравнението между СС и Питагор/ПЧМГ.

Не знам как оцени нивото на дъщеря ми по български. И в Питагор водещо за прием е нивото по математика, което е разбираемо. Детето може изобщо да не е изучавало английски.

Аз казвам само, че тя получи добри резултати и по трите, което показва добро ниво в БШ. И ти давам пример, защото много добре знам какво твърдиш в този форум за БШ. И бях честна, че се занимаваме допълнително по математика с нея.

# 341
  • Мнения: 851
В тази тема се сравняват единствено постижения по МАТ, БЕЛ /и то от НВО предимно/ и АЕ /сертификати за ниво/. Като че ли това е критерият за перфектна подготовка на учениците в основното училище. Никой не отваря дума за общообразователните предмети и в частност тези по природни науки. А седмокласниците на ПЧМГ са единствените представители на частното образование /за сега/, които имат традиционно класирани деца на националните кръгове по математика, химия, физика, биология, астрономия и т.н. Много често тези деца са и първенци от самия нац. кръг. Не знам дали си давате сметка колко труд, усилия и отдаденост стоят зад това да си пръв в страната по съответната дисциплина. Този успех освен на самите деца и техните интереси, се дължи и на вдъхновяващите им учители-професионалисти.

# 342
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 635
В Пчмг започват различни нива по АЕ, като 1/3 от нулата, учили друг език досега. Изравняват в 7 кл. Паралелките с английски не са В1, някои деца покриха С1.

# 343
  • София
  • Мнения: 5 467
B.L.A.Z.E., причината за това е, че математика и БЕЛ са нужни на всички, понеже са свързани с прием след 7 клас, и двата предмета се изучават до 12 клас, матурата по БЕЛ е задължителна. АЕ се счита като небходим наравно с тях. Останалите предмети се учат за обща култура, ако няма личен интерес.  При това вече се учат само до 10 клас, като дори се пропускат в 8 клас, там където това е езикова година. А тъй като личните интереси са разнопосочни,  в 10 клас вече повечето ученици гледат веднъж завинаги да приключат с нелюбимите предмети.

# 344
  • София
  • Мнения: 7 378
Аш, то разчупването на модела е хубаво, но къде да се поберат допълнителните часове за разчупване, при тази задължителна програма на МОН. И при условие, че все пак се целят и добри нива на обучението по всички предмети. Например за мен дори и при 10 часа Бел, все не са ми достатъчни преразказите и съчиненията, които пишат. Добре, че по английски също имат писане на есета и кратки текстове по тема.
Ами това последното си е точно упражняване на мисленето. Нашето училище освен това има и час с психолог всяка седмица, и час за творческо писане, час за пиано, няколко рисувания, шах (където се учи и мислене) и т.н. - според мен вече се опитват (и успяват) да разчупят. Театралната група, танците? А и честно казано - 10 часа Монски БЕЛ може да стане 9 часа Монски Бел + още един за творческо писане. Ако има колебания - последното би било полезно и за НВО, и за АК. Абе СТЕМ дори успяват да вмъкнат в програмата, значи може.

За големите не зная, но малките си ги и водят насам-натам - чистят гората, срещат ги с хора на изкуството, канят им и други гости (дори родители за беседа).

Общи условия

Активация на акаунт